DROPS / 176 / 25

Inayah by DROPS Design

Stickad poncho med hålmönster i DROPS Bomull-Lin. Storlek S - XXXL

DROPS Design: Modell l-145
Garngrupp C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Storlek: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Mått: Längd före montering: 112-121-130 cm.
Omkrets hals: 69-72-75 cm.
Garnåtgång:
DROPS BOMULL-LIN från Garnstudio (tillhör garngrupp C)
350-350-400 g färg 03, ljus beige

DROPS RUNDSTICKA (60 eller 80 cm) NR 5 – eller de stickor du måste använda för att få 17 maskor och 22 varv slätstickning på 10 cm på bredden och 10 cm på höjden.
----------------------------------------------------------

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 29.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 203kr. Läs mer.

----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arbetet stickas fram och tillbaka som en halsduk och sys ihop till en poncho till slut.

Lägg upp 71-81-91 maskor på rundsticka 5 med Bomull-Lin. Sticka 4 varv RÄTSTICKNING – se förklaring ovan, sedan stickas det så här – från rätsidan: A.1 (= 5 maskor), A.2 A (= 3 maskor), A.2 B över de nästa 50-60-70 maskorna, A.2 C (= 8 maskor), avsluta med A.1.
KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Upprepa mönstret på höjden. Fortsätt så till arbetet mäter 43-49-55 cm. Sätt 1 markör i sidan av arbetet, avmaskningskanten ska sys fast härifrån senare. Sticka sedan med mönster som förut till arbetet mäter 112-121-130 cm. Maska av.

MONTERING:
Sy ihop kortsidan (= avmaskningskanten) med långsidan, från markören och ner till uppläggningskanten. Sy i de yttersta maskbågarna. Motsatt långsida bildar nu en spets mitt fram.

Detta mönster har uppdaterats. .

Uppdaterad online: 21.02.2017
Diagram A.2 är rättat.

Diagram

= rätmaskor från rätsidan, avigmaskor från avigsidan
= avigmaskor från rätsidan, rätmaskor från avigsidan
= mellan 2 maskor görs 1 omslag
= 2 maskor räta tillsammans
= lyft 1 maska som om den skulle stickas rät, sticka 1 rätmaska, drag den lyfta maskan över maskan som stickades
= lyft 2 maskor som om de skulle stickas räta tillsammans, sticka 1 rätmaska, drag de 2 lösa maskorna över maskan som stickades

Behöver du hjälp med mönstret?

Tack för att du väljer ett mönster från DROPS Design. Vi arbetar hårt för att ge ut mönster som är korrekta och enkla att förstå. Alla mönster är översatta från norska och du kan alltid se originalmönstret (DROPS 176-25) för mått och uträkningar.

Karine DUNOYER 06.11.2019 - 12:14:

Bonjour, J'ai recommencé 2 fois, en desespoir, car je ne retombe pas sur le nombre de 71 mailles mais 70 au rang 9. Au diagramme A2, au C, je termine par le jeté et nom un maille endroit. Pouvez-vous me dire si c'est normal ou dois-je créer une maille supplémentaire pour avoir mon nombre de maille initial? Merci beaucoup de votre aide et de vos magnifique création! Karine

DROPS Design 06.11.2019 kl. 12:25:

Bonjour Mme Dynoyer, vérifiez bien qu'au rang 8 vous aviez déjà les 71 m. Au rang 9, tricotez: A = 1 m end, 1 jeté, 1 dim (= 3 m), puis répétez B: 5 m end, 1 dim, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 1 dim (= 10 m) et C: 5 m end, 1 dim, 1 jeté, 1 m end (= 8 m) vous aurez ainsi: 5 m de A.1, 3 m de A.2A, 50 m de A.2B, 8 m de A.2 C et 5 m de A.1 = 5+3+50+8+5= 71 m. N'hésitez pas à mettre des marqueurs entre les différents diagrammes pour bien vérifier le nombre de mailles à chaque rang. Bon tricot!

