DROPS / 181 / 35

Silver Leaf by DROPS Design

Sættet består af: Strikket hue, hals og pulsvarmere med bladmønster og retstrik. Sættet er strikket i DROPS Merino Extra Fine

DROPS Design: Model me-114
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Til hele sættet går der ca 350-400 g DROPS Merino Extra Fine.
-----------------------------------------------------------

HUE:
Størrelse: S/M – M/L
Passer hovedmål: 54/56 - 56/58 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100-150 g farve 08, lys beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS PINDE nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS PINDE nr 3,5 til rib – eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
-----------------------------------------------------------

HALS:
Størrelse: S/M – M/L
Mål: Omkreds øverst: ca 38-42 cm. Omkreds nederst: ca 114-129 cm. Højde: 28 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
200 g i begge størrelser i farve 08, lys beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (60 cm) nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS RUNDPIND (40 cm) nr 3,5 til rib – eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
-----------------------------------------------------------

PULSVARMERE:
Størrelse: S/M – M/L
Mål: Omkreds: 16-18 cm. Længde: ca 20 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100 g i begge størrelser i farve 08, lys beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS PINDE nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 140kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage – gælder hue og pulsvarmere):

Der tages 1 maske ind efter mærketråden således: Strik 2 masker ret sammen.

MØNSTER:
HUE: Se diagram A.1 og A.2 – vælg diagram for din størrelse.
Hals: Se diagram A.3.
Pulsvarmere: Se diagram A.1.
Diagrammerne viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

HUE:
Huen strikkes frem og tilbage på pinden og sys sammen til sidst
Slå 99-105 masker op på pind 3,5 med Merino Extra fine. Strik 1 pind vrang fra vrangen. Strik A.2 (= 9-7 rapporter a 11-15 masker) til arbejdet måler 4 cm. Skift til pind 4. Strik således: Strik RETSTRIK - se forklaring over - over de første 44-45 masker, strik A.1 (= 11-15 masker), strik retstrik over de sidste 44-45 masker. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Fortsæt frem og tilbage til der er strikket 3 rapporter af A.1 i højden. Arbejdet måler ca 20-23 cm. Nu strikkes arbejdet videre i retstrik over alle masker. Strik 2 p retstrik og tag 0-6 masker ind jævnt fordelt på første pind = 99 masker. Nu sættes der 11 mærketråde fra retsiden således: Strik 1 maske retstrik, sæt 1 mærketråd, * strik 9 masker retstrik, sæt 1 mærketråd *, strik fra *-* til der er 8 masker tilbage (= totalt 10 gange), afslut med 8 masker retstrik. Strik 1 pind ret fra vrangen.
På næste pind fra retsiden tages der 1 maske ind efter hver mærketråd (= 11 masker taget ind) – læs INDTAGNINGSTIPS! Tag ind således på hver 6.pind 2 gange til, derefter på hver 4.pind 4 gange = 22 masker. På næste pind fra retsiden strikkes maskerne ret sammen 2 og 2 = 11 masker. Huen måler ca 28-31 cm.

MONTERING:
Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, træk sammen og hæft godt. Sy huen sammen midt bagpå indenfor 1 kantmaske.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind.
Slå 128-144 masker op på rundpind 3,5 med Merino Extra Fine. Strik rib (= 1 ret/1 vrang) til arbejdet måler 12 cm. Skift til rundpind 4, og strik videre efter A.3 (= 8-9 rapporter à 16 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt mønsteret til A.3 er strikket 1 gang i højden = 240-270 masker. Luk derefter af med ret.
----------------------------------------------------------

PULSVARMER:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinden og sys sammen til sidst.
Slå 34-37 masker op på pinde 4 med Merino Extra Fine. Strik 4 p retstrik – se forklaring over, derefter strikkes der således – fra retsiden: 12-13 masker retstrik, A.1 (= 11 masker), 11-13 masker retstrik. Fortsæt dette mønster opover. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler ca 20 cm (sørg for at have en hel rapport af A.1 i højden), strikkes der 4 p retstrik over alle masker. Luk derefter af med ret fra retsiden. Strik 1 pulsvarmer til på samme måde.

MONTERING:
Sy pulsvarmeren sammen i yderste led af yderste maske.

