Lamb Dance by DROPS Design

Rozpinany sweter dziecięcy na drutach, przerabiany od góry do dołu, z włóczki DROPS Merino Extra Fine lub DROPS Lima, z żakardem w baranki, ściągaczem i dżersejem. Od 3 do 12 lat.

DROPS design: model me-054-bn
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------

ROZMIARY:
3/4 – 5/6 – 7/8 – 9/10 – 11/12 lat
Na wzrost w cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIAŁ:
DROPS MERINO EXTRA FINE od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
200-250-250-250-300 g kolor 26, pistacjowy
50-50-100-100-100 g kolor 19, jasnoniebieski
50-50-50-50-50 g kolor 01, ecru
50-50-50-50-50 g kolor 02, czarny
50-50-50-50-50 g kolor 17, wiśnia

LUB:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
200-250-250-250-300 g kolor 7219, pistacjowy
50-50-100-100-100 g kolor 8112, błękitny stalowy
50-50-50-50-50 g kolor 0100, ecru
50-50-50-50-50 g kolor 8903, czarny
50-50-50-50-50 g kolor 6273, róż

PRÓBKA:
21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 60 lub 80 cm długości.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3, na ściągacze.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3 – 60 lub 80 cm długości, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów

GUZIKI Z DREWNA CEDRU DROPS nr 513: 6-6-7-7-7 szt.
----------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (1)

100% Wełna
od 9.60 zł /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 9.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 9.60 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 67.20zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

----------------------------------------------------------

Patrz schematy A.1 i A.2. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 84 oczka) pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 10 oczek) = 74, i pozostałą liczbę oczek podzielić przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 7) = 10,5.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczko będziemy przerabiać razem na prawo na przemian każde 9-te i 10-te oczko i każde 10-te i 11-te oczko.
W tym przykładzie, aby dodać oczko, należy wykonać takie samo obliczenie, ale wykonać narzut na przemian za każdym 10-tym i każdym 11-tym oczkiem. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (boki przodów i tyłu):
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, 1 narzut, 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi oczkami), 1 narzut = zostają dodane 2 oczka. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać dodawane oczka dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK-2 (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem = zamknięte 2 oczka.

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). 1 dziurka = zaczynając na lewej stronie robótki, przerobić razem na prawo 2-gie i 3-cie oczko od brzegu i wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić narzut na prawo, powstanie dziurka.
1-szą dziurkę wykonać na wykończeniu dekoltu, po przerobieniu 2 cm, a kolejnych 5-5-6-6-6 dziurek rozmieścić co ok. 6-7-6½-7-8 cm.
----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

SWETER - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, dalej przerabiać przody i tył w tę i z powrotem. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.

KARCZEK:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 84-88-102-106-114 oczek kolorem jasnoniebieskim. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki. Dalej przerabiać kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim – patrz powyżej - *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 7 oczek, zakończyć przerabiając 2 oczka prawe i 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 3 cm – nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI na obszyciu prawego przodu – patrz powyżej i zatrzymać się za 1 rzędem na prawej stronie robótki (= wykończenie dekoltu).
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 i przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, w tym samym czasie równomiernie zamykając 7-5-7-4-5 oczek - PATRZ ZAMYKANIE/ DODAWANIE OCZEK = 77-83-95-102-109 oczek.
Dalej przerabiać na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, powtórzyć schemat A.1 aż zostaje 6 oczek - UWAGA: patrz schemat właściwy dla rozmiaru (= 11-12-12-13-14 motywów po 6-6-7-7-7 oczek), przerobić schemat A.2 ponad następnym oczkiem i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka zgodnie ze schematem - patrz WSKAZÓWKA i ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI. Gdy schematy A.1 i A.2 zostaną przerobione, jest 209-227-251-271-291 oczek. Dalej przerabiać kolorem pistacjowym, a w następnym rzędzie na prawej stronie robótki, przerabiać dżersejem (a oczka obszyć przodów ściegiem francuskim) dodając 13-11-5-1-1 oczek = 222-238-256-272-292 oczka.
Dalej przerabiać dżersejem (a oczka obszyć przodów ściegiem francuskim), aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi ok. 18-18-19-20-21 cm. Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, 31-33-36-36-37 oczek dżersejem (= przód), zdjąć 44-48-51-54-62 następne oczka na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 6 oczek pod rękawem, przerobić 62-66-72-82-84 oczka dżersejem (= tył), zdjąć 44-48-51-54-62 następne oczka na drut pomocniczy (= rękaw), nabrać 6 oczek, przerobić 31-33-36-36-37 oczek (= przód) i 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim.

