DROPS / 187 / 14

Adele by DROPS Design

Pulovr s postranními rozparky a vlnkovým lemem pletený z příze DROPS Belle. Velikost: S - XXXL

DROPS design: model č. vs-044
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS BELLE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
350-350-400-450-450-500 g, barva č. 04, pampeliška
50-100-100-100-100-100 g, barva č. 03, světlá béžová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na výšku a 10 cm na šířku.
----------------------------------------------------------

53% bavlna, 33% viskóza, 14% len
od 61.00 Kč /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 61.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 488Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.
POZOR! 1. řada ve schématu je rubová!

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 122 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 20), takže 122 : 20 = 6,1.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé zhruba 5. a 6. oko.

TIP – UJÍMÁNÍ 2:
Ujímáme vždy v lícových řadách.
ZA 1 krajovým okem ujmeme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
PŘED 1 krajovým okem spleteme 2 oka hladce.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme vždy v lícových řadách.
Přidáváme nahozením vedle 1 krajového oka.V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Pak pleteme přidaná oka lícovým žerzejem.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru. Nejprve upleteme vlnkový lem světle béžovou přízí. Pak přízi změníme a upleteme 2 vroubky pampeliškovou přízí; pokračujeme lícovým žerzejem.
Rukávy pleteme v řadách na kruhové jehlici.

ZADNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme světle béžovou přízí 121-121-137-137-153-169 ok a 1. - rubovou - řadu pleteme takto: vzor A.1 (= 5 ok), vzor A.2 – zvolte si schéma pro požadovanou velikost (= 8 sekvencí vzoru po 14-14-16-16-18-20 okách), vzor A.3 (= 4 oka). V každé z posledních 2 řad vzoru A.1-A.3 nahodíme na konci řady 1 nové oko (= zde končí postranní rozparky) – POZN.: v předposlední řadě vzoru A.1 1 oko ujmeme = 122-122-138-138-154-170 ok.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 až A.3 (na výšku) změníme přízi na barvu pampeliška. Pleteme 1 řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 20-12-18-8-12-16 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = 102-110-120-130-142-154 ok.
Upleteme hladce 1 rubovou, 1 lícovou a ještě 1 rubovou řadu. Pak do pleteniny vložíme značku. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme lícovým žerzejem s 1 krajovým okem VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše – na každé straně, SOUČASNĚ ve výši 0-1-2-3-4-5 cm ujmeme na každé straně 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2. Toto ujímání opakujeme vždy po asi 4 cm výšky, celkem 4x = 94-102-112-122-134-146 ok. Ve výši 21-22-23-24-25-26 cm uzavřeme na každé straně dílu oka pro průramky, takto: na každé straně uzavřeme 1-2-2-3-4-5x 3 oka, 1-1-2-3-4-5x 2 oka a 1-1-3-2-2-2x 1 oko = 82-84-86-88-90-92 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši 35-37-39-41-43-45 cm uzavřeme prostředních 40-40-42-42-44-44 ok (= průkrčník) a obě náramenice dopleteme odděleně. V následující řadě uzavřeme na každém okraji průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 20-21-21-22-22-23 ok každé náramenice. Pleteme až do výše 38-40-42-44-46-48 cm (díl měří celkem 46-48-50-52-54-56 cm – od ramene k dolnímu okraji). Pak všechna oka uzavřeme. Dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený! Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

PŘEDNÍ DÍL:
Nahodíme a pleteme stejně jako zadní díl až do výše 30-32-33-35-36-38 cm od značky. Pak odložíme prostředních 22-22-24-24-24-24 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dopleteme odděleně. Průkrčník dále tvarujeme – na obou jeho stranách uzavřeme (vždy na začátku řady) 3x 2 oka a 2-2-2-2-3-3x 1 oko = zbývá 20-21-21-22-22-23 ok každé náramenice. Pleteme až do výše 38-40-42-44-46-48 cm (díl měří celkem 46-48-50-52-54-56 cm – od ramene k dolnímu okraji). Výšku přizpůsobíme zadnímu dílu. Pak všechna oka uzavřeme. Dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený! Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

