Frosty's Christmas Kids by DROPS Design

Lapsen neulottu lumiukkokuviollinen pusero. Koot 2 - 12 vuotta. Työ neulotaan DROPS Air-langasta.

Tagit: joulu, puserot,

DROPS Design: Malli ai-013-bn
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
Koko: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 vuotta = 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
150-150-150-200-200-250 g väriä 04, keskiharmaa
joka kokoon 50 g väriä 01, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g väriä 06, musta
jäännöslankaa nro 13, oranssi (nenään)
jäännöslankaa nro 11, riikinkukonsininen (kaulaliinaan)

Tai:
Garnstudion DROPS NEPAL (kuuluu lankaryhmään C):
300-300-300-400-400-500 g väriä 0501, harmaa
joka kokoon 50 g väriä 100, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g väriä 8903, musta
jäännöslankaa nro 2920, oranssi (nenään)
jäännöslankaa nro 8905, merensyvyys (kaulaliinaan)

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 cm) NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 cm) NRO 4,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 16 silmukkaa ja 20 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Kommentit (10)

Saat tämän mallin langat alkaen 28.00€. Lue lisää.

Katso ruutupiirrokset A.2 ja A.3. Piirros A.3 näyttää yhtä solmua.
Piirros A.2 (lumiukko): Koko piirros neulotaan sileänä neuleena. Piirros neulotaan 3 kerällä, jotta työn nurjalle puolelle ei jäisi pitkiä lankajuoksuja. Eli puseron kummassakin sivussa neulotaan keskiharmaalla Air-kerällä / harmaalla Nepal-kerällä ja puseron keskellä neulotaan kuviovärillä. HUOM: Kun vaihdat väriä, kierrä aina langat toistensa ympärille, jottei värien rajakohtiin muodostuisi reikää.

LISÄYSVINKKI (hiha):
Aloita 1 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

PUSERO:
Etukappale ja takakappale neulotaan tasona pyöröpuikolla (lumiukkokuviolla tai ilman). Tällä tavoin kuvion neulominen on helpompaa. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla/lyhyellä pyöröpuikolla. Kappaleet ommellaan yhteen sivujen ulkoreunoista. Lopuksi neulotaan pääntien reunus suljettuna neuleena.

TAKAKAPPALE (ilman lumiukkokuviota):
Luo 52-54-58-60-64-68 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 keskiharmaalla Air- tai harmaalla Nepal-langalla. Neulo joustinneuletta (1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), kunnes työn pituus on 5 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5 ja neulo sitten sileää neuletta, kunnes työn pituus on 23-25-27-30-33-35 cm. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten 1 silmukka = 50-52-56-58-62-66 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus on 33-36-39-43-47-51 cm. Päätä nyt keskimmäiset 16-18-20-22-22-24 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Jatka sileää neuletta ja päätä seuraavalla kerroksella vielä 1 silmukka pääntien reunasta = 16-16-17-17-19-20 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes työn pituus on 34-37-40-44-48-52 cm. Neulo nyt kaikilla silmukoilla 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Päätä sitten silmukat LÖYHÄSTI. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 35-38-41-45-49-53 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

TAKAKAPPALE (lumiukkokuviolla):
Luo 52-54-58-60-64-68 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 keskiharmaalla Air- tai harmaalla Nepal-langalla. Neulo joustinneuletta (1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), kunnes työn pituus on 5 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5 ja neulo sitten sileää neuletta. Kun työn pituus on n. 6-7-8-9-10-11 cm, neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 13-14-16-17-19-21 silmukkaa sileää neuletta, A.2 (= 26 silmukkaa, lue MALLINEULE ja katso tarvittaessa video), 13-14-16-17-19-21 silmukkaa sileää neuletta. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus on 23-25-27-30-33-35 cm. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten 1 silmukka = 50-52-56-58-62-66 silmukkaa. Jatka sileää neuletta ja piirroksen A.2 mallineuletta. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, jatka sileää neuletta keskiharmaalla Air-langalla / harmaalla Nepal-langalla, kunnes työn pituus on 33-36-39-43-47-51 cm. Päätä nyt keskimmäiset 16-18-20-22-22-24 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Jatka sileää neuletta ja päätä seuraavalla kerroksella vielä 1 silmukka pääntien reunasta = 16-16-17-17-19-20 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes työn pituus on 34-37-40-44-48-52 cm. Neulo nyt kaikilla silmukoilla 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Päätä sitten silmukat LÖYHÄSTI. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 35-38-41-45-49-53 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

