Frosty's Christmas Kids by DROPS Design

Kötött pulóver hóember mintával 2-12 éves gyerekekre való méretben. A darabot DROPS Air fonalból kötjük

Tagek: karácsony, pulóver,

DROPS design: ai-013-bn jelű minta
C fonalcsoport
-----------------------------------------------------------
Méretek: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 éveseknek
A méret cm-ben: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Alapanyagok:
DROPS Air fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
150-150-150-200-200-250 gramm a 04-es középszürke színből
Minden mérethez 50 gramm az 01 sz. törtfehér színből
Minden mérethez 50 gramm az 06 sz. fekete színből
Kevés maradék fonal a 13 sz. narancs színből az orrhoz
Kevés maradék fonal a 11 sz. pávakék színből az sálhoz

Vagy használjunk
DROPS NEPAL fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
250-250-250-400-400-500 gramm a 0501 sz. szürke színből
Minden mérethez 50 gramm az 100 sz. törtfehér színből
Minden mérethez 50 gramm az 8903 sz. fekete színből
Kevés maradék fonal a 2920 sz. narancs színből az orrhoz
Kevés maradék fonal a 8905 sz. pávakék színből a sálhoz

DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰKÉSZLET ÉS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú), 5,5 mm vastag, vagy olyan méret, amellyel 16 szem és 20 sor = 10 cm széles és 10 cm magas próbadarabot tudunk készíteni harisnyakötéssel.

DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET és KÖRKÖTŐTŰ (40 + 60 cm hosszú) 4,5 mm vastag, a bordásmintával kötött szegélyekhez.

----------------------------------------------------------

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (10)

65% Alpaka, 28% Poliamid, 7% Gyapjú
minimum 1723.00 Ft /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 1723.00 Ft /50g
Rendelés
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 1723.00 Ft /50g
Rendelés
Kötőtűk & Horgolótűk
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 12061Ft. Olvasson tovább.

Lásd az A2-es és A.3-as diagramokat Az A.3 diagram egy csomót mutat
Az A.2 jelű diagram a hóembert mutatja: A teljes mintát harisnyakötéssel kötjük. 3 gombolyaggal kötjük, így nem kell a FO-n hosszú szálakat elvezetnünk. Más szóval használjunk 1 gombolyag középszürke Air / szürke Nepal fonalat a pulóver mindkét oldalán, és 1 gombolyagot a pulóver közepén lévő minta színével. MEGJEGYZÉS: Nem keletkeznek lyukak a színek váltásakor, ha a szálakat megcsavarjuk.

Tanács a szaporításhoz, (ujja):
Kössünk, amíg 1 szem marad a jelölő előtt, 1 RH, 2 szem lustakötéssel (a jelölő a két sima szem között van) 1 RH. A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, hogy ne keletkezzen lyuk.

----------------------------------------------------------

PULÓVER:
A darab elejét és hátát (a hátát a hóember sziluettjével, vagy anélkül), külön-külön, a körkötőtűn oda-vissza haladva készítjük. Így a mintát könnyebb kötni. A két ujját körben kötjük a kéthegyű kötőtűkészleten és/vagy rövid körkötőtűn. A darabot ezután, a szélső szemek külső ívébe öltve, összevarrjuk. A nyakkivágás szegélyét utoljára készítjük el.

HÁTA_ hóember nélkül.
A kezdéshez szedjünk fel 52-54-58-60-64-68 szemet a 4,5 mm-es körkötőtűre a középszürke színű Air vagy a szürke Nepal fonalból. Kössünk bordás mintával (1 sima, 1 fordított), amíg a darabunk 5 cm-es lesz. Váltsunk az 5,5 mm vastag kötőtűre, és kössünk harisnyakötéssel, amíg a darabunk 23-25-27-30-33-35 cm-es lesz. Most láncoljunk le mindkét oldalon 1 szemet a karöltő kialakításához. Folytassuk a kötést, amíg a darabunk 33-36-39-43-47-51 cm-es. A következő sorban láncoljuk le a középső 16-18-20-22-22-24 szemet, és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Folyt harisnyakötéssel, a korábbiak szerint, és láncoljunk le további 1 szemet a következő sorban a nyakkivágás mellett = 16-16-17-17-19-20 szem marad a vállhoz a sorban. Kössünk tovább, amíg a darabunk 34-37-40-44-48-52 cm-es lesz. Kössünk 2 bordányit (= 4 sort / kört) lustakötéssel - lásd a feni magyarázatot, - minden szemen, lazán majd láncoljuk le a szemeket. A pulóver kb 35-38-41-45-49-53 cm-es a vállrésztől lefelé mérve. Készítsük el ugyanilyen módon a másik vállrészt.