RUKÁV:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru.
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme světle béžovou přízí 44-46-48-50-52-54 ok a pleteme vzor, takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, vzor A.4 – POZN.: 1. řada vzoru je rubová a pleteme ji obrace, 1 krajové oko vroubkovým vzorem.
V řadě následující po spletení s počáteční, nahozenou řadou (= řada je ve schématu označena šipkou) změníme přízi na pampeliškovou a do pleteniny vložíme značku. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme lícovým žerzejem s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši 8-5-5-4-4-3 cm přidáme na každé straně dílu 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ! Takto přidáváme v každé 6. řadě, celkem 11-12-7-6-0-0x a pak v každé 4. řadě, celkem 0-0-7-9-17-18x = 66-70-76-80-86-90 ok. Ve výši 33-33-32-32-31-31 cm tvarujeme rukávovou hlavici – na každé straně dílu uzavřeme vždy na začátku každé řady 1x 4 oka, 1x 3 oka, poté uzavíráme vždy 2 oka. Když díl měří 40-41-41-42-42-43 cm, uzavřeme na každé straně 1x 3 oka a poté i všechna oka zbývající. Rukáv měří asi 44-45-45-46-46-47 cm (včetně lemu).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice – nejlépe pletacím stehem. Vsadíme rukávy. Sešijeme rukávové a postranní švy – končíme u oka, nahozeného pro označení okraje rozpaku (= rozparek měří 8 cm).

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme pampeliškovou přízí kruhovou jehlicí č.4 z okraje průkrčníku 100-100-106-106-112-112 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme v kruhových řadách 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pokračujeme takto: 1 kruhovou řadu upleteme hladce. Pak pleteme vzor A.4 až po 7 řadu ze schématu (včetně). Potom upleteme opět 1 kruhovou řadu hladce a všechna oka hladce uzavřeme – aby nebyl uzavřený okraj moc stažený, tak za každým 4. okem 1x nahodíme; nahození hned uzavřeme jako běžné oko. POZOR! Opravdu dejte pozor, abyste oka při uzavírání moc neutahovali, jinak bude přehyb trčet ven. Lem v dírkové řadě vzoru A.4 přeložíme na polovic a zahneme do rubu, kde okraj přišijeme drobnými stehy k hornímu vroubku.

= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující řadě pleteme nahození obrace - vznikne dírka; POZN.:když pleteme vzor A.4 na lemu průkrčníku, pleteme nahození v následující řadě hladce - vznikne dírka
= 2 oka spleteme hladce
= 4 oka spleteme hladce: 4 oka upleteme hladce a sejmeme je zpět na levou jehlici, pak přetáhneme předposlední oko přes oko poslední a stejně tak přetáhneme i další 2 oka (= ujmeme 3 oka); zbylé oko přesuneme opět na pravou jehlici
= 4 oka spleteme hladce za zadní nit: 4 oka upleteme hladce, pak přetáhneme druhé oko přes oko první a stejně tak přetáhneme i další 2 oka (= ujmeme 3 oka)
= 5 ok spleteme hladce: 5 ok upleteme hladce a sejmeme je zpět na levou jehlici, pak přetáhneme předposlední oko přes oko poslední a stejně tak přetáhneme i další 3 oka (= ujmeme 4 oka); zbylé oko přesuneme opět na pravou jehlici
= 5 ok spleteme hladce za zadní nit: 5 ok upleteme hladce, pak přetáhneme druhé oko přes oko první a stejně tak přetáhneme i další 3 oka (= ujmeme 4 oka)
= tuto řadu/kruhovou řadu pleteme následovně: přeložíme dírkovou řadu (= 4. kruhovou řadu/řadu ze schématu) a zahneme ji do rubu. 1. oko počáteční, nahozené řady lemu nabereme na levou jehlici a pak spleteme první 2 oka na jehlici hladce dohromady (tj. 1. oko na jehlici + první 1. oko počáteční, nahozené řady). Pak na levou jehlici nabereme následující oko počáteční, nahozené řady lemu a opět spleteme hladce první 2 oka na jehlici. Takto pokračujeme, až máme připletený celý okraj lemu.
= v této řadě změníme přízi na pampeliškovou

Louise Weber 23.05.2019 - 23:02:

Kan det passe at der i symbolforklaring we blevet byttet rundt på forklaringerne af hhv. 4 masker ret sammen og 4 masker drejet sammen? Forklaringerne stemmer ikke overens med de videoer i har af "strik 4 masker ret sammen" og "4 masker drejet ret sammen"

DROPS Design 24.05.2019 kl. 08:22:

Hei Louise. Symbolforklaringen stemmer: når du strikker rett sammen flyttes alle masker tilbake på venstre pinne, når det strikkes VRIDD rett sammen forblir de på høyre pinne. Det er også dette som vises i videoene. . God fornøyelse

Marie 26.03.2019 - 20:31:

Bonjour pourriez vous me donner plus d explications pour les 4 mailles tricotees ensemble à gauche et à droite. Merci

DROPS Design 27.03.2019 kl. 07:47:

Bonjour Marie! Pour tricoter 4 mailles ensemble suivez simplement la technique du video ICI. Les autres tutoriels vidéo associes a ce modele se trouvent a gauche des explications. Bon travail!

