DROPS / 187 / 25

Golden Girl by DROPS Design

Raglánový pulovr rozšířený do A s copánky a ažurovým vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. me-130
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
400-450-500-550-600-650 g, barva č.30, zlatá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok a 26 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 42 řad vroubkovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE copánková – na pletení copánků.
----------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 768Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.3.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy): 
Začínáme 3 oka před značkou: 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 2 oka spleteme hladce. 
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Sedlo a trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na krátkou kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Merino Extra Fine 92-96-100-108-112-120 ok a upleteme 3 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4,5. Následující kruhovou řadu pleteme takto (kruhová řada začíná uprostřed zadního průkrčníku):
upleteme 17-18-19-21-22-24 ok hladce a SOUČASNĚ 1 oko přidáme – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= polovina zadního dílu), *1x nahodíme, 1 oko hladce*, *-* opakujeme celkem 12x (= přidáme 12 ok = rukáv), upleteme 34-36-38-42-44-48 ok hladce a SOUČASNĚ rovnoměrně přidáme 3-1-3-1-3-3 oka (= přední díl), *-* opakujeme celkem 12x (= přidáme 12 ok = rukáv), nakonec upleteme 17-18-19-21-22-24 ok hladce a SOUČASNĚ rovnoměrně přidáme 2-0-2-0-2-2 oka (= polovina zadního dílu) = 122-122-130-134-142-150 ok.
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce, všechna nahození pleteme za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Další kruhovou řadu pleteme takto:
15-15-19-19-19-23 ok hladce, vzor A.1a (= 6 ok), 18-18-14-16-20-16 ok hladce, vzor A.2a (= 6 ok), 31-31-39-39-39-47 ok hladce, vzor A.1a, 18-18-14-16-20-16 ok hladce, vzor A.2a a končíme 16-16-20-20-20-24 oky hladce (= v každé sekvenci vzoru A.1a a A.2a přidáme 2 oka = celkem přidáme 8 ok) = 130-130-138-142-150-158 ok.
Teď začneme přidávat pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ a SOUČASNĚ pleteme vzor – NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI POZORNĚ OBA NÁSLEDUJÍCÍ ODSTAVCE:

RAGLÁN:
V následující kruhové řadě přidáme 1 oko na každé straně každé sekvence vzoru A.1 a A.2 (přidáváme nahozením, = celkem přidáme 8 ok). V další kruhové řadě pleteme nahození hladce běžným způsobem (nikoli za zadní nit) – v pletenině vzniknou ozdobné dírky. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 21-25-27-30-33-36x.

VZOR:
Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.1a a A.2a ( na výšku) pleteme namísto vzoru A.1a vzor A.1b a namísto vzoru A.2a vzor A.2b. Sekvenci vzoru A.1b i A.2b stále opakujeme (na výšku).
Po dokončení veškerého přidávání pro raglán máme v kruhové řadě 298-330-354-382-414-446 ok. Nyní pleteme namísto vzoru A.1b vzor A.1c a namísto vzoru A.2b vzor A.2c (to, kterou řadou vzoru začneme, přizpůsobíme průběhu vzoru, tj. pokračujeme dál v pletení copánku jako dříve a po stranách každého copánku pleteme dál řadu dírek tak, aby vzory navazovaly).

Pleteme až do výše 20-23-24-27-29-31 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu SOUČASNĚ ujmeme nad každou sekvencí vzoru A.1c a A.2c rovnoměrně 2 oka (= ujmeme celkem 8 ok) = 290-322-346-374-406-438 ok.
Pokračujeme lícovým žerzejem nad všemi oky.
Nyní oddělíme trup a rukávy, takto: upleteme 40-44-48-53-59-65 ok (= polovina zadního dílu), následujících 64-72-76-80-84-88 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží) a doprostřed těchto nových ok vložíme značku, upleteme 81-89-97-107-119-131 ok (= přední díl), dalších 64-72-76-80-84-88 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží) a doprostřed těchto nových ok vložíme značku, upleteme zbylých 41-45-49-54-60-66 ok (= polovina zadního dílu) = 178-194-210-230-254-278 ok.
Trup a rukávy dokončíme odděleně.

TRUP:
= 178-194-210-230-254-278 ok. Na každém boku pleteme prostřední oka vzorem A.3 (= 6 ok; = 3 oka na každé straně každé značky v podpaží), ostatní oka pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 31-30-31-30-30-30 cm (na jehlici máme asi 218-230-250-266-290-314 ok) od místa, kde jsme oděělili trup a rukávy, převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 3 vroubky. Pak všechna oka uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme použít na uzavření ok jehlice o 1 číslo silnější.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Odložených 64-72-76-80-84-88 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8 nových ok v podpaží = 72-80-84-88-92-96 ok. Doprostřed těchto nových ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ. Takto ujímáme vždy po 2,5-2-1,5-1,5-1,5-1 cm výšky, celkem 15-18-19-20-21-22x = 42-44-46-48-50-52 ok.
Ve výši 44-41-41-38-36-34 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4 a upleteme 3 vroubky vroubkovým vzorem. Pak všechna oka hladce uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme použít na uzavření ok jehlice o 1 číslo silnější.
Rukáv měří 45-42-42-39-37-35 cm (od podpaží). Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - vznikne dírka
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit - NEvznikne dírka
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 187-25) .

