DROPS / 192 / 16

Golden Leaves by DROPS Design

Čepice pletená krajkovým a plastickým vzorem z příze DROPS Lima. Nákrčník pletený krajkovým a plastickým vzorem z příze DROPS Lima.

DROPS design: model č. li-103
Skupina přízí B

----------------------------------------------------------

PŘÍZE NA CELOU SOUPRAVU:
250-250 g, barva č. 2923, žlutá

PŘÍZE NA ČEPICI:
Velikost: S/M – L/XL
Obvod hlavy: asi 54/56 - 58/60 cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-150 g, barva č. 2923, žlutá

PŘÍZE NA NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M – L/XL
Rozměry: Obvod horního okraje: asi 52-57 cm. Obvod dolního okraje: asi 94-102 cm. Výška: 26-26 cm.
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-150 g, barva č. 2923, žlutá

----------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 cm – na lem.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 cm – na lem.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

----------------------------------------------------------

Komentáře (6)

Přízi na tento model můžete mít už za 350Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 102 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 8), takže 102 : 8 = 12,75. 
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 13. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Čepice: Viz schéma A.1.
Nákrčník: Viz schéma A.2.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

ČEPICE - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Podle potřeby převedeme pleteninu s ubývajícím počtem ok na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Lima 102-108 ok a pleteme VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši 3-4 cm převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č.4. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8-12 ok - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 110-120 ok. Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 11-12 sekvencí vzoru po 10 okách). Přidáváme a ujímáme dle schématu. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 33-36 ok. V každé z následujících 2 kruhových řad spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 9-9 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká asi 24-25 cm.

----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru.

NÁKRČNÍK:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Lima 220-240 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pleteninu převedeme zpět na kruhovou jehlici č.4 a pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 11-12 sekvencí vzoru po 20 okách). Ujímáme dle schématu. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme v řadě 110-120 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a upleteme 2 vroubky. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Nákrčník je vysoký asi 24 cm (měřeno v nejnižším místě = uvnitř oblouku) a asi 26 cm v nejvyšším (po straně oblouku).

Busata Yvette 23.02.2019 - 10:07:

Merci encore de m'avoir répondue aussi rapidement !! bien sur je ne comprenais pas le modèle , car il était noté de travailler , de haut en bas , moi je pensais le haut de la page, alors que c'était , le haut du bonnet je vous remercie donc de m'avoir éclairée bien amicalement.......Mme busata

Busata Yvette 18.02.2019 - 13:21:

Merci de m'avoir répondu aussi rapidement le modèle " béret : drops 150-47 taille unique tour de tête environ 54/56 bien amicalement ...Mme busata

DROPS Design 18.02.2019 kl. 15:57:

Bonjour Mme Busata, pour ce modèle, on tricote A.2 pour le béret, au 1er rang, on a 3 m end - au 2ème rang, on augmente 2 m (= 1 m end, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 1 m end = 5 m). Continuez ainsi en augmentant avec 1 jeté (ou 2 au 6ème rang), puis, on va diminuer au milieu de chaque pétale mais ces 2 diminutions seront compensées par 2 jetés. Au 26ème rang, commencez à diminuer comme indiqué (on ne fait plus les 2 jetés au milieu de la feuille). Bon tricot!

Busata Yvette 17.02.2019 - 11:52:

Je ne comprends pas le 4eme rangs ,doit avoir deux mailles de plus, alors qu'il faut diminuer deux mailles bien amicalement yvette

DROPS Design 18.02.2019 kl. 10:02:

Bonjour Mme Busata, pouvez-vous indiquer le modèle - et la taille - que vous tricotez? Le bonnet ou le tour de cou? Merci!

Delphine 17.11.2018 - 20:19:

Superbe bonnet béret, tricoté en 2 jours, j'adore

Silje Nordang 12.11.2018 - 10:25:

Jeg lurer på hva som menes når det står i oppskriften \"vrang fra retten, rett fra vrangen\". Luen golden leaves strikkes på rundpinne så det handler vel ikke om \"rett\" side og \"vrang\" side ift plagget.. Håper på svar!

DROPS Design 16.11.2018 kl. 08:57:

Hei Silje. Det har du helt rett i, denne strikkes rundt og strikkes derfor hele tiden fra rettsiden. God fornøyelse.

Zabeth 27.06.2018 - 21:52:

Encore un joli béret. Il faudra que je le rajoute à ma collection sans faute. Joli point et coloris jaune éclatant pour braver le froid de l'hiver.

Přidejte komentář k návodu DROPS 192-16