Little Red Nose Jacket by DROPS Design

Dětský propínací svetr s kruhovým sedlem a norským vzorem se soby pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost 12 měsíců – 12 let.

DROPS Design: model č. me-041-bn
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------

Velikost: 12/18 měsíců (2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let)
Velikost v cm: 80/86 (92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152) cm
Materiál:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
200 (200-250-250-250-300-300) g, barva č. 11, červená
50 (50-50-50-50-50-50) g, barva č. 07, světlá hnědá
50 (50-50-100-100-100-100) g, barva č. 01, smetanová

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 60 nebo 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

HÁČEK:
DROPS HÁČEK č.3 na nosy.

DROPS DŘEVĚNÝ KNOFLÍK Dub, č.503: 5 (6-6-6-7-7-8) ks.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (7) FAQ

Přízi na tento model můžete mít už za 576Kč. Více zde.
-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro vaši velikost. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP (légy):
Celé légy pleteme červenou přízí. Použijeme tedy 1 samostatné klubíčko pro každou légu (tj. v řadách, kde není červená součástí vzoru).
Vlákna přízí střídáme mezi légou a sedlem/trupem. Při změně barvy překřížíme obě vlákna přes sebe, aby mezi oky nevznikaly dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme ujímat/přidávat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (např. 84 ok) oka obou lég (tj.10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 7), takže 84 - 10 = 74 : 7 = 10,6.
V tomto případě tedy spleteme dohromady střídavě každé 9. a 10. oko a každé 10. a 11. oko.
Pokud přidáváme, 1x nahodíme střídavě za každým zhruba 10. a 11. okem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. POZN.: ujímáme/přidáváme mimo obě légy.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Na obou stranách obou značek přidáme 1 oko, takto – začínáme 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží mezi těmito 4 oky), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. 

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, tak tuto část přeskočte.
Začínáme z lícové strany. Pleteme hladce až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 8 (8-8-10-10-12-12) ok na druhé straně. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok v řadě, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace až po posledních 16 (16-16-18-18-20-20) ok na druhé straně. Takto pokračujeme – po každém otočení práce upleteme o 8 ok méně, a to ještě 2x na každé straně dílu. Pak práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce až do konce řady. Nakonec upleteme 1 rubovou řadu obrace (légy pleteme vroubkovým vzorem).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vypleteme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = začínáme rubovou řadou a spleteme hladce 2. a 3. oko od předního okraje, pak 1x nahodíme. V následující (lícové) řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v lemu průkrčníku, ve výši asi 1,5 - 2 cm, každou z dalších 4 (5-5-5-6-6-7) dírek pak pleteme vždy po zhruba 8-7,5-8-7,5-8-7,5 cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici od předního okraje jedné légy k okraji druhé a shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme červenou přízí 84 (88-92-96-100-108-112) ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, *2 oka hladce, 2 oka obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto pleteme do výše 3 cm, končíme rubovou řadou. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše.

SEDLO:
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4.
Upleteme 1 rubovou řadu obrace s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 7 (5-4-1-5-6-10) ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ (oka splétáme obrace) = 77 (83-88-95-95-102-102) ok.
Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední – viz ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku výše. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete tuto část vynechat.
Pokračujeme lícovou řadou, takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, vzor A.1 – sekvenci opakujeme až po posledních 6 ok v řadě – POZN.: zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 11 (12-11-12-12-13-13) sekvencí vzoru po 6 (6-7-7-7-7-7) okách), vzor A.2 (= 1 oko) a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a dál přidáváme dle schématu – viz TIP! Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku) máme v řadě 187 (203-220-239-251-271-271) ok. Pokračujeme červenou přízí lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. V následující lícové řadě přidáme rovnoměrně 7 (7-10-7-3-0-11) ok (přidáváme mimo obě légy = 194 (210-230-246-254-271-282) ok.
Ve výši 13 (14-15-16-17-18-19) cm (měřeno podél légy a bez lemu průkrčníku), rozdělíme pleteninu na díly, takto: upleteme 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl), následujících 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží), upleteme 52 (56-62-66-70-75-78) ok (= zadní díl), dalších 42 (46-50-54-54-58-60) ok odložíme na pomocnou jehlici (oka nepleteme, jen přesuneme; = rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží) a upleteme zbylých 29 (31-34-36-38-40-42) ok (= přední díl) = 122 (130-142-150-158-167-174) ok. 

TRUP:
Označíme si boky – za 32. (34.-37.-39.-41.-43.-45.) oko od každého předního okraje vložíme značku (= mezi značkami leží 58 (62-68-72-76-81-84) ok zadního dílu). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA! Pleteme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK. Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na bocích 1 oko na obou stranách obou značek, viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Toto přidávání zopakujeme ještě ve výši 8 cm = 130 (138-150-158-166-175-182) ok. Ve výši 11 (13-16-19-22-25-28) cm od podpaží přidáme v následující lícové řadě rovnoměrně 14 (14-14-14-14-13-14) ok (přidáváme mimo obě légy) = 144 (152-164-172-180-188-196) ok.
Další lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 7 ok, 2 oka upleteme hladce a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto pleteme pružný lem do výše 4 cm, poté všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Svetr měří asi 34 (37-41-45-49-53-57) cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 48 (52-56-60-60-64-66) ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem červenou přízí. Ve výši 1 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 1,5 (2-2-2,5-3-3,5-3,5) cm výšky, celkem 6 (6-8-8-8-8-9)x = 36 (40-40-44-44-48-48) ok. Ve výši 10 (12-17-20-24-27-31) cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 8 cm, přidáme v následující kruhové řadě 1 oko ke všem skupinkám ze 2 ok obrace = 45 (50-50-55-55-60-60) ok. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Rukáv měří asi 18 (20-25-28-32-35-39) cm (od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

