Tutti frutti by DROPS Design

Owoce i warzywa na szydełku DROPS, wraz z koszykiem, z włóczki „Paris”.

DROPS design: Model nr W-020-bn
Grupa włóczek C
--------------------------------------------------------
Materiał: DROPS PARIS Garnstudio
200 g kolor nr 26, ciemny beż
50 g kolor nr 13, pomarańczowy
50 g kolor nr 45, pomarańczowy popielaty
50 g kolor nr 14, intensywny żółty
50 g kolor nr 06, intensywny różowy
50 g kolor nr 12, czerwony
100 g kolor nr 39, pistacjowy
50 g kolor nr 11, zielony opalizujący
50 g kolor nr 44, brąz
50 g kolor nr 43, zielony
50 g kolor nr 17, ecru

SZYDEŁKO DROPS nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 18 oś otrzymać próbkę o szerokości 10 cm.
SZYDEŁKO DROPS NR 5 – na uchwyty koszyka
INNE: Wata do wypchania.
--------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: zabawki, theme: dekoracja, kuchnia,

MAGICZNE KOŁO:
Podczas przerabiania na okrągło, używamy tej techniki, aby uniknąć dziury na środku (zamiast kółeczka z oł): weź nitkę i nawiń ją raz wokół palca wskazującego lewej ręki tworząc pętelkę. Przytrzymaj pętelkę kciukiem i lewym palcem środkowym, umieścić nitkę ponad lewym palcem wskazującym. Włóż szydełko w pętelkę, wykonaj 1 narzut i przeciągnij nitkę, wykonaj 1 oł, następnie przer. oś w pierścień podstawy. Kiedy jest przer. pożądana liczba o., pociągnąć koniec nitki i zacisnąć pętelkę. Zamocować końcówkę nitki na lewej stronie robótki. Dalej przer. na okrągło, w spiralę.

PRZERABIANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ:
Po przer. ostatniego oś w okrążeniu, w nast. okrążeniu przer. 1 oś w nast. oś (1-sze oś w nast. okrążeniu). UWAGA: umieścić jeden marker na pocz. okrążenia między ostatnim oś i 1-szym oś w okrążeniu, przesuwać marker w miarę postępu robótki.

DODAWANIE OCZEK:
Aby dodać 1 oś, przer. 2 oś w następne oczko ścisłe (oś).

ZAMYKANIE OCZEK:
Aby zamknąć 1 oś, przer. 2 oś razem następująco: *wbić szydełko w nast. oś, przeciągnąć nitkę*, powt. od *-* jeszcze jeden raz, wykonać 1 narzut i przeciągnąć nitkę przez 3 oczka na szydełku.

KOLORY:
Aby uzyskać estetyczną zmianę koloru, zmienić w ost. oś w okrążeniu następująco: wbić szydełko w ost. oczko, przeciągnąć nitkę, wykonać 1 narzut nowym kolorem i przeciągnąć nitkę przez wszystkie o. na szydełku. Następne okrążenie przerabiać nowym kolorem.
--------------------------------------------------------

MARCHEWKA:
Przer. na okrągło, w spiralę. Na szydełku nr 4,5 wykonać 2 oł kolorem pomarańczowy popielaty.
OKR. 1: 3 oś w 1-sze oł – PRZERABIANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś - PRZECZYTAJ DODAWANIE OCZEK = 6 oś.
OKR. 3: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* jeszcze raz = 8 oś.
OKR. 4 (i we wszystkich rzędach parzystych): 1 oś w każde oś.
OKR. 5: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* jeszcze raz = 10 oś.
OKR. 7: *1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* jeszcze raz = 12 oś.
OKR. 9: *1 oś w każde z 5 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* jeszcze raz = 14 oś.
OKR. 11: *1 oś w każde z 6 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* jeszcze raz = 16 oś.
Dalej przer. 1 oś w każde oś, na okrągło, w spiralę jeszcze przez 12 dodatkowych okrążeń. Dalej zamykać następująco:
OKR. 1: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś - PRZECZYTAJ ZAMYKANIE OCZEK *, powt. od *-* całe okrążenie = 1 oś.
OKR. 2: *1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 8 oś.
OKR. 3: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 4 oś, odciąć nitkę. Wypchać marchewkę watą, przeciągnąć końcówkę nitki przez 4 ost. oś.

