DROPS / 178 / 72

Vanina by DROPS Design

Bikiny top – podprsenka z háčkovaných čtverců z příze DROPS Safran. Velikost S/M – XL/XXL.

DROPS Design: model č. e-249
Skupina přízí A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S/M - L – XL/XXL
Materiál:
DROPS SAFRAN firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
po 50 g od každé z následujících barev:
č. 18, smetanová
č. 04, zelená
č. 12, broskvová
č. 13, korálová
č. 50, ledová modrá
č. 11, žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS HÁČEK č.2,5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 28 dlouhých sloupků a 16 řad = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
1 čtverec měří 7,5-8-8,5 cm (na šířku i na výšku).

Komentáře (1)

100% bavlna
od 43.00 Kč /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 43.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 258Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost.

BAREVNÉ KOMBINACE:
BARVA 1:
ZAČÁTEK + 1. KRUHOVÁ ŘADA: zelená
2. KRUHOVÁ ŘADA: broskvová
3. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
4.-5. KRUHOVÁ ŘADA: ledová modrá

BARVA 2:
ZAČÁTEK + 1. KRUHOVÁ ŘADA: ledová modrá
2. KRUHOVÁ ŘADA: korálová
3. KRUHOVÁ ŘADA: broskvová
4.-5. KRUHOVÁ ŘADA: žlutá

BARVA 3:
ZAČÁTEK + 1. KRUHOVÁ ŘADA: žlutá
2. KRUHOVÁ ŘADA: ledová modrá
3. KRUHOVÁ ŘADA: zelená
4.-5. KRUHOVÁ ŘADA: broskvová

ZMĚNA BARVY:
Abychom dosáhli plynulých a úhledných přechodů barev, háčkujeme poslední pevné oko v kruhové řadě přízí v barvě řady následující – háček vpíchneme do řetízkového oka ze začátku kruhové řady, nabereme přízi nové barvy a protáhneme ji okem na háčku.
----------------------------------------------------------

TOP - podprsenka:
Nejprve uháčkujeme 6 čtverců, které pak sešijeme a vytvoříme tak 2 košíčky. Každý košíček pak obháčkujeme a nakonec je spojíme dohromady.

ČTVEREC:
Háčkujeme háčkem č.2,5 dle schématu A.1, barvy střídáme dle BAREVNÝCH KOMBINACÍ – viz výše. Viz též ZMĚNA BARVY.
Hotový čtverec má stěnu dlouhou 7,5-8-8,5 cm.
Uháčkujeme celkem 6 čtverců: 2 v každé barevné kombinaci (tj. BARVA 1, BARVA 2 a BARVA 3).

DOKONČENÍ:
Čtverce sešijeme smetanovou přízí.
Sešijeme dohromady 3 čtverce - po 1 v každé barevné kombinaci – tak, aby vytvořily trojúhelník.
Stejným způsobem sešijeme i další 3 čtverce, jen zrcadlově převrátíme sestavení barevných kombinací – trojúhelníkové košíčky mají být symetrické.

LEMY:
Háčkujeme smetanovou přízí.
Pomocí krátkého sloupku vpíchnutého do rohu jednoho z trojúhelníků připojíme přízi. Háčkujeme po 1 krátkém sloupku do každého oka/kolem každého řetízkového oka po celém obvodu trojúhelníku, jen kolem obloučků z řetízkových ok v rozích (vrcholcích) háčkujeme (1 krátký sloupek, 3 řetízková oka, 1 krátký sloupek). Přízi odstřihneme. Postup zopakujeme po obvodu druhého trojúhelníku.
Nyní oba trojúhelníky spojíme podél dolního okraje, takto:
pomocí krátkého sloupku vpíchnutého kolem obloučku z řetízkových ok v rohu jednoho z trojúhelníků připojíme přízi, uháčkujeme 1 krátký sloupek kolem téhož obloučku z řerízkových ok, pak *2 řetízková oka, 2 oka vynecháme, po 1 krátkém sloupku do každého z následujících 2 ok*, *-* opakujeme ještě 4x. Následují 2 řetízková oka, 1 oko vynecháme, 2 krátké sloupky kolem obloučku z řetízkových ok v rohu, 2 krátké sloupky kolem obloučku z řetízkových ok v rohu druhého trojúhelníku, potom postupujeme stejným způsobem podél dolního okraje tohoto druhého trojúhelníku (tj. *-* opakujeme ještě 4x a končíme 2 řetízkovými oky a 2 krátkými sloupky kolem posledního obloučku z řetízkových ok). Práci otočíme a háčkujeme po 1 krátkém sloupku do každého oka/kolem každého řetízkového oka. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

