DROPS / 174 / 11

Reno by DROPS Design

Sættet består af: Strikket hue med striber og helpatent i 1 tråd DROPS Karisma og halstørklæde i helpatent i 2 tråde DROPS Karisma til herre

DROPS Design: Model nr u-804
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål: 57/59 - 59/62 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
50 g i begge str i f.nr 44, lys grå
50 g i begge str i f.nr 05, sort

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 3,5 – til Rib.

HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 27 x 150 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
150 g f.nr 44, lys grå
150 g f.nr 53, koksgrå

DROPS PINDE nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 17 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 127.6kr. Læs mere.

Instruktioner

HUE:

HELPATENT MED OMSLAG (rundt på rundp):
1.OMG: * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, 1 ret *, gentag fra *-*.
2.OMG: * Strik omslaget og den løse m vrang sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-*.
3.OMG: * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-*.
Gentag 2. og 3. omg.

STRIBER:
Strik * 3 cm med lys grå, 3 cm med sort *, gentag fra *-* totalt 3 gange. Derefter fortsættes der med sort til færdigt mål.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp. Gå over til strømpep efterhånden som der tages ind.
Slå 94-100 m op på rundp 3,5 med sort. Strik rib (= 1 vrang / 1 ret) i 6 cm. Skift til rundp 4 og strik rundt i HELPATENT MED OMSLAG og STRIBER – se forkl over, til arb måler totalt 21-23 cm – afslut efter 3.omg i patent. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Næste omg strikkes således: * Strik omslaget og den løse m vrang sammen, 1 ret *, gentag fra *-* omg ud. Fortsæt med rib (= 1 vrang / 1 ret) til arb måler ca 24-26 cm. Herfra strikkes der glatstrik og der tages ind således: På næste omg tages der 18-20 m ind jævnt fordelt (ca hver 4.og 5.m ret sammen) = 76-80 m. Strik 1 omg ret. På næste omg strikkes hver 3.og 4. m ret sammen = 57-60 m. Strik 1 omg ret. På næste omg strikkes hver 2. og 3.m ret sammen = 38-40 m. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes m ret sammen 2 og 2 til der er 10-10 m tilbage. Klip tråden, træk den gennem de resterende m og hæft godt. Huen måler ca 26-28 cm.
----------------------------------------------------------

HELPATENT MED OMSLAG (frem og tilbage på p + 1 kantm i hver side):
1.p: 1 m retstrik, * 1 ret, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut med 1 ret og 1 m retstrik.
2.p: 1 m retstrik, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, afslut med slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, 1 m retstrik.
3.p: 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, gentag fra *-* til der er 3 m tilbage, strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 m retstrik.
Gentag 2. og 3.p.
----------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Slå 43 m op på p 6 med 1 tråd af hver farve (= 2 tråde). Strik 6 p retstrik - se forkl over, Samtidig med at der tages 6 m ind jævnt fordelt på sidste p = 37 m. Fortsæt med HELPATENT OG OMSLAG- se forkl over. Fortsæt således til arb måler ca 148 cm - afpas efter 2.p i patent - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Næste p strikkes således: 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 ret *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, strik 1 m retstrik. Derefter strikkes der 6 p retstrik Samtidig med at der på første p tages 6 m ud jævnt fordelt = 43 m. Luk af.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 174-11) for mål og udregninger.

LIV JAKOBSEN 25.02.2019 - 18:00:

Skulle gjerne ha lagt til noen oppskrifter i "dine favoritter", men finner ikke ut hvor jeg skal legge inn oppskriftens nummer. Takknemlig for hjelp :-)

DROPS Design 27.02.2019 kl. 11:08:

Hei Liv. Om du trykker på hjertet (favoriser-knappen) vil du bli bedt om å legge inn eposten din. Om du gjør det vil oppskriften automtaisk bli lagret, med nummer og alt. God fornøyelse

Catherine PASUTTO 12.02.2019 - 17:49:

Je viens de réaliser ce modèle pour mon fils et je suis un peu déçue du résultat: la photo du modèle ne montre pas l'arrière du bonnet qui est finalement pas du tout moulant et beaucoup trop long à son goût. C'est dommage que la photo ne l'indique pas... De plus, j'ai dû finir en laine grise car il ne me restait plus de laine noire, je n'ai pourtant pas tricoté de façon trop lâche... Mais merci pour tous ces modèles qui sont très bien expliqués!

Catharina Jumelet 22.11.2018 - 10:11:

Ik heb deze muts gebreid, maar met een lengte van 26 cm is deze veel te groot. Hij komt tot ver over de ogen, tot aan de kin.

Catharina 19.11.2018 - 18:55:

Boordsteek 6 cm en daarna 6 strepen van elk 3 cm (3 grijs en 3 zwart) maakt samen 24 cm. Volgens het patroon meet het werk dan 21 cm? Of moet ik die laatste streep zwart overslaan en niet breien?

DROPS Design 22.11.2018 kl. 11:27:

Dag Catharina,

Na de 21 cm begin je met minderen en je breit verder tot het werk 24-26 cm meet, waardoor je wel op het totaal aantal cm's komt waar de strepen in passen.

Ella 11.11.2018 - 16:36:

Hallo, ich verstehe beim Patentmuster nicht den Unterschied zwischen 1 M re und 1 M kraus re. Vielen Dank!

DROPS Design 12.11.2018 kl. 10:17:

Liebe Ella, für den Schal werden nur die Ranmaschen kraus rechts gestrickt - dieses Video zeigt, wie man das Patentmuster mit 1 Randmasche krausrechts strickt. Viel Spaß beim stricken!

Agnes Nilssen 30.11.2017 - 16:50:

Stemmer garnmengden dere har oppgitt i denne oppskriften? Jeg har strikket opp et nøste (i dobbel tråd) og lengden er kun 30cm. Skjerfet skal bli ca. 150cm. Kan du gi meg eksakt mål på hva bredden på skjerfet er ment å være? Har tilnærmet riktig strikkefasthet, men mitt strikketøy blir jo kun 90cm med denne garnmengden. Vil jeg bruke mindre garn med tykkere pinner (og selvfølgelig færre masker). Håper på raskt svar!

DROPS Design 03.12.2017 kl. 06:38:

Hei Agnes, Det er antagelig strikkefastheten din som er for trang siden både bredden og lengden blir for kort. Du kunne prøve å øke en pinne størrelse (med samme antall masker) og se om det hjelper. God fornøyelse!

Marion Böhm 29.11.2017 - 19:00:

Die angegebene Menge von 300 Gramm für den Schal reichen absolut nicht aus. Ich habe jetzt 100 Gramm verstrickt und bin gerade mal bei 33 cm angelangt. Insgesamt soll der Schal ja 147 cm lang werden. Zudem sind die 94 bzw. 100 Maschen für die Mütze sehr, sehr knapp bemessen. Nachdem ich das Bündchen fertiggestellt habe bin ich der Meinung, dass die Mütze VIEL zu klein wird.

DROPS Design 30.11.2017 kl. 08:48:

Liebe Frau Böhm, danke für Ihre Rückmeldung. Stimmt Ihre Maschenprobe? dh 21 M x 28 R im Patentmuster bei der Mütze und 14 M x 17 R im Patentmuster mit 2 Fäden für den Schal?

Kommentere opskrift DROPS 174-11