DROPS Baby / 29 / 15

Sleepy Times by DROPS Design

Babytæppe med hulmønster. Arbejdet er hæklet i DROPS Safran.

DROPS Design: Model e-077-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 65 cm. Længde: ca 81 cm.
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
350 g farve 50, isblå

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 21 stangmasker og 12 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 105kr. Læs mere.

På hver række erstattes første stangmaske med 3 luftmasker.
----------------------------------------------------------

TÆPPE:
Hækl 163 luftmasker på nål 3,5 med Safran. Hækl 1 stangmaske i 4.luftmaske fra nålen (= 2 stangmasker), 1 stangmaske i hver af de 5 næste luftmasker, * spring over 1 luftmaske, 1 stangmaske i hver af de 6 næste luftmasker *, gentag fra *-* rækken ud = 139 stangmasker – læs HÆKLEINFO! Hækl A.1 (= 6 stangmasker), A.2 over næste stangmaske, hækl A.3 over de næste 126 stangmasker (= 21 rapporter à 6 stangmasker) og afslut med A.4 (= 6 stangmasker). Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Klip og hæft tråden når arb måler ca 81 cm (= ca 9 rapporter af mønsteret i højden).

Diagram

= luftmaske
= fastmaske i stangmasken
= stangmaske i masken
= stangmaske om luftmasken/luftmaskebuen
= hækl 1 stangmaske om luftmaskebuen, men vent med sidste gennemtræk, hækl 1 stangmaske til om samme luftmaskebue, træk tråden gennem alle 3 m på nålen

Kommentarer (22)

Skriv din kommentar her!

Linda 02.09.2018 - 18:05:

Does A2 repeat on the other end? also does it go into the sk ch 1 space?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 16:01:

Dear Linda, from RS you will work: A.1, A.2, repeat A.3 and finish with A.4. From WS you will work: A.4, repeat A.3, and finish with A.2 and A.1. Happy crocheting!

Linda 02.09.2018 - 15:11:

I am working this pattern but I need some clarification. In the first row where there is a skip ch 1 are you chaining 1 to make up for that? Also where are we putting the A2 TC?

Nicole Jimenez 20.08.2018 - 15:52:

Hola, pone que hagamos 163 cadenetas y luego hablais de 139 puntos, Me explicais esto no lo entiendo. Gracias

DROPS Design 20.08.2018 kl. 21:03:

Hola Nicole, después de montar las 163 cadenetas, se van disminuyendo puntos en la hilera para ajustar el tamaño de la manta, por lo que al final hay menos puntos en la fila que al principio.

Hanna 25.07.2018 - 23:12:

Hur många nystan behövs?

DROPS Design 26.07.2018 kl. 13:58:

Hej, du behöver 7 nystan till filten.

Merete 21.07.2018 - 17:43:

Når jeg har heklet 139 staver, hva gjør jeg da....får ikke stavene til og stemme på neste runde.. skal det være luftmasker der stolpene er....

DROPS Design 27.07.2018 kl. 12:52:

Hei Merete Når du har heklet så du har 139 staver skal du hekle etter diagrammene på bunnen av siden. Du hekler A.1 over de første 6 stavene, A.2 over den neste staven, så hekler du A.3 over de neste 126 stavene (altså du hekler A.3 21 ganger), og til slutt hekler da A.4 over de siste 6 stavene = 139. De 3 første omgangene av alle disse diagrammene består av staver som hekles i stavene fra forrige omgang. Det er ikke før omgang 4 at du får luftmasker i A.2 og A.3 (de er da rett over de maskene de hekles over). her kan du finne mer tips til hekling om du skulle trenge det. God fornøyelse.

Merete 21.07.2018 - 17:37:

Når jeg har heklet de 139 stavene, hva gjør jeg da.... der de stolpene er, skal det være noen luftmasker der....

Lovely 21.07.2018 - 02:59:

I don’t understand what it means to “work 1 double crochet around chain space” I got to this part of the pattern, it now I’m at a loss. Couldn’t find anything that looked related in the tutorial videos either. Any help would be appreciated.

DROPS Design 21.07.2018 kl. 21:26:

Dear Lovely, you just not insert hook into the chain stitch, but under it, so the new stitch goes around chains - see video-tutorial: Happy crocheting!

Helen Holland 05.07.2018 - 10:49:

Hello, I really like this blanket pattern and would like to make it , however I find the pattern format totally confusing , I can not understand the diagrams and how it is all written out, please could you just upload a complete written pattern , the videos do not help , I made a drops shawl pattern and had the same problem , again the diagrams and videos did not help at all.

DROPS Design 05.07.2018 kl. 13:21:

Dear Mrs Holland, start reading diagram from the bottom corner on the right side from RS towards left side: work A.1, A.2, then repeat A.3 a total of 21 times in width and finish with A.4. From WS read from the left towards the right: A.4, repeat A.3 and finish with A.2 and A.1. Each symbol match a stitch/group of stitch - see diagram key. Happy crocheting!

Sofia 05.05.2018 - 22:00:

Hoppas att ni fixar diagramnyckeln snart dp symbolerna saknas! Kan ni redan nu förklara hur man ska virka själva spetsdelen (från varv 6)?

Maj 22.04.2018 - 20:00:

Diagrammet har försvunnet från mönstret😯

DROPS Design 24.04.2018 kl. 10:47:

Hej Maj, jag ser det....

Kommentere opskrift DROPS Baby 29-15