DROPS / 180 / 35

Winter Serenity by DROPS Design

Sættet består af: Strikket hue med retstrik og pulsvanter. Sættet er strikket i DROPS Alpaca.

Tags: huer, pulsvarmere, sæt,

DROPS Design: Model z-807
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Til hele sættet går der ca 150 g i begge størrelser i DROPS Alpaca.
-----------------------------------------------------------

HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer til hovedmål: ca 54/56 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS ALPACA fra Garnstudio (tilhører Garngruppe A)
100 g i begge størrelser i farve 7323, aqua grå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS PINDE nr 3 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 48 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS PINDE nr 2,5 til rib – eller de pinde du skal bruge for at få 26 masker og 34 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS ALPACA fra Garnstudio (tilhører Garngruppe A)
50 g i begge størrelser i farve 7323, aqua grå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE nr 3 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 32 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS STRØMPEPINDE nr 2,5 til rib – eller den pind du skal bruge for at få 26 masker og 34 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 43.9kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage – gælder hue):
Strik ret på hver pind.

UDTAGNINGSTIPS (gælder pulsvanter og hue):
Alle udtagningerne gøres fra retsiden!
Der tages 1 maske ud ved at slå om, på næste omgang/pind strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS (gælder hue):
Alle indtagninger gøres fra retsiden!
Der tages 1 maske ind efter mærketråden således: Strik 2 masker ret sammen.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinden og sys sammen midt bagpå til sidst.
Slå 122-142 masker løst op (inklusiv 1 kantmaske i hver side) på pinde 2,5 med Alpaca. Strik 1 pind vrang fra vrangen, derefter strikkes der rib (= 2 ret/ 2 vrang) med 1 kantmaske RETSTRIK – se forklaring over, i hver side.
Når arbejdet måler 6 cm, skiftes til pind 3 og der sættes 5 mærketråde i arbejdet fra retsiden således: Sæt 1 mærketråd efter 1 maske, de 4 næste sættes med 24-28 masker imellem, efter sidste mærketråd er der 25-29 masker. Arbejdet strikkes nu videre i retstrik. På næste pind fra retsiden tages der 1 maske ud efter alle mærketråde (= 5 masker taget ud) – læs UDTAGNINGSTIPS! HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Tag ud således på hver 2.pind 3 gange til og derefter på hver 4.pind totalt 7 gange = 177-197 masker. Når arbejdet måler 11-12 cm fra ribben tages der 1 maske ind efter hver mærketråd på næste pind fra retsiden (= 5 masker taget ind) – læs INDTAGNINGSTIPS! Tag ind således på hver 2.pind totalt 17-19 gange = 92-102 masker.
Strik alle masker sammen 2 og 2 på hver pind fra retsiden totalt 3 gange = 12-13 masker. Huen måler ca 25-26 cm.
Træk 1 tråd gennem de resterende masker og træk sammen. Sy huen sammen midt bagpå indenfor 1 kantmaske.
----------------------------------------------------------

HØJRE PULSVANTE:
Arbejdet strikkes rundt på strømpepinde.
Slå 65-70 masker op på strømpepinde 2,5 med Alpaca. Strik 1 omgang ret. Derefter strikkes der rib (= 2 ret/ 3 vrang). Efter 4 omgange rib tages alle 3 vrang ind til 2 vrang ved at strikke de 2 første masker i hvert vrang-parti vrang sammen = 52-56 masker. Fortsæt ribben med 2 ret/ 2 vrang til arbejdet måler 5-6 cm. Strik 1 omgang ret hvor der tages 7-11 masker ind jævnt fordelt = 45 masker. Skift til strømpepinde 3 og strik glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 14 cm starter udtagningen til tommelfinger-kile. Der tages 1 maske ud på hver side af næst sidste maske på omgangen (dvs på indersiden af hånden) – læs UDTAGNINGSTIPS! Tag ud således på hver side af de nye masker på hver 3.omgang totalt 6-7 gange = 13-15 tommelfinger-masker og 57-59 masker totalt. Når arbejdet måler 19-20 cm sættes tommelfinger-maskerne + 1 maske på hver side af disse på 1 tråd (= 15-17 masker på tråden). Slå 3 nye masker op bag tommelfingeren på næste omgang = 45 masker på pinden. Når arbejdet måler 23-24 cm, tages der 11-15 masker ud jævnt fordelt på næste omgang = 56-60 masker. Skift til strømpepinde 2,5. Strik 8 omgange rib (= 1 ret/ 1 vrang). Luk af med ret over ret og vrang over vrang. Pulsvanten måler ca 25-26 cm.

TOMMELFINGER:
Arbejdet strikkes rundt.
Sæt maskerne fra tråden tilbage på strømpepinde 3 og strik i tillæg 5-7 masker op i kanten på bagsiden af tommelfinger-maskerne = 20-24 masker på pinden. Strik 3 omgange glatstrik. Skift til strømpepinde 2,5 og strik 6 omgange rib (= 1 ret/ 1 vrang). Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

VENSTRE PULSVANTE:
Strik som højre, men tag ud til tommelfinger på hver side af anden maske på omgangen ( i stedet for på hver side af næst sidste maske på omgangen).

