DROPS / 166 / 32

Snowdrift by DROPS Design

Komplet: czapka i komin DROPS na szydełku, z warkoczami, z włóczki „Nepal”.

DROPS design: Model nr ne-191
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
CZAPKA:
ROZMIAR: uniwersalny
Obwód głowy: ok. 54-58 cm
Materiał:
DROPS NEPAL od Garnstudio
150 g kolor nr 0500, jasny szary

SZYDEŁKO DROPS nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 16 sł x 9 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.

KOMIN:
ROZMIARY: S/M – L/XL
Wymiary: obwód na górze 57-64 cm, obwód na dole 84-93 cm, wysokość 25-26 cm
Materiał:
DROPS NEPAL od Garnstudio
250 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 0500, jasny szary

SZYDEŁKO DROPS nr 5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 14 sł x 8,5 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

65% Wełna, 35% Alpaka
od 10.60 zł /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 11.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 84.80zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1-A.2.

WSKAZÓWKA:
Na początku każdego okrążenia sł zastąpić 1-szy sł przez 3 oł i zakończyć okrążenie przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia.

SŁUPKI NAKŁADANE:
Gdy przerabiamy 1 sł nakładany, 1 sł2 nakładany lub 1 sł3 nakładany, przerabiamy wokół 1 o. poprzedniego okrążenia (nie przer. wkłuwając szydełko pod 2 pętelki oczka, ale wokół wskazanego oczka, wkłuwając szydełko od przodu oczka).

WARKOCZ Z 2 sł2:
Ominąć 1 sł, 1 sł2 nakładany wokół nast. sł, 1 sł2 nakładany wokół ominiętego sł.

WARKOCZ Z 4 SŁ2:
Ominąć 3 sł, 1 sł2 nakładany wokół nast. sł, 1 sł2 nakładany wokół 3-ciego ominiętego o., 1 sł2 nakładany wokół 1-szego ominiętego o., 1 sł2 nakładany wokół 2-giego ominiętego o.

WARKOCZ Z 6 SŁ3:
Ominąć 5 sł, 1 sł3 nakładany wokół nast. sł, 1 sł3 nakładany wokół 5-tego ominiętego o., 1 sł3 nakładany wokół 4-tego ominiętego o., 1 sł3 nakładany wokół 1-szego ominiętego o., 1 sł3 nakładany wokół 2-giego ominiętego o. i 1 sł3 nakładany wokół 3-ciego ominiętego o.

DODAWANIE OCZEK:
Przer. 2 sł w ten sam sł.

ŚCIEG RAKOWY:
Przer. oś w odwrotnym układzie, tzn. przer. na okrągło, od lewej do prawej strony.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana z góry na dół. Na szydełku nr 4,5 wykonać 4 oł włóczką Nepal i zamknąć w pierścień podstawy przerabiając 1 oz w 1-sze oł.
OKR. 1: 18 sł w pierścień podstawy – patrz WSKAZÓWKA.
OKR. 2: 2 sł w każdy sł = 36 sł.

