DROPS Extra / 0-1403

Bright Side Coasters by DROPS Design

Virkatut pöytätabletit jouluksi. Työ virkataan DROPS Cotton Light -langasta.

Tagit: kattaus, keittiö,

DROPS Design: Malli cl-078
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Mitat: Halkaisija 10-12 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS COTTON LIGHT (kuuluu lankaryhmään B):
50 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50 g väriä 31, helmiäisharmaa
50 g väriä 21, vaalea beige

Työ voidaan virkata myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä B)". Katso alla oleva linkki.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 22 pylvästä ja 11 kerrosta koukulla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 1.50 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 4.50€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.10.
----------------------------------------------------------

PÖYTÄTABLETIT:
Virkkaa 10 tablettia 10 eri mallivirkkauksen mukaisesti. Tabletit on numeroitu seuraavassa järjestyksessä: 1.tabletti on mukin vieressä, tämän jälkeen tabletit lasketaan vasemmalta oikealle.

1.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa koukulla nro 3,5 ja luonnonvalkoisella langalla mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.1a mukaisesti (= aloitusreuna + 1.kerros). Kun olet virkannut piirroksen A.1a loppuun, virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.1c mukaisesti = yhteensä 6 mallikertaa kerroksella (piirros A.1b näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirroksen A.1c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirrokset A.1b ja A.1 loppuun, tabletin halkaisija on n. 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

2.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja vaalean beigellä langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirrosten A.2b (1 mallikerta kerroksella) ja A.2c (6 mallikertaa kerroksella) mukaisesti (piirros A.1a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirrosten A.2b/A.2c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.2 loppuun, tabletin halkaisija on n. 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

3.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja luonnonvalkoisella langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.3b mukaisesti = 4 mallikertaa kerroksella (piirros A.3a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirroksen A.3b lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.3 loppuun, tabletin koko on n. 11 x 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

4.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja helmiäisharmaalla langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.4b mukaisesti (piirros A.4a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirroksen A.4b lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.4 loppuun, tabletin halkaisija on n. 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

5.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja luonnonvalkoisella langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirrosten A.5b (1 mallikerta kerroksella) ja A.5c (3 mallikertaa kerroksella) mukaisesti (piirros A.5a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirrosten A.5b/A.5c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.5 loppuun, tabletin koko on n. 11 x 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

6.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja vaalean beigellä langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirrosten A.6b (1 mallikerta kerroksella) ja A.6c (6 mallikertaa kerroksella) mukaisesti (piirros A.6a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirrosten A.6b/A.6c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.6 loppuun, tabletin halkaisija on n. 12 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

7.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja helmiäisharmaalla langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.7b mukaisesti = 8 mallikertaa kerroksella (piirros A.7a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirroksen A.7b lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.7 loppuun, tabletin halkaisija on n. 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

8.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja helmiäisharmaalla langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirrosten A.8b (1 mallikerta kerroksella) ja A.8c (12 mallikertaa kerroksella) mukaisesti (piirros A.8a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirrosten A.8b/A.8c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.8 loppuun, tabletin halkaisija on n. 12 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

9.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja vaalean beigellä langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirrosten A.9b (1 mallikerta kerroksella) ja A.9c (5 mallikertaa kerroksella) mukaisesti (piirros A.9a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirrosten A.9b/A.9c lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.9 loppuun, tabletin halkaisija on n. 11 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

10.TABLETTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena, keskeltä ulospäin.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja helmiäisharmaalla langalla, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.10b mukaisesti = 8 mallikertaa kerroksella (piirros A.10a näyttää miten kerrokset alkavat ja loppuvat, tämä piirros virkataan piirroksen A.10b lisäksi). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirroksen A.10 loppuun, tabletin halkaisija on n. 10 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= piilosilmukka
= ketjusilmukka
= 3 ketjusilmukkaa
= 4 ketjusilmukkaa
= kiinteä silmukka ketjusilmukkarenkaan/ketjusilmukan/ketjusilmukkakaaren ympäri
= kiinteä silmukka silmukkaan
= kiinteä silmukka 2 kiinteän silmukan väliin
= kiinteä silmukka silmukan takareunaan
= 2 kiinteää silmukkaa silmukan takareunaan
= pylväs silmukkaan
= pylväs ketjusilmukkarenkaan/ketjusilmukan/ketjusilmukkakaaren ympäri
= 2 pylvästä samaan silmukkaan
= Virkkaa 2 pylvästä seuraavaan silmukkaan, mutta jätä kummankin pylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi
= Virkkaa 1 pylväs seuraavaan silmukkaan, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa 2 pylvästä seuraavaan silmukkaan, mutta jätä kummankin pylvään viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 4 silmukan läpi
= 5 pylvästä samaan silmukkaan
= 4 ketjusilmukkaa, sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan (katso ympyrän pilkku, kerros alkaa ja loppuu tässä)

Kommentit (4)

Florence BAERT 10.04.2018 - 23:08:

Que signifie le sigle diamant sur la photo? merci

Cs. Bogyó Katalin 08.02.2018 - 08:40:

Nagyon tetszik a minta! A magyar nyelvű leírásban találtam néhány apró hibát, amit lehet, hogy érdemes lenne javítani. A 4. alátét címében 3. alátét szerepel. A 6. alátét leírásában A.5c mintaelem áll a A.6c helyett, ugyanez a 8. leírásánál. A videóknál a 4. alátét videójának indításakor az 5. jön be,

DROPS Design 11.02.2018 kl. 10:14:

Kedves Katalin! Köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a hibákra, a fordítás javításra került! Sikeres kézimunkázást!

Mel 14.01.2018 - 22:28:

Have recently discovered your website and have just made a couple of these lovely coasters. Have never worked from a diagram before but it was really easy. Looking forward to using more of your fabulous patterns!

A J 24.12.2017 - 21:03:

Please tell me: those sheepmugs, where do I find those? They’re as wonderful as the coasters

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1403