Squirrel Song by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulotut pusero ja sukat DROPS Alpaca-langasta. Puserossa on kaarroke sekä orava- ja sydänkuvioita.

DROPS Baby 17-15
DROPS design: Malli nro Z-053-by
------------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104) cm
Sukan jalkapohjan pituus: 10-11-12 (14-16) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
100-150-150 (200-200) g nro 618, beige
joka kokoon 50 g nro 100, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g nro 401, ruskea
joka kokoon 50 g nro 7300, limenvihreä
------------------------------------------------------------
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm 2 pienimmässä koossa ja 60 cm 3 suurimmassa koossa) NRO 2,5.
NEULETIHEYS: 26 s x 35 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.
DROPS PUUNAPPI (503): 2 kpl keskelle taakse niskaan.
------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

100% Alpakkaa
alkaen 4.00 € /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 4.00 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 4.20 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 20.00€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

------------------------------------------------------------
PUSERO:

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.1. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
------------------------------------------------------------
ETU- JA TAKAKAPPALE: Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 2,5 beigellä langalla 148-168-184 (204-220) s. Neulo 4 cm 2 o/2 n -joustinta. Jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 18-22-24 (28-30) s = 130-146-160 (176-190) s. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 16-18-21 (24-27) cm, neulo seuraava krs näin: päätä 8 s kädentietä varten, neulo 57-65-72 (80-87) s (= etukappale), päätä 8 s kädentietä varten ja neulo 57-65-72 (80-87) s (= takakappale). Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA: Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 2,5 beigellä langalla 40-44-48 (52-56) s. Neulo 3 cm 2 o/2 n -joustinta. Jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 4-6-8 (10-12) s = 36-38-40 (42-44) s. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun = keskellä hihan alla. Kun työn pituus on 4-4-4 (5-5) cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 5-5-5 (6-6) krs välein 7-8-9 (10-12) x 1 s = 50-54-58 (62-68) s. Kun työn pituus on 14-16-18 (22-26) cm, päätä keskeltä hihan alta 8 s (= 4 s merkkilangan molemmin puolin) = 42-46-50 (54-60) s työssä. Laita työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE: Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 198-222-244 (268-294) s. Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä takana. Neulo 1-1-3 (7-10) krs beigellä langalla ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 6-6-4 (4-6) s = 192-216-240 (264-288) s. Jatka neulomalla mallineuletta M.1:n mukaisesti ja tee myös kavennukset piirroksen mukaisesti. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 24-26-30 (34-38) cm, jaa työ keskeltä takaa halkiota varten näin: Neulo keskelle taakse asti, luo 3 s (= oikean sivun napituslista), käännä työ. Jatka neulomista tasona, kummankin reunan uloimmilla 3 s:lla neulotaan jatkossa ainaoikeaa (KS. SELITYS YLLÄ). Uudet 3 s neulotaan jokaisella krs:lla pohjavärillä. SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut 2 cm tasona, tee takakappaleen vasempaan reunaan 1 napinläpi neulomalla reunan toinen ja kolmas s oikein yhteen ja tekemällä 1 langankierto puikolle.
Kun olet neulonut M.1:n loppuun, työssä on 83-93-103 (113-123) s ja työn pituus ylös olkaan asti mitattuna on n. 28-30-34 (38-42) cm. Neulo 1 krs sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein s-luku 72-76-80 (84-88) s:aan. Neulo sitten 4 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 3 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 3 s ainaoikeaa. Kun joustimen pituus on 1-1-1 (1½-1½) cm, tee takakappaleen vasempaan reunaan 1 napinläpi ensimmäisen napinläven yläpuolelle. Tee vielä kolmas napinläpi kun joustimen pituus on 3-4-4 (4½-4½) cm. Päätä s:t kun joustimen pituus on 4-5-5 (6-6) cm.

VIIMEISTELY: Taita pääntien joustinneule kaksinkerroin nurjalle puolelle ja kiinnitä pienin pistoin. Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit takakappaleen reunaan.
------------------------------------------------------------
SUKAT:

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-6 (7-8) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-6 (7-8) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-5-5 (6-7) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-5-5 (6-7) s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Kavenna kunnes puikoilla on 8-10-10 (10-12) s jäljellä.

