Tutti frutti by DROPS Design

Heklet DROPS grønnsaker og frukter med kurv i ”Paris”.

DROPS Design: Modell nr w-020-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
200 g f.nr 26, mørk beige
100 g f.nr 39, pistasjgrønn
50 g f.nr 13, orange
50 g f.nr 45, lyseorange
50 g f.nr 14, sterk gul
50 g f.nr 06, sterk rosa
50 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 11, opal grønn
50 g f.nr 44, brun
50 g f.nr 43, grønn
50 g f.nr 17, naturhvit

DROPS HEKLENÅL NR 4,5 - eller den nål du må bruke for å få 18 fm på 10 cm i bredden.
DROPS HEKLENÅL NR 5 - til håndtak på kurven.
TILBEHØR: Vatt til fyll
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, kjøkken, leker,

Arb startes med denne teknikk for å unngå hull i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garn enden og surr garnet en gang rundt venstre pekefinger for å danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommel og langfinger, tråden legges over venstre pekefinger. Stikk nålen gjennom løkken, lag ett kast med tråden og trekk tråden gjennom løkken, hekle 1 lm, deretter hekles det fm rundt løkken. Når du har ønsket antall fm, dra i garn enden slik at du snører sammen løkken. Fest garn enden på baksiden. Fortsett hekle rundt i sirkel.

Det økes 1 fm ved å hekle 2 fm i neste fm.

FELLETIPS:
Det felles 1 fm ved å hekle neste 2 fm sammen slik: * Stikk nålen inn i neste fm, hent tråden *, gjenta fra *-* en gang til, lag 1 kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nålen.

FARGESKIFTE:
For å få penest fargeskifte hekles siste fm på omg slik: Stikk nålen inn i siste fm, hent tråden, lag et kast med den nye fargen og trekk den gjennom alle m på nålen. Fortsett til neste omg med den nye fargen.
--------------------------------------------------------

GULROT:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 2 lm med lyseorange på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 3 fm i 1.lm som ble heklet - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm - LES ØKETIPS = 6 fm.
3.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm*, gjenta fra *-* 1 gang til = 8 fm.
4.OMG (og videre omg med partall): Hekle 1 fm i hver fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 10 fm.
7.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 12 fm.
9.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 14 fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* 1 gang til = 16 fm.
Videre hekles 1 fm i hver fm rundt i sirkel i ytterligere 12 omg. Deretter felles det slik:
1.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm - LES FELLETIPS, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
2.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm, gjenta fra *-* omg rundt = 8 fm.
3.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 4 fm, klipp tråden. Fyll morroten med vatt, sy de siste 4 fm sammen med trådenden.

BLAD:
Hekle 3 lm med opal grønn, sett m sammen til en ring med 1 kjm i 1.lm. Om ringen hekles det slik: * 1 fm, 9 lm, 1 fm, 11 lm *, gjenta fra *-* totalt 4 ganger, avslutt med 1 kjm i 1.fm = totalt 8 lm-buer, klipp og fest tråden. Sy bladene på toppen av morroten.

--------------------------------------------------------
EPLE:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - nederst på eplet med rød på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
6.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
7.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 42 fm.
8.-16.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
17.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 36 fm.
18.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
19.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
20.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
21.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
22.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll eplet med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden. NB: Trekk trådenden gjennom toppen og bunnen av eplet slik att det blir en fordypning i hver side.

STILK:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 3 lm med brun på nål 4,5, deretter 2 fm i 1.og 2.lm som ble heklet = 4 fm. Videre hekles 16 fm med 1 fm i hver fm, klipp og fest tråden.

BLAD:
Arb hekles frem og tilbake. Hekle en rad med 8 lm med pistasjgrønn på nål 4,5, deretter hekles det langs lm-raden slik: 1 kjm i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver av de neste 2 lm, 1 halvst i neste lm, 1 st i hver av de neste 2 lm, 2 fm i den siste lm. Videre hekles det på andre side av lm-raden slik: 1 st i hver av de neste 2 lm, 1 halvst i neste lm, 1 fm i hver av de neste 2 lm, 1 kjm i den siste lm, klipp og fest tråden.

MONTERING:
Sy stilken og bladet på toppen av eplet.

--------------------------------------------------------
PÆRE:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - nederst på pæren med pistasjgrønn på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
6.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
7.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 42 fm.
8.-13.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
14.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
15.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
16.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
17.-22.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
23.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
24.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
25.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
26.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
27.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll pæren med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.

STILK:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 3 lm med brun på nål 4,5, deretter 2 fm i 1.og 2.lm som ble heklet = 4 fm. Videre hekles 16 fm med 1 fm i hver fm, klipp og fest tråden.