HÁTA - hóemberrel
A kezdéshez szedjünk fel 52-54-58-60-64-68 szemet a 4,5 mm-es körkötőtűre a középszürke színű Air vagy a szürke Nepal fonalból. Kössük a bordás mintát (= 1 sima / 1 fordított) 5 cm-ig, majd váltsunk az 5,5 mm-es körkötőtűre, és kössünk tovább harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 6-7-8-9-10-11 cm, a következő színe oldali sorban így haladjunk: 13-14-16-17-19-21 szem harisnyakötéssel, az A.2 jelű minta (= 26 szem) - olvassuk el a fenti magyarázatot a MINTÁHOZ, és szükség esetén nézzük meg a videót is, 13-14-16-17-19-21 szem harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 23-25-27-30-33-35 cm-es, mindkét oldalon leláncolunk 1 szemet a karöltők kialakításához = 50-52-56-58-62-66 szem. Folytassuk harisnyakötéssel és az A.2 jelű mintával. Amikor az A.2 jelű mintát elkészítettük, folytassuk a középszürke Air /s szürke Nepal fonallal, amíg a darabunk 33-36-39-43-47-51 cm-es lesz. Most majd láncoljuk le a középső 16-18-20-22-22-24 szemet a nyakkivágáshoz és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Folyt harisnyakötéssel, a korábbiak szerint, és láncoljunk le további 1 szemet a következő sorban a nyakkivágás mellett = 16-16-17-17-19-20 szem marad a vállhoz a sorban. Kössünk tovább, amíg a darabunk 34-37-40-44-48-52 cm-es lesz. Kössünk 2 bordányit (= 4 sort / kört) lustakötéssel - lásd a feni magyarázatot- minden szemen, majd lazán láncoljuk le a szemeket. Az darabunk körül-belül 35-38-41-45-49-53 cm-es a vállrésztől mérve. Készítsük el ugyanilyen módon a másik vállrészt.

ELEJE - hóemberrel
A kezdéshez szedjünk fel 52-54-58-60-64-68 szemet a 4,5 mm-es körkötőtűre a középszürke színű Air vagy a szürke Nepal fonalból. Kössük a bordás mintát (= 1 sima / 1 fordított) 5 cm-ig, majd váltsunk az 5,5 mm-es körkötőtűre, és kössünk tovább harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 6-7-8-9-10-11 cm, a következő színe oldali sorban így haladjunk: 13-14-16-17-19-21 szem harisnyakötéssel, az A.2 jelű minta (= 26 szem, 13-14-16-17-19-21 szem harisnyakötéssel. Folytassuk a fentiek szerint, amíg a darabunk 23-25-27-30-33-35 cm-es lesz. Most mindkét oldalon leláncolunk 1 szemet a karöltők kialakításához = 50-52-56-58-62-66 szem. Folytassuk harisnyakötéssel, és az A.2 jelű mintával. Amikor az A.2 jelű mintát elkészítettük, folytassuk a középszürke Air /s szürke Nepal fonallal, amíg a darabunk 31-34-37-40-43-47 cm-es lesz. Most láncoljuk le a középső 10-12-14-16-16-18 szemet a nyakkivágáshoz és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Folytassuk a szemek leláncolását a nyakkivágás kialakításához mindkét oldalon, a sorok elején, a következő módon: 2 szemet 1 alkalommal, majd 1 szemet 2 alkalommal = 16-16-17-17-19-20 szem marad a sorban a vállrészhez. Kössünk tovább, amíg a darabunk 34-37-40-44-48-52 cm-es lesz. Kössünk 2 bordányit (= 4 sort / kört) lustakötéssel - lásd a feni magyarázatot- minden szemen, majd lazán láncoljuk le a szemeket. Az darabunk körül-belül 35-38-41-45-49-53 cm-es a vállrésztől mérve. Készítsük el ugyanilyen módon a másik vállrészt.

