Squirrel Song by DROPS Design

Sæt med: Strikket bluse med rundt bærestykke med egern og hjerter og sokker til baby og børn i DROPS Alpaca.

  • Squirrel Song / DROPS Baby 17-15 - Sæt med: Strikket bluse med rundt bærestykke med egern og hjerter og sokker til baby og børn i DROPS Alpaca.
  • Squirrel Song / DROPS Baby 17-15 - Sæt med: Strikket bluse med rundt bærestykke med egern og hjerter og sokker til baby og børn i DROPS Alpaca.
DROPS design: Model nr Z-053-by
----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Str i cm: 56/62-68/74-80/86 (92-98/104)
Sok passer fodlængde: 10-11-12 (14-16) cm.
Materialer: DROPS ALPACA
100-150-150 (200-200) gr f.nr 618, beige
50 gr i alle str f.nr 100, natur
50 gr i alle str f.nr 401, brun
50 gr i alle str f.nr 7300, limegrøn
----------------------------------------------------------
DROPS STRØMPEP OG RUNDP NR 2,5 (40 cm i de 2 mindste str og 60 cm i de 3 største str) – eller det p.nr du skal bruge for at få 26 m x 35 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS træknap nr 503: 2 stk bag i nakken
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

100% Alpaca
fra 20.90 kr /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 20.90 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 22.80 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 104.5kr. Læs mere.

Instruktioner

BLUSE:

MØNSTER: Se diag M.1 - hele mønsteret strikkes i glatstrik.

RETSTRIK (frem og tilbage på p således):
Strik ret på hver p.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
RYG- OG FORSTYKKE: Arb strikkes rundt på rundp.
Slå 148-168-184 (204-220) m op på rundp 2,5 med beige. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm. Fortsæt i glatstrik – SAMTIDIG på 1.omg tages der 18-22-24 (28-30) m ind jævnt fordelt = 130-146-160 (176-190) m.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 16-18-21 (24-27) cm strikkes næste omg således: Luk 8 m af til ærmegab, strik 57-65-72 (80-87) m (= forstk), luk 8 m af til ærmegab, strik 57-65-72 (80-87) m (= rygstk). Læg arb til side og strik ærmerne.

ÆRME: Arb strikkes rundt på Strømpep.
Slå 40-44-48 (52-56) m op på Strømpep 2,5 med beige. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 3 cm. Fortsæt i glatstrik – SAMTIDIG på 1.omg tages der 4-6-8 (10-12) m ind jævnt fordelt = 36-38-40 (42-44) m. Sæt 1 mærke i beg af omg = midt under ærmet. SAMTIDIG når arb måler 4-4-4 (5-5) cm tages der 1 m ud på hver side af mærket, gentag udtagningen på hver 5.-5.-5.(6.-6.) omg totalt 7-8-9 (10-12) gange = 50-54-58 (62-68) m. Når arb måler 14-16-18 (22-26) cm lukkes der 8 m af midt under (= 4 m på hver side af mærket) = 42-46-50 (54-60) m tilbage på p. Læg arb til side og strik 1 ærme til.

BÆRESTK: Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket af til ærmegab = 198-222-244 (268-294) m. Nu starter omg midt bag på blusen – strik 1-1-3 (7-10) omg med beige – SAMTIDIG på 1.omg tages der 6-6-4 (4-6) m ind jævnt fordelt = 192-216-240 (264-288) m. Derefter strikkes der og tages ind efter M.1 - SAMTIDIG når arb måler 24-26-30 (34-38) cm deles arb midt bagpå til slids således: Strik frem til midt bagpå, slå 3 nye m op på p (= kant til knapper i højre side), vend, strik videre frem og tilbage på p med de 3 yderste m i hver side i retstrik - SE FORKL OVER - (de 3 nye m strikkes i bundfarven på hver række i diag). SAMTIDIG 2 cm efter deling lukkes der af til 1 knaphul på venstre forkant ved at strikke 2. og 3. m fra kanten ret sammen og derefter slå om.
Når M.1 er færdig er der 83-93-103 (113-123) m på p og arb måler ca 28-30-34 (38-42) cm op til skulderen. Fortsæt med 1 p glatstrik - Samtidig med at der tages ind jævnt fordelt til 72-76-80 (84-88) m. Derefter strikkes der 4 p retstrik, fortsæt således (set fra retsiden): 3 m retstrik, * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*, slut af med 2 r og 3 m retstrik. Når Ribben måler 1-1-1 (1½-1½) cm lukkes der af til 1 knaphul over det andet på venstre forkant, gentag aflukningen når Ribben måler 3-4-4 (4½-4½) cm. Luk af når Ribben måler 4-5-5 (6-6) cm.

