DROPS / 178 / 20

Summer Grazing Potholder by DROPS Design

Strikket gryteklut med flerfarget mønster i DROPS Safran.

DROPS Design: Modell e-259
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Mål: ca 20 x 20 cm
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
50 g farge 05, lys blålilla
50 g farge 31, pistasj
50 g farge 55, cerise
50 g farge 18, naturhvit
50 g farge 16, sort

DROPS RUNDPINNE (40 cm) NR 3 – eller de pinnene du må bruke for å få 24 masker og 32 pinner glattstrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: grafisk, tema: dyr, kjøkken, type oppskrift: grytekluter,

--------------------------------------------------------

Grytekluten strikkes rundt på rundpinne.

GRYTEKLUT:
Legg opp 96 masker på rundpinne 3 med pistasj. Strikk 2 RILLER – se forklaring over. Sett 1 merketråd på begynnelsen av omgangen og 1 merketråd etter 48 masker (= markerer sidene). Videre strikkes A.1 over alle maskene (= 12 rapporter i bredden). Når A.1 er strikket 1 gang i høyden strikkes det 2 riller med lys blålilla. Strikk 1 omgang rett, på slutten av omgangen legges det opp 20 nye masker på pinnen. Snu arbeidet, fell av de 20 maskene som ble lagt opp og fell deretter av de resterende 96 maskene fra vrangen. Brett grytekluten dobbel slik at merketrådene er i sidene. Sy grytekluten sammen i toppen og bunnen med små sting.

Diagram

= pistasj
= lys blålilla