Komentáře / Otázky (9)

Pascaline 05.02.2019 - 11:44:

Vous dites "Juste après le jeté, tricotez 1 tour comme avant puis, tricotez A.1C et A.2C " Si je résume; rang 53 : dernière torsade de A1b, rg 54: jeté, rg 55 : normal- rg 56 : jeté (dernier de A1b) puis rg 57 : comme avant en tricotant les jeté à l'endroit comme vous le dites- rg 58 : premier rang de A1c avec jeté et rg 59: rg normal à en croire le diagramme A1c alors que je devrais avoir la torsade (5ème rang), Je suis désolée de ne pas comprendre

DROPS Design 05.02.2019 kl. 13:40:

Bonjour Pascaline, tout à fait, vous allez devoir commencer les jours de A.1c/A2c au 58ème rang et faire la torsade de ces 2 diagrammes au 59ème rang, et continuer ainsi, avec les jours tous les 2 tours de chaque côté de A.1c/A.2c et la torsade en décalage mais toujours tous les 5 tours pour ne pas la décaler entre les diagrammes b et c. Bon tricot!

Pascaline 05.02.2019 - 10:47:

Rebonjour, désolée, je ne comprends pas. L'augmentation par jeté se fait (si je ne me suis pas trompée ) sur les rangs pairs de A1a et A1b, c'est à dire sur les rangs précédents et suivants la torsade. Or, sur A1c, elle se fait sur le rang de la torsade, et sur rang impair, donc ça ne correspond pas..Puis je adapter et faire les jetés sur rangs pair de A1C?

DROPS Design 05.02.2019 kl. 11:15:

Bonjour Pascaline, après les augmentations du raglan, vous tricotez A.1C et A.2C au-dessus de A.1b et A.2b, simplement comme avant (= pas de transition entre les deux diagrammes, vous devez avoir le même nombre de rangs entre les torsades). Juste après le jeté, tricotez 1 tour comme avant puis, tricotez A.1C et A.2C (les jours de chaque côté des torsades vont remplacer les jetés des augmentations du raglan). Vous pouvez ajuster les jours pour qu'ils soient tous les rangs pairs, mais les torsades doivent toujours être faites comme avant, avec 5 rangs entre chaque. Bon tricot!

Pascaline 05.02.2019 - 07:54:

Bonjour Je suis bloquée entre A1b /A2b et A1C/A2C. j'ai fini A1b /A2b par la 21ème augmentation par jeté. Avant de commencer A1c et A2C, dois je faire un retour classique pour tricoter les jetés à l'endroit avant de commencer la première ligne A1C/A2c (dans ce cas là, il y a une ligne en plus entre la torsade =6 rangs au lieu de 5). ou dois-je directement commencer A1C/A2C mais alors, il y a deux jetés de suite, le 21ème rang et la première ligne de A1C/A2C ? merci

DROPS Design 05.02.2019 kl. 09:24:

Bonjour Pascaline, comme le pull se tricote en rond, on n'a pas de rang "retour", mais au tour suivant, tricotez les mailles comme elles doivent l'être: continuez A.1b et A.2b comme avant (si c'est un rang impair du diagramme, commencez A.1c et A.2c, sinon, tricotez encore une fois A.1b et A.2b et au tour suivant (rang impair de A.1b/A.2b, continuez en suivant A.1c/A.2c, en tricotant les jours avant/après les diagrammes si vous êtes sur un rang impair, et la torsade si vous avez bien 5 rangs depuis la dernière torsade. Bon tricot!

Paco 29.01.2019 - 13:22:

BOnjour, Je ne comprends pas dans l'étape raglan: il est indiqué de faire un jeté de chaque côté A1 et A2. On est bien d accord que sur un tour, il y a 2 A1 et deux A2? Donc, ca augmente de 8 mailles comme vous le précisez (2jetes autour de 4 A1/A2). Je ne vois pas comment vous arrivez au chiffre de "augmenter ainsi 21 fois au total tous les 2 tours(je dirais 2 tours= 16 augmentations) je vous remercie

DROPS Design 29.01.2019 kl. 16:29:

Bonjour Mme Paco, c'est exact, on augmente bien de chaque côté de A.1 et de A.2 soit 8 mailles augmentées par tour d'augmentations. On augmente tous les 2 tours, donc après 2 tours d'augmentations, on aura augmenté un total de 16 mailles, après 3 tours d'augmentations un total de 24 mailles, mais toujours 8 mailles à chaque tour d'augmentations et donc 21 fois tous les 2 tours = 21 x 8 = 168 augmentations sur 21x2 tours = 42 tours. Bon tricot!

Martine PITSCHON 10.09.2018 - 12:19:

Bonjour : je tricote la taille S. Manches : 64m + 8m sous la manche. + 1m ds les 8m montées ? Le total ne peut être 72m ? Faut-il vraiment ajouter ces 8m supplémentaires ? Merci de votre réponse. Martine

DROPS Design 11.09.2018 kl. 09:44:

Bonjour Mme Pitschon, vous aviez mis 64 m en attente pour la manche et vous relevez ensuite 1 maille dans chacune des 8 mailles montées sous la manche lorsque vous les avez mises en attente (ces mailles ont ensuite été tricotées pour les côtés du pull avec le dos/le devant) = on a bien 72 mailles pour la manche. Bon tricot!

Cordula 15.02.2018 - 21:56:

Schlicht und trotzdem raffiniert. Sehr schön.

Lisette Van Raadshooven 16.01.2018 - 20:55:

Lovely sweater for all ages.

Seguin 15.01.2018 - 17:45:

Magnifique pull raglan pour l'été

Doris 25.12.2017 - 09:37:

Raglan geht immer! Sehr schöner Pullover.

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-25