DROPS / 176 / 28

Dragon Heart by DROPS Design

Strikket sjal med striber og takker i DROPS Delight og Kid-Silk.

DROPS Design: Model nr de-170
Garngruppe A + A
----------------------------------------------------------
Mål: Bredde øverst ca 150 cm. Højde ca 67 cm.
Materialer:
DROPS DELIGHT fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
100 g f.nr 02, blomme/beige/lyng

DROPS RUNDPINDE (60 eller 80 cm) nr 4 – eller den pind du skal bruge for at få 20 masker og 40 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

fra 18.20 kr /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 18.20 kr /50g

Garnet til denne opskrift koster fra 104.3kr. Læs mere.

Strik * 2 pinde ret med Kid-Silk, 2 pinde ret med Delight *, gentag fra *-* til færdigt mål.

----------------------------------------------------------

SJAL:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind. Hele sjalet strikkes i RETSTRIK - se forklaring over.
Slå 4 masker op på rundpind 4 med Delight.
1.PIND (= vrangen): Strik alle masker ret.
2.PIND (= retsiden): Strik 1 ret, slå om, 2 ret, sæt 1 mærketråd før næste maske og lad den følge med op, slå om, 1 ret = 6 masker.
3.PIND (= vrangen): Strik alle masker ret, omslagen fra forrige pind strikkes drejet ret for at undgå hul.

Videre strikkes der efter diagram samtidig med at der strikkes STRIBER - se forklaring over. Skift til Kid-Silk og start fra retsiden således: Strik A.1 over 4 masker (mærketråden sidder efter den sidste af disse 4 masker), strik A.2 over 2 masker. Fortsæt med at strikke efter diagram A.1 og A.2 og HUSK STRIBER. Når diagrammerne er strikket 1 gang i højden er der taget 4 masker ud i højre side af arbejdet = 10 masker på pinden. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!

Fortsæt med at strikke efter diagram A.1 og A.2 således: Strik A.1 over 4 masker, strik frem til mærketråden, strik A.2 over 2 masker. Fortsæt med at strikke diagrammerne således, for hver gang diagrammerne er strikket 1 gang i højden er der taget 4 masker ud mellem mærketråden og A.1. Strik til diagrammerne er strikket totalt 34 gange i højden. Derefter strikkes diagrammerne en sidste gang i højden og på den sidste pind fra vrangen lukkes alle 146 masker af. Der er 35 takker i venstre side, arbejdet måler ca 73 cm langs aflukningen og ca 140 cm målt langs mærketråden. Klip og hæft trådene.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 08.06.2017
Diagram A.1 er blevet opdateret.

= lav et omslag mellem 2 masker, strik omslaget drejet ret på næste pind
= maske som lukkes af med ret fra vrangen

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 176-28) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (19)

Kathi 05.03.2020 - 11:54:

"A.2 über 2 Maschen." Wird dann A2 nicht nur über 2 Maschen, sondern ständig zunehmend gestrickt? Das klingt in der Beschreibung nämlich anders. Dann ist mir jetzt klar, wie man am Ende auf die 10 M kommt. Danke!

Kathi 04.03.2020 - 17:28:

Ich meine etwas anderes. In der Anleitung heißt es: "1. R: Alle M re str. ; 2. R: 1 M re, 1 Umschlag, 2 M re, 1 Markierung, 1 Umschlag, 1 M re = 6 M. ; 3. R: Alle M re str. [...] A.1 über 4 Maschen [...] , A.2 über 2 Maschen." In A2 nehme ich aber doch schon in der ersten Reihe des Musters 1M zu? Somit habe ich danach 7 M (s. Diagramm, 2. Reihe = 7 M). In A1 werden noch 4M zugenommen = 11 Maschen am Ende von A1 bzw. A2 statt 10 wie in der Anleitung.

DROPS Design 05.03.2020 kl. 10:03:

Liebe Kathi, also das bedeutet hier, daß man bei der nächsten Reihe A.1 über die 4 ersten Maschen und A.2 über die 2 letzten Maschen strickt, und dann wird es so weitergestrickt und wie im Diagram zugenommen. Am Ende der 1. Reihe haben Sie dann (von der Vorderseite gesehen)4 M in A.1 und 3 M in A.2. Wenn Sie dann die Diagramme in der Höhe wiederholen, wird A.1 über die 4 ersten M gestrickt und A.2 über die 2 letzten Maschen gestrickt, aber ja genau, die Maschenanzahl in jedem Diagram wird wie gezeigt zunehmen. Viel Spaß beim stricken!

