Little Adventure Set by DROPS Design

Sæt med strikket DROPS hue med nordisk mønster og patentstrikket snoet hals i DROPS Merino Extra Fine til børn str 3 - 12 år

DROPS Design: Model nr me-025-bn
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hovedmål: 50/52 - 53/54 - 55/56 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
50 g i alle str i følgende farver:
f.nr 01, natur
f.nr 05, lys grå
f.nr 13, jeansblå
f.nr 20, mørk blå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 – til Rib.

HALS:
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Omkreds: ca 46 - 47 - 48 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
100-150-150 g f.nr 13, jeansblå

DROPS PINDE nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PINDE nr 3 – til kant i retstrik.
-------------------------------------------------------

Se diag A.1. Hele mønsteret strikkes i glatstrik.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind efter mærket således: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp, skift til strømpep efterhånden som der tages ind. Slå 112-116-120 m op på rundp 2,5 med lys grå. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 2 ret / 2 vrang) i 3-4-4 cm. Skift til rundp 3. Strik 1 omg ret hvor der tages 8 m ind jævnt fordelt = 104-108-112 m. Fortsæt rundt med mønster efter diag A.1. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes der videre i glatstrik med mørk blå – SAMTIDIG på 1.omg efter A.1 tages der 5-9-4 m ind jævnt fordelt = 99-99-108 m. Når arb måler 14-16-18 cm sættes der 9 mærker i arb med 11-11-12 m mellem hvert mærke. På næste omg tages der ind efter hvert mærke – læs INDTAGNINGSTIPS (= 9 m taget ind). Tag ind således på hver 2.omg totalt 7 gange = 36-36-45 m tilbage på p. * Strik 1 omg ret, på næste omg strikkes alle m ret sammen to og to *, gentag fra *-* 1 gang til = 9-9-12 m tilbage på p. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt. Huen måler ca 19-21-23 cm i højden.

POMPON:
Lav en pompon med mørk blå på ca 4-5 cm i diam og sy den fast i toppen af huen.

----------------------------------------------------------

PATENT (strikket frem og tilbage på p inkl 1 kantm i hver side):
1.P: 1 kantm i retstrik, * 1 ret, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut med 1 ret og 1 kantm i retstrik.
2.P: 1 kantm i retstrik, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut ved at slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang og 1 kantm i retstrik.
3.P: 1 kantm i retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, gentag fra *-* til der er 3 m tilbage, strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 kantm i retstrik.
Gentag 2. og 3.p opover.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 37-41-45 m op på p 3 med Merino Extra Fine. Strik 4 p retstrik – se forkl over. Skift til p 4 og strik PATENT – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler ca 45-46-47 cm – sørg for at næste p strikkes fra retsiden, skiftes der til p 3 igen. Strik 4 p retstrik frem og tilbage over alle m og luk af med ret fra retsiden.

MONTERING:
Sno arb en gang på midten, derefter sys opslåningskanten til aflukningskanten med et sting i hver m så sømmen bliver flad.

= mørk blå
= jeansblå

Annick 30.10.2018 - 16:51:

Bonjour,je suis étonnée de la taille des tours de tête.mon fils normalement constitué ,a 10 ans et un tour de tête de 51 cm.Pour un casque de ski je commande du 53cm pour pouvoir mettre éventuellement une cagoule.Qu\\\'en est il pour les tricots?merci

DROPS Design 31.10.2018 kl. 08:47:

Bonjour Annick, nous utilisons les standards des tours de tête pour les bonnets et chapeaux. N'hésitez pas à ajuster à la tête de l'enfant si besoin. En Taille 10/12 ans par ex, on a 112 m après les côtes soit 53 cm de circonférence, ajustez la taille/le nombre de mailles si besoin. Bon tricot!

Stephanie Kleinert- Graupe 15.09.2018 - 19:32:

Wie breit ist der Kragenschal Ich möchte ihn mit Garn der Gruppe A stricken

Valérie 03.12.2017 - 18:41:

Bonjour, j'ai fait ce snood à mon fils, malheureusement il s'est tout détendu au niveau des mailles lisières. Comment faire pour remédier à ce problème ? Qu'ai je fait de travers ? (je tricote en tenant le fil de la main droite). Merci pour votre aide.

DROPS Design 04.12.2017 kl. 10:19:

Bonjour Valérie, peut-être que les mailles lisières étaient un peu trop lâches en comparaison des mailles en côtes anglaises (la main qui tient le fil ne change rien :) ). Essayez de serrer un peu plus les mailles lisières au point mousse. Bon tricot!

Loele Van Den Bergh 07.01.2017 - 11:44:

Ik brei de kantsteek precies zoals beschreven. Alle steken r. Hoe komt het dan dat de rand bobbelt? Is er een andere mooiere kantsteek voor een sjaal in patentsteek.

DROPS Design 09.01.2017 kl. 15:01:

Hoi Loele. Je kan proberen de eerste steek wat strakker te breien. Een aandere manier is om de eerste st r af te nemen en dan in de volgende nld r breien (dan brei je de st alleen in elke 2e nld en wordt de rand wat strakker).

Lorent Valérie 26.09.2016 - 18:07:

Je pense qu'il y a une erreur sur la légende des couleurs dans la grille du Jacquard. Faut-il comprendre Bleu foncé là où est indiqué Gris foncé ? Merci d'avance, Valérie Lorent

DROPS Design 27.09.2016 kl. 09:03:

Bonjour Mme Lorent, vous avez tout à fait raison, la légende a été modifiée, il fallait bien lire "bleu foncé", merci. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Children 27-33