NOSY:
Háčkujeme háčkem č.3 červenou přízí: 4 řetízková oka, 1 dlouhý sloupek do 4. řetízkového oka od háčku. Přízi odstřihneme a zapošijeme. Každému sobovi uháčkujeme 1 nos (= 11 (12-11-12-12-13-13) nosů). Nosy připevníme každému sobovi a konce přízí zapošijeme.

= světlá hnědá
= červená
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky základní barvou pruhu se vzorem; v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Carolyn 12.08.2019 - 19:22:

Are you able to do this pattern for 3-6months

DROPS Design 12.08.2019 kl. 20:00:

Dear Carolyn, unfortunstely, we're unabel to re-write the pattern for each customer, but for any personal assistance you can ask to your favourite DROPS store, even by email. Happy knitting!

BROUSSARD Chantal 21.03.2019 - 08:34:

Bonjour, sur ce modèle, est-ce que le diagramme s'applique sur l'envers, ou est-ce uniquement sur les rangs à l'endroit ? merci cordialement

DROPS Design 21.03.2019 kl. 09:59:

Bonjour Mme Broussard, les diagrammes montrent tous les rangs, c'est-à-dire ceux sur l'endroit aussi bien que ceux sur l'envers - voir ici comment lire un diagramme tricot. Bon tricot!

Ina Vreeman 18.02.2019 - 15:56:

Ik kom niet uit met het tel patroon 1e naald moet ik van telpatroon meederen en dan de 2e naald kom ik uit.

DROPS Design 22.02.2019 kl. 14:46:

Dag Ina,

Afhankelijk van de maat die je breit heeft het patroon een herhaling van 6 a 7 steken. Nadat je de boord hebt gebreid heb je 77 (83-88-95-95-102-102) op de naald. Dit aantal steken is inclusief 2 keer 5 biessteken en inclusief A.2 over de stee vlak voor de bies (zie beschrijving in het patroon.) De patronen zijn over een breedte van 6 of 7 steken (ook afhankelijk van je maat; kies telpatroon voor de maat die je breit. Volgens mijn berekening zou je dan goed uit moeten komen. Misschien nog even goed doorlezen en kijken of je het juiste telpatroon hebt.

Marina Kleve 23.01.2019 - 20:55:

Can you tell me how many increases are made in total in the first row of the pattern 12/18 -2. Thx

DROPS Design 24.01.2019 kl. 09:51:

Dear Mrs Kleve, you repeat A.1 a total of 11 times in size 12/18months and 12 times in size 2 years. After first row in A.1 you have increased 2 sts (= 2 Yarn overs) in each A.1, ie 22 sts inc in size 12/18 months and 24 sts inc in size 2 years. Happy knitting!

Lieselotte Hahn 10.01.2019 - 11:49:

1. Beim Probestricken habe ich bemerkt, dass folgendermassen gestrickt werden muesste. :A1- xmal A2 - A1 fuer das Elchmuster. STIMMT das? 2. Zeigt jede Zeile des Strickdiagramms nur die rechten Maschen? Oder 1. ZEILE - rechts, 2. ZEIle links zurueck etc Danke

DROPS Design 10.01.2019 kl. 13:10:

Liebe Frau Hahn, das Diagram A.1 wird mehrmals gestrickt (in der Breite wiederholt) und dann stricken Sie A.2 (= 1 Masche) so daß das Muster gleich auf beiden Seiten wird. Die Hinreihen rechts nach links stricken, die Rückreihen werden links nach rechts gestrickt (= mit A.2 anfangen, dann A.1 links nach rechts lesen/wiederholen). Viel Spaß beim stricken!

Marilisa 26.10.2018 - 18:57:

Sto lavorando a questo bellissimo modello. Al termine dello sprone, quando si devono dividere le maglie, credo ci sia un errore. Anziché “lavorare 29-31-33-35-37-41 “per il primo davanti come indicato, direi di operare come nel secondo davanti “lavorare le 29 (31-34-36-38-40-42) maglie” . Grazie

DROPS Design 26.10.2018 kl. 19:43:

Buonasera Marilisa. Abbiamo corretto il testo. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Marilisa 26.10.2018 - 15:38:

Vorrei aggiungere un commento per un errore che ho riscontrato,ma mi compare questa scritta: “Sorry! You are either a spammer or have made too many comments in a short period of time. Please try again later! “\r\nÈ già la seconda volta e non capisco perché. Come mai?

DROPS Design 26.10.2018 kl. 16:53:

Buongiorno Marilisa, provi ad aspettare un attimo e a riprovare tra un pochino. Probabilmente ha scritto troppi commenti ravvicinati.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-9