ŁODYŻKA:
Wykonać 3 oł kolorem zielony opalizujący i zamknąć w pierścień podstawy 1 oz w 1-sze oł. Dalej przer. w pierścień podstawy: * 1 oś, 9 oł, 1 oś, 11 oł *, powt. od *-* w sumie 4 razy, zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oś = 8 łuków, odciąć i wrobić nitkę. Doszyć łodyżkę na górze marchewki.
--------------------------------------------------------
JABŁKO:
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – od dołu jabłka kolorem czerwonym na szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 7 oś w magiczne koło – PRZERABIAĆ na okrągło, w spiralę.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 14 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 21 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 5: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 35 oś.
OKR. 6: 1 oś w każde oś.
OKR. 7: *1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 42 oś.
OKR. 8-16: 1 oś w każde oś.
OKR. 17: *1 oś w każde z 5 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 36 oś.
OKR. 18: *1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 30 oś.
OKR. 19: *1 oś w każde z 3 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 20: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 21: *1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 22: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać jabłko watą, przeciągnąć koniec nitki przez 6 ost. oś. UWAGA: Przeciągnąć koniec nitki przez jabłko z góry na dół, formując wklęsłość z każdej strony.

KORZONEK:
Przer. na okrągło, w spiralę. Na szydełku nr 4,5 wykonać 3 oł kolorem brąz, następnie przer. 2 oś w 1-sze i 2-gie oł = 4 oś. Dalej przer. na okrągło, w spiralę i przer. w sumie 16 oś ( 1 oś w każde oś), odciąć i wrobić nitkę.

LISTEK:
Przer. w tę i z powrotem. Na szydełku nr 4,5 wykonać 8 oł kolorem pistacjowym, dalej przer. wzdłuż łańcuszka: 1 oz w 2-gie oł od szydełka, 1 oś w każde z 2 nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 sł w każde z 2 nast. oł, 2 oś w ost. oł. Następnie przer. wzdłuż drugiej strony łańcuszka: 1 sł w każde z 2 nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 oś w każde z 2 nast. oł, 1 oz w ost. oł, odciąć i wrobić nitkę.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć korzonek i listek na górze jabłka.
--------------------------------------------------------
GRUSZKA:
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – na dole gruszki kolorem pistacjowym na szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 7 oś w magiczne koło – PRZERABIAĆ NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 14 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 21 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 5: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 35 oś.
OKR. 6: 1 oś w każde oś.
OKR. 7: *1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 42 oś.
OKR. 8-13: 1 oś w każde oś.
OKR. 14: *1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 35 oś.
OKR. 15: *1 oś w każde z 3 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 16: *1 oś w każde z 5 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 17-22: 1 oś w każde oś.
OKR. 23: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 24: 1 oś w każde oś.
OKR. 25: *1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 26: 1 oś w każde oś.
OKR. 27: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać gruszkę watą, przeciągnąć koniec nitki przez 6 pozostałych oczek.

KORZONEK:
Przer. na okrągło, w spiralę. Na szydełku nr 4,5 wykonać 3 oł kolorem brąz, następnie przer. 2 oś w 1-sze i 2-gie oł = 4 oś. Dalej przer. na okrągło, w spiralę i przer. w sumie 16 oś (1 oś w każde oś), odciąć i wrobić nitkę.
LISTEK:
Przer. w tę i z powrotem. Na szydełku nr 4,5 wykonać 8 oł kolorem zielony opalizujący, dalej przer. wzdłuż łańcuszka: 1 oz w 2-gie oł od szydełka, 1 oś w każde z 2 nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 sł w każde z 2 nast. oł, 2 oś w ost. oł. Następnie przer. wzdłuż drugiej strony łańcuszka: 1 sł w każde z 2 nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 oś w każde z 2 nast. oł, 1 oz w ost. oł, odciąć i wrobić nitkę.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć korzonek i listek na górze gruszki.
--------------------------------------------------------
KLEMENTYNKA:
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – od dołu klementynki kolorem pomarańczowym szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 7 oś w magiczne koło – patrz SZYDEŁKOWANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 14 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 21 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 5: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 35 oś.
OKR. 6-10: Przer. 1 oś w każde oś.
OKR. 11: *1 oś w każde z 5 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 30 oś.
OKR. 12: 1 oś w każde oś.
OKR. 13: *1 oś w każde z 3 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 14: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 15: * 1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 16: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać klementynkę watą, przeciągnąć koniec nitki przez 6 ost. oś. UWAGA: przeciągnąć koniec nitki przez klementynkę z góry na dół, tworząc wklęsłość z każdej strony.

