Little Adventure Set by DROPS Design

Sæt til børn; strikket hue med flerfarvet mønster og pompon, og strikket hals med helpatent. Sættet er strikket i DROPS Merino Extra Fine til børn str 3 - 12 år

DROPS Design: Model nr me-025-bn
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hovedmål: 50/52 - 53/54 - 55/56 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
50 g i alle str i følgende farver:
f.nr 01, natur
f.nr 05, lys grå
f.nr 13, jeansblå
f.nr 20, mørk blå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 – til Rib.

HALS:
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Omkreds: ca 46 - 47 - 48 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
100-150-150 g f.nr 13, jeansblå

DROPS PINDE nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PINDE nr 3 – til kant i retstrik.
-------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 143.7kr. Læs mere.

Se diag A.1. Hele mønsteret strikkes i glatstrik.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind efter mærket således: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp, skift til strømpep efterhånden som der tages ind. Slå 112-116-120 m op på rundp 2,5 med lys grå. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 2 ret / 2 vrang) i 3-4-4 cm. Skift til rundp 3. Strik 1 omg ret hvor der tages 8 m ind jævnt fordelt = 104-108-112 m. Fortsæt rundt med mønster efter diag A.1. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes der videre i glatstrik med mørk blå – SAMTIDIG på 1.omg efter A.1 tages der 5-9-4 m ind jævnt fordelt = 99-99-108 m. Når arb måler 14-16-18 cm sættes der 9 mærker i arb med 11-11-12 m mellem hvert mærke. På næste omg tages der ind efter hvert mærke – læs INDTAGNINGSTIPS (= 9 m taget ind). Tag ind således på hver 2.omg totalt 7 gange = 36-36-45 m tilbage på p. * Strik 1 omg ret, på næste omg strikkes alle m ret sammen to og to *, gentag fra *-* 1 gang til = 9-9-12 m tilbage på p. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt. Huen måler ca 19-21-23 cm i højden.

POMPON:
Lav en pompon med mørk blå på ca 4-5 cm i diam og sy den fast i toppen af huen.

----------------------------------------------------------

HELPATENT MED OMSLAG (strikket frem og tilbage på p inkl 1 kantm i hver side):
1.P: 1 kantm i retstrik, * 1 ret, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut med 1 ret og 1 kantm i retstrik.
2.P: 1 kantm i retstrik, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut ved at slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang og 1 kantm i retstrik.
3.P: 1 kantm i retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, gentag fra *-* til der er 3 m tilbage, strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 kantm i retstrik.
Gentag 2. og 3.p opover.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 37-41-45 m op på p 3 med Merino Extra Fine. Strik 4 p retstrik – se forkl over. Skift til p 4 og strik PATENT – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler ca 45-46-47 cm – sørg for at næste p strikkes fra retsiden, skiftes der til p 3 igen. Strik 4 p retstrik frem og tilbage over alle m og luk af med ret fra retsiden.

MONTERING:
Sno arb en gang på midten, derefter sys opslåningskanten til aflukningskanten med et sting i hver m så sømmen bliver flad.

= mørk blå
= jeansblå

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Children 27-33) for mål og udregninger.

Ingrid 14.05.2020 - 13:20:

Als ik de muts in een kleur brei hoeveel garen heb ik nodig voor de kleinste maat? Als ik de omvang wil aanpassen naar een tweejarige hoe doe ik dat? Dank je voor jullie mooie website met heel veel tips en filmpjes.

DROPS Design 20.05.2020 kl. 09:28:

Dag Ingrid,

Dan denk ik dat je toch beter even kunt kijken bij de babymutsen. Hier staan ook patronen bij voor een effen muts en voor tweejarigen.

Anna 31.01.2020 - 14:05:

Come si trasferiscono le maglie da un ferro circolare ai ferri a doppia punta?

DROPS Design 31.01.2020 kl. 21:38:

Buongiorno Anna. È sufficiente che lavori le maglie direttamente con i ferri a doppia punta. Se preferisce può proseguire con i ferri circolari con cavo corto oppure con la tecnica del magic loop. Buon lavoro!

