DROPS Baby / 29 / 8

Lay Down by DROPS Design

Babydecke mit Lochmuster. Die Arbeit wird gestrickt in DROPS BabyMerino.

Schlagwörter: Babydecken, Decken, Lochmuster,
DROPS Design: Modell bm-074-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Maße: Breite: ca. 68 cm. Länge: ca. 87 cm.
Material:
DROPS BABY MERINO von Garnstudio (gehört zur Garngruppe B)
300 g Farbe 02, natur

Die Arbeit kann auch mit folgenden Garnen gestrickt werden:
"Garnalternativen (Garngruppe A)" – siehe Link unten.

DROPS RUNDNADEL (60 oder 80 cm) Nr. 3 – oder die benötigte Nadelstärke, um folgende Maschenprobe zu erhalten: 24 Maschen und 32 Reihen glatt rechts = 10 cm in der Breite und 10 cm in der Höhe.

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 2.59 € /50g
Algawo
Bestellen
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 2.59 € /50g
Sie können das für diese Anleitung benötigte Garn ab 15.54€ erhalten. Erfahren Sie mehr.

Siehe Diagramme A.1 bis A.3. Das Diagramm zeigt jeweils alle Muster-Reihen, Hin-Reihen werden von rechts nach links, Rück-Reihen von links nach rechts gelesen.
----------------------------------------------------------

Decke:
163 Maschen auf Rundnadel Nr. 3 mit Baby Merino anschlagen. 5 KRAUSRIPPEN (= 10 Reihen kraus rechts, siehe oben) stricken. Die nächste Hin-Reihe wie folgt stricken: 5 Maschen kraus rechts, A.1 (= 4 Maschen), A.2 über die nächsten 144 Maschen (= 18 Rapporte à 8 Maschen), A.3 (= 5 Maschen) und enden mit 5 Maschen kraus rechts. In dieser Weise weiterstricken. MASCHENPROBE BEACHTEN! Bei einer Länge von ca. 85 cm (= ca. 22 Rapporte des Musters in der Höhe) 5 Krausrippen (= 10 Reihen kraus rechts) stricken. Abketten.

= 1 Masche wie zum Rechtsstricken abheben, 2 Maschen rechts zusammenstricken, die abgehobene Masche überziehen

Brauchen Sie Hilfe bei dieser Anleitung?

Danke, dass Sie eine Anleitung von DROPS Design gewählt haben. Wir sind stolz darauf, Anleitungen anzubieten, die korrekt und einfach nachzuvollziehen sind. Alle Anleitungen sind aus dem Norwegischen übersetzt und Sie können stets die Originalanleitung (DROPS Baby 29-8) für die Maße und Berechnungen heranziehen.

Kommentare / Fragen (28)

Hanne Hassan 21.01.2020 - 10:47:

Pind elleve Skal det forstås at der skal være 5 masker i mellem inden mønster

DROPS Design 27.01.2020 kl. 13:43:

Hei Hanna. Når du strikker pinne 11 (fra retten), strikker du 5 masker i riller, A.1 (3 rett, 1 kast, ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett (tilhører A.1), strikk 2 masker rett sammen (tilhører A.2), løft den løse masken over, 1 kast + A.2 (x8)+A.3. Det er kun 5 masker hver side av teppet som strikkes i riller, ikke mellom hvet diagram. God Fornøyelse!

Hanne Hassan 16.01.2020 - 22:51:

A2 efter 10pind hvad betyder det at der ikke er nogen 4 kanter så kommer 5 ret og slå om 1 mløs af 2 m ret og træk den løse over

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:29:

Hej igen Hanne, det er fordi A.1 går ind i A.2 og A.2 går ind i A.3. Det vil sige at du strikker 5 masker glat imellem hver omslag. God fornøjelse!

Hanne Hassan 16.01.2020 - 22:07:

Hej drops. Har jeg forstået opskrift rigtig 5 ret a1 og så 144 a2 og slutter med a3 og 5ret og efter de 11 mønster rækker starter jeg forfra Første gang jeg strikker mønster.

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:27:

Hej Hanne, Ja det stemmer, efter de 12 pinde i højden i diagrammet, starter du forfra igen. God fornøjelse!

