DROPS / 192 / 21

Winter Dunes by DROPS Design

Čepice, nákrčník a návleky – nátepníky pletené pružným a mušličkovým vzorem z příze DROPS Puna.

DROPS design: model č. pu-032
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------

PŘÍZE NA CELOU SOUPRAVU:
Velikost: S/M - M/L
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 cm
Materiál:
DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
250-300 g, barva č. 07, světlá šedá

PŘÍZE NA ČEPICI:
Velikost: S/M - M/L
Obvod hlavy: asi 54/56 - 56/58 cm
Materiál:
DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-100 g, barva č. 07, světlá šedá

PŘÍZE NA NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M - M/L
Rozměry: Obvod horního okraje: asi 60-68 cm. Výška: asi 22-24 cm.
Materiál:
DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-150 g, barva č. 07, světlá šedá

PŘÍZE NA NÁTEPNÍKY:
Velikost: S/M - M/L
Rozměry: Obvod: asi 18-20 cm. Délka: asi 18-19 cm.
Materiál:
DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
50-100 g, barva č. 07, světlá šedá

----------------------------------------------------------

1 sekvence vzoru A.2 je široká asi 4 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40 cm na lem.

1 sekvence vzoru A.2 je široká asi 4 cm.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 cm na lemy.

1 sekvence vzoru A.2/A.5 je široká asi 4 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3 - na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

od 60.00 Kč /50g
DROPS Puna natural DROPS Puna natural 60.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 60.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 70.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 300Kč. Více zde.

Návod

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR: 
Čepice: viz schémata A.1 až A.4.
Nákrčník: viz schémata A.1 až A.3.
Návleky: viz schémata A.1, A.2 a A.5.
Schémata zobrazují všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

VROUBKOVÝ VZOR:
1 krajové oko vroubkovým vzorem = oko upleteme v lícové i v rubové řadě hladce.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (nákrčník):
Přidáváme v ždy v lícových řadách.
Přidáváme nahozením – před každým okem pleteným hladce za zadní nit 1x nahodíme. V následující (rubové) řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

ČEPICE - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, zdola nahoru. Podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.

ČEPICE:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Puna 120-130 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 12-13 sekvencí vzoru po 10 okách). Takto pleteme pružným vzorem – pozor, hladká oka pleteme za zadní nit! Ve výši 3 cm převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č.4 a označíme si začátek kruhové řady; značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady.
Nyní pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 12-13 sekvencí vzoru po 10 okách – pozor, vzor pleteme v KAŽDÉ kruhové řadě). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) upleteme celou sekvenci tohoto vzoru ještě 1x, ale tentokrát posuneme začátek kruhové řady o 1 oko doleva, tj. 1. oko na levé jehlici přesuneme na pravou jehlici bez upletení a současně přesuneme i značku – kruhová řada nyní začíná zde. Pleteme v kruhových řadách vzor A.2, oko přesunuté na pravou jehlici pleteme jako poslední oko poslední sekvence vzoru. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme v kruhových řadách vzor A.3 (= 12-13 sekvencí vzoru po 10 okách). Takto pokračujeme – hladká oka pletená za zadní nit pleteme stále za zadní nit, obrácená oka pleteme obrace – až do výše 22-24 cm. Poté pleteme vzor A.4 (= 12-13 sekvencí vzoru po 10 okách). Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) máme na jehlicích řadě 12-13 ok. V další kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 6-7 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká asi 25-27 cm.

----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů.

NÁKRČNÍK:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Puna 150-170 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 15-17 sekvencí vzoru po 10 okách). Takto pleteme pružným vzorem – pozor, hladká oka pleteme za zadní nit! Ve výši 3-4 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4 a označíme si začátek kruhové řady; značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady.
Nyní pleteme v kruhových řadách vzor A.2 (= 15-17 sekvencí vzoru po 10 okách – pozor, vzor pleteme v KAŽDÉ kruhové řadě). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) upleteme celou sekvenci tohoto vzoru ještě 1x, ale tentokrát posuneme začátek kruhové řady o 1 oko doleva, tj. 1. oko na levé jehlici přesuneme na pravou jehlici bez upletení a současně přesuneme i značku – kruhová řada nyní začíná zde. Pleteme v kruhových řadách vzor A.2, oko přesunuté na pravou jehlici pleteme jako poslední oko poslední sekvence vzoru. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme v kruhových řadách vzor A.3 (= 15-17 sekvencí vzoru po 10 okách). Po upletení 2 kruhových řad vzoru A.3 pleteninu u značky rozdělíme a SOUČASNĚ nahodíme na konci poslední kruhové řady 1 nové oko = 151-171 ok. Pleteme pružným vzorem v řadách s 1 krajovým okem VROUBKOVÝM VZOREM na každé straně – viz výše (oka, která v lícových řadách pleteme hladce za zadní nit, pleteme teď v rubových řadách obrace za zadní nit a oka, která v lícových řadách pleteme obrace, pleteme nyní v rubových řadách hladce). SOUČASNĚ v následující lícové řadě přidáme u každého 1 oka obrace 1 nové oko (toto nové oko pleteme také obrace) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 225-255 ok.
Takto pokračujeme pružným vzorem v řadách do výše 6-7 cm, pak všechna oka volně hladce uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, nahodíme 1x za každým zhruba 6. okem a nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Nákrčník je vysoký asi 22-24 cm.