UJJA:
A kezdéshez szedjünk fel 28-28-30-30-32-32 szemet a 4,5 mm-es kéthegyű- / körkörkötőtűre a középszürke színű Air vagy a szürke Nepal fonalból. Tegyünk 1 kötésjelölőt a kör kezdetéhez = az ujja alsó középvonala. Kössük a bordás mintát (= 1 sima / 1 fordított) 4 cm-ig, majd váltsunk az 5,5 mm-es körkötőtűre, és kössünk tovább harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 6 cm-es, az ujja alatt 2 szemet szaporítunk- OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint 4-4-4-4-4-4 cm-ként összesen 5-7-7-9-10-11 alkalommal = 38-42-44-48-52-54 szem marad. Amikor a darabunk körülbelül 27-32-36-40-44-48 cm-es, lazán láncoljuk le a szemeket a köv módon: Készítsünk ugyanilyen módon egy másik ujját.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a vállvarrásokat a leláncolás mellett.
A szélszem mellett varrjuk össze az eleje és háta darabokat. Varrjuk be a két ujját a karöltőkbe.

NYAKKIVÁGÁS:
Szedjünk fel kb 58 - 68 szemet (a szemek száma legyen páros!) a nyakkivágás körül (ebben benne vannak az elején a szemtartóra félretett szemek is), a rövidebb 4,5 mm vastag körkötőtűre a középszürke air, vagy a szürke Nepal fonallal. Kössük a bordásmintát (1 sima, 1 fordított), amíg a darabunk 4 cm-es lesz. Láncoljuk le a szemeket, a S szemeket simán, a F szemeket fordítottan. Ügyeljünk arra, hogy a leláncolásunk ne legyen túl szoros.

ORR:
Az 5,5 mm vastag kötőtűvel, 2 szál narancssárga Nepal vagy Air fonalat összefogva, szedjünk fel 8 szemet (hagyjunk kb 30 cm-es szálat, ezt használjuk majd a kitöméshez. Ezután a darabot 1 szál fonallal folytatjuk. Kössünk 1 sort F szemekkel. A következő sorban így haladjunk: 1 sima, 2 szemet S összekötünk, 5 sima = 7 szem. Kössünk 1 sort F szemekkel. 3 sima, 2 szemet S összekötünk, 2 sima = 6 szem. Kössünk 1 sort F szemekkel. 1 sima, 2 szemet S összekötünk, 3 sima = 5 szem. Kb 30 cm-es szálat hagyva 8ezt használjuk az orr kitöméséhez) vágjuk el a fonalat, és vezessük át a szálat a megmaradt szemeken. Varrjuk össze az oldalát, és a kezdőszélen meghagyott hosszú fonaldarabot tömjük az orrba. Varrjuk az elkészített orrot a pulóver elején a hóember fejére.

SÁL:
Az 5,5 mm vastag kötőtűvel szedjünk fel 62 szemet a pávakék Air, vagy a mélytenger színű Nepal fonalból. Kössünk 2 sort harisnyakötéssel. Láncoljuk le a szemeket. Fűzzük a sálat a pulóver szemein át a hóember nyaka köré-(az elején, ). Az elején kössük dupla csomóra a sálat.

HÓ, GOMBOK ÉS SZEMEK
A törtfehér fonallal készítsünk 12 csomót a hóeséshez, és maradék fekete fonalból készítsünk 5 csomót, a gombokhoz, és a szemekhez a következő módon: 1 csomó: Vágjunk le 1 szál 40 cm hosszú fonalat. Készítsünk 4 csomót az 5,5 mm vastag kötőtű körül - figyeljük meg az A.3 jelű diagramot (vagyis készítsünk 3 laza csomót, készítsünk még 1 csomót, majd ezen a csomón húzzuk szorosra a szálat = 1 csomó. Helyezzük a csomókat az eleje darabra, fűzzük a szálak véget 1 szem két oldalán, és kössük meg a fonákoldalon - figyeljük meg a fotót is.

Diagram

= törtfehér Air / törtfehér Nepal
= középszürke Air, szürke Nepal
= fekete Air, Fekete Nepal
= szimpla csomó

Martina 02.12.2018 - 00:22:

Nel diagramma A2 ( non il nodo del diagramma A3 per la neve)il pallino nero indica il nodo singolo . Non ho capito come si realizza

DROPS Design 02.12.2018 kl. 14:49:

Buongiorno Martina. Nel diagramma A.2 il quadrato con il tondino nero all’interno indica quale colore deve usare quando lavora quella maglia. Non ci sono nodi in questo diagramma. I nodi sono solo nel diagramma A3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Il video sotto può esserle di aiuto. Buon lavoro!