MALLINEULE: Katso ruutupiirros M.2. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna merkkilangan kummallakin puolella näin: Ennen merkkilankaa: 2 s oikein yhteen.
Merkkilangan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
------------------------------------------------------------
SUKKA: Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 2,5 beigellä langalla 44-48-48 (52-56) s. Neulo 5-5-6 (6-7) cm 2 o/2 n -joustinta. Neulo sitten 1 krs sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 8 s = 36-40-40 (44-48) s. Jätä nyt ensimmäiset 18-20-20 (22-26) s puikoille kantapäätä varten ja siirrä loput 18-20-20 (22-22) s apulangalle = keskellä jalan päällä. Neulo tasona 3-3½-4 (4-4½) cm sileää neuletta kantapään silmukoilla. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten kantapääkavennukset (KS. SELITYS YLLÄ). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 8-9-10 (10-11) s ja siirrä apulangan s:t takaisin puikoille = 42-48-50 (52-56) s. Jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla näin: neulo 2 viimeistä s ennen jalan päällä olevia 18-20-20 (22-22) s oikein yhteen ja neulo 2 ensimmäistä s jalan päällä olevien 18-20-20 (22-22) s:n jälkeen kiertäen oikein yhteen (eli neulo silmukat takakautta yhteen, eikä etukautta). Toista kavennukset 2 krs välein yht. 3-6-7 (5-7) kertaa = 36-36-36 (42-42) s. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 6-7-8 (10-12) cm, neulo M.2:n mukaisesti 1 mallikerta. Kiinnitä sitten 1 merkkilanka sukan kumpaankin sivuun siten, että jalan päällä on 18-18-18 (22-22) s ja jalan alla on 18-18-18 (20-20) s. Jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla ja tee SAMALLA kärkikavennukset kummankin merkkilangan molemmin puolin (KS. KAVENNUSVINKKI). Kavenna jokaisella krs:lla yht. 7-7-7 (8-8) kertaa = 8-8-8 (10-10) s jäljellä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä ja päättele langanpäät huolellisesti.
Sukan pituus on n. 10-11-12 (14-16) cm.

Piirros

symbols = beige
symbols = ruskea
symbols = limenvihreä
symbols = luonnonvalkoinen
symbols = oikealta puolelta: 2 s oikein yhteen
nurjalta puolelta: 2 s nurin yhteen

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 17-15) .

Kommentit / Kysymykset (52)

country flag Sandra San Martín Stenger wrote:

Existe algún vídeo que pueda ver, me es mucho más fácil de seguir y comprender, se los agradecería mucho. Gracias!!!

02.10.2022 - 03:46

DROPS Design answered:

Hola Sandra, todos los vídeos que pueden ayudarte a realizar la labor se encuentran en la sección de videos, bajo las instrucciones del patrón.

02.10.2022 kl. 23:51

country flag Catherine wrote:

Bonjour, peut-on faire ce modèle sans les deux bandes de boutonnière ? ( col tricoté en rond )

08.02.2022 - 15:29

DROPS Design answered:

Bonjour Catherine, il est possible que l'encolure soit alors trop serrée, vérifiez en fonction de votre tension/du tour de tête de l'enfant si le pull est susceptible de passer et ajustez si besoin. Bon tricot!

08.02.2022 kl. 16:05

country flag Angela wrote:

Onko olkapäälle tulevasta nappilistasta ohjevideota? Tai ohjekuvia?

02.01.2022 - 09:24

DROPS Design answered:

Valitettavasti kyseistä kuvaa tai ohjevideota ei juuri nyt löydy.

09.03.2022 kl. 17:07

country flag Kirsi Maaniemi wrote:

Hei, en ymmärrä kuinka nappilistahalkio tehdään. Olisiko siitä kuvia?

19.12.2021 - 22:48

DROPS Design answered:

Nappilista tehdään siten, että työ jaetaan keskeltä takaa ja kerroksen loppuun luodaan 3 uutta silmukkaa. Jatkossa kummankin reunan reunimmaisilla 3 silmukalla neulotaan ainaoikeaa pohjavärillä.

07.03.2022 kl. 17:16

country flag Rhonda Ellis wrote:

How don't understand how to do the split for the Squirrel Song pattern. can you please help me with this. do I continue on in the round but don't join the piece? I'm so confused.