MONTERING: Buk Ribben i halsen dobbelt mod vrangen og sy fast med små sting. Sy åbningerne sammen under ærmerne.
Sy knapperne i på kanten bagpå.
----------------------------------------------------------
SOKKER

HÆLINDTAGNING:
1.P (= retsiden): Strik til der er 6-6-6 (7-8) m tilbage, tag næste m løst af p, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
2.P (= vrangen): Strik til der er 6-6-6 (7-8) m tilbage, tag næste m løst af p, 1 vr, løft den løse m over, vend arb.
3.P (= retsiden): Strik til der er 5-5-5 (6-7) m tilbage, tag næste m løst af p, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
4.P (= vrangen): Strik til der er 5-5-5 (6-7) m tilbage, tag næste m løst af p, 1 vr, løft den løse m over, vend arb. Fortsæt indtagningen på samme måde ved at strikke til der er 1 m mindre tilbage før der tages 1 m løst af, til der er 8-10-10 (10-12) m tilbage på p.

MØNSTER: Se diag M.2 - hele mønsteret strikkes i glatstrik.

INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således før mærket: 2 r sm.
Tag ind således efter mærket: tag 1 m løs af som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over
----------------------------------------------------------
SOK: Arb strikkes rundt på Strømpep.
Slå 44-48-48 (52-56) m op på Strømpep 2,5 med beige. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 5-5-6 (6-7) cm. Derefter strikkes 1 omg glatstrik Samtidig med at der tages 8 m ind jævnt fordelt = 36-40-40 (44-48) m. Nu beholdes de første 18-20-20 (22-26) m på p (til hæl) og de resterende 18-20-20 (22-22) m sættes på 1 tråd (= midt ovenpå sokken). Strik glatstrik i 3-3½-4 (4-4½) cm over hæl-m – sæt 1 mærke i. Derefter strikkes hælindtagning – SE FORKL OVER. Saml 8-9-10 (10-11) m op på hver side af hælindtagningen og sæt m fra tråden tilbage på p = 42-48-50 (52-56) m. Fortsæt i glatstrik – SAMTIDIG på 1.omg tages der 1 m ind før de 18-20-20 (22-22) m ovenpå foden ved at strikke 2 r sm, og der tages 1 m ind efter de 18-20-20 (22-22) m ovenpå foden ved at strikke 2 drejet r sm (dvs strik i bagerste m-bue i stedet for i forreste), gentag indtagningen på hver 2.omg totalt 3-6-7 (5-7) gange = 36-36-36 (42-42) m. Når sokken måler 6-7-8 (10-12) cm fra mærket på hælen strikkes M.2. Derefter sættes der 1 mærke i hver side af sokken (så der bliver 18-18-18 (22-22) m på oversiden og 18-18-18 (20-20) m på undersiden). Fortsæt med natur – SAMTIDIG tages der 1 m ind på hver side af hver mærke – SE INDTAGNINGSTIPS, gentag indtagningen på hver omg totalt 7-7-7 (8-8) gange = 8-8-8 (10-10) m tilbage på p, klip tråden og træk den igennem de resterende m, træk sammen og sy godt fast.
Sokken måler ca 10-11-12 (14-16) cm.

Diagram

symbols = beige
symbols = brun
symbols = limegrøn
symbols = natur
symbols = fra retsiden: 2 ret sammen fra vrangen: 2 vrang sammen

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Baby 17-15) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (51)

country flag Catherine wrote:

Bonjour, peut-on faire ce modèle sans les deux bandes de boutonnière ? ( col tricoté en rond )

08.02.2022 - 15:29

DROPS Design answered:

Bonjour Catherine, il est possible que l'encolure soit alors trop serrée, vérifiez en fonction de votre tension/du tour de tête de l'enfant si le pull est susceptible de passer et ajustez si besoin. Bon tricot!

08.02.2022 kl. 16:05

country flag Angela wrote:

Onko olkapäälle tulevasta nappilistasta ohjevideota? Tai ohjekuvia?

02.01.2022 - 09:24

DROPS Design answered:

Valitettavasti kyseistä kuvaa tai ohjevideota ei juuri nyt löydy.

09.03.2022 kl. 17:07

country flag Kirsi Maaniemi wrote:

Hei, en ymmärrä kuinka nappilistahalkio tehdään. Olisiko siitä kuvia?

19.12.2021 - 22:48

DROPS Design answered:

Nappilista tehdään siten, että työ jaetaan keskeltä takaa ja kerroksen loppuun luodaan 3 uutta silmukkaa. Jatkossa kummankin reunan reunimmaisilla 3 silmukalla neulotaan ainaoikeaa pohjavärillä.

07.03.2022 kl. 17:16

country flag Rhonda Ellis wrote:

How don't understand how to do the split for the Squirrel Song pattern. can you please help me with this. do I continue on in the round but don't join the piece? I'm so confused.