BLAD:
Arb hekles frem og tilbake. Hekle en rad med 8 lm med opal grønn på nål 4,5, deretter hekles det langs lm-raden slik: 1 kjm i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver av de neste 2 lm, 1 halvst i neste lm, 1 st i hver av de neste 2 lm, 2 fm i den siste lm. Videre hekles det på andre side av lm-raden slik: 1 st i hver av de neste 2 lm, 1 halvst i neste lm, 1 fm i hver av de neste 2 lm, 1 kjm i den siste lm, klipp og fest tråden.

MONTERING:
Sy stilken og bladet på toppen av pæren.

--------------------------------------------------------
KLIMENTINE:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - nederst på klementinen med orange på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
6.-10.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
12.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
13.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
14.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
15.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
16.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll klementinen med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden. NB: Trekk trådenden gjennom toppen og bunnen av klementinen slik att det blir en fordypning i hver side.

BLAD:
Arb hekles frem og tilbake. Hekle en rad med 6 lm med opal grønn på nål 4,5, deretter hekles det langs lm-raden slik: 1 kjm i 2.lm fra nålen, 1 fm i neste lm, 1 halvst i neste lm, 1 st i neste lm, 3 st i den siste lm. Videre hekles det på andre side av lm-raden slik: 1 st i neste lm, 1 halvst i neste lm, 1 fm i neste lm, 1 kjm i den siste lm, klipp og fest tråden.

MONTERING:
Hekle et blad til på samme måte og sy de fast på toppen av klementinen. Sy et par sting med brun mellom de 2 blad.

--------------------------------------------------------
JORDBÆR:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - nederst på jordbæret med sterk rosa på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 4 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
6.OMG * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 20 fm.
7.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
8.OMG * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
9.og 10.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm. 12.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
13.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll jordbæret med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.

BLAD:
Arb hekles rundt. Hekle 48 lm med pistasjgrønn på nål 4,5 og sett de til en ring med 1 kjm i 1.lm.
1.OMG: Hekle 1 fm i 1.lm, * hopp over 5 lm, 1 fm i neste lm *, gjenta fra *-* omg rundt, avslutt med hopp over de siste 5 lm, 1 kjm i 1.fm = 8 fm og 8 lm-buer.
2.OMG: Hekle 1 lm, 1 fm i hver fm, avslutt med 1 kjm i 1.fm.
3.OMG: Hekle 1 lm, hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 4 fm. Videre 1 fm i hver fm, klipp og fest tråden. Sy bladene på toppen av jordbæret. Sy noen sting med sterk gul på jordbæret.

--------------------------------------------------------
KIWI:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - med pistasjgrønn på nål 4,5 øverste på en delt kiwi.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm - bytt til grønn i den siste fm på omg - LES FARGESKIFTE.
6.-10.OMG: Med grønn, hekle 1 fm i hver fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
13.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
14.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll arb med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.
Sy noen sting med brun på bunnen av arb i pistasjgrønn.

--------------------------------------------------------
SOPP:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - øverste på soppen med brun på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 7 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
6.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 35 fm.
7.OMG: Øk 1 fm i 1.fm, deretter 1 fm i hver fm = 36 fm.
8.og 9.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
10.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm, bytt til mørk beige i den siste fm på omg - LES FARGESKIFTE.
11.OMG: Med mørk beige, hekle * 1 fm i hver av de neste 3 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
13.OMG: * 1 fm i neste fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
14.og 15.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
16.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 14 fm.
17.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
18.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
19.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
20.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, fell 1 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
21.OMG: Hekle alle fm på omg 2 og 2 sammen = 6 fm, klipp tråden. Fyll soppen med vatt, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.

--------------------------------------------------------
BANAN:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 2 lm med sterk gul på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 3 fm i 1.lm som ble heklet - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 6 fm.
3.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 12 fm.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm - men øk 1 fm i 1.og siste fm på omg = 14 fm.
Gjenta 4.og 5.OMG (dvs øk 1 fm i 1.og siste fm på hver 2.omg) slik att det blir 20 fm på omg.
12.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 2 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm - LES FELLETIPS, 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de siste 2 fm = 20 fm.
13.og 14.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
15.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 3 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i siste fm.
16.og 17.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
18.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm, 1 fm i hver av de siste 4 fm.
19.og 20.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
21.OMG: Hekle 1 fm i hver av de første 2 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm, 1 fm i hver av de siste 2 fm.
22.og 23.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
24.OMG: Hekle 1 fm i hver av de første 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over siste 8 fm.
25.og 26.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
27.OMG: Fell 1 fm over de første 2 fm, hekle 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 3 fm over neste 6 fm.
28.og 29.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
30.OMG: Fell 2 fm over første 4 fm, hekle 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 2 fm over neste 4 fm.
31. OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
32.OMG: Fell 2 fm over første 4 fm, hekle 1 fm i hver fm til det gjenstår 4 fm, fell 2 fm over neste 4 fm = 16 fm.
Gjenta 32.OMG ytterligere 2 ganger = 8 fm. Fyll bananen med vatt. På neste omg felles 2 fm = 6 fm igjen, deretter hekles 12 fm med 1 fm i hver fm, klipp og fest tråden.

