DROPS / 164 / 18

Madison by DROPS Design

Stickad DROPS kjol i ”Cotton Merino” med hålmönster. Stl S - XXXL

DROPS Design: Modell nr cm-036
Garngrupp B
----------------------------------------------------------
Storlek: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Garnåtgång:
DROPS COTTON MERINO från Garnstudio
450-500-550-600-700-750 g nr 21, ljung

DROPS RUNDST (60 och 80 cm) NR 4 - eller det st.nr du måste använda för att få 21 m x 28 v slätst på 10 x 10 cm.
RESÅR: Ca 60-110 cm
----------------------------------------------------------

DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 33.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 360kr. Läs mer.

Se diag A.1-A.8.

MINSKNINGSTIPS - 1:
När det minskas i rätst runt, minskas det alltid på ett v med rm!
Det minskas 1 m genom att sticka 2 m räta tills.

MINSKNINGSTIPS - 2:
Minska så här före markören: Sticka till 2 m före markören, 2 m räta tills.
Minska så här efter markören: Lyft 1 m som om den skulle stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över.
----------------------------------------------------------

KJOL:
Arb stickas runt på rundst, nerifrån och upp. Lägg upp 336-357-399-420-462-504 m på rundst 4 med Cotton Merino. Sticka 2 v RÄTST - se förkl ovan. Sedan stickas A.1 (= 21 m) 16-17-19-20-22-24 ggr på bredden. När hela A.1 är färdigstickat 1 gång på höjden är det 272-289-323-340-374-408 m på v. Upprepa A.X 4 ggr till på höjden i alla stl. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! nu stickas det 2 v slätst, på sista v minskas det så här: * Sticka 2 m räta tills, sticka slätst över de nästa 15 m *, upprepa *-* 15-16-18-19-21-23 ggr till = 256-272-304-320-352-384 m. Sticka 7 m slätst, OBS: NU BÖRJAR V HÄR! Fortsätt med A.2 (= 16 m) 16-17-19-20-22-24 ggr på bredden. Arb mäter ca 17 cm. Nu stickas det 4 v rätst, SAMTIDIGT som det minskas 3-1-3-1-3-5 m jämnt fördelat - LÄS MINSKNTIPS - 1 = 253-271-301-319-349-379 m. Nu stickas det mönster så här: A.3 (= 3 m), A.4 (= 6 m) tills det återstår 4 m på v, A.5 (= 4 m). När A.3-A.5 är färdigstickade stickas det 4 v rätst, SAMTIDIGT som det minskas 1 m i alla stl = 252-270-300-318-348-378 m. Sticka 1 v slätst, sedan stickas A.6 (= 6 m) över alla m på v. När A.6 är färdigstickat 7-8-10-11-13-14 ggr på höjden mäter arb ca 27-28-29-30-31-32 cm. Nu stickas det 4 v rätst, SAMTIDIGT som det minskas 23-17-11-5-5-5 m jämnt fördelat = 229-253-289-313-343-373 m. Sedan stickas det mönster så här: A.3 (= 3 m), A.4 tills det återstår 4 m, A.5 (= 4 m). När hela A.3 - A.5 är färdigstickade på höjden fortsätts det med 8 v rätst. Sticka 1 v slätst, SAMTIDIGT justeras maskantalet till 228-252-288-312-348-372 m. Sticka 2 v slätst. Sedan fortsätts det med A.7 (= 12 m) över alla m på v. Upprepa A.7 2 ggr till på höjden, sedan stickas A.8 över varje rapport med A.7. När A.8 är färdigstickat på höjden är det 190-210-240-260-290-310 m kvar på v. Fortsätt med slätst. På nästa v minskas det 3-0-3-2-3-2 m jämnt fördelat = 187-210-237-258-287-308 m.

Nu sätts det 6 markörer i arb så här: Sticka 16-18-21-21-26-26 m, sätt en markör, sedan sätts det 5 markörer med 31-35-39-43-47-51 m mellanrum. Det är nu 16-17-21-22-26-27 m kvar efter sista markören. På nästa v minskas det 1 m före varje markör - LÄS MINSKNTIPS - 2! Upprepa minskn på växelvis höger och vänster sida av varje markör på vart 7:e v 5-5-3-3-1-1 ggr till och på vart 5:e v 0-1-4-4-9-9 ggr = 151-168-189-210-221-242 m. När arb mäter 66-68-70-72-74-76 cm stickas det ett v avigt (= vikkant), sedan fortsätts det med slätst i 2 cm. Maska av.

MONTERING:
Vik kanten överst mot avigsidan och sy fast den fint. Låt det vara kvar en liten öppning att trä resåren genom.

= 1 omslag mellan 2 m, på nästa v stickas omslaget rätt så att det blir hål

Glenis McLaren 07.06.2018 - 21:12:

I am having trouble with the 5th row on the pattern of A3 A4 and A5 I understand that we do A3 and 4 all the way around and then A5 with the 4 remaining sts. But when you get to row 5 of that it is not working out to be 9 sts. I saw that someone else posted about it but its in German and I don't understand the answer. Please advise.

DROPS Design 08.06.2018 kl. 08:20:

Dear Mrs McLaren, on 5th row in A.3-A.5 work the last st in A.3 together with the first 2 sts in A.4 ie the first YO is now the last st in A.3 and work the last st in A.4 together with the first 2 sts next A.4/A.5 - the first YO is now the last st A.4. Make sure there are always the correct number of sts in each repeat: 3 sts in A.3, 6 sts in each A.4 and 4 sts in A.5. Happy knitting!