Frisotti 07.03.2019 - 22:56:

Bonjour. Lorsque vous dites pour le bonnet  « Quand l'ouvrage mesure 11-12 cm depuis les côtes » est-ce depuis le bord inférieur de l’ouvrage, c’est-à-dire depuis le début ou bien à partir du 1er rang point mousse ( dernier rang de côtes)? Merci 😊

DROPS Design 08.03.2019 kl. 08:07:

Bonjour Frisotti, on mesure ces 11-12 cm à partir du début point mousse (= après les côtes), pas à partir du rang de montage. Bon tricot!

Sylvie Allard 02.02.2019 - 15:55:

Bonjour ! Pouvez-vous m’expliquer cette partie de la mitaine ? Tricoter 1 tour endroit en diminuant 7-11 mailles à intervalles réguliers = 45 mailles. Je ne comprends pas comment je dois l’exécuter. Merci !

DROPS Design 04.02.2019 kl. 11:20:

Bonjour Mme Allard, vous tricotez un tour sur les 52-56 mailles et en même temps, tricotez 2 m ens à l'end à intervalles réguliers un total de 7-11 fois - cette leçon explique comment placer les diminutions. Bon tricot!

Maryanne 23.07.2018 - 07:20:

What is the best bind off method for the gloves?I've started a normal bind off but I'm worried it will be too tight.

DROPS Design 23.07.2018 kl. 08:10:

Hi Maryanne, If your binding off is too tight, you can use a size larger needle to bind off or make 1 yarn over regularly while binding off. The yarn overs are bound off as normal stitches. Happy knitting!

Janice Hite 15.07.2018 - 02:46:

I have been decreasing on the hat and got to this point: "Work all stitches together 2 and 2 on each row from the right side a total of 3 times = 12-13 stitches. The hat measures approx. 25-26 cm / 9 3/4"-10 1/4''." I don't know what this means. Thank you

DROPS Design 15.07.2018 kl. 14:30:

Hi Janice, You knit 2 stitches together, then knit 2 stitches together and so on to the end of the round and do this for 3 rounds. You are then left with 12-13 stitches depending on the size you are working. The measurements are from the cast-on edge to where you have worked so far. Happy knitting!

Christina Ghiasvand 26.12.2017 - 19:49:

Det går inte att skriva ut mönstret DROPS Serenity 180-35 på svenska. Det kommer inte med någon beskrivning, bara bild och info.

Screve Isabelle 19.11.2017 - 08:59:

Je débute en tricot... esy-il normal que le modele de bonnet soit d'un cote droit et de l'autre arrondi ? Un peu comme un D Merci

DROPS Design 20.11.2017 kl. 09:30:

Bonjour Mme Screve, on augmente d'abord dans la partie point mousse pour créer la forme du béret puis on va diminuer. En cas de doute, n'hésitez pas à montrer votre ouvrage à votre magasin (même par mail), un visuel leur permettra de vous aider. Bon tricot!

Irena 06.10.2017 - 14:07:

Wszystko jasne - dziękuję za pomoc :)))

Irena 05.10.2017 - 18:20:

Witam. Czapeczka zrobiona, ale mam dylemat z mitenką-z opisu wynika, że po zrobieniu 14 cm należy dodawać na kciuk po jednym oczku z każdej strony. 6 razy co 3 okrążenie. 6 razy dwa oczka daje mi 12 oczek. W opisie jest, że 13. Skąd to trzynaste oczko?

DROPS Design 05.10.2017 kl. 22:33:

Witaj Ireno! Na klinek kciuka dodajemy po 1 oczku z obu stron przedostatniego oczka w okrążeniu (mamy 3 oczka klinka). Dalej dodajemy oczka z obu stron dodanych oczek i powtarzamy dodawanie oczek jeszcze 6 razy. Na koniec mamy 12 dodanych oczek + 1 oczko na środku (przedostatnie oczko w okr.)= 13 oczek. Powodzenia!

Barbara 10.09.2017 - 11:41:

Sul ferro successivo dal diritto del lavoro, aumentare 1 maglia dopo tutti i segnapunti (= 5 aumenti) – leggere il pSUGGERIMENTO PER GLI AUMENTI! FARE ATTENZIONE ALLA TENSIONE DEL LAVORO! Aumentare in questo modo ogni 2 e 3 ferri e poi ogni 4 ferri per un totale di 7 volte = 177-197 maglie. Modello 180/35. Non riesco a capire quando aumentare le maglie??😱

DROPS Design 10.09.2017 kl. 11:50:

Buongiorno Barbara. Abbiamo corretto il testo. Dopo aver aumentato la prima volta, deve aumentare ogni 2 ferri altre 3 volte e poi ogni 4 ferri per un totale di 7 volte (quindi in tutto aumenta 11 volte per un totale di 55 maglie in più). Buon lavoro!

Guadalupe Villarreal Felix 03.08.2017 - 16:32:

Me encantan todos los tejidos pero este en especial me gusta para mi hija.

Kommentere opskrift DROPS 180-35