Dalej przer. schemat A.1 następująco:
Powtarzamy w sumie 9 razy schemat A.1 przez całe okrążenie. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
OKR. 1: *2 sł w 1-szy sł/nast. sł, 1 WARKOCZ Z 2 SŁ2 - patrz powyżej, ponad 2 nast. sł, 1 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 45 o.
OKR. 2: *1 sł w każdy z 2 pierwszych sł /2 nast. sł, 1 sł nakładany – patrz powyżej – wokół każdego z 2 nast. sł2 (= warkocz), 2 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 54 sł.
OKR. 3: *1 sł w 1-szy sł /nast. sł, 1 WARKOCZ Z 4 SŁ2 - patrz powyżej, ponad 4 nast. sł, 1 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie.
OKR. 4: *2 sł w 1-szy sł/nast. sł, 1 sł nakładany wokół każdego z 4 nast. sł2, 1 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 63 sł.
OKR. 5: *1 sł w każdy z 2 pierwszych sł /2 nast. sł, 1 warkocz z 4 sł2 wokół 4 nast. sł, 2 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 72 sł.
OKR. 6: *2 sł w 1-szy sł, 1 sł w nast. sł, 1 sł nakładany wokół każdego z 4 nast. sł2, 1 sł w każdy z 2 nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 81 sł.
OKR. 7: *1 sł w każdy z 2 pierwszych sł/2 nast. sł, 1 WARKOCZ Z 6 SŁ3 ponad 6 nast. sł, 2 sł w nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie = 90 sł.
OKR. 8: *1 sł w każdy z 2 pierwszych sł /2 nast. sł, 1 sł nakładany wokół każdego z 6 nast. sł3, 1 sł w każdy z 2 nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie.
OKR. 9: jak w okr. 8.
OKR. 10: *1 sł w każdy z 2 pierwszych sł/2 nast. sł, 1 warkocz z 6 sł3 wokół każdego z 6 nast. sł, 1 sł w każdy z 2 nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie.
Jest teraz 4 sł między każdym warkoczem. Powt. okr. 8 -10 (= A.1A), aż dł. robótki wynosi 21 cm, dopasować, aby zakończyć przerabiając 1-sze okr. schematu A.1A (= 8-me okr.). Dalej przer. 1 oś w każdy sł, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie zamknąć 10 o. (tj. przer. razem każde 8-me i 9-te o.) = 80 oś. Przer. 2 okr. oś (= 1 oś w każde oś). Przer. 1 okr. ŚCIEGIEM RAKOWYM - patrz powyżej. Zakończyć.
----------------------------------------------------------

KOMIN:
Przerabiany z góry na dół.
Na szydełku nr 5 wykonać 94-106 oł włóczką Nepal i zamknąć na okrągło przerabiając 1 oz w 1-sze oł.
Przer. 3 oł, 1 sł w 1-sze oł pierwszego okr. (= 2 sł), *1 sł w każde z 5 nast. oł, ominąć 1 oł*, powt. od *-* aż zostaje 3 oł, 1 sł w 3 ost. oł - PATRZ WSKAZÓWKA = 80-90 sł.
Przer. 1 sł w każdy sł, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodać 10 sł (tj. dodać 1 sł co 8-my-9-ty sł) – PATRZ DODAWANIE OCZEK = 90-100 sł.
Dalej przer. następująco: *1 sł w każdy z 4 pierwszych sł/4 nast. sł, 1 WARKOCZ Z 6 SŁ3 - patrz powyżej (= A.2) ponad 6 nast. sł*, powt. od *-* przez całe okrążenie (= 9-10 razy). Powt. schemat A.2A na wysokość. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przer. tak samo, aż dł. robótki wynosi 10-11 cm.
Przer. kolejne okrążenie następująco: *1 sł w każdy z 3 pierwszych sł, 2 sł w nast. sł, A.2A ponad 6 nast. o. jak wcześniej*, powt. od *-* przez całe okrążenie (= 9-10 razy) = 99-110 sł (w tym sł warkoczy). Powt. dodawanie o. jeszcze 2 razy co 4 cm na przemian przed i za schematem A.2A = 117-130 sł (w tym sł warkoczy). Dalej przer. *1 sł w każdy z 7 pierwszych sł /7 nast. sł, A.2A ponad 6 nast. o. jak wcześniej*, powt. od *-* aż dł. robótki wynosi 23-24 cm. Dopasować, aby zakończyć przerabiając przedostatnie okr. schematu A.2A. Przer. 2 okr. sł (= 1 sł w każdy sł).

BRZEG:
Przer. brzeg ŚCIEGIEM RAKOWYM - patrz powyżej, 2 nitkami włóczki Nepal. Zakończyć. Wykonać taki sam brzeg z drugiej strony komina.

