DROPS / 192 / 14

Winter Twist by DROPS Design

Strikket hue i DROPS Merino Extra Fine. Arbejdet er strikket med strukturmønster. Strikket hals i DROPS Merino Extra Fine. Arbejdet er strikket med strukturmønster. Strikkede pulsvarmere i DROPS Merino Extra Fine. Arbejdet er strikket med strukturmønster.

DROPS Design: Model me-146
Garngruppe B
-------------------------------------------------------

GARN TIL HELE SÆTTET:
Størrelse: S/M - M/L
Passer til hovedmål: ca 54/56 - 56/58 cm.

Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
250-300 g farve 28, nordsø

GARN TIL HUE:
Størrelse: S/M - M/L
Passer til hovedmål: ca 54/56 - 56/58 cm.

Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
100-100 g farve 28, nordsø

GARN TIL HALS:
Størrelse: S/M - M/L
Mål: Højde: ca 23-25 cm. Omkreds: ca 44-55 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
150-150 g farve 28, nordsø

GARN TIL PULSVARMERE:
Størrelse: S/M - M/L
Mål: Længde: ca 19-21 cm. Omkreds: ca 18-20 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører Garngruppe B)
50-100 g farve 28, nordsø

-------------------------------------------------------

1 rapport A.2 i S/M (15 masker) måler ca 5½ cm i bredden.
1 rapport A.2 i M/L (16 masker) måler ca 6 cm i bredden.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE NR 4: Længde på 40 cm til selve tøjet i strukturmønster.
DROPS RUNDPINDE NR 3,5: Længde på 40 cm til rib.

1 rapport A.5 (15 masker) måler ca 5½ cm i bredden.

PINDE:
DROPS RUNDPINDE NR 4: Længde på 40 cm til selve tøjet i strukturmønster.
DROPS RUNDPINDE NR 3,5: Længde på 40 cm til rib.

1 rapport A.8 (18 masker) måler ca 6½ cm i bredden.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 4: til selve tøjet i strukturmønster.
DROPS STRØMPEPINDE NR 3: til rib.

Garnet til denne opskrift koster fra 109.75kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
HUE: Se diagram A.1 til A.3. Vælg diagram for din størrelse.
Hals: Se diagram A.4 til A.6.
Pulsvarmere: Se diagram A.7 til A.9.
Mønsteret strikkes rundt og der strikkes mønster på hver omgang.

INDTAGNINGSTIPS (gælder huen):
Tag 1 maske ind efter hver mærketråd således: Tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket (= 1 maske taget ind).

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

HUE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på lille rundpind, nedenfra og op. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.

HUE:
Slå 120-128 masker op på lille rundpind 3,5 med Merino Extra Fine. Strik 1 omgang ret. Derefter strikkes A.1 rundt (= 8-8 rapporter à 15-16 masker). Når A.1 er strikket færdig er der fortsat 120-128 masker på pinden. Skift til lille rundpind 4 og strik A.2 rundt (8-8 rapporter à 15-16 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag A.2 til arbejdet måler ca 20-22 cm – afslut efter 1 hel rapport i højden. Videre strikkes A.3 rundt (= 8-8 rapporter à 15-16 masker). Når A.3 er strikket færdig er der 48-48 masker tilbage. På næste omgang strikkes alle masker ret sammen 2 og 2 = 24-24 masker tilbage. Strik 1 omgang ret. På næste omgang strikkes alle masker ret sammen 2 og 2 igen = 12 masker tilbage i begge størrelser.
Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt.
Huen måler ca 23-25 cm fra toppen og ned.

-------------------------------------------------------

HALS - KORT OVERSIGT OVER TØJET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind, nedenfra og op.

HALS:
Slå 128-160 masker op på rundpind 3,5 med Merino Extra Fine. Strik 1 omgang ret. Derefter strikkes A.4 rundt (= 8-10 rapporter à 16 masker). Når A.4 er strikket færdig er der 120-150 masker på pinden. Skift til rundpind 4 og strik A.5 rundt (8-10 rapporter à 15 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag A.5 til arbejdet måler ca 20-22 cm – afslut efter 1 hel rapport i højden. Skift til rundpind 3,5 og strik A.6 rundt (= 8-10 rapporter à 15 masker). Efter første omgang i A.6 er der 128-160 masker på pinden. Fortsæt således til A.6 er strikket færdig. Luk løst af med drejet ret over drejet ret og vrang over vrang. Halsen måler ca 23-25 cm fra toppen og ned.

-------------------------------------------------------

PULSVARMERE – KORT OVERSIGT OVER TØJET:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde, nedenfra og op.

PULSVARMER:
Slå 44-48 masker op på strømpepinde 3 med Merino Extra Fine. Strik 1 omgang ret. Næste omgang strikkes således: * 1 vrang, 1 drejet ret *, strik fra *-* totalt 6-7 gange, strik A.7 (= 19 masker), 1 drejet ret, strik derefter fra *-* totalt 6-7 gange. Fortsæt ribben således. Når A.7 er strikket færdig er der 43-47 masker på pindene. Skift til strømpepinde 4. Næste omgang strikkes således: 12-14 masker glatstrik, A.8 (= 18 masker), 13-15 masker glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt mønsteret således til arbejdet måler ca 17-19 cm – afslut efter en hel rapport i højden. Skift til strømpepinde 3. Næste omgang strikkes således: * 1 vrang, 1 drejet ret *, strik fra *-* totalt 6-7 gange, strik A.9 (= 18 masker), 1 drejet ret, strik derefter fra *-* totalt 6-7 gange. Efter første omgang i A.6 er der 44-48 masker på pinden. Fortsæt ribben til A.9 er strikket færdig. Luk løst af med drejet ret over drejet ret og vrang over vrang. Pulsvarmeren måler ca 19-21 cm fra toppen og ned. Strik den anden pulsvarmer på samme måde.

