Frosty's Christmas Kids by DROPS Design

Dětský pulovr se sněhulákem pletený z příze DROPS Air. Velikost 2 roky – 12 let.

Tagy: pulovry, vánoce,
DROPS Design: model č. ai-013-bn
Skupina přízí C
-----------------------------------------------------------
Velikost: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

Materiál:
DROPS AIR firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
150-150-150-200-200-250 g, barva č. 04, šedá
50 g pro všechny velikosti, barva č. 01, smetanová
50 g pro všechny velikosti, barva č. 06, černá
zbytek, barva č. 13, pomerančová – na nos
zbytek, barva č. 11, oceán – na šálu

nebo

DROPS NEPAL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
250-250-250-400-400-500 g, barva č. 0501, světlá šedá
50 g pro všechny velikosti, barva č. 100, smetanová
(chcete-li mít na svetru i sněhulákova záda, potřebujete o 50 g smetanové příze více)
50 g pro všechny velikosti, barva č. 8903, černá
zbytek, barva č. 2920, tmavá oranžová – na nos
zbytek, barva č. 8905, petrol – na šálu

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 60 cm) č.5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok a 20 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 60 cm) č.4,5 – na lem.

Přízi na tento model můžete mít už za 721Kč. Více zde.

Viz schéma A.2 a nákres A.3. Nákres A.3 znázorňuje uzlík.
Vzor A.2 (sněhulák): celý vzor pleteme lícovým žerzejem. Pracujeme se 3 klubíčky, abychom nemuseli táhnout dlouhé nitě na rubové straně. Takže máme po 1 klubku šedé příze Air/ světle šedé příze Nepal na každé straně dílu a 1 klubko příze v barvě vyplétaného vzoru uprostřed. POZN.: Aby nám při střídání barev nevznikaly v pletenině dírky, je nutné vlákna příze vzájemně překřížit, protočit.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukáv):
Pleteme po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Přední a zadní díl (se sněhulákem nebo bez) pleteme v řadách na kruhové jehlici samostatně – díky tomu se nám bude snáze vyplétat vzor. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích či krátké kruhové jehlici. Díly pak sešijeme. Nakonec připleteme v kruhových řadách lem průkrčníku.

ZADNÍ DÍL – bez sněhuláka:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal 52-54-58-60-64-68 ok. Pleteme lem pružným vzorem 1/1 (takže střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) až do výše 5 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5 a pokračujeme lícovým žerzejem až do výše 23-25-27-30-33-35 cm. Nyní uzavřeme na každé straně dílu 1 oko (= průramek) = 50-52-56-58-62-66 ok. Dál pleteme až do výše 33-36-39-43-47-51 cm. Teď uzavřeme prostředních 16-18-20-22-22-24 ok (= průkrčník) a obě náramenice dopleteme odděleně. Pokračujeme lícovým žerzejem a v následující řadě uzavřeme na obou stranách průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 16-16-17-17-19-20 ok každé náramenice. Pleteme ještě dál, až do výše 34-37-40-44-48-52 cm, pak upleteme 2 VROUBKY - viz výše - a poté všechna oka VOLNĚ uzavřeme. Díl měří asi 35-38-41-45-49-53 cm - měřeno od náramenice dolů k okraji dílu.

ZADNÍ DÍL – se sněhulákem:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal 52-54-58-60-64-68 ok. Pleteme lem pružným vzorem 1/1 (takže střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) až do výše 5 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5 a pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši asi 6-7-8-9-10-11 cm začneme plést vzor, takto - začínáme lícovou řadou: 13-14-16-17-19-21 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 26 ok) - viz VZOR výše, 13-14-16-17-19-21 ok lícovým žerzejem. Takto pokračujeme do výše 23-25-27-30-33-35 cm. Pak ujmeme na každé straně dílu 1 oko (= průramek) = 50-52-56-58-62-66 ok. Pleteme dál lícovým žerzejem a vzorem A.2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí Air / světle šedou přízí Nepal až do výše 33-36-39-43-47-51 cm. Pak uzavřeme prostředních 16-18-20-22-22-24 ok (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Pokračujeme lícovým žerzejem a v následující řadě uzavřeme na obou stranách průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 16-16-17-17-19-20 ok každé náramenice. Pleteme ještě dál, až do výše 34-37-40-44-48-52 cm, pak upleteme 2 VROUBKY - viz výše - a poté všechna oka VOLNĚ uzavřeme. Díl měří asi 35-38-41-45-49-53 cm - měřeno od náramenice dolů k okraji dílu

PŘEDNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal 52-54-58-60-64-68 ok. Pleteme lem pružným vzorem 1/1 (takže střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) až do výše 5 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5 a pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši asi 6-7-8-9-10-11 cm pleteme následující lícovou řadu takto: 13-14-16-17-19-21 ok lícovým žerzejem, vzor A.2 (= 26 ok) – viz VZOR, 13-14-16-17-19-21 ok lícovým žerzejem. Takto pokračujeme až do výše 23-25-27-30-33-35 cm. Nyní uzavřeme na každé straně dílu 1 oko (= průramek) = 50-52-56-58-62-66 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a vzorem A.2. Po dokončení celého vzoru A.2 pleteme lícovým žerzejem šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal až do výše 31-34-37-40-43-47 cm. Teď odložíme prostředních 10-12-14-16-16-18 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Průkrčník dále tvarujeme – uzavřeme na obou jeho okrajích (vždy na začátku řady) 1x 2 oka a 2x 1 oko = zbývá 16-16-17-17-19-20 ok každé náramenice. Pleteme dál, až do výše 34-37-40-44-48-52 cm, pak upleteme 2 VROUBKY a poté všechna oka VOLNĚ uzavřeme. Díl měří asi 35-38-41-45-49-53 cm – měřeno od náramenice dolů k okraji dílu.

RUKÁV:
Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal 28-28-30-30-32-32 ok a označíme si začátek kruhové řady = střed vnitřní strany rukávu, podpaží. Pleteme pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) do výše 4 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5 a pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 6 cm přidáme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme vždy po 4-4-4-4-4-4 cm výšky, celkem 5-7-7-9-10-11x = 38-42-44-48-52-54 ok. Ve výši 27-32-36-40-44-48 cm všechna oka volně uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice – šev vedeme těsně vedle uzavřené řady.
Sešijeme přední a zadní díl. Vsadíme rukávy.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Krátkou kruhovou jehlicí č.4,5 nabereme šedou přízí Air nebo světle šedou přízí Nepal z lícové strany z okraje průkrčníku asi 58 až 68 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice - celkový počet ok musí být sudý, tedy dělitelný 2). Pleteme pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) až do výše 4 cm. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený.

NOS:
Na jehlice č.5,5 nahodíme 2 vlákny pomerančové příze Air nebo tmavě oranžové příze Nepal 8 ok (ponecháme si konce dlouhé asi 30 cm – použijeme je jako výplň). Dál pak pleteme jen 1 vláknem příze. Upleteme 1 řadu obrace. Následující řadu pleteme takto: 1 oko hladce, 2 oka spleteme hladce, 5 ok hladce = 7 ok. Upleteme 1 řadu obrace. Pak 3 oka hladce, 2 oka spleteme hladce, 2 oka hladce = 6 ok. Upleteme 1 řadu obrace. Dále 1 oko hladce, 2 oka spleteme hladce, 3 oka hladce = 5 ok. Přízi odstřihneme (ponecháme si konec dlouhý asi 30 cm – použijeme jej na přišití), konec protáhneme zbylými oky. Sešijeme postranní šev a dlouhé konce z počátku nahození vtáhneme dovnitř nosu jako výplň. Nos pak přišijeme sněhulákovi na přední straně doprostřed hlavy.

ŠÁLA:
Na jehlice č.5,5 nahodíme přízí Air v barvě oceán nebo petrolovou přízí Nepal 62 ok a upleteme 2 řady lícovým žerzejem. Pak všechna oka uzavřeme. Šálu provlečeme svetrem kolem krku sněhuláka a na přední straně pak zavážeme na dvojitý uzel.

SNÍH, KNOFLÍKY A OČI:
Ze smetanové příze Air nebo Nepal uvážeme 12 uzlíků = sníh a ze zbytku černé příze 5 uzlíků = knoflíky a oči. Postupujeme takto: 1 uzlík: ustřihneme si vlákno příze dlouhé asi 40 cm. Kolem jehlice č.5,5 uvážeme 4 uzly – viz nákres A.3 (tj. uvážeme 3 VOLNÉ uzly, pak ještě 1 a u něj přízi upevníme = 1 uzlík). Uzlíky rozmístíme na přední stranu svetru, konce příze provlečeme po stranách jednoho oka (tj. jeden konec na jedné straně oka, druhý konec na druhé) a na rbové straně je zavážeme – viz foto.

Schéma

= smetanová příze Air / smetanová příze Nepal
= šedá příze Air / světle šedá příze Nepal
= černá příze Air / černá příze Nepal
= jednoduchý uzel

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 30-28) .

Komentáře / Otázky (12)

Helena Maine 25.10.2019 - 16:10:

I am confused with the A2 pattern. Do I count the rows from wrong side too into 54 rows? If I follow the pattern from RS only I seem to end up with too many rows. I had to unravel it twice. Example, to decrease from the body towards the neck do I knit 2 from the RS , thus knitting 2 coming back before I decrease again? I don't get this A2 instructions at all. Please help. Thank you.