VÁZAČKA – KROUCENÁ ŠŇŮRKA:
Ustřihneme si 1 vlákno žluté, 1 vlákno broskvové a 1 vlákno korálové příze (= 3 vlákna celkem), každé o délce 3 metry. Vlákna stáčíme pevně dohromady - jakmile se začnou samovolně kroutit, přeložíme je napolovic a necháme zkroutit znovu. Na každém konci uvážeme uzel a konce zastřihneme. Šňůru pak protáhneme dírkovou řadou - začínáme uprostřed přední strany podprsenky. Vázačku zavazujeme vepředu, uprostřed hrudníku.

Ustřihneme si 1 vlákno žluté, 1 vlákno broskvové a 1 vlákno korálové příze (= 3 vlákna celkem), každé o délce 1,5 metru. Vlákna stáčíme pevně dohromady - jakmile se začnou samovolně kroutit, přeložíme je napolovic a necháme zkroutit znovu. Na každém konci uvážeme uzel a konce zastřihneme. Šňůru pak protáhneme vrcholkem jednoho košíčku. Stejným způsobem vyrobíme druhou vázačku a připevníme ji ke druhému košíčku – zavazujeme za krkem.

Schéma

= uháčkujeme 4 řetízková oka a spojíme je pevným okem do kroužku
= 1 řetízkové oko
= 2 dlouhé sloupky sháčkujeme dohromady, takto: uháčkujeme 1 dlouhý sloupek, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze (= na háčku máme 2 smyčky) uháčkujeme další dlouhý sloupek a při jeho dokončování protáhneme přízi všemi 3 smyčkami na háčku
= 3 dlouhé sloupky sháčkujeme dohromady, takto: uháčkujeme 1 dlouhý sloupek, ale nedokončíme jej – před posledním protažením příze (= na háčku máme 2 smyčky) uháčkujeme stejným způsobem další nedokončený dlouhý sloupek (= na háčku máme 3 smyčky), poté háčkujeme ještě jeden dlouhý sloupek a při jeho dokončování protáhneme přízi všemi 4 smyčkami na háčku
= 1 dlouhý sloupek kolem obloučku z řetízkových ok
= 1 polodlouhý sloupek kolem obloučku z řetízkových ok
= 1 krátký sloupek kolem obloučku z řetízkových ok
= 1 krátký sloupek do oka
= Kruhová řada začíná 1 řetízkovým okem a končí 1 pevným okem do 1. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.
= Kruhová řada začíná 3 řetízkovými oky a končí 1 pevným okem do 3. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.
= Kruhová řada začíná 1 řetízkovým okem a končí 1 pevným okem do 1. řetízkového oka ze začátku kruhové řady. Pak háčkujeme po 1 pevném oku do každého ze 2 následujících ok ze začátku předchozí kruhové řady. POZN.: barvu příze měníme při háčkování posledního pevného oka!
= Kruhová řada začíná 2 řetízkovými oky a končí 1 pevným okem do 2. řetízkového oka ze začátku kruhové řady.

Komentáře (1)

Tiziana 21.07.2017 - 14:36:

Buongiorno volevo sapere se le coppe sono cucite insieme sul davanti o sono separate perche dalla spiegazione del bordo inferiore non riesco a capire bene . grazie

DROPS Design 21.07.2017 kl. 15:35:

Buongiorno Tiziana, la confezione delle coppe è spiegata nella sezione bordi: dopo aver fatto i due triangoli, viene lavorato un bordo con il bianco e i triangoli vengono uniti; poi verrà fatto il cordino che si allaccerà sul davanti. Buon lavoro!

Přidejte komentář k návodu DROPS 178-72