DROPS / 192 / 16

Golden Leaves by DROPS Design

Strikket hue i DROPS Lima. Arbejdet er strikket med hulmønster og strukturmønster. Strikket hals i DROPS Lima. Arbejdet er strikket med hulmønster og strukturmønster.

DROPS Design: Model li-103
Garngruppe B

-------------------------------------------------------

DROPS LIMA fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
250-250 g farve 2923, okker

GARN TIL HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer til hovedmål: ca 54/56 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS LIMA fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
100-150 g farve 2923, okker

GARN TIL HALS:
Størrelse: S/M - L/XL
MÅL: Omkreds øverst: ca 52-57 cm. Omkreds nederst: ca 94-102 cm. Højde: 26-26 cm.
Materialer:
DROPS LIMA fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
150-150 g farve 2923, okker

-------------------------------------------------------

DROPS RUNDPINDE NR 4: Længde på 40 cm.
DROPS RUNDPINDE NR 3: Længde på 40 cm til rib.

DROPS RUNDPINDE NR 4: Længde på 60 cm.
DROPS RUNDPINDE NR 3: Længde på 60 cm til rib.

DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 15.50 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 15.50 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 77.5kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

RETSTRIK (strikkes rundt således).
Strik 1 omgang ret og 1 omgang vrang.

UDTAGNINGSTIPS-1 (jævnt fordelt):
For at beregne hvordan der skal tages ud jævnt fordelt, regner man det totale maskeantal på pinden (f.eks 102 masker) og deler maskerne med antal udtagninger som skal gøres (f.eks 8) = 12,75.
I dette eksempel tages der ud ved at slå om efter ca hver 13.maske. På næste omgang strikkes omslagene drejet ret så der ikke bliver hul.

MØNSTER:
Hue: Se diagram A.1.
Hals: Se diagram A.2.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

HUE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind, nedenfra og op. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.

HUE:
Slå 102-108 masker op på lille rundpind 3 med Lima. Strik RETSTRIK – læs forklaring over, til arbejdet måler 3-4 cm. Skift til lille rundpind 4 og strik 1 omgang ret hvor der tages 8-12 masker ud jævnt fordelt - læs UDTAGNINGSTIPS = 110-120 masker. Videre strikkes A.1 rundt (= 11-12 rapporter à 10 masker). Tag ud og ind som vist i diagrammet. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket færdig er der 33-36 masker tilbage på pindene. Strik 2 omgange ret hvor alle masker strikkes ret sammen 2 og 2 på begge omgange = 9-9 masker tilbage. Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt. Huen måler ca 24-25 cm i højden.

-------------------------------------------------------

HALS - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind, nedenfra og op.

HALS:
Slå 220-240 masker op på rundpind 4 med Lima. Skift til rundpind 3 og strik 4 omgange retstrik – læs forklaring over. Skift tilbage til rundpind 4. Strik A.2 rundt (= 11-12 rapporter à 20 masker). Tag ind som vist i diagrammet. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.2 er strikket færdig er der 110-120 masker på pinden. Skift til rundpind 3. Strik 4 omgange retstrik. Luk løst af med ret. Halsen måler ca 24 cm på det korteste (= inderst på buen) og ca 26 cm på det længste (yderst på buen).

Busata Yvette 18.02.2019 - 13:21:

Merci de m'avoir répondu aussi rapidement le modèle " béret : drops 150-47 taille unique tour de tête environ 54/56 bien amicalement ...Mme busata

DROPS Design 18.02.2019 kl. 15:57:

Bonjour Mme Busata, pour ce modèle, on tricote A.2 pour le béret, au 1er rang, on a 3 m end - au 2ème rang, on augmente 2 m (= 1 m end, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 1 m end = 5 m). Continuez ainsi en augmentant avec 1 jeté (ou 2 au 6ème rang), puis, on va diminuer au milieu de chaque pétale mais ces 2 diminutions seront compensées par 2 jetés. Au 26ème rang, commencez à diminuer comme indiqué (on ne fait plus les 2 jetés au milieu de la feuille). Bon tricot!

Busata Yvette 17.02.2019 - 11:52:

Je ne comprends pas le 4eme rangs ,doit avoir deux mailles de plus, alors qu'il faut diminuer deux mailles bien amicalement yvette

DROPS Design 18.02.2019 kl. 10:02:

Bonjour Mme Busata, pouvez-vous indiquer le modèle - et la taille - que vous tricotez? Le bonnet ou le tour de cou? Merci!

Delphine 17.11.2018 - 20:19:

Superbe bonnet béret, tricoté en 2 jours, j'adore

Silje Nordang 12.11.2018 - 10:25:

Jeg lurer på hva som menes når det står i oppskriften \"vrang fra retten, rett fra vrangen\". Luen golden leaves strikkes på rundpinne så det handler vel ikke om \"rett\" side og \"vrang\" side ift plagget.. Håper på svar!

DROPS Design 16.11.2018 kl. 08:57:

Hei Silje. Det har du helt rett i, denne strikkes rundt og strikkes derfor hele tiden fra rettsiden. God fornøyelse.

Zabeth 27.06.2018 - 21:52:

Encore un joli béret. Il faudra que je le rajoute à ma collection sans faute. Joli point et coloris jaune éclatant pour braver le froid de l'hiver.

Kommentere opskrift DROPS 192-16