LISTEK:
Przer. w tę i z powrotem. Na szydełku nr 4,5 wykonać 6 oł kolorem zielony opalizujący, dalej przer. wzdłuż łańcuszka: 1 oz w 2-gie oł od szydełka, 1 oś w nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 sł w nast. oł, 3 sł w ost. oł. Następnie przer. wzdłuż drugiej strony łańcuszka podstawowego: 1 sł w nast. oł, 1 psł w nast. oł, 1 oś w nast. oł, 1 oz w ost. oł, odciąć i wrobić nitkę.

WYKOŃCZENIE:
Wykonać drugi listek w taki sam sposób i przyszyć oba na górze klementynki. Wyszyć kilka kropek kolorem brązowym, między 2 listkami.
--------------------------------------------------------
TRUSKAWKA:
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – na dole truskawki kolorem intensywny różowy na szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 4 oś w magiczne koło – patrz PRZERABIANIE na okrągło, w spiralę.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 8 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 16 oś.
OKR. 5: 1 oś w każde oś.
OKR. 6: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 20 oś.
OKR. 7: 1 oś w każde oś.
OKR. 8: *1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 9 i 10: 1 oś w każde oś.
OKR. 11: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 12: * 1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 13: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać truskawkę watą, przeciągnąć koniec nitki przez 6 ost. o.

SZYPUŁKA:
Przer. na okrągło. Na szydełku nr 4,5 wykonać 48 oł kolorem pistacjowym i zamknąć w pierścień podstawy 1 oz w 1-sze oł.
OKR. 1: 1 oś w 1-sze oł, *ominąć 5 oł, 1 oś w nast. oł*, powt. od *-* całe okrążenie i zakończyć omijając 5 ost. oł i 1 oz w 1-sze oś = 8 oś i 8 łuków.
OKR. 2: 1 oł, 1 oś w każde oś, zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oś.
OKR. 3: 1 oł, przer. razem każde 2 kolejne oś = 4 oś. Dalej przer. 1 oś w każde oś, odciąć i wrobić nitkę.
Przyszyć szypułkę na górze truskawki. Na truskawce wyszyć kilka kropek kolorem intensywny żółty.

--------------------------------------------------------
KIWI:
Przerabiane na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – kolorem pistacjowym na szydełku nr 4,5, od odciętej strony kiwi.
OKR. 1: 7 oś w koło magiczne – PRZERABIAĆ na okrągło, w spiralę.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 14 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 21 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 5: 1 oś w każde oś – zmienić kolor włóczki na zielony w ost. oś w okrążeniu - PRZECZYTAJ KOLORY.
OKR. 6-10: Kolorem zielonym: 1 oś w każde oś.
OKR. 11: *1 oś w każde z 5 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 12: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 13: *1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 14: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać kiwi watą, zamknąć 6 ost. oś przeciągając przez nie koniec nitki.
Wyhaftować kilka kropek kolorem brązowym na dolnej części kolorem pistacjowym.

