DROPS Baby / 29 / 8

Lay Down by DROPS Design

Babyteppe med hullmønster. Arbeidet er strikket i DROPS BabyMerino.

DROPS Design: Modell bm-074-by
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 68 cm. Lengde: ca 87 cm.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
300 g farge 02, natur

Arbeidet kan også strikkes med garn fra:
"Alternative garn (Garngruppe A)" – se linken under.

DROPS RUNDPINNE (60 eller 80 cm) NR 3 – eller de pinnene du må bruke for å få 24 masker og 32 pinner glattstrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

fra 19.50 kr /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 19.50 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 19.50 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 120kr. Les mer.

Se diagram A.1 til A.3. Diagrammet viser alle pinnene i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

TEPPE:
Legg opp 163 masker på rundpinne 3 med Baby Merino. Strikk 5 RILLER – se forklaring over. Neste pinne strikkes slik fra retten: 5 masker i rille, A.1 (= 4 masker), strikk A.2 over de neste 144 maskene (= 18 rapporter à 8 masker), A.3 (= 5 masker) og avslutt med 5 masker i rille. Fortsett mønsteret slik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 85 cm (= ca 22 rapporter av mønsteret i høyden), strikk 5 riller. Fell av.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

1.diagramikon: = rett fra retten, vrang fra vrangen
Oppdatert online: 04.07.2017

Diagram

= rett fra retten, vrang fra vrangen
= mellom 2 masker lages det et kast
= 2 masker rett sammen
= ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett, strikk 1 maske rett, løft den løse masken over
= ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett, strikk 2 masker rett sammen, løft den løse masken over

Kommentarer (10)

Legg inn en kommentar!

Yvonne Chin 22.05.2018 - 08:08:

Hi would like to ask whether you have a full tutorial video for this design?

DROPS Design 22.05.2018 kl. 09:49:

Dear Mrs Chin, we have added your request on our todolist, while it comes online: start reading diagram from the bottom corner on the right side and work A.1A, repeat A.2 and finish with A.3 (with 3 sts in garter st at the beg and at the end of row). From WS read from the left towards the right. On next to last row, work the last st in A.1 /A.2 together with the first 2 sts in A.2 / in next A.2 / in A.3. The first YO before decrease is now the last st in A.1/A.2 and the st + 2nd YO are now the first 2 sts in A.2/A.3. Happy knitting!

Sara Pastore 11.01.2018 - 14:40:

Buongiorno. vorrei un consiglio se possibile. dovrei fare questa copertina ma in cotone con lana DROPS YOU#8 da lavorare con il 5. quanto cotone devo acquistare? grazie

DROPS Design 11.01.2018 kl. 14:57:

Buongiorno Sara. Al seguente link trova le indicazioni per sostituire i filati. Drops Loves you 8 è più spessa del filato consigliato nel modello pertanto la copertina peserà di più. Per ogni ulteriore suggerimento sulla qualità e sulla quantità le consigliamo di rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia, anche per mail. Buon lavoro!

Carola 10.10.2017 - 16:41:

Hejsan! Tänkte börja sticka Babyfilt 29-8....nu undrar jag, ska jag faktiskt sticka räta maskor hela tiden? I mönstret står det ju avigsidan?!? H. Carola från Finland

Lise Skovbjerg 05.09.2017 - 20:02:

Når jeg har slået masker op, er det så ikke den pæne kant som er retsidens???? Ergo starter jeg jo først pind som en vrangpind. Når jeg så når til mønstret, er det også en vrang pind den første pind. Hvad er det jeg ikke forstår???

DROPS Design 06.09.2017 kl. 07:48:

Hei Lise. 1. pinne er pinnen etter oppleggskanten, slik at du har strikket 11 pinner inkl oppleggskanten, når du starter på diagrammet. Da skal du strikke fra retten (det strikkes 10 pinner rettstrikk først, og da passer oppleggskanten fint inn). God Fornøyelse!

Sylvia 10.08.2017 - 21:59:

Witam, O jakim błędzie jest mowa w poniższym anglojęzycznym komentarzu? Czy wzór zamieszczony na stronie został już poprawiony?

DROPS Design 11.08.2017 kl. 13:22:

Witaj! Wzór na stronie jest poprawny. Na początku lipca była nanoszona korekta dotycząca pierwszego elementu legendy do schematu (na dole strony). MIŁEJ PRACY NAD ROBÓTKĄ!

Michelle Morin 03.08.2017 - 02:17:

I just realized that because of the date inscription in Europe is the day before the month, the errata was found only last month. Still disapointed though...

Michelle Morin 03.08.2017 - 02:14:

I downloaded this pattern in June 2017, and I now read in the comments that the pattern should be P on WS. In your comment of April 2017, you said you would make the change on the pattern promptly. The right indication was not on the pattern I downloaded, making me knit more than one ball of yarn, and countless hours of work, before finding out the errata of the pattern. I am vey disapointed to say the least...

Anita 18.07.2017 - 08:46:

Hej Jeg har måske et lidt fjollet spørgsmål.. men er nybegynder.. Jeg er gået igang med dette fine tæppe.. men er nu lige pludselig kommet til at tænke på om man måske skulle læse diagrammerne fra højre mod venstre i stedet for den almindelig læseretning?. Håber det er okay jeg stiller spørgsmålet her.

DROPS Design 09.08.2017 kl. 09:15:

Hei Anita. Du er hjertelig velkommen til å stille spørsmål her :) Du leser diagrammet slik du strikker, begynn nederst i høyre hjørne og jobb mot venstre (motsatt av alminnelig leseretning ja). Du kan også lese mer om hvordan man strikker etter diagram på vår Tips&hjelp side - Leksjoner - Hvordan leser jeg diagrammer som følger med oppskriften? God Fornøyelse!

Marianne 04.07.2017 - 13:29:

Kære Drops Undskyld - jeg fik mig formuleret forkert. I opskriften står der, at hver pind strikkes ret. Men som jeg kan se det på billedet, så er selve mønstret strikket i glatstrik (skiftevis ret og vrang) - og kun kanten er strikket i ret på hver pind. Jeg synes nemlig jeg kan se en tydelig kant hele vejen rundt, som der jo ikke ville være hvis alt var strikket i ret. Mvh Marianne

DROPS Design 04.07.2017 kl. 14:37:

Hei igjen Marianne. Her skulle det ha vært en bedre forklaring på det 1.diagramikonet (blank firkant). Det burde stå = rett fra retten, vrang fra vrangen. Du får da glattstikk (med hullmønster), bortsett fra kantene som er i riller. Vi legger til teksten asap. God Fornøyelse videre på dette herlige baby teppet.

Marianne 03.07.2017 - 18:35:

Kære Drops Jeg er faldet for dette tæppe og har investeret i Drops Baby Merino garnet der passer til - men jeg synes faktisk ikke at opskriften passer til det billede der er vist af tæppet. Kan det passe for mig? Jeg synes bl.a. at kanten på tæppet ikke er den samme som der beskrives i opskriften. Jeg håber på hurtigt svar! Mvh Marianne

DROPS Design 04.07.2017 kl. 07:41:

Hei Marianne. Litt usikker på hva du mener når du bare skriver at bildet ikke passer til oppskriften. Mener du at mønstret ikke stemmer? Ang. kanten så stikker du 5 riller (= 10 pinner) på begynneslen og slutten og 5-kantmasker i riller (rettmasker) i sidene, og det er det man ser på bildet.

Kommentér oppskrift DROPS Baby 29-8