DROPS / 176 / 25

Inayah by DROPS Design

Strikket poncho med hulmønster i DROPS Bomull-Lin. Størrelse S - XXXL

  • Inayah / DROPS 176-25 - Strikket poncho med hulmønster i DROPS Bomull-Lin. Størrelse S - XXXL
DROPS Design: Model l-145
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Mål: Længde før montering: 112-121-130 cm.
Omkreds hals: 69-72-75 cm.
Materialer:
DROPS BOMULL-LIN fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
350-350-400 g farve 03, lys beige

DROPS RUNDPIND (60 eller 80 cm) nr 5 – eller de pinde du skal bruge for at få 17 masker og 22 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

53% Bomuld, 47% Hør
fra 17.95 kr /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 17.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 125.65kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arbejdet strikkes frem og tilbage som et tørklæde og sys sammen til en poncho til sidst.

Slå 71-81-91 masker op på rundpind 5 med Bomull-Lin. Strik 4 p retstrik – se forklaring over, derefter strikkes der således – fra retsiden: A.1 (= 5 masker), A.2 A (= 3 masker), A.2 B over de næste 50-60-70 masker, A.2 C (= 8 masker), afslut med A.1.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag mønsteret i højden. Fortsæt således til arbejdet måler 43-49-55 cm. Sæt 1 mærke i siden af arbejdet, aflukningskanten skal sys fast herfra senere. Strik videre med mønster som før til arbejdet måler 112-121-130 cm. Luk af.

MONTERING:
Sy kortsiden (= aflukningskanten) sammen med langsiden, fra mærket og ned til opslåningskanten. Sy i yderste led af yderste maske. Modsat langside danner nu en spids midt foran.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 21.02.2017
Diagram A.2 er opdateret.

Diagram

symbols = ret fra retsiden, vrang fra vrangen
symbols = vrang fra retsiden, ret fra vrangen
symbols = lav et omslag mellem 2 masker
symbols = 2 masker ret sammen
symbols = tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 maske ret, løft den løse maske over den som blev strikket
symbols = tag 2 masker løst af pinden som om de skulle strikkes ret sammen, strik 1 maske ret, løft de 2 løse masker over masken
som blev strikket

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 176-25) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (32)

country flag Barillot Annick 14.10.2021 - 23:35:

Bonjour, je suis en train de faire le drops n1- 145 et arriver au rgs15 je me retrouve avec 68 m au lieu de 71 pourquoi merci d'avance pour votre réponse

user icon DROPS Design 15.10.2021 kl. 07:52:

Bonjour Mme Barillot, difficile de vous répondre ainsi, vérifiez que vous avez bien compensé chaque diminution par 1 jeté,au 15ème rang de A.2, vous avez à chaque fois 4 jetés pour 4 diminutions au total (dans l'ordre: 2 m ens à l'end + gliss. 2 m ens, 1m end, passer les 2 m glissée par-dessus la m tricotée + gliss 1 m, tric 1 m, passer la m tric. par-dessus la m glissée) en haut de chaque losange, en espérant que ceci puisse vous aider. Bon tricot!

country flag Strothkaemper 23.07.2020 - 20:48:

Das Diagramm A1 ist 12 Reihen hoch und dasvDiagramm A2 ist 16 Reihen hoch. Wie stricke ich diese Diagramme ab und passe dabei die unterschiedliche Höhe an?

user icon DROPS Design 24.07.2020 kl. 10:04:

Guten Tag, Sie stricken einfach A.1 wieder von unten, sobald es fertig ist, auch wenn A.2 noch nicht fertig ist. Sie wiederholen beide Diagramme stets von unten, nachdem Sie die letzte Reihe gestrickt haben. Es passt dann so, dass die Lochmustereihen von A.1 stets in einer Lochmusterreihe von A.2 gestrickt werden. Viel Spaß beim Stricken!

country flag Selina Laurie 03.07.2020 - 11:01:

