DROPS / 86 / 20

DROPS 86-20 by DROPS Design

DROPS Shawl and Wristwarmers in Vienna

This pattern still doesn't have a name. Suggest one!

SHAWL:

Measurements:
Width at top: approx. 150 cm [59"]
Length at center back: approx. 78 cm [30.75"]

Material: DROPS VIENNA from Garnstudio
100 gr no 14, mustard

DROPS 15 mm [US 19] needles, or size needed to obtain correct gauge.

Comments (9)

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in American English. All measurements in charts are in cm. For conversion from inches to cm - click here. There are different terms for crocheting in American and British English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in British English, please click here.
Gauge: 5 sts x 10 rows in garter st = 10 x 10 cm [4"x4"].

Increasing tips: Inc inside 1 edge st at each side by making a yo.

Shawl: Loosely cast on 3 sts and knit 2 rows garter st. Continue in garter st, increasing at both sides every other row – see Increasing tips above. Inc until there are 77 sts = approx. 150 cm [29"] wide. Knit the next row as follows: *K 1, yo*, repeat *-* = 153 sts. On the next row bind off all sts.

WRISTWARMERS:

Measurements:
Length: approx. 18 cm [7"]
Circumference: approx. 19 cm [7.5"]

Materials: DROPS VIENNA from Garnstudio
50 gr no 14, mustard

DROPS 6 mm [US 10] needles, or size needed to obtain correct gauge.

Gauge: 14 sts x 24 rows in garter st = 10 x 10 cm.

Wristwarmer: Loosely cast on 25 sts and knit garter st until piece measures approx. 19 cm [7.5"](or to desired circumference) and bind off. Sew cast-on edge to bound-off edge. Knit a second wristwarmer.

Comments (9)

Leave your comment!

Kirsten Bjørklund 05.01.2013 - 18:13:

Jeg synes det er veldig uheldig at denne modellen ligger ute med farger som er utgått..det likte jeg dårlig.

DROPS Design 06.01.2013 kl. 15:01:

Paa vores hjemmesider ligger modeller helt tilbage fra 80-tallet. Det er derfor muligt at nogle garn eller farver er udgaaet, men heldigvis kan du jo tit finde et alternativ hos din butik ;o)

Kirsten Bjørklund 04.01.2013 - 16:15:

Hvor får man kjøpt Vienna f.nr 14 sennep og f.nr 58 Lime?

DROPS Design 05.01.2013 kl. 16:00:

Begge farger er desvaerre udgaaet af vores sortiment. Du kan pröve at spörge hos één af vore Superstores om de stadig har liggende, ellers vaelg en alternativ farge i Vienna.

Daisy 05.07.2012 - 22:26:

Hermosos todos los tejidos,estoy haciendo este chal,pero no entiendo si son 77 pts o 153,esa parte no la entiendo,agradeceria me aclararan la duda.

DROPS Design 06.07.2012 kl. 04:02:

Daisy, Una vez tengas 77 pts en la ag, en la vta sig vas a volver a aum la cantidad de pts, tejiendo * 1d, 1 heb (lazada)* y repites de *a* a lo largo de toda la vta = 153 pts. Saludos!

Drops Design 29.08.2009 - 22:34:

86-20 is using Vienna - not Vivaldi. Vienna has another yardage so therefor needs 2 balls, while Vivaldi uses only one ball.

Susan Mason 29.08.2009 - 02:29:

86-20 shawl calls for 100 gr Vivaldi on Size 19 needles. 86-18 shawl calls for 50 gr Vivaldi on Size 19. Dimensions given for both shawls are the same. How can one use only 50 gr but the other use 100 gr? Is this a mistake?

DROPS Design 18.12.2007 - 13:52:

Hei! Kastene gjør at du får hullkanten ytterst i hver side på sjalet, mens når du øker ved å strikke to masker i èn ikke vil få denne hullkanten. Et kast på pinnen gjør du ved å lage et omslag med tråden rundt pinnen. Etter omslaget strikker du videre som før. Mvh Garnstudio/DROPS

Eirin 18.12.2007 - 10:35:

Hei. Jeg har nå strikket sjalet etter oppskrift men siden jeg er ganske fersk med pinnene vet jeg ikke hvordan man gjør kast på pinnen, det står heller ikke noe i strikkeskolen.. Kan dere gi meg en beskrivelse? Alt kan jeg øke med å strikke to masker i èn dersom dette gir samme resultatet.

Drops Design 18.05.2006 - 13:46:

Hej Tak for dit mail. Det stemmer at du skal tage ud på näst sidste pind. Det gör du for at kanten skal blive elastisk, så arbejdet ikke träkker sig sammen. MVH Garnstudio / Charlotte

Dieuwke van Mulligen 18.05.2006 - 13:05:

Hej Er det virkelig meningen at man på næstsidste p skal fordoble antallet af masker, for at lukke dem alle af på næste p? Bliver den øverste kant så ekstra bred eller hvad?

Post a comment to pattern DROPS 86-20