DROPS / 174 / 11

Reno by DROPS Design

Settiin kuuluu: Miehen neulotut DROPS raitamyssy 1-kertaisesta Karisma-langasta ja patenttineulehuivi 2-kertaisesta Karisma-langasta.

DROPS Design: Malli nro u-804
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: 57/59 - 59/62 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS KARISMA:
kumpaankin kokoon 50 g nro 44, vaaleanharmaa
kumpaankin kokoon 50 g nro 05, musta

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs patenttineuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

HUIVI:
Mitat: n. 27 x 150 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS KARISMA:
150 g nro 44, vaaleanharmaa
150 g nro 53, koksinharmaa

DROPS PUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 14 s x 17 krs patenttineuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

PATENTTINEULE suljettuna neuleena:
1.KRS: *1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta, 1 o*, toista *-*.
2.KRS: *Neulo langankierto ja nostettu s nurin yhteen, 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta*, toista *-*.
3.KRS: *1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu s oikein yhteen*, toista *-*.
Toista jatkossa krs:ia 2.-3.

RAIDOITUS:
Neulo *3 cm vaaleanharmaalla langalla, 3 cm mustalla langalla*, toista *-* yht. 3 kertaa. Neulo sitten mustalla langalla lopulliseen mittaan asti.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 94-100 s pyöröpuikolle nro 3,5 mustalla langalla. Neulo 6 cm 1 n/1 o -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo PATENTTINEULETTA ja RAIDOITUSTA (kts. selitys yllä) suljettuna neuleena, kunnes työn korkeus on yht. 21-23 cm ja olet viimeksi neulonut patenttineuleen 3. krs:n. TARKISTA NEULETIHEYS! Seuraava krs neulotaan näin: *Neulo langankierto ja nostettu s nurin yhteen, 1 o*, toista *-* koko krs:n ajan. Neulo sitten 1 n/1 o -joustinneuletta, kunnes työn korkeus on n. 24-26 cm. Jatka neulomalla sileää neuletta ja tee SAMALLA kavennukset seuraavasti: Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 18-20 s (neulo n. joka 4. ja joka 5. s oikein yhteen) = 76-80 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo seuraavalla krs:lla joka 3. ja joka 4. s oikein yhteen = 57-60 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo seuraavalla krs:lla joka 2. ja joka 3. s oikein yhteen = 38-40 s. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten s:t pareittain oikein yhteen, kunnes työssä on jäljellä 10-10 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 26-28 cm.
----------------------------------------------------------

PATENTTINEULE tasona (+ 1 reunas kummassakin reunassa):
1. krs: 1 s ainaoikeaa, *1 o, 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, neulo lopuksi 1 o ja 1 s ainaoikeaa.
2. krs: 1 s ainaoikeaa, *1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu s oikein yhteen*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, tee lopuksi 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta ja neulo 1 s ainaoikeaa.
3. krs: 1 s ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu s oikein yhteen, 1 langankierto, nosta 1 s nurin neulomatta*, toista *-* kunnes jäljellä on 3 s, neulo langankierto ja nostettu s oikein yhteen, 1 s ainaoikeaa.
Toista jatkossa krs:ia 2.-3.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Käytä molempia värejä yhtaikaa ja luo 43 s puikoille nro 6. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja kavenna SAMALLA viimeisellä krs:lla tasavälein 6 s = 37 s. Jatka neulomalla PATENTTINEULETTA (kts. selitys yllä). Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus on n. 148 cm ja olet viimeksi neulonut patenttineuleen 2. krs:n. TARKISTA NEULETIHEYS! Seuraava krs neulotaan näin: 1 s ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu s oikein yhteen, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, neulo 1 s ainaoikeaa. Neulo sitten 6 krs ainaoikeaa ja lisää SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 6 s = 43 s. Päätä s:t.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 174-11 alkuperäisohjeeseen.