Wenche 13.01.2020 - 18:08:

I den 7. Omgangen i diagrammet får jeg feil hver gang. Jeg har rekt opp arbeidet flere ganger, og jar vært nøye på feil. Likevel blir det feil i mønsteret på 7 omg. Det blir forskyvet med 1 maske slik at mønsterer er feil. Det blir riktig på de 12 første maskene.. ser en annen bruker har problem på samme sted.

DROPS Design 10.02.2020 kl. 16:12:

Hej Wenche, imellem hver indtagning skal du strikke 3 ret masker. Prøv også at sætte et mærke imellem hver A.2, så du er sikker på at du har 8 masker i hver A.2. God fornøjelse! Se også den video vi henviser til :)

Jennie 21.11.2019 - 18:53:

Sjunde varvet blir fel hur jag än gör. Nu har jag gjort om tre gånger, alla andra varv blir rätt, men på sjunde varvet hamnar hålen fel och mönstret stämmer inte. Har ni provstickat mönstret och fått bekräftat att det är korrekt?

DROPS Design 03.12.2019 kl. 16:06:

Hej Jennie, Her har du en video med samme hulmønster. Her ser du hvordan vi gør :)

How to work a little part of the chart in DROPS 146-8 from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Malene Nielsen 27.05.2019 - 21:37:

Der står at man skal strikke 22 rapporter. og så måler tæppet ca 85 cm. jeg har nu strikket 17 rapporter og mit tæppe måler 57 cm?? Hvor er det at det går galt for mig

DROPS Design 28.05.2019 kl. 11:27:

Hei Malene. Det hørs ut som du strikker stramt og har en annen strikkefatshet i høyden. Om du ikke overholder den angitte strikkefatsheten vil målene på teppet ditt bli annerledes enn angitt i oppskriften. Du kan kompenserte for dette vedå strikke fler rapporter i høyeden slik at du oppnår de riktige målene, men vær obs på at garnforbruket ditt kanvære noe høyere. God fornøyelse

Solveig 26.04.2019 - 10:07:

Den del der skal strikkes glatstrik. På vrangsiden skal masker da strikkes ret sammen og tilsvarende hvor maske tages af og løftes over alm ret maske eller skal det være vrang?

DROPS Design 30.04.2019 kl. 09:39:

Hei Solveig. Med unntak av rillene/rettstrikkningen på starten og slutten skal hele teppet strikkes etter diagram A.1, A.2 og A.3. Rad 1, 3, 5, 7, 9 og 11 i diagrammene strikkes fra rettsiden, mens rad 2, 4, 6, 8, 10 og 12 strikkes fra vrangsiden. Dvs: alle fellinger og kast gjøres fra rettsiden, og alle rader fra vrangsiden strikkes "vrang fra vrangen". Alle kastene strikkes vanlig vrang, slik at det blir hull. God fornøyelse

Ellen 11.03.2019 - 11:13:

Skal kastet være som "kast fra vrangen" eller "kast fra retten"?

DROPS Design 18.03.2019 kl. 15:21:

Hei Ellen. Alle kast og fellinger skjer fra retten. God fornøyelse

Panteha 27.02.2019 - 12:54:

Hej! Jag har en fråga angående stickmönstret rad 2 uppifrån. De två pil-mönstrena sticker ut från raden, och på A.2 och A.3 saknas två rutor. Vad betyder detta? Ska man på A.2 sticka 5 räta och sen ett omslag, eller ska det vara 7 räta och sen omslag? Och hur blir det på A.3, 3 räta eller 5 räta? Vore tacksam för snabb återkoppling. Tack på förhand! Mvh Panteha

DROPS Design 07.03.2019 kl. 14:03:

Hei Panthea. Her går symbolet (kast-felling-kast) over masker i flere diagrammer. Men siden det er 1 symbol, er det tegnet inn i det ene diagrammet, og disse maskene er derfor fjernet fra det andre diagrammet. Du strikker slik: 3 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket A.1 + de første 2 maskene av A.2 = du har strikket over 6 masker), videre fortsettes med A.2: 5 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket 2 masker av neste rapport av A.2), og fortsetter med 5 masker rett, kast-felling-kast osv. Maskeantallet er det samme, og du strikker de ruten som vises. God fornøyelse.

Pia 24.02.2019 - 10:49:

Hej ……. der er fejl i mønster diagram eller skal der være tre pinde ml hver hul række

Kommentieren Sie die Anleitung DROPS Baby 29-8