Addy 15.11.2018 - 18:05:

Hi there. The numbers don’t appear to be correct for the front neck shaping. I’m doing the 3-4 size and pattern says k17, centre 10 stitches on hold. So 17 stitches for shoulder. But this only adds up to 44 stitches when there are 54. How many should there be on hold? Thank you

DROPS Design 16.11.2018 kl. 08:58:

Dear Addy, in the size 3/4 years, there are 52 sts on needle, yo slip the middle 12 sts on a thread for neck as follows: work the first 20 sts as before (1st shoulder), knit the next 12 sts and slip them on a thread/st holder, work the last 20 sts for 2nd shoulder. Turn and continue now over the sts from this shoulder binding off sts at the beg of every row starting from neck 2 sts 1 time and 1 stitch 2 times = 17 sts remain for the shoulder. Now slip the stitches from first shoulder back onto needles and continue the same way casting off the sts at the beg of row from neck. Happy knitting!

Elisabeth 14.11.2018 - 18:59:

Y a t'il un inconvénient sur ce modèle, à inverser l'ordre de réalisation des manches en relevant les mailles autour de l’emmanchure pour terminer avec les poignets, après diminutions? Merci de votre réponse.

DROPS Design 15.11.2018 kl. 08:37:

Bonjour Elisabeth, effectivement, vous pouvez à priori tricoter les manches de haut en bas en les relevant le long des emmanchures et en diminuant au lieu d'augmenter. Bon tricot!

Sandi 07.10.2018 - 12:48:

Hi I can I knit the sleeves flat? Not too keen on using double pointed needles Thanks

DROPS Design 07.10.2018 kl. 23:00:

Dear Sandi, yes, you can easily convert the sleeves pattern, to one that is knitted flat (back and forth). Add two edge stitch to the stitch count for the seams, and do the increases that is written to both sides of the mid under sleevs, at the beginninga nd end of the rows. Happy Knitting!

Samantha 06.10.2018 - 18:15:

Qual è il nodo singolo? Nel diagramma a2 non riesco a capere cos'è il nodo singolo e dove applicarlo. Per favore potreste aiutarmi???

DROPS Design 06.10.2018 kl. 21:04:

Buonasera Samantha. Trova i nodi nel diagramma A.3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Le alleghiamo un video che può aiutarla. Buon lavoro!

Debra 29.12.2017 - 14:59:

It says"work back until it measures 17 inches (size 7/8) now cast off the middle 22 sts for neck and shoulders are finished separately. Now continue in stocking stitch decrease 1 st at neck edge 17 sts remain for shoulder. Continue till work measures 17 inches" The measurements seem to be a little off.

DROPS Design 02.01.2018 kl. 10:06:

Dear Debra, you first work until 44 cm (= 17.32 inches) then piece measures 45 cm (= 17.72 inches). Happy knitting!

Monica 03.12.2017 - 19:20:

Ich hatte die Wolle (Nepal) passend zum KAL-Beginn bestellt. Da war der Verbrauch noch ganz anders angegeben. Dieser wurde nun korrigiert - und ich hab zu wenig graue Nepal da :( Sehr ärgerlich! Nächstes Mal bitte vor KAL-Beginn ausgiebig testen, danke.

V Thorpe 16.11.2017 - 12:43:

Been trying to buy wool for this jumper for several days, wool warehouse and Purple sheep have no supplies. Very disappointed, difficult to explain to grandchid that promised umer may not be made. After colours were chosen. Is there likely to be a supply of this yarn available soon?

DROPS Design 16.11.2017 kl. 13:27:

Dear Mrs V Thorpe, you can have a look there there may be some Air in some of the stores shipping to your country. Air will be then soon back in stock, or see alternatives suggested. Happy knitting!

Merje 10.11.2017 - 10:15:

Mulle tundub, et lumememmeta seljaosal on jäänud puudu mõõtude osa enne käeaugu kahandust.

Elizabeth Higuera 06.11.2017 - 19:06:

I think the "size in inches" at the top of the materials box is wrong. these look like adult numbers. Very cute pattern!

DROPS Design 09.11.2017 kl. 08:25:

Dear Elizabeth, thanks for your feedback, measurements have been adjusted. Happy knitting!

Post a comment to pattern DROPS Children 30-28