ETUKAPPALE (lumiukkokuviolla):
Luo 52-54-58-60-64-68 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 keskiharmaalla Air- tai harmaalla Nepal-langalla. Neulo joustinneuletta (1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), kunnes työn pituus on 5 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5 ja neulo sitten sileää neuletta. Kun työn pituus on n. 6-7-8-9-10-11 cm, neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 13-14-16-17-19-21 silmukkaa sileää neuletta, A.2 (= 26 silmukkaa, lue MALLINEULE ja katso tarvittaessa video), 13-14-16-17-19-21 silmukkaa sileää neuletta. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus on 23-25-27-30-33-35 cm. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten 1 silmukka = 50-52-56-58-62-66 silmukkaa. Jatka sileää neuletta ja piirroksen A.2 mallineuletta. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, jatka sileää neuletta keskiharmaalla Air-langalla / harmaalla Nepal-langalla, kunnes työn pituus on 31-34-37-40-43-47 cm. Siirrä nyt keskimmäiset 10-12-14-16-16-18 silmukkaa apulangalle pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2.kerros: 2 silmukkaa kerran ja 1 silmukka 2 kertaa = 16-16-17-17-19-20 silmukkaa jäljellä olalla. Neulo kunnes työn pituus on 34-37-40-44-48-52 cm. Neulo nyt kaikilla silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa. Päätä sitten silmukat LÖYHÄSTI. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 35-38-41-45-49-53 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

HIHA:
Luo 28-28-30-30-32-32 silmukkaa sukkapuikoille nro 4,5 keskiharmaalla Air- tai harmaalla Nepal-langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun = keskellä hihan alla. Neulo joustinneuletta (1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), kunnes työn pituus on 4 cm. Vaihda sukkapuikkoihin nro 5,5 ja neulo sitten sileää neuletta. Vaihda tarvittaessa työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi. Kun työn pituus on 6 cm, lisää keskelle hihan alle 2 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 4-4-4-4-4-4 cm välein yhteensä 5-7-7-9-10-11 kertaa = 38-42-44-48-52-54 silmukkaa. Kun työn pituus on 27-32-36-40-44-48 cm, päätä silmukat LÖYHÄSTI. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat päätösreunan sisäpuolelta.
Ompele etukappale ja takakappale yhteen uloimmista silmukanreunoista. Kiinnitä hihat paikoilleen.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 58-68 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat edessä, silmukkaluvun tulee olla 2 jaollinen) lyhyelle pyöröpuikolle nro 4,5, keskiharmaalla Air- tai harmaalla Nepal-langalla. Neulo joustinneuletta (1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin), kunnes työn pituus on 4 cm. Päätä silmukat LÖYHÄSTI joustinneuletta neuloen (ole tarkkana, että päätösreunasta tulee joustava).

NENÄ:
Luo 8 silmukkaa 2-kertaisella oranssilla Air- tai Nepal-langalla puikoille nro 5,5 (jätä työn alkuun n. 30 cm:n pituiset langat nenän täyttämiseen). Jatka neulomista 1-kertaisella langalla. Neulo 1 kerros nurin. Seuraava kerros neulotaan näin: 1 silmukka oikein, 2 silmukkaa oikein yhteen, 5 silmukkaa oikein = 7 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin. Neulo 3 silmukkaa oikein, 2 silmukkaa oikein yhteen, 2 silmukkaa oikein = 6 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin. Neulo 1 silmukka oikein, 2 silmukkaa oikein yhteen, 3 silmukkaa oikein = 5 silmukkaa. Katkaise lanka (jätä työhön n. 30 cm:n pituinen lanka viimeistelyä varten) ja vedä lanka jäljellä olevien silmukoiden läpi. Ompele yhteen sivusta ja täytä nenä luomisreunan pitkillä langoilla. Kiinnitä nenä lumiukon pään keskelle.

KAULALIINA:
Luo 62 silmukkaa puikoille nro 5,5 riikinkukonsinisellä Air-langalla tai merensyvyyden värisellä Nepal-langalla. Neulo 2 kerrosta sileää neuletta. Päätä silmukat. Pujota kaulaliina puseron läpi, lumiukon kaulan kohdalta. Pujota kaulaliina takaisin työn oikealle puolelle, kaulan toiselta puolelta. Solmi pari solmua työn etuosaan.

LUMI, NAPIT JA SILMÄT:
Tee luonnonvalkoisella Air- tai Nepal-langalla 12 solmua lumeksi ja tee mustalla Air- tai Nepal-jäännöslangalla 5 solmua napeiksi ja silmiksi näin: 1 solmu: Leikkaa n. 40 cm:n pituinen lanka. Tee puikon nro 5,5 ympärille 4 solmua (katso piirros A.3), eli tee 3 LÖYHÄÄ solmua, tee vielä 1 solmu ja kiristä lanka tämän solmun kohdalla = 1 solmu. Aseta solmut puseron etukappaleen päälle, vedä langanpäät puseron silmukan kummaltakin puolelta läpi työn nurjalle puolelle ja solmi yhteen (katso kuva).

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Uusi langanmenekki 3 pienimmässä koossa: Garnstudion DROPS NEPAL (kuuluu lankaryhmään C):
300-300-300-400-400-500 g väriä 0501, harmaa
Päivitetty nettiin: 08.11.2017

Piirros

= luonnonvalkoinen Air / luonnonvalkoinen Nepal
= keskiharmaa Air / harmaa Nepal
= musta Air / musta Nepal
= solmu

Kommentit (10)

Näppäile kommenttisi tähän!

