Little Red Nose by DROPS Design

Dětský pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem se soby pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost 12 měsíců – 12 let.

DROPS Design: model č. me-040-bn
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------

Velikost: 12/18 měsíců (2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 – 11/12 let)
Velikost v cm: 80/86 (92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152) cm
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
200 (200-250-250-250-300-300) g, barva č. 11, červená
50 (50-50-50-50-50-50) g, barva č. 07, světlá hnědá
50 (50-50-100-100-100-100) g, barva č. 01, smetanová

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.4, dlouhé 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.3, dlouhé 40 a 60 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

HÁČEK:
DROPS HÁČEK č.3: na nosy.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (11)

Přízi na tento model můžete mít už za 576Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR: 
Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 72 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 6), takže 72 : 6 = 12.
V tomto případě tedy spleteme dohromady každé 11. a 12. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme za každým 12. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Přidáváme 1 oko na obou stranách obou značek, takto - začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, tak tuto část přeskočte.
VELIKOST 12/18 měsíců (2-5/6-7/8) let: vložíme značku mezi 2 oka uprostřed přední strany (tj. za 33. (36.-42.-42.) oko).
VELIKOST (3/4-9/10-11/12) let: označíme si prostřední oko na přední straně (tj. 39.-46.-46. oko)
Pleteme hladce až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok před značkou, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok před značkou na druhé straně. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok před značkou, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok před značkou na druhé straně. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme o 8 ok méně, a to ještě 2x na každé straně dílu. Pak práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až ke středu zadní strany.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Kruhové řady začínají přibližně uprostřed zadního dílu. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme červenou přízí 72 (76-80-84-88-96-100) ok (dvě nejmenší velikosti je potřeba nahodit a začít plést na ponožkových jehlicích do chvíle, kdy budeme mít dostatek ok; ostatní velikosti můžeme hned od začátku nahodit a plést na krátké kruhové jehlici).
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme lem pružným vzorem 2/2, tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace. Když je lem vysoký 3 cm, začneme plést sedlo.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.4.
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 6 (4-3-0-4-5-9) ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 66 (72-77-84-84-91-91) ok.
Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední – viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto část vynechat.
Pleteme vzor A.1 – POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 11 (12-11-12-12-13-13) sekvencí vzoru po 6 (6-7-7-7-7-7) okách). Takto pokračujeme a dál přidáváme dle schématu.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 176 (192-209-228-240-260-260) ok.
Pokračujeme lícovým žerzejem červenou přízí. V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 7 (7-10-7-3-0-11) ok = 183 (199-219-235-243-260-271) ok.
Ve výši 13 (14-15-16-17-18-19) cm (měřeno uprostřed přední strany a bez lemu průkrčníku), rozdělíme pleteninu na díly, takto: upleteme 25 (27-30-32-34-36-38) ok, následujících 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží), upleteme 49 (53-59-63-67-72-75) ok, dalších 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 25 (27-30-32-34-36-38) ok = 115 (123-135-143-151-160-167) ok. 

TRUP:
Doprostřed 8 ok v podpaží na každé straně vložíme značku (= boky; mezi značkami leží 57 (61-67-71-75-80-83) ok předního dílu). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na bocích 1 oko na obou stranách obou značek, viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání zopakujeme ještě ve výši 6 a 9 cm = 127 (135-147-155-163-172-179) ok. Ve výši 11 (13-16-19-22-25-28) cm od podpaží přidáme v následující kruhové řadě rovnoměrně 9 (9-9-9-9-8-9) ok = 136 (144-156-164-172-180-188) ok.
Pak pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 34 (37-41-45-49-53-57) cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 50 (54-58-62-62-66-68) ok. Doprostřed 8 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem červenou přízí. Ve výši 1 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 1,5 (2-2-2,5-3-3,5-3,5) cm výšky, celkem 6 (6-8-8-8-8-9)x = 38 (42-42-46-46-50-50) ok. Ve výši 10 (12-17-20-24-27-31) cm ujmeme rovnoměrně 2 oka = 36 (40-40-44-44-48-48) ok. Pak převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 8 cm, přidáme v následující kruhové řadě 1 oko ke všem skupinkám ze 2 ok obrace = 45 (50-50-55-55-60-60) ok. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 18 (20-25-28-32-35-39) cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

NOSY:
Háčkujeme háčkem č.3 červenou přízí: 4 řetízková oka, 1 dlouhý sloupek do 4. řetízkového oka od háčku. Přízi odstřihneme a zapošijeme. Každému sobovi uháčkujeme 1 nos (= 11 (12-11-12-12-13-13) nosů). Nosy připevníme každému sobovi a konce přízí zapošijeme.