DROPS Design 25.10.2019 kl. 16:36:

Dear Mrs Maine, Diagram A.2 is 54 rows, ie read diagram from the right towards the left from RS and from the left towards the right from WS, in other words, diagram shows all rows both from RS and form WS. Happy knitting!

Helena Maine 02.10.2019 - 19:39:

I just wish to say thank you for your lovely patterns and in particular for including in you video demo how to make the knots. I asked fir this last year and you listened. I am grateful and I will now knit this sweater.

Martina 02.12.2018 - 00:22:

Nel diagramma A2 ( non il nodo del diagramma A3 per la neve)il pallino nero indica il nodo singolo . Non ho capito come si realizza

DROPS Design 02.12.2018 kl. 14:49:

Buongiorno Martina. Nel diagramma A.2 il quadrato con il tondino nero all’interno indica quale colore deve usare quando lavora quella maglia. Non ci sono nodi in questo diagramma. I nodi sono solo nel diagramma A3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Il video sotto può esserle di aiuto. Buon lavoro!

Addy 15.11.2018 - 18:05:

Hi there. The numbers don’t appear to be correct for the front neck shaping. I’m doing the 3-4 size and pattern says k17, centre 10 stitches on hold. So 17 stitches for shoulder. But this only adds up to 44 stitches when there are 54. How many should there be on hold? Thank you

DROPS Design 16.11.2018 kl. 08:58:

Dear Addy, in the size 3/4 years, there are 52 sts on needle, yo slip the middle 12 sts on a thread for neck as follows: work the first 20 sts as before (1st shoulder), knit the next 12 sts and slip them on a thread/st holder, work the last 20 sts for 2nd shoulder. Turn and continue now over the sts from this shoulder binding off sts at the beg of every row starting from neck 2 sts 1 time and 1 stitch 2 times = 17 sts remain for the shoulder. Now slip the stitches from first shoulder back onto needles and continue the same way casting off the sts at the beg of row from neck. Happy knitting!

Elisabeth 14.11.2018 - 18:59:

Y a t'il un inconvénient sur ce modèle, à inverser l'ordre de réalisation des manches en relevant les mailles autour de l’emmanchure pour terminer avec les poignets, après diminutions? Merci de votre réponse.

DROPS Design 15.11.2018 kl. 08:37:

Bonjour Elisabeth, effectivement, vous pouvez à priori tricoter les manches de haut en bas en les relevant le long des emmanchures et en diminuant au lieu d'augmenter. Bon tricot!

Sandi 07.10.2018 - 12:48:

Hi I can I knit the sleeves flat? Not too keen on using double pointed needles Thanks

DROPS Design 07.10.2018 kl. 23:00:

Dear Sandi, yes, you can easily convert the sleeves pattern, to one that is knitted flat (back and forth). Add two edge stitch to the stitch count for the seams, and do the increases that is written to both sides of the mid under sleevs, at the beginninga nd end of the rows. Happy Knitting!

Samantha 06.10.2018 - 18:15:

Qual è il nodo singolo? Nel diagramma a2 non riesco a capere cos'è il nodo singolo e dove applicarlo. Per favore potreste aiutarmi???

DROPS Design 06.10.2018 kl. 21:04:

Buonasera Samantha. Trova i nodi nel diagramma A.3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Le alleghiamo un video che può aiutarla. Buon lavoro!

Debra 29.12.2017 - 14:59:

It says"work back until it measures 17 inches (size 7/8) now cast off the middle 22 sts for neck and shoulders are finished separately. Now continue in stocking stitch decrease 1 st at neck edge 17 sts remain for shoulder. Continue till work measures 17 inches" The measurements seem to be a little off.

DROPS Design 02.01.2018 kl. 10:06:

Dear Debra, you first work until 44 cm (= 17.32 inches) then piece measures 45 cm (= 17.72 inches). Happy knitting!

Monica 03.12.2017 - 19:20:

Ich hatte die Wolle (Nepal) passend zum KAL-Beginn bestellt. Da war der Verbrauch noch ganz anders angegeben. Dieser wurde nun korrigiert - und ich hab zu wenig graue Nepal da :( Sehr ärgerlich! Nächstes Mal bitte vor KAL-Beginn ausgiebig testen, danke.

V Thorpe 16.11.2017 - 12:43:

Been trying to buy wool for this jumper for several days, wool warehouse and Purple sheep have no supplies. Very disappointed, difficult to explain to grandchid that promised umer may not be made. After colours were chosen. Is there likely to be a supply of this yarn available soon?

DROPS Design 16.11.2017 kl. 13:27:

Dear Mrs V Thorpe, you can have a look there there may be some Air in some of the stores shipping to your country. Air will be then soon back in stock, or see alternatives suggested. Happy knitting!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 30-28

Frosty's Christmas Kids

Carolin, Germany

Christmas 2017

Marieke Lopers-Goos, Netherlands

Christmas 2017

@minkyknits, United Kingdom

Viz více