--------------------------------------------------------
BANAN MED SKALL:
Arb hekles rundt i sirkel. Hekle 2 lm med sterk gul på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 3 fm i 1.lm som ble heklet - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 6 fm.
3.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 12 fm.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
5.OMG: Hekle 1 fm i hver fm - men øk 1 fm i 1.og siste fm på omg = 14 fm.
Gjenta 4.og 5.OMG (dvs øk 1 fm i 1.og siste fm på hver 2.omg) slik att det blir 20 fm på omg.
12.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 2 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm - LES FELLETIPS, 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de siste 2 fm = 20 fm.
13.og 14.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
15.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 3 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i siste fm.
16.og 17.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
18.OMG: Øk 1 fm i hver av de første 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm, 1 fm i hver av de siste 4 fm.
19.og 20.OMG: Hekle 1 fm i hver fm, bytt til naturhvit i den siste fm på den siste omg - LES FARGESKIFTE.
21.OMG: Med naturhvit, hekle 1 fm i hver av de første 2 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over neste 8 fm, 1 fm i hver av de siste 2 fm.
22.og 23.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
24.OMG: Hekle 1 fm i hver av de første 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 4 fm over siste 8 fm.
25.og 26.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
27.OMG: Fell 1 fm over de første 2 fm, hekle 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 3 fm over neste 6 fm.
28.og 29.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
30.OMG: Fell 2 fm over første 4 fm, hekle 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i hver av de neste 4 fm, 1 fm i hver av de neste 4 fm, fell 2 fm over neste 4 fm.
31. OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
32.OMG: Fell 2 fm over første 4 fm, hekle 1 fm i hver fm til det gjenstår 4 fm, fell 2 fm over neste 4 fm = 16 fm.
Gjenta 32.OMG ytterligere 2 ganger = 8 fm. Fyll bananen med vatt. På neste omg felles 2 fm = 6 fm igjen, klipp tråden, sy de siste 6 fm sammen med trådenden.

BANANSKALL:
Arb hekles frem og tilbake. Med sterk gul og nål 4,5, hekle på siste omg med sterk gul slik: Hekle 1 fm i hver av de første 6 fm, snu. Hekle 12 fm-rader (hver rad beg 1 lm, 1 fm i hver fm). På neste rad felles 1 fm på beg og på slutten av raden, deretter hekles resterende fm 2 og 2 sammen på neste rad, klipp tråden. Gjenta på de neste 8 fm på omg, og deretter på de siste 6 fm på omg = 3 bananskall.

--------------------------------------------------------
KURV:
Mål: Ca 12 cm i høyden.
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over -nederst på kurven med mørk beige på nål 4,5.
1.OMG: Hekle 8 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL!
2.OMG: Øk 1 fm i hver fm = 16 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 32 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 40 fm.
6.OMG (og videre omg med partall): Hekle 1 fm i hver fm.
7.OMG: * 1 fm i hver av de neste 4 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 48 fm.
9.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 56 fm.
11.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 64 fm.
13.OMG: * 1 fm i hver av de neste 7 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 72 fm.
15.OMG: * 1 fm i hver av de neste 5 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 84 fm.
17.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 96 fm.
19.OMG: * 1 fm i hver av de neste 7 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 108 fm.
21.OMG: * 1 fm i hver av de neste 8 fm, øk 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 120 fm.
22.-26.OMG: Hekle 1 fm i hver fm, bytt til pistasjgrønn i den siste fm på den siste omg - LES FARGESKIFTE.
Deretter hekles striper slik: Hekle 2 omg pistasjgrønn, 2 omg mørk beige, 2 omg pistasjgrønn. Videre hekles 1 fm i hver fm med mørk beige til kurven måler ca 10 cm i høyden (måles fra øverste kanten nå kurven ligger flatt). Bytt til pistasjgrønn i den siste fm på den siste omg og hekle 1 omg med pistasjgrønn. Neste (= siste) omg hekles med pistasjgrønn slik: * Hekle 1 fm, hekle lm i ca 14 cm (til håndtak), hopp over de neste 16 m, 1 fm i hver av neste 43 fm *, gjenta fra *-* 1 gang til, avslutt med 1 kjm i 1.fm på omg = 2 lm-buer til håndtak i hver side av kurven. Hekle med 2 tråder pistasjgrønn på nål 5 rundt hvert håndtak slik: Hekle 32 fm, klipp og fest trådene.