DROPS Baby / 29 / 8

Lay Down by DROPS Design

Baby blanket with lace pattern. The piece is knitted in DROPS BabyMerino.

DROPS design: Pattern no bm-074-by
Yarn group A
----------------------------------------------------------
Measurements: Width: approx. 68 cm Length: approx. 87 cm
Materials:
DROPS BABY MERINO from Garnstudio (belongs to yarn group A)
300 g colour 02, off white

Piece can also be knitted with yarn from:
“Alternative yarn (yarn group A”) - see link below.

DROPS CIRCULAR NEEDLE (60 or 80 cm) SIZE 3 mm – or size needed to get 24 stitches and 32 rows in stocking stitch = width 10 cm and 10 cm vertically.
----------------------------------------------------------

Have you knitted/crocheted this or any other of our designs? Tag your pictures in social media with #dropsdesign so we can see them!

Want to use a different yarn? Try our yarn converter!
Comments (23)

100% Wool
from 3.45 € /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 3.45 € /50g
Winnie’s Craft Café
Order
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 3.45 € /50g
Winnie’s Craft Café
Order
DROPS Needles & Hooks
You can get the yarn to make this pattern from 20.70€. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
INFORMATION FOR PATTERN:

GARTER STITCH (back and forth):
1 ridge = knit 2 rows.

PATTERN:
See diagrams A.1 to A.3. Diagrams show all rows in pattern seen from the right side.
----------------------------------------------------------

BLANKET:
Cast on 163 stitches on circular needle size 3 mm with Baby Merino. Work 5 ridges in GARTER STITCH - see explanation above. Work next row as follows from right side: 5 stitches in garter stitch, A.1 (= 4 stitches), work A.2 over the next 144 stitches (= 18 repetitions of 8 stitches), A.3 (= 5 stitches) and finish with 5 stitches in garter stitch. Continue pattern like this. REMEMBER THE KNITTING TENSION! When piece measures approx. 85 cm (= approx. 22 repetitions of pattern vertically), work 5 ridges in garter stitch. Cast off.

This pattern has been corrected. .

Updated online: 04.07.2017
1st diagramicon: = knit from the right side, purl from the wrong side

Diagram

= knit from the right side, purl from the wrong side
= between 2 stitches make a yarn over
= knit 2 together
= slip 1 stitch knitwise, knit 1, pass slipped stitch over
= slip 1 stitch knitwise, knit 2 together, pass slipped stitch over

Malene Nielsen 27.05.2019 - 21:37:

Der står at man skal strikke 22 rapporter. og så måler tæppet ca 85 cm. jeg har nu strikket 17 rapporter og mit tæppe måler 57 cm?? Hvor er det at det går galt for mig

DROPS Design 28.05.2019 kl. 11:27:

Hei Malene. Det hørs ut som du strikker stramt og har en annen strikkefatshet i høyden. Om du ikke overholder den angitte strikkefatsheten vil målene på teppet ditt bli annerledes enn angitt i oppskriften. Du kan kompenserte for dette vedå strikke fler rapporter i høyeden slik at du oppnår de riktige målene, men vær obs på at garnforbruket ditt kanvære noe høyere. God fornøyelse

Solveig 26.04.2019 - 10:07:

Den del der skal strikkes glatstrik. På vrangsiden skal masker da strikkes ret sammen og tilsvarende hvor maske tages af og løftes over alm ret maske eller skal det være vrang?

DROPS Design 30.04.2019 kl. 09:39:

Hei Solveig. Med unntak av rillene/rettstrikkningen på starten og slutten skal hele teppet strikkes etter diagram A.1, A.2 og A.3. Rad 1, 3, 5, 7, 9 og 11 i diagrammene strikkes fra rettsiden, mens rad 2, 4, 6, 8, 10 og 12 strikkes fra vrangsiden. Dvs: alle fellinger og kast gjøres fra rettsiden, og alle rader fra vrangsiden strikkes "vrang fra vrangen". Alle kastene strikkes vanlig vrang, slik at det blir hull. God fornøyelse

Ellen 11.03.2019 - 11:13:

Skal kastet være som "kast fra vrangen" eller "kast fra retten"?