Martina 02.12.2018 - 00:22:

Nel diagramma A2 ( non il nodo del diagramma A3 per la neve)il pallino nero indica il nodo singolo . Non ho capito come si realizza

DROPS Design 02.12.2018 kl. 14:49:

Buongiorno Martina. Nel diagramma A.2 il quadrato con il tondino nero all’interno indica quale colore deve usare quando lavora quella maglia. Non ci sono nodi in questo diagramma. I nodi sono solo nel diagramma A3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Il video sotto può esserle di aiuto. Buon lavoro!

Addy 15.11.2018 - 18:05:

Hi there. The numbers don’t appear to be correct for the front neck shaping. I’m doing the 3-4 size and pattern says k17, centre 10 stitches on hold. So 17 stitches for shoulder. But this only adds up to 44 stitches when there are 54. How many should there be on hold? Thank you

DROPS Design 16.11.2018 kl. 08:58:

Dear Addy, in the size 3/4 years, there are 52 sts on needle, yo slip the middle 12 sts on a thread for neck as follows: work the first 20 sts as before (1st shoulder), knit the next 12 sts and slip them on a thread/st holder, work the last 20 sts for 2nd shoulder. Turn and continue now over the sts from this shoulder binding off sts at the beg of every row starting from neck 2 sts 1 time and 1 stitch 2 times = 17 sts remain for the shoulder. Now slip the stitches from first shoulder back onto needles and continue the same way casting off the sts at the beg of row from neck. Happy knitting!

Elisabeth 14.11.2018 - 18:59:

Y a t'il un inconvénient sur ce modèle, à inverser l'ordre de réalisation des manches en relevant les mailles autour de l’emmanchure pour terminer avec les poignets, après diminutions? Merci de votre réponse.

DROPS Design 15.11.2018 kl. 08:37:

Bonjour Elisabeth, effectivement, vous pouvez à priori tricoter les manches de haut en bas en les relevant le long des emmanchures et en diminuant au lieu d'augmenter. Bon tricot!

Sandi 07.10.2018 - 12:48:

Hi I can I knit the sleeves flat? Not too keen on using double pointed needles Thanks

DROPS Design 07.10.2018 kl. 23:00:

Dear Sandi, yes, you can easily convert the sleeves pattern, to one that is knitted flat (back and forth). Add two edge stitch to the stitch count for the seams, and do the increases that is written to both sides of the mid under sleevs, at the beginninga nd end of the rows. Happy Knitting!

Samantha 06.10.2018 - 18:15:

Qual è il nodo singolo? Nel diagramma a2 non riesco a capere cos'è il nodo singolo e dove applicarlo. Per favore potreste aiutarmi???

DROPS Design 06.10.2018 kl. 21:04:

Buonasera Samantha. Trova i nodi nel diagramma A.3 e servono per la neve, i bottoni e gli occhi. Le alleghiamo un video che può aiutarla. Buon lavoro!

Debra 29.12.2017 - 14:59:

It says"work back until it measures 17 inches (size 7/8) now cast off the middle 22 sts for neck and shoulders are finished separately. Now continue in stocking stitch decrease 1 st at neck edge 17 sts remain for shoulder. Continue till work measures 17 inches" The measurements seem to be a little off.

DROPS Design 02.01.2018 kl. 10:06:

Dear Debra, you first work until 44 cm (= 17.32 inches) then piece measures 45 cm (= 17.72 inches). Happy knitting!

Monica 03.12.2017 - 19:20:

Ich hatte die Wolle (Nepal) passend zum KAL-Beginn bestellt. Da war der Verbrauch noch ganz anders angegeben. Dieser wurde nun korrigiert - und ich hab zu wenig graue Nepal da :( Sehr ärgerlich! Nächstes Mal bitte vor KAL-Beginn ausgiebig testen, danke.

V Thorpe 16.11.2017 - 12:43:

Been trying to buy wool for this jumper for several days, wool warehouse and Purple sheep have no supplies. Very disappointed, difficult to explain to grandchid that promised umer may not be made. After colours were chosen. Is there likely to be a supply of this yarn available soon?

DROPS Design 16.11.2017 kl. 13:27:

Dear Mrs V Thorpe, you can have a look there there may be some Air in some of the stores shipping to your country. Air will be then soon back in stock, or see alternatives suggested. Happy knitting!

Merje 10.11.2017 - 10:15:

Mulle tundub, et lumememmeta seljaosal on jäänud puudu mõõtude osa enne käeaugu kahandust.

Elizabeth Higuera 06.11.2017 - 19:06:

I think the "size in inches" at the top of the materials box is wrong. these look like adult numbers. Very cute pattern!

DROPS Design 09.11.2017 kl. 08:25:

Dear Elizabeth, thanks for your feedback, measurements have been adjusted. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 30-28