02.12.2021 - 17:35

DROPS Design answered:

Dear Mrs Ellis, for the split mid back you will then work like this at the required height: at the end of the round (mid back), cast on 3 sts (button band), turn and work now from WS (from WS read now diagram from the left towards the right) until 3 sts remain before the end of the row, and work the last 3 sts in garter stitch. Turn and work now from RS again. Continue like this alternately from RS and from WS with 3 sts in garter stitch on each side. Happy knitting!

03.12.2021 kl. 07:58

country flag Samia wrote:

Bonjour, au moment où on est sur l'empiècement: on est sur les aiguilles circulaires, et là on est sensé faire l'ouverture du dos, du coup ça veut dire qu'on fait le tricot en aller/retour à la place de tout en rond, avec des aiguilles circulaires? merci pour votre aide :)

17.05.2021 - 12:41

DROPS Design answered:

Bonjour Samia, effectivement, lorsque l'on divise l'ouvrage pour la fente d'encolure dos, on continue non plus en rond mais en allers et retours, autrement dit, on tricote alternativement sur l'endroit et sur l'envers, avec l'aiguille circulaire - cf vidéo. Bon tricot!

17.05.2021 kl. 14:09

country flag Eloïse Tranchand wrote:

Bonjour, Une question concernant la boutonnière. Si je comprends bien, les 3 mailles point mousse à monter sont du côté droit et accueilleront les boutons. La boutonniere s'ouvre à gauche directement dans le motif en jacquard, c'est bien ça ? Merci pour votre aide !

25.10.2020 - 15:28

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Tranchand, on monte effectivement les 3 m à la fin du demi-dos droit, et on continue ensuite avec 3 m point mousse de chaque côté = les 3 nouvelles mailles montées et les 3 dernières mailles du tour. La boutonnière sera ouverte sur la bordure des 3 mailles (fin de rang sur l'endroit) et les boutons seront cousus sur les 3 m montées (cette bordure sera glissée à l'intérieur du pull à la fin). Les boutonnières sont donc ouvertes dans les 3 m point mousse en début de rang sur l'endroit et pas sur celles en fin de rang sur l'endroit. En espérant avoir pu être claire. Bon tricot!

26.10.2020 kl. 08:33

country flag Rachel wrote:

Do we start the whole piece using the M1 chart or do we not start the diagram until the yoke? It says “continue the m1 pattern” but I’m not sure when I am meant to “begin” the pattern. Thanks

08.04.2020 - 19:52

DROPS Design answered:

Dear Rachel, the diagram M.1 will be worked only on yoke, after you have worked 1 to 10 rounds beige (see size) decreasing evenly (= there are now 192 to 288 sts depending on the size). And when piece meaesures 24 to 38 cm (see size) you will divide piece for split on back piece and continue working as before but now in rows and not in rounds anymore. Hope this helps. Happy knitting!

09.04.2020 kl. 17:27

country flag María José Vera wrote:

Hola me gustaría saber si puedo subir a mi canal de youtube El punto Inglés como tejer este patrón o de otros que también he tejido, utilizando su patrón y haciendo mención de que es un patrón de DROPS DESING y copiando su URL para que puedan encontrar su página. Muchas gracias. Saludos. Muchas gracias

08.06.2019 - 01:00

DROPS Design answered:

Hola Maria José, en principio, si haces todas las menciones que has comentado y es un vídeo que has grabado tú misma y no lo coges de nuestra página web, no debería de haber ningún problema para colgarlo en youtube.

03.07.2019 kl. 22:59

country flag Kaja wrote:

Hei. Jeg er usikker på størrelsene her, det står at størrelse 12/18 mndr tilsvarer 74/80 cm, men det er vanligvis 9/12 måneder. Hvilken størrelsesangivelse er riktig?

25.04.2019 - 17:54

DROPS Design answered:

Hei Kaja. Her ser det ut som cm-målet er litt feil. 12/18 mnd tilsvarer 80-86 cm. Vi skal få rettet dette i oppskriften. Det er også en målskisse nederst med alle plaggets mål i alle størrelser, det kna være lurt å se på denne ved størrelsesvalg. Takk for beskjed og god fornøyelse

30.04.2019 kl. 10:21

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 17-15