Schéma

= světlá hnědá
= červená
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky základní barvou pruhu se vzorem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Patricia 15.02.2019 - 21:09:

Bonjour, j'ai terminé ce modèle pour mon petit-fils de 17 mois. Bien que l'échantillon réalisé soit parfait il n'en a pas été de même pour le pull. Pour le col après 3 démontages successifs il m'a fallu le réaliser en taille 7/8 ans ! Ensuite faire des diminutions pour revenir à une taille 3/4 ans pour tout le reste du pull qui lui va parfaitement !. Je pense qu'il existe des erreurs soit de traduction soit dans le nombre de mailles. Attention donc ...

Jannicke 23.01.2019 - 00:11:

Hei. I mønsteret er det lagt inn økninger med et kast. På noen linjer er det lagt inn et kast på starten av omgangen. Er dette rett?

DROPS Design 24.01.2019 kl. 14:46:

Hei Jannicke. Ja, det stemmer. Når du strikker rundt (og ikke frem og tilbake) har ikke dette noe å si. God fornøyelse

Jitka Tesarova 22.01.2019 - 23:14:

Geniální webpage! Super popis! Děkuji, jsem nadšená, výsledek pochválila rodina i kamarádky.

Nati 18.12.2018 - 00:41:

Hola, os hice una pregunta y no he tenido respuesta, sigo a la espera, gracias

DROPS Design 19.12.2018 kl. 22:39:

Hola Nati, Sin ver la labor no podemos ver donde está el fallo. Seguramente es la tensión del tejido, que no era igual a la recomendada en el patrón. ¿Has hecho una muestra? ¿Has estado tomando medidas durante el trabajo? Al ser así y trabajando de arriba abajo, es bastante más fácil ajustar para la talla deseada.

Nati 11.12.2018 - 23:46:

Hola, qué hice mal que me salió pequeño a pesar de seguir al pie de la letra el patrón, gracias anticipadas

DROPS Design 19.12.2018 kl. 22:39:

Ver la respuesta arriba

Nati 11.12.2018 - 23:01:

Hola, hice el jersey siguiendo al pie de la letra el patrón y me ha quedado pequeño, una pena, lo quería para Navidad

Retkesné Edit 22.11.2018 - 09:09:

Jó napot kívánok! Segítséget szeretnék kérni! A vállrész leírása szerint a diagram szerinti minta lekötése után lustakötésre és piros fonalra váltunk. Ugyanakkor a képen nekem úgy tűnik, hogy a pulóver teste harisnyakötéssel készült. Tudnának nekem ebben felvilágosítást adni? Hálásan köszönöm, további szép napot kívánok! Edit.

DROPS Design 25.11.2018 kl. 10:55:

Kedves Edit! Köszönjük levelét. Igaza van, a pulóver teste piros színnel és harisnyakötéssel folytatódik. Javítottuk a hibát a fordításban, és a kellemetlenségért elnézést kérünk. Sikeres kézimunkázást!

Nathalie 04.11.2018 - 19:27:

J'ai fait l'empiecement, pour un pull en 7/8ans. Je me retrouve avec beaucoup plus de mailles qu'indiquées. 240au lieu de 228. J'ai vérifié si je ne m'étais pas trompée, mais il semble que non... Pourriez vous éclairer ma lanterne...?

DROPS Design 05.11.2018 kl. 09:54:

Bonjour Nathalie, en taille 7/8 ans, vous devez bien avoir 240 m - c'est en taille 5/6 ans que vous auriez eu 228 m. Bon tricot!

Anja 22.10.2018 - 23:13:

Der Pulli ist zuckersüß - Tausend Dank für diese Anleitung ;)

Marina Grigoryeva 20.09.2018 - 13:29:

Eine Frage zu Erhöhung. Das „noch weitere 2 x an beiden Seiten stricken,“ lese ich als insgesamt 4 weitere Reihen, 2 Reihen mit 24 Maschen bis Markierer und dann noch 2 mit 32 Maschen bis Markierer. Allerdings bedeutet das bei der vierte Reihe nur 1 Masche stricken und es wird wieder gewendet. Habe ich den Satz richtig verstanden, oder waren insgesamt nur 2 Reihen damit gemeint? Viele Grüße Marina

DROPS Design 20.09.2018 kl. 13:34:

Liebe Frau Grigoryeva, ja genau, es werden noch 4 Reihen mehr gestrickt: 1 Hinreihe bis 24 M (in der 1. - 3. Größe) bleiben, wenden und die Rückreihe bis 24 M bleiben, dann noch 1 Hinreihe bis 32 M bleiben, wenden, 1 Rückreihe bis 32 M bleiben, wenden und die nächste Reihe bis zur hinteren Mitte rechts (= Hinreihe) stricken. Jetzt stricken Sie die Passe in der Runde. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-10