--------------------------------------------------------
GRZYBEK:
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – na dole grzybka kolorem brązowym na szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 7 oś w magiczne kółko - PRZERABIAĆ NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 14 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 21 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 28 oś.
OKR. 5: 1 oś w każde oś.
OKR. 6: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 35 oś.
OKR. 7: Dodać 1 oś w 1-sze oś, następnie 1 oś w każde oś = 36 oś.
OKR. 8 i 9: 1 oś w każde oś.
OKR. 10: *1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 30 oś, zmienić nitkę na ciemny beż w ost. oś w okrążeniu - PRZECZYTAJ KOLORY.
OKR. 11: Kolorem ciemny beż: * 1 oś w każde z 3 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 12: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 18 oś.
OKR. 13: *1 oś w nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 14 i 15: 1 oś w każde oś.
OKR. 16: *1 oś w każde z 5 nast. oś , dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 14 oś.
OKR. 17: 1 oś w każde oś.
OKR. 18: *1 oś w każde z 6 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś *, powt. od *-* całe okrążenie = 16 oś.
OKR. 19: 1 oś w każde oś.
OKR. 20: *1 oś w każde z 2 nast. oś, zamknąć 1 oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 12 oś.
OKR. 21: Przer. każde 2 kolejne oś razem = 6 oś, odciąć nitkę. Wypchać grzybka watą, przeciągnąć koniec nitki przez 6 ost. o.
--------------------------------------------------------
BANAN ZE SKÓRKĄ:
Przerabiany na okrągło, spiralnie. Na szydełku nr 4,5 wykonać 2 oł kolorem intensywny żółty.
OKR. 1: 3 oś w 1-sze oł - patrz PRZERABIANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 6 oś.
OKR. 3: Dodać 1 oś w każde oś = 12 oś.
OKR. 4: 1 oś w każde oś.
OKR. 5: 1 oś w każde oś, ale dodać 1 oś w 1-sze i w ost. oś w okrążeniu = 14 oś.
Powt. okr. 4 i 5 (tj. dodać 1 oś w 1-sze i ost. oś co 2 okr.). aby uzyskać w sumie 20 oś.
OKR. 12: Dodać 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś - PRZECZYTAJ ZAMYKANIE OCZEK, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 2 ost. oś = 20 oś.
OKR. 13 i 14: 1 oś w każde oś.
OKR. 15: Dodać 1 oś w każde z 3 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w ost. oś.
OKR. 16 i 17: 1 oś w każde oś.
OKR. 18: Dodać 1 oś w każde z 4 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś, 1 oś w każde z 4 ost. oś.
OKR. 19 i 20: 1 oś w każde oś.
OKR. 21: 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś, 1 oś w każde z 2 ost. oś.
OKR. 22 i 23: 1 oś w każde oś.
OKR. 24: 1 oś w każde z 4 pierwszych oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 ost. oś.
OKR. 25 i 26: 1 oś w każde oś.
OKR. 27: Zamknąć 1 oś ponad 2 pierwszymi oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 3 oś ponad 6 nast. oś.
OKR. 28 i 29: 1 oś w każde oś.
OKR. 30: Zamknąć 2 oś ponad 4 pierwszymi oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 2 oś ponad 4 nast. oś.
OKR. 31: 1 oś w każde oś.
OKR. 32: Zamknąć 2 oś ponad 4 pierwszymi oś, 1 oś w każde oś, aż zostaje 4 oś, zamknąć 2 oś ponad 4 nast. oś = 16 oś.
Powt. okrążenie 32 jeszcze 2 razy = 8 oś. Wypchać banana watą. W nast. okrążeniu zamknąć 2 oś = zostaje 6 oś, następnie przer. na okrągło, w sumie 12 oś (1 oś w każde oś), odciąć i wrobić nitkę.

--------------------------------------------------------
BANAN BEZ SKÓRKI:
Przerabiany na okrągło, spiralnie. Na szydełku nr 4,5 wykonać 2 oł kolorem intensywny żółty.
OKR. 1: 3 oś w 1-sze oł - patrz PRZERABIANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 6 oś.
OKR. 3: Dodać 1 oś w każde oś = 12 oś.
OKR. 4: 1 oś w każde oś.
OKR. 5: 1 oś w każde oś, ale dodać 1 oś w 1-sze i w ost. oś w okrążeniu = 14 oś.
Powt. okr. 4 i 5 (tj. dodać 1 oś w 1-sze i ost. oś co 2 okr.). aby uzyskać w sumie 20 oś.
OKR. 12: Dodać 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś - PRZECZYTAJ ZAMYKANIE OCZEK, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 2 ost. oś = 20 oś.
OKR. 13 i 14: 1 oś w każde oś.
OKR. 15: Dodać 1 oś w każde z 3 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w ost. oś.
OKR. 16 i 17: 1 oś w każde oś.
OKR. 18: Dodać 1 oś w każde z 4 pierwszych oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś, 1 oś w każde z 4 ost. oś.
OKR. 19 i 20: 1 oś w każde oś, zmienić nitkę na nitkę w kolorze ecru w ost. oś ostatniego okr. – PRZECZYTAJ KOLORY.
OKR. 21: Kolorem ecru: 1 oś w każde z 2 pierwszych oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 nast. oś, 1 oś w każde z 2 ost. oś.
OKR. 22 i 23: 1 oś w każde oś.
OKR. 24: 1 oś w każde z 4 pierwszych oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 4 oś ponad 8 ost. oś.
OKR. 25 i 26: 1 oś w każde oś.
OKR. 27: Zamknąć 1 oś ponad 2 pierwszymi oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 3 oś ponad 6 nast. oś.
OKR. 28 i 29: 1 oś w każde oś.
OKR. 30: Zamknąć 2 oś ponad 4 pierwszymi oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w każde z 4 nast. oś, 1 oś w każde z 4 nast. oś, zamknąć 2 oś ponad 4 nast. oś.
OKR. 31: 1 oś w każde oś.
OKR. 32: Zamknąć 2 oś ponad 4 pierwszymi oś, 1 oś w każde oś, aż zostaje 4 oś, zamknąć 2 oś ponad 4 nast. oś = 16 oś.
Powt. okrążenie 32 jeszcze 2 razy = 8 oś. Wypchać banana watą. W nast. okrążeniu zamknąć 2 oś = zostaje 6 oś, odciąć nitkę i przeciągnąć koniec nitki przez 6 ost. o.