I am visually impaired. I too cannot read your charts for patterns. This means I cannot knit so many of your patterns as you only use charts. It would be good if Drops took consideration of visually impaired knitters and produced written instructions that would enable visually impaired to be able to knit. Thank you.

country flag Annette Perkins 28.06.2020 - 03:48:

I am having a very difficult time following the charts for this pattern. Is there any place I can get the written instructions. Please let me know where I could possibly get clarification. Thank You, Annette

user icon DROPS Design 29.06.2020 kl. 06:34:

Dear Annette, unfortunately we do not have written instructions for this pattern, however we think it is well worth to learn how to read diagram, as they not only show you the very next stitch, but also "the big picture", in other words, how stitches and rows relate to each other.We have a tutorial lesson on how to read these diagrams here. And you can also always ask for help either in person or over the phone from the store, where you bought your DROPS yarn from. Happy Knitting!

country flag Josephine 18.03.2020 - 17:31:

Hej. Hur lång ska rektangeln vara totalt innan montering till ponchon i Drops 176-25, är det totalt 130 cm eller är det 55cm + 130 cm dvs totalt 185 cm?

user icon DROPS Design 19.03.2020 kl. 15:23:

Hej Josephine, i den største størrelse skal stykket måle 130 cm. Du finder målene øverst i opskriften lige under størrelserne. God fornøjelse!

country flag Loreto Campos 30.11.2019 - 13:27:

Mega encantado este patrón... Está bien explicado y el diagrama es claro, estoy usando marcadores cada 21 puntos para no equivocarme en el diagrama. Lo estoy tejiendo para una amiga, va quedando muy bonito!

country flag Karine DUNOYER 06.11.2019 - 12:14:

Bonjour, J'ai recommencé 2 fois, en desespoir, car je ne retombe pas sur le nombre de 71 mailles mais 70 au rang 9. Au diagramme A2, au C, je termine par le jeté et nom un maille endroit. Pouvez-vous me dire si c'est normal ou dois-je créer une maille supplémentaire pour avoir mon nombre de maille initial? Merci beaucoup de votre aide et de vos magnifique création! Karine

user icon DROPS Design 06.11.2019 kl. 12:25:

Bonjour Mme Dynoyer, vérifiez bien qu'au rang 8 vous aviez déjà les 71 m. Au rang 9, tricotez: A = 1 m end, 1 jeté, 1 dim (= 3 m), puis répétez B: 5 m end, 1 dim, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 1 dim (= 10 m) et C: 5 m end, 1 dim, 1 jeté, 1 m end (= 8 m) vous aurez ainsi: 5 m de A.1, 3 m de A.2A, 50 m de A.2B, 8 m de A.2 C et 5 m de A.1 = 5+3+50+8+5= 71 m. N'hésitez pas à mettre des marqueurs entre les différents diagrammes pour bien vérifier le nombre de mailles à chaque rang. Bon tricot!

country flag Betty Van Der Kelen 30.10.2019 - 19:15:

Het telpatroon zou aangepast zijn. Maar waar vind ik het nieuwe telpatroon

user icon DROPS Design 05.11.2019 kl. 13:33:

Dag Betty,

Het nieuwe telpatroon staat al bij het patroon en is dus vervangen (het oude patroon staat niet meer op de site)

country flag Esperanza Navarro Andrades 30.03.2019 - 00:45:

Gracias por la aclaración

country flag Esperanza Navarro Andrades 18.03.2019 - 01:03:

Hola, entre A2A Y A2B hay conexiones de puntos, cómo hago los 70 puntos seguidos de A2A? en la primera vuelta no tengo problema, en la segunda tampoco, empieza en la tercera vuelta cuando acabo A2A

user icon DROPS Design 27.03.2019 kl. 15:49:

Ver la respuesta abajo

Kommentere opskrift DROPS 176-25

Inayah

Esperanza, Spain