Kathi 04.03.2020 - 15:57:

Wenn ich in Reihe 4 A1 über vier Maschen stricke und dann A2 über zwei Maschen, dann muss ich einen Umschlag in A2 machen. Somit sind 7 Maschen auf der Nadel (4 für A1, Markierer, 3 für A2). Am Ende von A1/A2 habe ich dann 11 Maschen auf der Nadel. Es wird aber immer in der 1. Reihe A2 eine Masche zugenommen, somit stimmt die ganze Maschenzahl künftig nicht.

DROPS Design 04.03.2020 kl. 17:01:

Liebe Kathy, bei der 4. Reihe haben Sie 5 Maschen in A.1 (es ist 1 Umschlag bei der 3. Reihe, nach der 1. Masche). Also 3. Reihe ist eine Rückreihe und wird so gestrickt: A.2 = 4 Maschen Rechts, Markierung, A.1 = 4 Maschen rechts = es sind 8 Maschen. Bei der 5. Reihe werden Sie 1 Masche in A.2 zunehmen (es wird in A.2 in jede Hinreihe zugenommen und in A.1 ab 3. Reihe und dann in jede 4. Reihe zugenommen). Viel Spaß beim stricken!

Angela 16.10.2019 - 17:03:

Verwendet man von Kid-Silk einen oder zwei Fäden?

DROPS Design 17.10.2019 kl. 09:46:

Liebe Angela, nur 1 Faden Kid-Silk wird hier verwendet, dh die Streifen stricken Sie: *2 Reihen mit 1 Faden Kid-Silk, 2 Reihe mit 1 Faden Delight*, und von *-* wiederholen. Viel Spaß beim stricken!

BiBi 31.03.2019 - 18:53:

Merci pour ce très joli châle! J'ai de laine Drops Delight en violet/vert ( Purple-Green, No. 14). Quel couleur conseillez-vous pour la laine Drops Kid Silk pour réaliser un aussi joli châle? Pourriez-vous me donner deux alternatives? Merci beaucoup pour toutes vos idées et tous vos conseils! Cordialement, B.

DROPS Design 01.04.2019 kl. 14:01:

Bonjour Bibi, merci de bien vouloir contacter directement votre magasin DROPS, même par mail ou téléphone, on pourra vous conseiller la couleur exacte par rapport à vos préférences. Bon tricot!

Knitmaur 20.02.2019 - 21:50:

Pattern works , trust it...I have a lovely Dragon Heart Shawl

Monique Deraeve 30.01.2019 - 15:06:

Echt mooi maar kan je hem op 2 nld breien

Rosemarie Jarz 13.08.2018 - 12:06:

Also meiner Meinung nach, passen Beschreibung und Zeichnung am Anfang überhaupt nicht überein. Ich stricke aber schon etliche Jahre

DROPS Design 13.08.2018 kl. 12:54:

Liebe Frau Jarz, Anleitung stimmt: Sie stricken zuerst A.1 über die ersten 4 Maschen, dann haben Sie 1 Markierer, und A.2 stricken Sie über die 2 letzten Maschen. Markierer immer so lassen, nach A.1/A.2 1x in der Höhe gestrickt werden, stricken Sie A.1 über die 4 ersten Maschen, wie zuvor bis Markierer und A.2 über die letzten 2 Maschen. Immer so wiederholen, zwischen A.1 und dem Markierer gibt es immer wieder mehr Maschen. Viel Spaß beim stricken!

Cathy Morrison 13.06.2018 - 15:09:

I don\'t understand this patten. It should be very simple. I can\'t see how the zig zag effect is achieved on the edge of the scarf when only one or two stitch increase on each row. Can you please elaborate. I have already had to abandon one project from your site Lights Embrace as it turned out way too big even though my tension was fine.

DROPS Design 13.06.2018 kl. 16:31:

Dear Mrs Morrison, work from RS: A.1 over the first 4 sts, then work A.2 over the last 2 sts. When diagrams have been worked 1 time in height, repeat them in height the same way: A.1 over the first 4 sts and A.2 over the last 2 sts - until you have repeated the diagrams a total of 34 times in height = 146 sts and 35 tips on the left side of shawl (A.2). For any further individual assistance, you are welcome to contact the store where you bought the yarn, even per mail or telephone. Happy knitting!

Francine Marcil 08.06.2017 - 04:06:

Je ne comprends pas le diagramme A1. Les lignes suivant celles qui contiennent des jetés ne sont pas augmentées d' une maille contrairement à A2. Les jetés sont -elles à la bonne place ou quelque chose m'édhappe? Merci à l'avance.

DROPS Design 08.06.2017 kl. 09:40:

Bonjour Mme Marcil, les augmentations sont au bon endroit, mais il manque effectivement la case pour la maille supplémentaire aux rangs suivants. Le diagramme va être corrigé, merci. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 176-28