02.12.2021 - 17:35

DROPS Design answered:

Dear Mrs Ellis, for the split mid back you will then work like this at the required height: at the end of the round (mid back), cast on 3 sts (button band), turn and work now from WS (from WS read now diagram from the left towards the right) until 3 sts remain before the end of the row, and work the last 3 sts in garter stitch. Turn and work now from RS again. Continue like this alternately from RS and from WS with 3 sts in garter stitch on each side. Happy knitting!

03.12.2021 kl. 07:58

country flag Samia wrote:

Bonjour, au moment où on est sur l'empiècement: on est sur les aiguilles circulaires, et là on est sensé faire l'ouverture du dos, du coup ça veut dire qu'on fait le tricot en aller/retour à la place de tout en rond, avec des aiguilles circulaires? merci pour votre aide :)

17.05.2021 - 12:41

DROPS Design answered:

Bonjour Samia, effectivement, lorsque l'on divise l'ouvrage pour la fente d'encolure dos, on continue non plus en rond mais en allers et retours, autrement dit, on tricote alternativement sur l'endroit et sur l'envers, avec l'aiguille circulaire - cf vidéo. Bon tricot!

17.05.2021 kl. 14:09

country flag Eloïse Tranchand wrote:

Bonjour, Une question concernant la boutonnière. Si je comprends bien, les 3 mailles point mousse à monter sont du côté droit et accueilleront les boutons. La boutonniere s'ouvre à gauche directement dans le motif en jacquard, c'est bien ça ? Merci pour votre aide !

25.10.2020 - 15:28

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Tranchand, on monte effectivement les 3 m à la fin du demi-dos droit, et on continue ensuite avec 3 m point mousse de chaque côté = les 3 nouvelles mailles montées et les 3 dernières mailles du tour. La boutonnière sera ouverte sur la bordure des 3 mailles (fin de rang sur l'endroit) et les boutons seront cousus sur les 3 m montées (cette bordure sera glissée à l'intérieur du pull à la fin). Les boutonnières sont donc ouvertes dans les 3 m point mousse en début de rang sur l'endroit et pas sur celles en fin de rang sur l'endroit. En espérant avoir pu être claire. Bon tricot!

26.10.2020 kl. 08:33

country flag Rachel wrote:

Do we start the whole piece using the M1 chart or do we not start the diagram until the yoke? It says “continue the m1 pattern” but I’m not sure when I am meant to “begin” the pattern. Thanks

08.04.2020 - 19:52

DROPS Design answered:

Dear Rachel, the diagram M.1 will be worked only on yoke, after you have worked 1 to 10 rounds beige (see size) decreasing evenly (= there are now 192 to 288 sts depending on the size). And when piece meaesures 24 to 38 cm (see size) you will divide piece for split on back piece and continue working as before but now in rows and not in rounds anymore. Hope this helps. Happy knitting!

09.04.2020 kl. 17:27

country flag María José Vera wrote:

Hola me gustaría saber si puedo subir a mi canal de youtube El punto Inglés como tejer este patrón o de otros que también he tejido, utilizando su patrón y haciendo mención de que es un patrón de DROPS DESING y copiando su URL para que puedan encontrar su página. Muchas gracias. Saludos. Muchas gracias

08.06.2019 - 01:00

DROPS Design answered:

Hola Maria José, en principio, si haces todas las menciones que has comentado y es un vídeo que has grabado tú misma y no lo coges de nuestra página web, no debería de haber ningún problema para colgarlo en youtube.

03.07.2019 kl. 22:59

country flag Kaja wrote:

Hei. Jeg er usikker på størrelsene her, det står at størrelse 12/18 mndr tilsvarer 74/80 cm, men det er vanligvis 9/12 måneder. Hvilken størrelsesangivelse er riktig?

25.04.2019 - 17:54

DROPS Design answered:

Hei Kaja. Her ser det ut som cm-målet er litt feil. 12/18 mnd tilsvarer 80-86 cm. Vi skal få rettet dette i oppskriften. Det er også en målskisse nederst med alle plaggets mål i alle størrelser, det kna være lurt å se på denne ved størrelsesvalg. Takk for beskjed og god fornøyelse

30.04.2019 kl. 10:21

country flag Maria wrote:

Hallo Kann ich diesen Pullover auch ohne rollkragen stricken? Könnten Sie mir erklären wie ich dann beginnen kann? Danke für die süße Anleitung Maria

18.07.2017 - 18:09

DROPS Design answered:

Liebe Maria, wir können leider nicht jede unserer Anleitung nach jedem Geschmack anpassen, lassen Sie sich von ähnlichen Modellen inspirieren, Ihr DROPS Laden wird Ihnen auch gerne helfen. Viel Spaß beim stricken!

19.07.2017 kl. 08:56

Kommentere opskrift DROPS Baby 17-15