DROPS Extra / 0-1403

Bright Side Coasters by DROPS Design

Hæklede bordskånere til Jul. Arbejdet er hæklet i DROPS Cotton Light

Tags: bordpynt, jul, køkken,

DROPS Design: Model cl-078
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: mellem 10-12 cm i diameter
Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 01, natur
50 g farve 31, perlegrå
50 g farve 21, lys beige

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 22 stangmasker og 11 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 6.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 21kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

MØNSTER:
Se diagram A.1 til A.10.
----------------------------------------------------------

BORDSKÅNERE:
Der hækles 10 bordskånere i 10 forskellige mønstre. Bordskånerne er nummereret således: Nr-1 er ved siden ved koppen, derefter tælles der på hver række fra venstre mod højre.

BORDSKÅNER-1:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med natur og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.1a (= start + 1.omgang). Hækl mønster efter diagram A.1c totalt 6 gange på omgangen - diagram A.1b viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.1c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.1b og A.1 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER-2:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med lys beige og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.2b totalt 1 gang på omgangen og A.2c totalt 6 gange på omgangen - diagram A.2a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.2b/A.2c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.2 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -3:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med natur og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.3b totalt 4 gange på omgangen - diagram A.3a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.3b. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.3 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 x 11 cm. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -4:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med perlegrå og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.4b - diagram A.4a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.4b. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.4 er færdig i højden måler bordskåneren ca 12 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -5:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med natur og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.5b totalt 1 gang på omgangen og A.5c totalt 3 gange på omgangen - diagram A.5a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.5b/A.5c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.5 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 x 11 cm. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -6:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med lys beige og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.6b totalt 1 gang på omgangen og A.6c totalt 6 gange på omgangen - diagram A.6a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.6 b/A.6c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.6 er færdig i højden måler bordskåneren ca 12 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -7:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med perlegrå og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.7b totalt 8 gange på omgangen - diagram A.7a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.7b. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.7 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -8:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med perlegrå og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.8b totalt 1 gang på omgangen og A.8c totalt 12 gange på omgangen - diagram A.8a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.8 b/A.8c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.8 er færdig i højden måler bordskåneren ca 12 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -9:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med lys beige og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.9b totalt 1 gang på omgangen og A.9c totalt 5 gange på omgangen - diagram A.9a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.9b/A.9c. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.9 er færdig i højden måler bordskåneren ca 11 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

BORDSKÅNER -10:
Bordskåneren hækles rundt fra midten og ud.
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med perlegrå og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske. Derefter hækles der rundt efter diagram A.10b totalt 8 gange på omgangen - diagram A.10a viser hvordan omgangene starter og slutter og hækles i tillæg til A.10b. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når hele diagram A.10 er færdig i højden måler bordskåneren ca 10 cm i diameter. Klip og hæft tråden.

= fastmaske om luftmaskeringen/luftmasken/luftmaskebuen
= fastmaske i masken
= fastmaske mellem 2 fastmasker
= fastmaske i bagerste led af masken
= 2 fastmasker i bagerste led af masken
= stangmasker i masken
= stangmasker om luftmaskeringen/luftmasken/luftmaskebuen
= 2 stangmasker i samme maske
= hækl 2 stangmasker i næste maske, men vent med sidste omslag og gennemtræk på begge disse stangmasker, lav et omslag og træk gennem alle 3 løkker på nålen
= hækl 1 stangmaske i næste maske, men vent med sidste omslag og gennemtræk, hækl 2 stangmasker i næste maske, men vent med sidste omslag og gennemtræk på begge disse stangmasker, lav et omslag og træk gennem alle 4 løkker på nålen
= 5 stangmasker i samme maske
= 4 luftmasker, sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i første luftmaske – se punkt på cirkel, omgangen starter og slutter her

Kommentarer (4)

Florence BAERT 10.04.2018 - 23:08:

Que signifie le sigle diamant sur la photo? merci

Cs. Bogyó Katalin 08.02.2018 - 08:40:

Nagyon tetszik a minta! A magyar nyelvű leírásban találtam néhány apró hibát, amit lehet, hogy érdemes lenne javítani. A 4. alátét címében 3. alátét szerepel. A 6. alátét leírásában A.5c mintaelem áll a A.6c helyett, ugyanez a 8. leírásánál. A videóknál a 4. alátét videójának indításakor az 5. jön be,

DROPS Design 11.02.2018 kl. 10:14:

Kedves Katalin! Köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a hibákra, a fordítás javításra került! Sikeres kézimunkázást!

Mel 14.01.2018 - 22:28:

Have recently discovered your website and have just made a couple of these lovely coasters. Have never worked from a diagram before but it was really easy. Looking forward to using more of your fabulous patterns!

A J 24.12.2017 - 21:03:

Please tell me: those sheepmugs, where do I find those? They’re as wonderful as the coasters

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1403