SKÓRKA BANANOWA:
Przer. w tę i z powrotem. Na szydełku nr 4,5 kolorem intensywny żółty przer. następująco w ost. okrążeniu: 1 oś w każde z 6 pierwszych oś, obrócić. Przer. 12 rz. oś (każdy rząd zaczyna się 1 oł, 1 oś w każde oś). W nast. rzędzie zamknąć 1 oś na początku i na końcu rzędu, dalej w kolejnym rzędzie przer. każde 2 ost. kolejne oś razem, odciąć nitkę. Powt. na 8 nast. oś w okrążeniu, następnie na 6 ost. oś. w okrążeniu = 3 części skórki banana.
--------------------------------------------------------
KOSZYK:
Wymiary: wys. ok 12 cm.
Przer. na okrągło, w spiralę. Zacząć od MAGICZNEGO KOŁA - patrz powyżej – na dole koszyka kolorem ciemny beż na szydełku nr 4,5.
OKR. 1: 8 oś w magiczne koło – patrz PRZERABIANIE NA OKRĄGŁO, W SPIRALĘ.
OKR. 2: Dodać 1 oś w każde oś = 16 oś.
OKR. 3: *1 oś w nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 24 oś.
OKR. 4: *1 oś w każde z 2 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 32 oś.
OKR. 5: *1 oś w każde z 3 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 40 oś.
OKR. 6 (i we wszystkich rzędach parzystych): 1 oś w każde oś.
OKR. 7: *1 oś w każde z 4 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 48 oś.
OKR. 9: *1 oś w każde z 5 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 56 oś.
OKR. 11: *1 oś w każde z 6 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 64 oś.
OKR. 13: *1 oś w każde z 7 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 72 oś.
OKR. 15: *1 oś w każde z 5 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 84 oś.
OKR. 17: *1 oś w każde z 6 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 96 oś.
OKR. 19: *1 oś w każde z 7 nast. oś, dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 108 oś.
OKR. 21: *1 oś w każde z 8 nast. oś , dodać 1 oś w nast. oś*, powt. od *-* całe okrążenie = 120 oś.
OKR. 22-26: 1 oś w każde oś, zmienić nitkę na kolor pistacjowy w ost. oś w ost. okrążeniu - PRZECZYTAJ KOLORY.
Dalej przer. paski następująco: 2 okr. kolor pistacjowy, 2 okr. kolor ciemny beż, 2 okr. kolor pistacjowy. Następnie przer. kolorem ciemny beż: 1 oś w każde oś, aż wys. koszyka wynosi ok. 10 cm (mierzyć od górnego brzegu, podczas gdy koszyk jest położony na płasko). Zmienić kolor na pistacjowy w ost. oś ostatniego okrążenia i przer. 1 okr. kolorem pistacjowym. W nast. okrążeniu (= ostatnie okrążenie), przer. następująco kolorem pistacjowym: *1 oś, wykonać łańcuszek o dł. ok. 14 cm (uchwyt), ominąć 16 nast. oś, 1 oś w każde z 43 nast. oś*, powt. od *-* jeszcze 1 raz, zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oś w okrążeniu = 2 uchwyty, po jednym z każdej strony koszyka. Następnie przer. 2 nitkami koloru pistacjowego: na szydełku nr 5 wokół każdego uchwytu: 32 oś, odciąć i wrobić nitkę.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Children 23-56.