Manuela 21.01.2020 - 23:06:

Bonjour, j'ai un petit soucis pour le bonnet, je n'arrive pas à travailler en rond ni avec les aiguilles circulaires, ni avec les doubles pointes. Puis-je faire le bonnet sur aiguilles droites et faire une couture ? Faut-il changer quelque chose aux proportions ? Merci d'avance !

DROPS Design 22.01.2020 kl. 09:15:

Bonjour Manuela, vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Lara 03.09.2019 - 17:12:

Grazie per tutti i consigli che mi date. Il maglione l'ho finito ma purtroppo lo jacquard è venuto un pò arricciato, poteva venie meglio! Se mi dite dove e se posso metto una foto, ma ripeto non è venuto molto bene secondo me!

Lara 03.09.2019 - 16:34:

Buongiorno, per lo scalda collo, la maglia a vivagno a punto legaccio come si esegue?

DROPS Design 03.09.2019 kl. 16:45:

Buongiorno Lara. Deve lavorare la prima e l’ultima maglia a diritto, su tutti i ferri, sia quelli di andata che quelli di ritorno. Buon lavoro !

Lara 10.04.2019 - 17:55:

Buongiorno, è possibile lavorare lo scalda collo con i ferri circolari onde evitare le odiose cuciture? Se sì potreste darmi le istruzioni per il punto legaccio e la costa legaccio? Scusate ma non so trasportare il lavoro da avanti indietro al circolare....Vi ringrazio sempre molto!!

DROPS Design 10.04.2019 kl. 18:00:

Buonasera Lara, questo modello così come è stato progettato non è adatto alla lavorazione in tondo: è lavorato a coste inglesi e in verticale, come una lunga sciarpa che poi viene cucita ad anello alla fine. Buon lavoro!

Annick 30.10.2018 - 16:51:

Bonjour,je suis étonnée de la taille des tours de tête.mon fils normalement constitué ,a 10 ans et un tour de tête de 51 cm.Pour un casque de ski je commande du 53cm pour pouvoir mettre éventuellement une cagoule.Qu\\\'en est il pour les tricots?merci

DROPS Design 31.10.2018 kl. 08:47:

Bonjour Annick, nous utilisons les standards des tours de tête pour les bonnets et chapeaux. N'hésitez pas à ajuster à la tête de l'enfant si besoin. En Taille 10/12 ans par ex, on a 112 m après les côtes soit 53 cm de circonférence, ajustez la taille/le nombre de mailles si besoin. Bon tricot!

Stephanie Kleinert- Graupe 15.09.2018 - 19:32:

Wie breit ist der Kragenschal Ich möchte ihn mit Garn der Gruppe A stricken

Valérie 03.12.2017 - 18:41:

Bonjour, j'ai fait ce snood à mon fils, malheureusement il s'est tout détendu au niveau des mailles lisières. Comment faire pour remédier à ce problème ? Qu'ai je fait de travers ? (je tricote en tenant le fil de la main droite). Merci pour votre aide.

DROPS Design 04.12.2017 kl. 10:19:

Bonjour Valérie, peut-être que les mailles lisières étaient un peu trop lâches en comparaison des mailles en côtes anglaises (la main qui tient le fil ne change rien :) ). Essayez de serrer un peu plus les mailles lisières au point mousse. Bon tricot!

Loele Van Den Bergh 07.01.2017 - 11:44:

Ik brei de kantsteek precies zoals beschreven. Alle steken r. Hoe komt het dan dat de rand bobbelt? Is er een andere mooiere kantsteek voor een sjaal in patentsteek.

DROPS Design 09.01.2017 kl. 15:01:

Hoi Loele. Je kan proberen de eerste steek wat strakker te breien. Een aandere manier is om de eerste st r af te nemen en dan in de volgende nld r breien (dan brei je de st alleen in elke 2e nld en wordt de rand wat strakker).

Kommentere opskrift DROPS Children 27-33