Betty Van Der Kelen 30.10.2019 - 19:15:

Het telpatroon zou aangepast zijn. Maar waar vind ik het nieuwe telpatroon

DROPS Design 05.11.2019 kl. 13:33:

Dag Betty,

Het nieuwe telpatroon staat al bij het patroon en is dus vervangen (het oude patroon staat niet meer op de site)

Esperanza Navarro Andrades 30.03.2019 - 00:45:

Gracias por la aclaración

Esperanza Navarro Andrades 18.03.2019 - 01:03:

Hola, entre A2A Y A2B hay conexiones de puntos, cómo hago los 70 puntos seguidos de A2A? en la primera vuelta no tengo problema, en la segunda tampoco, empieza en la tercera vuelta cuando acabo A2A

DROPS Design 27.03.2019 kl. 15:49:

Ver la respuesta abajo

Esperanza Navarro Andrades 18.03.2019 - 01:01:

Hola, no entiendo porque entre A2A y A2B hay uniones entre dibujos, cómo haces los 60 seguidos.No lo entiendo.

DROPS Design 21.03.2019 kl. 22:32:

Hola Esperanza. El diagrama se trabaja de la siguiente manera: 3 puntos con A.2A al inicio de la fila, repeticiones de A.2B de 10 puntos (es decir, cuando termines la primera repetición de A.2B, tienes que volver al primer punto de A.2B, y repetir así un total de 6 veces), después de la última repetición de A.2B, trabajar 8 puntos en A.2C.

Trijntje Astrid Raatjes 09.03.2019 - 23:02:

Ik heb een vraag, ik snap het even niet, ik probeer deze poncho te maken. En ik maak hem in maat M dus 81 st. Maar met het patroon kom ik er niet echt uit. Is het de bedoeling dat het een lange sjaal wordt die je moet gaan vouwen of moet je tijdens het breien nog minderen of meerderen. Ik blijf namelijk de hele tijd op 81st. Groetjes Trea

DROPS Design 13.03.2019 kl. 08:42:

Dag Trijntje

Je breit 1 lange rechthoekige sjaal en aan het eind naai je een korte kant, dus de kant waar je hebt afgekant, tegen het einde van een lange kant.

Suzanne Cartier 07.03.2019 - 02:59:

Bonsoir, Je me prépare à tricoter ce beau châle* Inayah*. J'aimerais avoir des précisions sur les diagrammes. Le diagramme A.1 a 12 rangs alors que le A.2 a 16 rangs. J'aimerais savoir de quelle façon je dois tricoter le 4 rangs qui n'apparaissent pas dans le diagramme A.1. Je vous remercie de m'aider.

DROPS Design 07.03.2019 kl. 09:18:

Bonjour Mme Cartier, les diagrammes A.1 et A.2 se tricotent sur un nombre différent de rangs, quand A.1 est terminé en hauteur, reprenez-le au 1er rang, en même temps, continuez A.2, et quand A.2 est terminé en hauteur, reprenez-le au 1er rang. Bon tricot!

Minna Turunen 15.01.2019 - 17:08:

Hei! Voisiko A1 ja A2 kuvioita avata vähän enemmän yksityiskohtaisemmin?

Nicoletta 13.07.2018 - 09:54:

Ho visto che nelle risposte è indicato di iniziare con i diagramma A1 (12 ferri) e continuare con A2 (16 ferri) Quindi non capisco se gli ultimi o i primi 4 ferri sono da considerare come le caselline vuote Grazie

DROPS Design 13.07.2018 kl. 10:24:

Buongiorno Nicoletta. I diagrammi A1 e A2 vanno lavorati insieme. A1 sulle prime e ultime 5 maglie; A2 sulle altre maglie. Al 13° ferro, lavora il primo ferro di A1 e il 13 ferro di A2 e così via. Il diagramma A1 è il bordo ai due lati del poncho. Buon lavoro!

Marina 29.04.2018 - 21:56:

Grazie, appena finiti i lavori che ho in cantiere inizierò questo, mi piace troppo!!!!

Kommentér oppskrift DROPS 176-25