TYŁ & PRZODY:
Jest teraz 146-154-166-176-180 oczek. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD! Umieścić 1 nitkę marker na środku 6 nowych oczek nabranych na bokach. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony.
Gdy dł. robótki wynosi 3 cm, dodać 1 oczko z każdej strony każdej nitki markera (= dodane 4 oczka) – PATRZ DODAWANIE OCZEK-2! Powtórzyć dodawanie oczek w sumie 3 razy co 3-4-5-6-7 cm = 158-166-178-188-192 oczka. Dalej przerabiać jak wcześniej, aż długość robótki wynosi ok. 12-16-19-22-25 cm (lub ma inną długość wg uznania, zostaje ok. 4 cm do końca).
Następnie przerobić 1 rząd dżersejem na prawej stronie robótki, w tym samym czasie równomiernie dodając 10-6-6-8-12 oczek (nie dodawać oczek ponad oczkami obszycia przodu) = 168-172-184-196-204 oczka.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i przerobić kolejny rząd na lewej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, 2 oczka lewe, *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 5 oczek i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim.
Przerabiać na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, 2 oczka prawe, *2 oczka lewe, 2 oczka prawe*, powtarzać od *-* aż zostaje 5 oczek i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 4 cm. W następnym rzędzie na prawej stronie robótki, zamknąć luźno oczka tak jak schodzą z drutu: ściegiem francuskim ponad ściegiem francuskim, oczka prawe na prawo, a oczka lewe na lewo. Odciąć i wrobić nitkę.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem oczka z jednego z drutów pomocniczych na krótkie druty z żyłką/druty pończosznicze nr 4 (= 44-48-51-54-62 oczka), nabrać 1 oczko w każde z 6 oczek nabranych pod rękawem (= 50-54-57-60-68 oczek). Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 6 oczek.
Przerabiać dżersejem na okrągło, aż długość rękawa wynosi 2 cm. Zamknąć teraz 1 oczko z każdej strony nitki markera - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-2! Dalej przerabiać dżersejem i powtórzyć zamykanie oczek w sumie 5-7-7-8-10 razy co 4-3½-4-4-3½ cm = 40-40-43-44-48 oczek. Dalej przerabiać dżersejem, aż długość rękawa wynosi 21-26-29-33-36 cm. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dodając 4-4-5-4-4 oczka = 44-44-48-48-52 oczka. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 ściągaczem, 2 oczka prawe/2 oczka lewe przez 4 cm. Zamknąć luźno oczka tak jak schodzą z drutu. Odciąć i wrobić nitkę.

Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 10.04.2019
Korekta ilości włóczki Merino Extra Fine, kolory 26 i 19 i Lima, kolory 7219 i 8112 - Korekta KARCZEK: Dalej przerabiać dżersejem (a oczka obszyć przodów ściegiem francuskim), aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi ok. 18-18-19-20-21 cm.

Schemat

= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem jasnoniebieskim
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem ecru
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem czarnym
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem pistacjowym
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem wiśnia
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur.

Ragnhild Carlsen 21.04.2019 - 15:40:

Jeg strikker denne modellen i Drops Merino Extra Fine som det står oppført i oppskriften. Jeg holdt strikkefastheten og fulgte oppskriften, men fikk et nøste for lite av hovedfargen pistasj. Jeg strikket størrelse 3/4 år.

Dodaj komentarz do modelu DROPS Children 34-1