DROPS Baby / 29 / 8

Lay Down by DROPS Design

Babytæppe med hulmønster. Arbejdet er strikket i DROPS BabyMerino.

DROPS Design: Model bm-074-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 68 cm. Længde: ca 87 cm.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
300 g farve 02, natur

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (60 eller 80 cm) nr 3 – eller den pind du skal bruge for at få 24 masker og 32 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (9)
DROPS Baby Merino DROPS Baby Merino
Garnet til denne opskrift koster fra 186kr. Læs mere.

Se diagram A.1 til A.3. Diagrammet viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

TÆPPE:
Slå 163 masker op på rundpind 3 med Baby Merino. Strik 10 pinde RETSTRIK – se forklaring over. Næste pind strikkes således fra retsiden: 5 masker retstrik, A.1 (= 4 masker), strik A.2 over de næste 144 masker (= 18 rapporter à 8 masker), A.3 (= 5 masker) og afslut med 5 masker retstrik. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler ca 85 cm (= ca 22 rapporter af mønsteret i højden), strik 10 pinde retstrik. Luk af.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= 1 omslag mellem 2 masker
= 2 masker ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 maske ret, løft den løse maske over
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 2 masker ret sammen, løft den løse maske over

Kommentarer (9)

Leave your comment!

Sara Pastore 11.01.2018 - 14:40:

Buongiorno. vorrei un consiglio se possibile. dovrei fare questa copertina ma in cotone con lana DROPS YOU#8 da lavorare con il 5. quanto cotone devo acquistare? grazie

DROPS Design 11.01.2018 kl. 14:57:

Buongiorno Sara. Al seguente link trova le indicazioni per sostituire i filati. Drops Loves you 8 è più spessa del filato consigliato nel modello pertanto la copertina peserà di più. Per ogni ulteriore suggerimento sulla qualità e sulla quantità le consigliamo di rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia, anche per mail. Buon lavoro!

Carola 10.10.2017 - 16:41:

Hejsan! Tänkte börja sticka Babyfilt 29-8....nu undrar jag, ska jag faktiskt sticka räta maskor hela tiden? I mönstret står det ju avigsidan?!? H. Carola från Finland

Lise Skovbjerg 05.09.2017 - 20:02:

Når jeg har slået masker op, er det så ikke den pæne kant som er retsidens???? Ergo starter jeg jo først pind som en vrangpind. Når jeg så når til mønstret, er det også en vrang pind den første pind. Hvad er det jeg ikke forstår???

DROPS Design 06.09.2017 kl. 07:48:

Hei Lise. 1. pinne er pinnen etter oppleggskanten, slik at du har strikket 11 pinner inkl oppleggskanten, når du starter på diagrammet. Da skal du strikke fra retten (det strikkes 10 pinner rettstrikk først, og da passer oppleggskanten fint inn). God Fornøyelse!

Sylvia 10.08.2017 - 21:59:

Witam, O jakim błędzie jest mowa w poniższym anglojęzycznym komentarzu? Czy wzór zamieszczony na stronie został już poprawiony?

DROPS Design 11.08.2017 kl. 13:22:

Witaj! Wzór na stronie jest poprawny. Na początku lipca była nanoszona korekta dotycząca pierwszego elementu legendy do schematu (na dole strony). MIŁEJ PRACY NAD ROBÓTKĄ!

Michelle Morin 03.08.2017 - 02:17:

I just realized that because of the date inscription in Europe is the day before the month, the errata was found only last month. Still disapointed though...

Michelle Morin 03.08.2017 - 02:14:

I downloaded this pattern in June 2017, and I now read in the comments that the pattern should be P on WS. In your comment of April 2017, you said you would make the change on the pattern promptly. The right indication was not on the pattern I downloaded, making me knit more than one ball of yarn, and countless hours of work, before finding out the errata of the pattern. I am vey disapointed to say the least...

Anita 18.07.2017 - 08:46:

Hej Jeg har måske et lidt fjollet spørgsmål.. men er nybegynder.. Jeg er gået igang med dette fine tæppe.. men er nu lige pludselig kommet til at tænke på om man måske skulle læse diagrammerne fra højre mod venstre i stedet for den almindelig læseretning?. Håber det er okay jeg stiller spørgsmålet her.

DROPS Design 09.08.2017 kl. 09:15:

Hei Anita. Du er hjertelig velkommen til å stille spørsmål her :) Du leser diagrammet slik du strikker, begynn nederst i høyre hjørne og jobb mot venstre (motsatt av alminnelig leseretning ja). Du kan også lese mer om hvordan man strikker etter diagram på vår Tips&hjelp side - Leksjoner - Hvordan leser jeg diagrammer som følger med oppskriften? God Fornøyelse!

Marianne 04.07.2017 - 13:29:

Kære Drops Undskyld - jeg fik mig formuleret forkert. I opskriften står der, at hver pind strikkes ret. Men som jeg kan se det på billedet, så er selve mønstret strikket i glatstrik (skiftevis ret og vrang) - og kun kanten er strikket i ret på hver pind. Jeg synes nemlig jeg kan se en tydelig kant hele vejen rundt, som der jo ikke ville være hvis alt var strikket i ret. Mvh Marianne

DROPS Design 04.07.2017 kl. 14:37:

Hei igjen Marianne. Her skulle det ha vært en bedre forklaring på det 1.diagramikonet (blank firkant). Det burde stå = rett fra retten, vrang fra vrangen. Du får da glattstikk (med hullmønster), bortsett fra kantene som er i riller. Vi legger til teksten asap. God Fornøyelse videre på dette herlige baby teppet.

Marianne 03.07.2017 - 18:35:

Kære Drops Jeg er faldet for dette tæppe og har investeret i Drops Baby Merino garnet der passer til - men jeg synes faktisk ikke at opskriften passer til det billede der er vist af tæppet. Kan det passe for mig? Jeg synes bl.a. at kanten på tæppet ikke er den samme som der beskrives i opskriften. Jeg håber på hurtigt svar! Mvh Marianne

DROPS Design 04.07.2017 kl. 07:41:

Hei Marianne. Litt usikker på hva du mener når du bare skriver at bildet ikke passer til oppskriften. Mener du at mønstret ikke stemmer? Ang. kanten så stikker du 5 riller (= 10 pinner) på begynneslen og slutten og 5-kantmasker i riller (rettmasker) i sidene, og det er det man ser på bildet.

Kommentere opskrift DROPS Baby 29-8