DROPS Baby / 29 / 8

Lay Down by DROPS Design

Babytæppe med hulmønster. Arbejdet er strikket i DROPS BabyMerino.

DROPS Design: Model bm-074-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 68 cm. Længde: ca 87 cm.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
300 g farve 02, natur

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (60 eller 80 cm) nr 3 – eller den pind du skal bruge for at få 24 masker og 32 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Se diagram A.1 til A.3. Diagrammet viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

TÆPPE:
Slå 163 masker op på rundpind 3 med Baby Merino. Strik 10 pinde RETSTRIK – se forklaring over. Næste pind strikkes således fra retsiden: 5 masker retstrik, A.1 (= 4 masker), strik A.2 over de næste 144 masker (= 18 rapporter à 8 masker), A.3 (= 5 masker) og afslut med 5 masker retstrik. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler ca 85 cm (= ca 22 rapporter af mønsteret i højden), strik 10 pinde retstrik. Luk af.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= 1 omslag mellem 2 masker
= 2 masker ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 maske ret, løft den løse maske over
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 2 masker ret sammen, løft den løse maske over

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Baby 29-8) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (28)

Hanne Hassan 21.01.2020 - 10:47:

Pind elleve Skal det forstås at der skal være 5 masker i mellem inden mønster

DROPS Design 27.01.2020 kl. 13:43:

Hei Hanna. Når du strikker pinne 11 (fra retten), strikker du 5 masker i riller, A.1 (3 rett, 1 kast, ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett (tilhører A.1), strikk 2 masker rett sammen (tilhører A.2), løft den løse masken over, 1 kast + A.2 (x8)+A.3. Det er kun 5 masker hver side av teppet som strikkes i riller, ikke mellom hvet diagram. God Fornøyelse!

Hanne Hassan 16.01.2020 - 22:51:

A2 efter 10pind hvad betyder det at der ikke er nogen 4 kanter så kommer 5 ret og slå om 1 mløs af 2 m ret og træk den løse over

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:29:

Hej igen Hanne, det er fordi A.1 går ind i A.2 og A.2 går ind i A.3. Det vil sige at du strikker 5 masker glat imellem hver omslag. God fornøjelse!

Hanne Hassan 16.01.2020 - 22:07:

Hej drops. Har jeg forstået opskrift rigtig 5 ret a1 og så 144 a2 og slutter med a3 og 5ret og efter de 11 mønster rækker starter jeg forfra Første gang jeg strikker mønster.

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:27:

Hej Hanne, Ja det stemmer, efter de 12 pinde i højden i diagrammet, starter du forfra igen. God fornøjelse!

Wenche 13.01.2020 - 18:08:

I den 7. Omgangen i diagrammet får jeg feil hver gang. Jeg har rekt opp arbeidet flere ganger, og jar vært nøye på feil. Likevel blir det feil i mønsteret på 7 omg. Det blir forskyvet med 1 maske slik at mønsterer er feil. Det blir riktig på de 12 første maskene.. ser en annen bruker har problem på samme sted.

DROPS Design 10.02.2020 kl. 16:12:

Hej Wenche, imellem hver indtagning skal du strikke 3 ret masker. Prøv også at sætte et mærke imellem hver A.2, så du er sikker på at du har 8 masker i hver A.2. God fornøjelse! Se også den video vi henviser til :)

Jennie 21.11.2019 - 18:53:

Sjunde varvet blir fel hur jag än gör. Nu har jag gjort om tre gånger, alla andra varv blir rätt, men på sjunde varvet hamnar hålen fel och mönstret stämmer inte. Har ni provstickat mönstret och fått bekräftat att det är korrekt?

DROPS Design 03.12.2019 kl. 16:06:

Hej Jennie, Her har du en video med samme hulmønster. Her ser du hvordan vi gør :)

How to work a little part of the chart in DROPS 146-8 from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Malene Nielsen 27.05.2019 - 21:37:

Der står at man skal strikke 22 rapporter. og så måler tæppet ca 85 cm. jeg har nu strikket 17 rapporter og mit tæppe måler 57 cm?? Hvor er det at det går galt for mig

DROPS Design 28.05.2019 kl. 11:27:

Hei Malene. Det hørs ut som du strikker stramt og har en annen strikkefatshet i høyden. Om du ikke overholder den angitte strikkefatsheten vil målene på teppet ditt bli annerledes enn angitt i oppskriften. Du kan kompenserte for dette vedå strikke fler rapporter i høyeden slik at du oppnår de riktige målene, men vær obs på at garnforbruket ditt kanvære noe høyere. God fornøyelse

Solveig 26.04.2019 - 10:07:

Den del der skal strikkes glatstrik. På vrangsiden skal masker da strikkes ret sammen og tilsvarende hvor maske tages af og løftes over alm ret maske eller skal det være vrang?

DROPS Design 30.04.2019 kl. 09:39:

Hei Solveig. Med unntak av rillene/rettstrikkningen på starten og slutten skal hele teppet strikkes etter diagram A.1, A.2 og A.3. Rad 1, 3, 5, 7, 9 og 11 i diagrammene strikkes fra rettsiden, mens rad 2, 4, 6, 8, 10 og 12 strikkes fra vrangsiden. Dvs: alle fellinger og kast gjøres fra rettsiden, og alle rader fra vrangsiden strikkes "vrang fra vrangen". Alle kastene strikkes vanlig vrang, slik at det blir hull. God fornøyelse

Ellen 11.03.2019 - 11:13:

Skal kastet være som "kast fra vrangen" eller "kast fra retten"?

DROPS Design 18.03.2019 kl. 15:21:

Hei Ellen. Alle kast og fellinger skjer fra retten. God fornøyelse

Panteha 27.02.2019 - 12:54:

Hej! Jag har en fråga angående stickmönstret rad 2 uppifrån. De två pil-mönstrena sticker ut från raden, och på A.2 och A.3 saknas två rutor. Vad betyder detta? Ska man på A.2 sticka 5 räta och sen ett omslag, eller ska det vara 7 räta och sen omslag? Och hur blir det på A.3, 3 räta eller 5 räta? Vore tacksam för snabb återkoppling. Tack på förhand! Mvh Panteha

DROPS Design 07.03.2019 kl. 14:03:

Hei Panthea. Her går symbolet (kast-felling-kast) over masker i flere diagrammer. Men siden det er 1 symbol, er det tegnet inn i det ene diagrammet, og disse maskene er derfor fjernet fra det andre diagrammet. Du strikker slik: 3 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket A.1 + de første 2 maskene av A.2 = du har strikket over 6 masker), videre fortsettes med A.2: 5 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket 2 masker av neste rapport av A.2), og fortsetter med 5 masker rett, kast-felling-kast osv. Maskeantallet er det samme, og du strikker de ruten som vises. God fornøyelse.

Pia 24.02.2019 - 10:49:

Hej ……. der er fejl i mønster diagram eller skal der være tre pinde ml hver hul række

Kommentere opskrift DROPS Baby 29-8