= slå om mellem 2 masker
= strik 2 masker ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 maske ret, løft den løse maske over masken som blev strikket
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 2 masker ret sammen, løft den løse maske over maskerne som blev strikket sammen
= ingen maske, spring over denne rude
= 2 masker vrang sammen

Kommentarer (8)

Skriv din kommentar her!

Eunice 21.03.2018 - 15:07:

Hola! Les escribo desde México. Soy una fiel seguidora de su página y deseo comentarles que, en la traducción al español, la fotografía que aparece para tejer el cuello con patrón de hojas Silver Leaf, no corresponde al patrón. Aparece la foto de el suéter a rayas tejido a ganchillo. La foto del conjunto del cuello, gorro y mitones aparece en las explicaciones del suéter a rayas. Es decir, están invertidas. Saludos!

Eunice 21.03.2018 - 15:06:

Hola! Les escribo desde México. Soy una fiel seguidora de su página y deseo comentarles que, en la traducción al español, la fotografía que aparece para tejer el cuello con patrón de hojas Silver Leaf, no corresponde al patrón. Aparece la foto de el suéter a rayas tejido a ganchillo. La foto del conjunto del cuello, gorro y mitones aparece en las explicaciones del suéter a rayas. Es decir, están invertidas. Saludos!

Gitte Glendorf 06.03.2018 - 17:02:

Hej. Jeg er ved at strikke Hals (halsedise) jeg kan ikke få mønsteret til at passe, når jeg når til række 15. Mvh Gitte

DROPS Design 13.03.2018 kl. 16:08:

Hej Gitte, jo række 15 strikker du således: 2vr, 3r, 2vr, hopper over til næste og strikker 1vr, 11r, 1vr, nu starter du forfra i diagrammet igen og fortsætte således hele vejen rundt. God fornøjelse!

Caroline Kvinge 26.11.2017 - 20:25:

Hvordan skal man strikke pulsvantene? Skal strikke M/L, har lagt opp 37 masker, strikker 13 masker riller, mønsteret går ikke opp, skjønner ingenting.

DROPS Design 27.11.2017 kl. 10:14:

Hei Caroline. Du legger opp 37 masker, strikk 2 RILLER (1 rille = alle maskene på 1.pinne strikkes rett, snu arbeidet, strikk alle maskene på 2.pinne rett. Strikk 1 rille til (2 riller = 4 pinner frem og tilbake)). Nå strikkes det mønster, start pinnen med 13 masker rett (1. pinne av en rille), strikk 1. rad av A.1 ( = 11 masker), avslutt pinnen med 13 masker rett (1. pinne av en rille) = 13+11+13 = 37 masker. Snu arbeidet og strikk 13 masker rett (2. pinne av en rille), strikk 2.rad av A.1 ( = 11 masker), avslutt pinnen med 13 masker rett (2. pinne av en rille). Fortsett dette mønsteret oppover. God Fornøyelse!

Ellinor Olsson 13.11.2017 - 13:53:

Jag tycker inte att mönster A2 stämmer med bilden. Om man följer mönstret så finns det ingen ensam rät maska från rätsidan som man ser på bilden. Det blir vanlig resår med två räta och två aviga.

DROPS Design 13.11.2017 kl. 16:03:

Hej Ellinor, Jo den ser du på kanten på mössan. Lycka till!

Lilyj 01.11.2017 - 02:29:

Salve, in questi giorni sto lavorando a questo scaldacollo, e mi sono accorta che nello schema A3 al ferro 28, maglia 13 (quella dopo il secondo gettato), dovrebbe esserci un rovescio, non un diritto… almeno stando al resto del motivo. Buona giornata.

DROPS Design 01.11.2017 kl. 08:13:

Buongiorno Lilyj. Invieremo una segnalazione alla casa madre per far correggere lo schema. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Mia 30.06.2017 - 20:53:

Pipo täytyy ehdottomasti tehdä. Paljon ihania ohjeita teillä tulossa talveksi.

Karin 17.06.2017 - 00:01:

I really like the elegant fitted cowl / mini-cape / poncho with its interlocking leaf pattern, but the simpler loose hat and fingerless gloves let the supposed set down somewhat. The ribbing doesn't even match. Two designers? Too bad, an elegant leaf 'set' would be great.

Kommentere opskrift DROPS 181-35