Bugs bunny by DROPS Design

Heklet DROPS gulrot i ”Paris”

DROPS Design: Modell nr w-029-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 45, lyseorange
50 g f.nr 11, opal grønn

DROPS HEKLENÅL NR 4,5 - eller den nål du må bruke for å få 18 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vatt til fyll
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, kjøkken, leker,

Det økes 1 fm ved å hekle 2 fm i neste fm.

FELLETIPS:
Det felles 1 fm ved å hekle neste 2 fm sammen slik: * Stikk nålen inn i neste fm, hent tråden *, gjenta fra *-* en gang til, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nålen.
--------------------------------------------------------

GULROT:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 2 lm med lyseorange på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 3 fm i 1.lm som ble heklet - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm - LES ØKETIPS = 6 fm.
3.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm*, gjenta fra *-* 1 gang til = 8 fm.
4.OMG (og videre omg med partall): Hekle 1 fm i hver fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 10 fm.
7.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 12 fm.
9.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 14 fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 16 fm.
Videre hekles 1 fm i hver fm rundt i sirkel i ytterligere 12 omg. Deretter felles det slik:
1.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm - LES FELLETIPS, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
2.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm, gjenta fra *-* omg rundt = 8 fm.
3.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 4 fm, klipp tråden. Fyll morroten med vatt, sy de siste 4 fm sammen med trådenden.

BLAD:
Hekle 3 lm med opal grønn, sett m sammen til en ring med 1 kjm i 1.lm. Om ringen hekles det slik: * 1 fm, 9 lm, 1 fm, 11 lm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, avslutt med 1 kjm i 1.fm = totalt 8 lm-buer, klipp og fest tråden. Sy bladene på toppen av morroten.

----------------------------------------------------------
Kurv – se SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Kiwi – se SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Jordbær – se SmåDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Eple – se SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Pære – se SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Klementin – se SmåDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banan – se SmåDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Sopp – se SmåDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------