Forest treasures by DROPS Design

Heklet DROPS sopp i ”Paris”.

DROPS Design: Modell nr w-027-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 26, mørk beige
50 g f.nr 44, brun

DROPS HEKLENÅL NR 4,5 - eller den nål du må bruke for å få 18 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vatt til fyll
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, kjøkken, leker,

Arb startes med denne teknikk for å unngå hull i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garn enden og surr garnet en gang rundt venstre pekefinger for å danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommel og langfinger, tråden legges over venstre pekefinger. Stikk nålen gjennom løkken, lag ett kast med tråden og trekk tråden gjennom løkken, hekle 1 lm, deretter hekles det fm rundt løkken. Når du har ønsket antall fm, dra i garn enden slik at du snører sammen løkken. Fest garn enden på baksiden. Fortsett hekle rundt i sirkel.

Det økes 1 fm ved å hekle 2 fm i neste fm.

FELLETIPS:
Det felles 1 fm ved å hekle neste 2 fm sammen slik: * Stikk nålen inn i neste fm, hent tråden *, gjenta fra *-* en gang til, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nålen.

FARGESKIFTE:
For å få penest fargeskifte hekles siste fm på omg slik: Stikk nålen inn i siste fm, hent tråden, lag et kast med den nye fargen og trekk den gjennom alle m på nålen. Fortsett til neste omg med den nye fargen.
--------------------------------------------------------

SOPP:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - øverste på soppen med brun på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
6.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
7.OMG: Øk 1 fm i 1.fm, deretter 1 fm i hver fm = 36 fm.
8.og 9.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
10.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm, bytt til mørk beige i den siste fm på omg - LES FARGESKIFTE.
11.OMG: Med mørk beige, hekle * 1 fm i hver av de neste 3 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
13.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
14.og 15.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
16.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 14 fm.
17.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
18.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
19.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
20.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
21.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll soppen med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.

----------------------------------------------------------
Kurv – se SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Gulrot – se SmåDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – se SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Jordbær – se SmåDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Eple – se SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Pære – se SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Klementin – se SmåDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banan – se SmåDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------