Rebecca 12.12.2017 - 05:04:

HI, I love this skirt but I see that the yarn is a cotton/wool blend, is there a reason for this as to drape or durability ? Will a wool alpaca work as well or will it effect the drape of the skirt? Also I have noticed a few comments about size is this pattern running big or true to size . Thank you, Rebecca

DROPS Design 12.12.2017 kl. 08:13:

Dear Rebecca, yarn is designer choice, feel free to use any alternative yarn, but remember yarn will different texture will have different look (read more here. You will find at the bottom of the pattern a measurement chart with all measures for each size taken flat from side to side, compare these to a similar garment you have to find out the matching size, and remember to check and keep correct tension to get these finished measurements. Happy knitting!

Rebecca 28.04.2017 - 16:03:

Liebes Drops- Team. Bitte helft mir Ich liebe das Bild von diesem Rock, doch auch ich komme bei A3- A5 nicht weiter. Ich stricke in Größe M und habe daher grade 271 M auf der Nadel. Bei dieser Maschenanzahl können aber am Ende nicht 4 M für A5 übrig bleiben. Und warum A5 nur am Ende der Reihe? So kann das Muster doch gar nicht entstehen. Wäre sehr dankbar für eine Antwort. Liebe Grüße!! Rebecca

DROPS Design 02.05.2017 kl. 08:52:

Liebe Rebecca, so sollen Sie die 271 M stricken: A.3 über die ersten 3 M), die 6 Maschen in A.4 insgesamt 44 Mal wiederholen, dann 4 M sind in der Rd noch übrig mit A.5 (= 4 M) beenden. Viel Spaß beim stricken!

Louise 02.02.2017 - 06:53:

I am 5'7" tall and will need to knit the skirt longer without making it wider. Where should I add the rows, of which pattern, and how many? For size XL, how many more 50g balls will be needed? Thank you for answering my question online, as there is no store available to me.

DROPS Design 02.02.2017 kl. 10:13:

Dear Louise, we are unfortunately not able to adjust each pattern to each individual request, but feel free to contact your DROPS store in/to US (see list and telephone/email here for any individual assistance. Happy crocheting!

Wieke Hoogland 28.11.2016 - 15:40:

Ik heb het idee dat teltekening A3,A4,A5 niet klopt. Moet erbij zeggen dat ik niet rondbrei maar met twee rondbreinaalden, dan krijg je één naad. Volgens beschrijving moet je eerst A3 en A4 breien en op het einde A5. Maar ik denk dat je gewoon A3,A4,A5 achter elkaar moet breien. De laatste patroonpen klopt ook niet. De twee tezamen aan het begin van het patroon en de overhaling aan het einde moeten samengebreid worden. (één afhalen, twee tezamen, afgehaalde steek over de twee tezamen)

DROPS Design 28.11.2016 kl. 16:52:

Hoi Wieke. Ja, dat is ook wat er staat; Brei nu in patroon als volgt: A.3 (= 3 st), A.4 (= 6 st) tot er 4 st over zijn op de nld, A.5 (= 4 st). Let op dat in nld 5 zal de overgang tussen A.3/A.4 aan begin en van A.4/A.5 aan het eind overlappen. Ik zie ook niet dat de laatste nld verkeerd zou moeten zijn. Je hebt 2 r samen aan het begin en je moet eindigen met 1 r afh, 1 r overhalen.

Sophia 29.12.2015 - 10:36:

I start skirt again with 63st less.do you think it will be ok or now it will be small?

DROPS Design 02.01.2016 kl. 15:13:

Dear Sophia, for any individual assistance, you are welcome to contact the store where you bought your yarn. They will help you with tips & advices. Happy knitting!

Sophia 29.12.2015 - 10:16:

I start to knit size s ,i follow all the directions but i think is very big. How can i make the write size? Thank you.

DROPS Design 02.01.2016 kl. 15:12:

Dear Sophia, remember to check and keep correct gauge, ie 21 sts x 28 rows in stocking st = 10 x 10 cm. You then match the measurement in chart at the end of the pattern. Happy knitting!

Sophia 23.11.2015 - 14:35:

To pattern a1 say k2 tog then knit and then slip 1 st as if to k,k1 psso.is it write? Because the video is k2tog then knit and then k2tog again. Thank you.

DROPS Design 24.11.2015 kl. 09:02:

Dear Sofia, work 1st row in A.1 as follows: k2 tog, K2 tog, K17, (slip 1 as if to K, K1, psso) x 2. Then work K2 tog 3 times at the beg of repetition and (slip 1 as if to K, K1, psso) 3 times at the end of repeat, as in diagram. Video to wave pattern shows the technic, there may be some difference with patterns. Happy knitting!

VERONIQUE 15.11.2015 - 11:11:

Magnifique , j'ai réalisé ce modèle en noir et je suis enchantée du résultat , pensez à doubler la jupe pour un meilleur rendu. Bon tricot

Christina Füller 12.11.2015 - 10:05:

S.O.S. :) Ich verstehe den Ablauf von A3/4/5 nicht. Laut Anleitung mit A3 beginnen, aber dann beginne ich doch in Reihe 3 des Musters mitten in einer zusammengestrickten Masche?! Die Anleitung ist super und sonst super klar und nachvollziehbar. Aber an der Stelle... ? Freue mich auf einen Tipp.

DROPS Design 19.11.2015 kl. 10:17:

Betrachten Sie die Muster als zusammengehörig. A.3 zeigt den Anfang und A.5 das Ende des Musters, d.h. Sie beginnen und beenden die R mit 2 M re und stricken dazwischen das Muster wie gezeigt (also die 3 zusammengestrickten M mit den Umschlägen davor und danach und dazwischen jeweils 3 M re).

Kommentér oppskrift DROPS 164-18