Pamela Cornish 03.08.2018 - 17:17:

Hi, I don't understand how to work the folded eyelet row. Am I right in understanding that each cast on stitch should be used. If so, I am confused because I have just decreased by a lot on the knitting row and therefore if I do that I will run out of stitches to keep using to knit together with the cast on stitch. I hope that this makes sense! Thanks. Pam

DROPS Design 04.08.2018 kl. 23:44:

Dear Pamela, there is no decrease on the piece before you finish the folded edge. On the row the eyelets are done aside the edge stitches *1 yarnover, 2KTOG* should be repeated, that is one yarnover for every knitted together stitch. I hope this helps. Happy Knitting!

Sara Karlsson 05.07.2018 - 21:51:

Hej Jag får inte ihop antalet maskor som ska vara på framsida per axel. Jag har 84 maskor och ska sätta de 22 i mitten på en tråd, då får jag 31 per sida. Så ska jag minska 2 maskor 3 gånger = 6 maskor och 1 maska 2 gånger. Då har jag minskat 8 maskor per sida och har då 23 maskor men i mönstret står det att jag ska ha 21? Vad blir fel? Mvh Sara Karlsson

DROPS Design 09.07.2018 kl. 08:49:

Hej Sara, vi ser var du menar. Vi skall be design titta på mönstret och lägga ut en rättelse. Om inte du vill vänta på den, kan du minska 2 maskor till så du har samma antal maskor som på ryggen. Tack för information och lycka till :)

Anne 01.06.2018 - 14:34:

Hej. Jeg er nået til at skulle lave ærmekuppel og forstår ikke hvordan der skal tages ind i den forbindelse. \r\n1. Tages der ind på både start og slut af hver pind?\r\n2. Tages der både ind på ret og vrang pinde?\r\n3. Når der står: 2 masker til ærmet måler X, skal man så blive ved med at tage to masker ind og i så fald, hvor mange masker skal der så være i alt når der står luk de resterende m af?

DROPS Design 06.06.2018 kl. 13:11:

Hei Anne. Når det står at du skal felle på begynnelsen av hver pinne i hver side, betyr dette at det felles fra både rettsiden og vrangsiden – kun på begynnelsen av pinnen. Når det står fell 4 masker 1 gang, betyr dette at det felles over 2 pinner: Fell 4 masker på starten av pinnen fra retten, snu arbeidet, fell 4 masker på starten av pinnen fra vrangen = 8 masker felt. Videre står det fell 2 masker til arbeidet måler X, da skal det felles på samme måte: 2 masker felles på begynnelsen av hver pinne til riktig mål. God fornøyelse.

Csikósné Monika 03.03.2018 - 19:02:

Kedves Drops!Nem értem a * jelölésnél leírt kötésmódot!Kérek szépen segitséget!Mi az pl. hogy kezdőszél vetkező szeme?Köszönöm!Németül is probáltam de úgy sem értem.

DROPS Design 04.03.2018 kl. 18:45:

Kedves Monika, itt a szegély szélét a lyuksornál félbe hajtjuk, és a kezdőszél szemeit egyenként összekötjük a kötőtűn levő szemekkel - varrás helyett így rögzítjük a dupla szélt. kezdőszél következő szemét kötjük össze a kötőtűn lévő következő szemmel. Sikeres kézimunkázást!

Hannah Engebjerg 01.03.2018 - 21:53:

Er det rigtigt forstået at der ikke skal strikkes hulrække i mønster A1 og A3 i starten af mønstret, men hulrække i A2 som jo ligger imellem A1 og A3?

DROPS Design 06.03.2018 kl. 16:03:

Hej Hannah, ja det stemmer, her strikker du kun retstrik (riller). God fornøjelse!

Brigitte Fitzel 09.02.2018 - 14:08:

Sehr schönes Modell leider kann ich die Anleitung nicht finden. Es wird lediglich ein Foto zur Verfügung gestellt. Für eine Info lieben Dank im voraus Gruß Brigitte Fitzel

DROPS Design 09.02.2018 kl. 17:44:

Liebe Frau Fitzel, die Anleitung kommt noch! Kommen Sie mal wieder vorbei.

Annica Olsson 09.02.2018 - 11:13:

Varför kan man inte se mönstret till denna fina jumper?

Annica Olsson 09.02.2018 - 11:12:

Sååå gullig midsommarnattsdröm ☺

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-14