DROPS / 178 / 20

Summer Grazing Potholder by DROPS Design

Kuviollinen patalappu DROPS Safran-langasta.

DROPS Design: Malli e-259
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Mitat: n. 20 x 20 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS SAFRAN (kuuluu lankaryhmään A):
50 g väriä 05, vaalea sinilila
50 g väriä 31, pistaasi
50 g väriä 55, kirsikanpunainen
50 g väriä 18, luonnonvalkoinen
50 g väriä 16, musta

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: graafinen, ohjetyyppi: patalappu, teema: eläimet, keittiö,

----------------------------------------------------------

Patalappu neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.

PATALAPPU:
Luo 96 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 pistaasin värisellä langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun ja 1 merkkilanka 48 silmukan jälkeen (= sivut). Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 12 mallikertaa kerroksella). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo 4 kerrosta ainaoikeaa vaalean sinililalla langalla. Neulo 1 kerros oikein, luo kerroksen loppuun 20 silmukkaa. Käännä työ, päätä luodut 20 silmukkaa ja päätä sitten loput 96 silmukkaa työn nurjalta puolelta. Taita patalappu kaksinkerroin siten, että merkkilangat ovat sivuissa. Ompele patalapun kärki ja pohja kiinni pienin pistoin.

Piirros

= pistaasi
= luonnonvalkoinen
= kirsikanpunainen
= musta
= vaalea sinilila

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 178-20 alkuperäisohjeeseen.