Diagram

= drejet ret
= vrang
= strik 1 maske vrang foran og bag i samme maske (= 1 maske taget ud)
= 2 drejet ret sammen
= 2 vrang sammen
= lav 1 omslag mellem 2 masker
= strik 1 maske ret foran og bag i samme maske (= 1 maske taget ud)
= 1 rapport i højden

Kommentarer (12)

Skriv din kommentar her!

Lara 11.02.2019 - 07:59:

Ho realizzato questo set seguendo le istruzioni ed è risultato perfetto. Grazie.

Katia 29.01.2019 - 15:34:

Bonjour , Je ne comprend pas trop le diagramme A2 l’etoile Signifie répéter ça ok mais je le répète dès que j’ai fini mes 6 remuer rang ou une fois fini le diagramme ?? En vous remerciant

DROPS Design 29.01.2019 kl. 16:43:

Bonjour Katia, l'étoile montre la partie à répéter, le diagramme montre 2 motifs l'un au-dessus de l'autre. Bon tricot!

VALENTINA 21.01.2019 - 13:47:

Hallo liebes Drops Team, seit einiger Zeit, lassen sich die Modelle nicht mehr zu Favoriten hinzufügen. Warum und wie kann ich die sonst merken oder speichern? Danke im voraus.

DROPS Design 21.01.2019 kl. 16:25:

Liebe Valentina, die Favoriten kommen bald zurück, danke für Ihr Verständnis. Viel Spaß beim stricken!

Siv Garli 15.01.2019 - 20:41:

Hei. Jeg lurer på om diagram A.2 skal strikkes helt opp hver gang, eller skal rapporten strikkes og avslutte med de 6 siste omgangene.

Estelle 06.01.2019 - 20:06:

Bonjour, J'adore cet ensemble, est-il possible de faire des mitaines avec un pouce à la place des manchettes ? Si oui, comment procéder ? Merci de votre retour.

DROPS Design 07.01.2019 kl. 11:58:

Bonjour Estelle, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. Vous pouvez éventuellement vous baser sur un modèle de mitaines (ou gants) avec pouce de la même tension pour former le pouce sur le côté. Votre magasin DROPS saura vous conseiller, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Ine 05.12.2018 - 10:56:

Hallo, Omdat ik een patroon voor een muts met een ‘koordsteek’ aan het zoeken ben, kwam ik hier terecht. Die koordsteek (denk ik..) zag ik op een dwarsgebreide muts op internet. Hij leek me leuk. Beetje schuine streepjes op de rand. En kabels. De kabels kan ik, maar de koordsteek..

DROPS Design 05.12.2018 kl. 12:38:

Dag Ine,

Wat je precies met koordsteek bedoelt weet ik niet. Volgens mij zijn hier ook diverse varianten op. Als je het patroon goed doorneemt en tijdens het breien de beschrijving stap voor stap volgt, zou je er uit moeten komen.

Mocht dat niet zo zijn, stel dat gerust nog een vraag.

Heike Kopp 21.11.2018 - 07:54:

Guten Morgen, Ich stricke die Mütze mit 15 Maschen/ Muster. In Reihe 3 ist bei der 13. Masche eine linke Masche aus dem Umschlag von Reihe 2 zu stricken. Müssen diese Maschen links verschränkt gestrickt werden?

DROPS Design 21.11.2018 kl. 08:55:

Liebe Frau Kopp, der Umschlags von der 2. Reihe wird links bei der 3. Reihe in A.2 gestrickt, bei der 3. Reihe enden Sie A.2 mit 1 Umschlag, 1 li, 2 re. Viel Spaß beim stricken!

Tatyana Staple 08.11.2018 - 02:10:

Hello, Would appreciate more detailed explanation on how to knit 2 twisted together? Thank you.

DROPS Design 08.11.2018 kl. 08:14:

Hi Tatyana, To knit 2 twisted together you insert the needle in the back loops of the stitches instead of the front and then knit as normal. Happy knitting!

Mary 02.11.2018 - 10:18:

Bonjour, dans l’explication du bonnet, ça veut dire quoi 8-8 motifs dans A1 et A2? D’avance merci pour votre réponse

DROPS Design 02.11.2018 kl. 11:25:

Bonjour Mary, vous répétez les diagrammes (d'abord 1 fois A.1 en hauteur puis A.2 jusqu'à la hauteur indiquée) 8 fois en largeur tout le tour: 8 motifs de 15 m = 120 m ou 8 motifs de 16 m = 128 m. Bon tricot!

Steff 17.10.2018 - 10:13:

Hallo Ich kann diese Anleitung Leiter nicht speichern oder drucken. Liegt irgendwo ein Fehler vor? Andere Anleitung gehen Liebe Grüße Stephanie

DROPS Design 17.10.2018 kl. 12:26:

Liebe Steff, versuchen Sie den Cache von Ihrem Browser zu leeren, und dann versuchen Sie noch einmal. Es sollte dann klappen. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS 192-14