DROPS Design 18.03.2019 kl. 15:21:

Hei Ellen. Alle kast og fellinger skjer fra retten. God fornøyelse

Panteha 27.02.2019 - 12:54:

Hej! Jag har en fråga angående stickmönstret rad 2 uppifrån. De två pil-mönstrena sticker ut från raden, och på A.2 och A.3 saknas två rutor. Vad betyder detta? Ska man på A.2 sticka 5 räta och sen ett omslag, eller ska det vara 7 räta och sen omslag? Och hur blir det på A.3, 3 räta eller 5 räta? Vore tacksam för snabb återkoppling. Tack på förhand! Mvh Panteha

DROPS Design 07.03.2019 kl. 14:03:

Hei Panthea. Her går symbolet (kast-felling-kast) over masker i flere diagrammer. Men siden det er 1 symbol, er det tegnet inn i det ene diagrammet, og disse maskene er derfor fjernet fra det andre diagrammet. Du strikker slik: 3 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket A.1 + de første 2 maskene av A.2 = du har strikket over 6 masker), videre fortsettes med A.2: 5 masker rett, kast-felling-kast (du har nå strikket 2 masker av neste rapport av A.2), og fortsetter med 5 masker rett, kast-felling-kast osv. Maskeantallet er det samme, og du strikker de ruten som vises. God fornøyelse.

Pia 24.02.2019 - 10:49:

Hej ……. der er fejl i mønster diagram eller skal der være tre pinde ml hver hul række

Renáta Kováčová 12.02.2019 - 10:16:

Dobrý den. Prosim Vas, preco sa deka ma pliest na kruhovych ihliciach? Ved to bude z toho tunel....dakujem za vysvetlenie

Tanja 10.02.2019 - 19:45:

Hvordan skal diagrammerne læses, fra højre mod venstre eller fra venstre mod højre? Hvis det er det sidste, så kan jeg ikke se at jeg kan få de 5 masker retstrik til at passe til pind 11 i diagrammerne.

DROPS Design 11.02.2019 kl. 07:39:

Hei Tanja. Diagrammen lese fra høyre mot venstre, fra nederst til øverst. Dvs du begynner nederst i høyre hjørne og jobber deg oppover og bortover. På omgang 11 strikkes det kast-felling-kast i overgangene mellom diagrammene, men dette er lagt inn på slutten av det første, og starten av neste diagram, slik at maskeantallet stemmer. God fornøyelse

Patricia 30.11.2018 - 00:54:

There is a similar blanket with a hood, that I have admired for a long time. I pinned it on my pinterest board: "pin/150026231323545628" Can you suggest one of your hood patterns that I could adapt and add to this blanket?Thank you in advance.

DROPS Design 30.11.2018 kl. 08:38:

Dear Patricia, you will find all our baby patterns with a hood here - filter per tension/yarn/group of yarn to affine your search. For any further individual assistance please contact your DROPS store, even per mail or telephone. Happy knitting!

Anne-Britt Andreassen 03.11.2018 - 11:59:

Jeg får ikke mønsteret til å stemme! Når jeg har strikket 1. pinne med mønsteret, har jeg 5 m for mye på pinnen etter mønsteret er ferdig. Er det noen som har strikket teppet, som kan bekrefte at mønsteret stemmer?

Anne-Britt Andreassen 03.11.2018 - 11:47:

Hei! Jeg forstår ikke dette mønsteret, håper noen kan hjelpe meg? Har strikket 1. pinne etter rillene, og på slutten sitter jeg igjen med 5 masker for mye. Noen som har strikket dette teppet og kan bekrefte at mønsteret er riktig?

Post a comment to pattern DROPS Baby 29-8