Ambrosia by DROPS Design

Hæklet legetøj: æble i DROPS Paris.

DROPS Design: Model nr w-024-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 39, pistaciegrøn
En rest f.nr 44, brun

DROPS HÆKLENÅL NR 4,5 - eller den nål du skal bruge for at få 18 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

fra 7.95 kr /50g
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 7.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 24kr. Læs mere.
MAGISK CIRKEL:
Arb startes med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garn enden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, slå om og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garn enden så du snører løkken sammen. Hæft garn enden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt i cirkel.

HÆKL RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsæt til næste omg med 1 fm i næste fm (= 1.fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og 1.fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 fm ud ved at hækle 2 fm i næste fm.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 fm ind ved at hækle 2 fm sammen således: * Stik nålen ind i næste fm, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
--------------------------------------------------------

ÆBLE:
Arb hækles rundt i cirkel. Der startes med at lave en MAGISK CIRKEL - læs forkl over - nederst på æblet med rød på nål 4,5.
1.OMG: hækl 7 fm om den magiske cirkel – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL!
2.OMG: tag 1 fm ud i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver af de næste 2 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver af de næste 3 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 35 fm.
6.OMG: hækl 1 fm i hver fm.
7.OMG: * 1 fm i hver af de næste 4 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 42 fm.
8.-16.OMG: hækl 1 fm i hver fm.
17.OMG: * 1 fm i hver af de næste 5 fm, tag 1 fm ind *, gentag fra *-* omg rundt = 36 fm.
18.OMG: * 1 fm i hver af de næste 4 fm, tag 1 fm ind *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
19.OMG: * 1 fm i hver af de næste 3 fm, tag 1 fm ind *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
20.OMG: * 1 fm i hver af de næste 2 fm, tag 1 fm ind *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
21.OMG: * 1 fm i næste fm, tag 1 fm ind *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
22.OMG: hækl alle fm på omg sammen 2 og 2 = 6 fm, klip tråden. Fyld æblet med vat, sy de sidste 6 fm sammen med tråd enden. OBS: Træk tråd enden gennem toppen og bunden af æblet så der bliver en fordybning i hver ende.

STILK:
Arb hækles rundt i cirkel. Hækl 3 lm med brun på nål 4,5, derefter 2 fm i 1.og 2.lm som blev hæklet = 4 fm. Videre hækles 16 fm med 1 fm i hver fm, klip og hæft tråden.

BLAD:
Arb hækles frem og tilbage. Hækl en række med 8 lm med pistaciegrøn på nål 4,5, derefter hækles der langs lm-rækken således: 1 km i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver af de næste 2 lm, 1 halvst i næste lm, 1 st i hver af de næste 2 lm, 2 fm i den sidste lm. Videre hækles der på den anden side af lm-rækken således: 1 st i hver af de næste 2 lm, 1 halvst i næste lm, 1 fm i hver af de næste 2 lm, 1 km i den sidste lm, klip og hæft tråden.

MONTERING:
Sy stilk og blad øverst i æblet.

----------------------------------------------------------
Kurv – se småDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Gulerod – se småDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – se småDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Jordbær – se småDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Pære – se småDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Clementin – se småDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banan – se småDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Svamp – se småDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Kommentarer (5)

Skriv din kommentar her!

Irina Marzo 05.09.2017 - 22:21:

Good evening! In the description of the stem of the apple it's written: "Continue in the round and work a total of 16 dc with 1 dc in every dc". So, having 4 dc I can't understand, what should I do to have 16 dc? Could you be so kind to explane me. Thank you.

DROPS Design 06.09.2017 kl. 08:53:

Dear Mrs Marzo, you work now in the round without joining at the end of each round a total of 16 dc over the 4 dc for the stem, ie work a total of 4 rounds (x 4 dc = 16 dc). Happy crocheting!

Xxx 05.11.2014 - 18:52:

Čo znamená to KS ?

DROPS Design 06.11.2014 kl. 08:06:

Dobrý den, KS je zkratka pro krátký sloupek - jak na něj uvidíte zde: DS je pak dlouhý sloupek, PDS polodlouhý sloupek (nebo také polosloupek), řo řetízkové oko... Hodně zdaru! Hana

Claudia Langer 06.11.2013 - 01:17:

Ich verstehe den Stiel nicht. Müssen die 3 Luftmaschen mit Kettmasche erst zum Ring geschlossen werden, oder wie kann man hier spiralförmig häkeln?

DROPS Design 07.11.2013 kl. 09:17:

Liebe Claudia, das ist hier nicht nötig. Sie können die 4 M häkeln und dann gleich wieder mit der 1. weiterfahren, so schliesst sich der Kreis. Dann vorzu immer weiterhäkeln (spiralfömig rund).

Hanne Rørbæk 06.09.2013 - 18:48:

Hvor mange æbler bliver der af 1 ngl rødt?

DROPS Design 18.09.2013 kl. 13:28:

Du får sikkert et par æbler af 1 nøgle, skriv gerne selv svaret ind når du kommer så langt! God fornøjelse!

Nadine 18.12.2012 - 11:05:

Hallo ich glaube einen Fehler entdeckt zu haben. Und zwar in Reihe 17 heißt es: " * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM in die nächste fM *, von *-* wdh = 36 fM." Müsste es nicht heißen: * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM zusammen*, von *-* wiederholen"? Denn die Maschenanzahl würde ja sonst zunehmen und nicht abnehmen!

DROPS Design 18.12.2012 kl. 19:33:

Liebe Nadine, vielen Dank für den richtigen Hinweis. Wir haben sofort eine Korrektur vorgenommen.

Kommentere opskrift DROPS Children 23-60