Schemat

= 1 sł
= 1 sł nakładany – patrz powyżej
= 1 warkocz z 2 sł2 – patrz powyżej
= 1 warkocz z 4 sł2 – patrz powyżej
= 1 warkocz z 6 sł3 – patrz powyżej
= 1-sze okr. jest wyjaśnione powyżej

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 166-32) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (10)

Claudia 24.02.2017 - 05:54:

Good morning, I discovered crochet some months ago I am since hooked ! This site is great and the tutorials really help, thank you ! I have made this beautiful hat for my daughter and she loves it. But It seems that the written explanation doesn't match the chart in the UK version. I have done my own version with what I understood from the pattern and my daughter is happy with it.

DROPS Design 24.02.2017 kl. 09:56:

Dear Claudia, you will find all explanation to each cable under written pattern and at the very bottom of the page you will find videos showing how to work the cables. Happy crocheting!

Mari 20.07.2016 - 13:49:

Love it!

NYC 20.07.2016 - 09:35:

Beautiful! I love the variety of your patterns. I hope to be able to do both crochet and knit.

Maria 29.01.2016 - 20:19:

Avrei bisogno del vostro aiuto perché non riesco ad interpretare le spiegazioni date per i vari giri del diagramma A.1 Cosa significa: 1 m.a. in ognuna delle prime 2 m.a./delle 2 m.a. successive ecc. ecc. Non capisco quello che viene detto dopo il tratto verticale, cioè / e dato che questa parte di spiegazione si ripete per quasi tutti i giri, non riesco a capirla, soprattutto se la confronto con il disegno grafico del diagramma. non so se mi sono spiegata. Grazie mille. Maria

DROPS Design 30.01.2016 kl. 08:08:

Buongiorno Maria. La prima volta che lavora le indicazioni tra gli * *, lavora, p.es. 1 m.a nella prime 2 m del giro (quindi vale l'indicazione che precede la /); le volte successive, sempre sullo stesso giro, lavora 1 m.a nelle 2 m successive a quella dove si trova con l'uncinetto (quindi vale l'indicazione dopo la /). Così ogni volta che incontra questo tipo di istruzione. Buon lavoro!

Manon Plante 13.11.2015 - 15:51:

Après avoir tricoté 9 fois A.1 pour le bonnet, le tour 1 la phrase 1 torsade de 2 db au dessus des 2 B suivantes que veut-on dire par au-dessus.... =45m.merci.....

DROPS Design 13.11.2015 kl. 16:34:

Bonjour Mme Plante, on répète 9 fois A.1 en largeur (en rond) - la vidéo ci-dessous montre comment crocheter la torsade de 2 DB au 2ème tour de A.1 - cf onglet "vidéos" à droite de la photo pour les vidéos des autres torsades. Bon crochet!

Rebecca Gibbs 21.09.2015 - 09:46:

I just finished this hat for my friend with cancer. ( She has become very stylish at the clinic with the other patterns I have done from your site). I love this hat with its' texture it is very beautiful and fun for the eye. The edging frames it all in with an extra touch of texture. Wonderful !!!! The cabled pattern was a joy to crochet and I can only imagine will be full of the warmth my friend needs this time of year. thank you.

Rebecca Gibbs 28.05.2015 - 21:40:

Another wonderful hat. just a pointer for those who help others a friend has cancer and picked this wed sight for their hats due to the baldness. I told her how fashionable they were. she loves them and can't wait for this pattern and for all the summer sun hats. happy crocheting

France 27.05.2015 - 21:04:

Félicitation pour cet ensemble! J'aime beaucoup!

Luz Dary Bejarano 27.05.2015 - 16:52:

Es muy hermoso...y el coló de la Lana es bello.

Anne-griet Leupen 27.05.2015 - 15:45:

Leuk setje! Kabels haken is een leuke techniek, super om te zien dat jullie dit ook durven te gebruiken in een patroon!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 166-32