----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, zdola nahoru.

NÁTEPNÍK:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme přízí Puna 47-51 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce za zadní nit, 1 oko obrace*, *-* opakujeme nad prvními 18-20 oky, pak pleteme vzor A.1 (= 10 ok), *1 oko obrace, 1 oko hladce za zadní nit*, *-* opakujeme nad následujícími 18-20 oky a končíme 1 okem obrace. Takto pokračujeme až do výše 2,5-3 cm. Pak převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4. Následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 18-20 ok pleteme pružným vzorem jako dosud, vložíme značku, upleteme vzor A.2 (= 10 ok), vložíme značku (oka vzoru A.2 teď leží mezi značkami, takže bude snazší rozpoznat a plést vzor), posledních 19-21 ok pleteme pružným vzorem jako dosud. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme další kruhovou řadu takto: *1 oko hladce za zadní nit, 1 oko obrace*, *-* opakujeme nad prvními 18-20 oky jako dosud, 1 oko hladce za zadní nit, přesuneme sem první značku, vzor A.5 (= 10 ok), přesuneme sem druhou značku, *1 oko hladce za zadní nit, 1 oko obrace*, *-* opakujeme nad posledními 18-20 oky. Takto pleteme pružným vzorem až do chvíle, kdy dokončíme celou sekvence vzoru A.5.
Pleteninu převedeme zpět na ponožkové jehlice č.3. Pak pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem – hladká oka pletená za zadní nit pleteme dál hladce za zadní nit, obrácená oka pleteme obrace – do výše asi 2,5-3 cm. Pleteninu poté převedeme opět na ponožkové jehlice č.4 a všechna oka dle vzoru uzavřeme (tím, že uzavíráme silnějšími jehlicemi, zajistíme, že nebudeme mít uzavřený okraj moc stažený).
Nátepník měří asi 18-19 cm. Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.

Schéma

= hladce za zadní nit
= obrace
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit hladce nebo obrace (dle vzoru)
= 2 oka spleteme hladce za zadní nit

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 192-21) .

Komentáře / Otázky (6)

Astrid Gryting Skauen 07.10.2019 - 19:54:

På bildet ser det ut som det er vrangbord i viftene, men mønsteret viser vel perlestrikk? mvh astrid

DROPS Design 08.10.2019 kl. 08:37:

Hej Astrid, da maskerne bliver forskudt i vifterne (ifølge diagrammerne), så vil det se ud som vrangbord, prøv gerne at strikke en mønsterrapport, så du kan se hvordan det bliver :)

Celine 16.04.2019 - 16:57:

Je souhaiterais savoir svp comment je fais le 2ème tours car je comprend pas très bien et comme je débute tout n'est pas clair pour moi. Merci

DROPS Design 16.04.2019 kl. 17:22:

Bonjour Celine, vous faites exactement la meme chose que dans le tour precedent, en suivant le diagramme A.1: répétez 9 fois *1 m torse à l'end, 1 m env* (= 18 m), puis tricotez A.1 (= 10 m) et terminez en répétant 9 fois *1 m env, 1 m torse à l'end) (= 18 m). Comment lire les diagrammes en rond vous troverez ICI. Bon tricot!

Celine 22.03.2019 - 05:35:

Bonjour pouvez vous me donner un peu plus d'informations sur les manchettes dans le début des explications s'est 18 maille ou rangs et comment on fait le retour. Merci

DROPS Design 22.03.2019 kl. 09:03:

Bonjour Céline, les manchettes se tricotent en rond (= tous les tours sur l'endroit), on tricote les 47 mailles ainsi: répétez 9 fois *1 m torse à l'end, 1 m env* (= 18 m), puis tricotez A.1 (= 10 m) et terminez en répétant 9 fois *1 m env, 1 m torse à l'end) (= 18 m). Au tour suivant, tricotez les mailles en côtes de la même façon, tout en suivant le diagramme A.1 (lisez le diagramme de droite à gauche tous les tours). Bon tricot!

Adrija Laha Mukherji 21.11.2018 - 09:51:

Hi. Need couple of clarifications - 1. Do I follow the diagram from bottom to top? 2. Do I follow the rows from left to right?

DROPS Design 21.11.2018 kl. 10:20:

Dear Mrs Laha Mukherji, read diagram bottom up starting on the right corner and read each row from the right towards the left (since you are working in the round). Happy knitting!

Marga Valkenburg 29.10.2018 - 22:02:

Hoe maak ik de omslag als ik daarna 1 steek averecht moet breien?

DROPS Design 31.10.2018 kl. 14:42:

Dag Marga,

Je maakt dan eerst de omslag zoals je gewend bent en daarna breng je het garen voor het werk, zodat je de averechte steek kunt brein (Je hebt dan a.h.w. anderhalve omslag)

Ruth M 26.10.2018 - 22:26:

NOTE: This pattern is written in American English. All measurements in charts are in cm. For conversion from inches to cm - click here. All your patterns I read in American English have this statement above. YET, American English would mean your charts should be in inches, not centimeters. So I am already confused by your statement. It gets worse, because your very next line says to convert from in. to cm. see here--but the pattern is in cm already! PLEASE remedy this confusion.

Přidejte komentář k návodu DROPS 192-21