Ambrosia by DROPS Design

DROPS jablíčko háčkované z příze "Paris".

DROPS design: model č. w-024-bn
Skupina přízí: C
-------------------------------------------------------
Materiál: DROPS PARIS firmy Garnstudio
50 g, barva č.12, červená
50 g, barva č.39, pistáciová
zbytek v barvě č.44, hnědá

DROPS HÁČEK č.4,5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o šířce 18 KS = 10 cm.

Trocha vaty či dutého vlákna na vycpání.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (7)

100% bavlna
od 35.00 Kč /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 40.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 35.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 70Kč. Více zde.
STAHOVACÍ SMYČKA, KOUZELNÝ KROUŽEK:
Háčkujeme-li díl od středu v kruhových řadách, je vhodné začít místo běžně používaného „pevného“ kroužku z řo touto stahovací smyčkou – je pohyblivá a tak díky ní můžeme upravit velikost dírky ve středu dílu:
uchopíme konec příze a obtočíme ji 1x kolem ukazováku, čímž vytvoříme smyčku. Smyčku stáhneme z prstu, podržíme palcem a prostředníkem levé ruky a kolem ukazováku navineme přízi obvyklým způsobem, jak jsme u háčkování zvyklí. Háček vpíchneme do smyčky, nabereme přízi a protáhneme ji smyčkou, uháčkujeme 1 řo a potom (kolem smyčky) KS. Když uháčkujeme potřebný počet KS, zatáhneme za konec příze a smyčku stáhneme; konec příze přichytíme v rubu. Pokračujeme háčkováním v kruhových řadách.

KRUHOVÉ ŘADY ve spirále:
Po uháčkování posledního KS v kruhové řadě navazujeme další kruhovou řadu plynule 1 KS do následujícího KS (= do prvního KS předchozí kr. řady). POZN.: Označíme si začátek kruhové řady – značku vložíme mezi poslední a první KS, během háčkování značku s přibývajícími řadami stále posunujeme výš.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
1 KS přidáme uháčkováním 2 KS do následujícího KS.

TIP - UJÍMÁNÍ:
1 KS ujmeme sháčkováním 2 KS dohromady, takto: *vpíchneme háček do následujícího KS, nabereme přízi*, *-* 1x zopakujeme, 1x nahodíme a protáhneme přízi všemi 3 smyčkami na háčku.
--------------------------------------------------------
JABLÍČKO:
Háčkujeme kruhovými řadami ve spirále. Začínáme stahovací smyčkou – viz výše – a háčkujeme od středu dolní strany jablíčka červenou přízí háčkem č.4,5.
1. kruhová řada: do stahovací smyčky uháčkujeme 7 KS.
2. kr. řada: do každého KS háčkujeme 2 KS = 14 KS.
3. kr. řada: *1 KS do následujícího KS, 2 KS do dalšího KS*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 21 KS.
4. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 2 KS, 2 KS do dalšího KS*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 28 KS.
5. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 3 KS, 2 KS do dalšího KS*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 35 KS.
6. kr. řada: 1 KS do každého KS.
7. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 4 KS, 2 KS do dalšího KS*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 42 KS.
8. – 16. kr. řada: 1 KS do každého KS.
17. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 5 KS, 1 KS ujmeme*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 36 KS.
18. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 4 KS, 1 KS ujmeme*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 30 KS.
19. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 3 KS, 1 KS ujmeme*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 24 KS.
20. kr. řada: *po 1 KS do každého z následujících 2 KS, 1 KS ujmeme*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 18 KS.
21. kr. řada: *1 KS do následujícího KS, 1 KS ujmeme*, *-* opakujeme v průběhu celé kr. řady = 12 KS.
22. kr. řada: každé 2 KS sháčkujeme dohromady = 6 KS, přízi odstřihneme. Jablíčko vyplníme vatou nebo dutým vláknem a koncem příze sešijeme posledních 6 KS. POZN.: Koncem příze prošijeme jablíčko uprostřed zdola nahoru a vytvoříme tak na obou stranách typický důlek.

STOPKA:
Háčkujeme kruhovými řadami ve spirále. Hnědou přízí uháčkujeme 3 řo, pak do 1. a 2. z nich po 2 KS = 4 KS. Pokračujeme v kruhových řadách a uháčkujeme celkem 16 KS (= 1 KS do každého KS); poté přízi odstřihneme a zapošijeme.

LIST:
Háčkujeme v řadách. Pistáciovou přízí uháčkujeme řetízkovou řadu z 8 řo, podél ní pak z jedné strany pokračujeme takto: pevné oko do 2. řo od háčku, po 1 KS do každého z následujících 2 řo, 1 PDS do dalšího řo, po 1 DS do každého z následujících 2 řo, 2 KS do posledního řo. Poté háčkujeme z druhé strany řetízkové řady, takto: po 1 DS do každého z následujících 2 řo, 1 PDS do dalšího řo, po 1 KS do každého z následujících 2 řo, 1 pevné oko do posledního řo; přízi odstřihneme a zapošijeme.

DOKONČENÍ:
Stopku a list přišijeme na vrcholek jablíčka.

Justyna 26.10.2018 - 09:31:

Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź. Pytałam się ze względu na to łatwiej mi się uczy z instrukcji video. Podstawy nauczyłam się przyglądając mojej mamie, dlatego trudniej jest mi robić z opisów.

Justyna 24.10.2018 - 20:11:

Macie być może video "jak przerabiać na okrągło, w spiralę" ? Byłoby bardzo pomocne. Z góry dziękuje :)

DROPS Design 25.10.2018 kl. 09:57:

Witaj Justyno! Niestety nie, ale jest to bardzo proste. Nie ma przejścia na początku okrążenia w postaci 1 oł zastępującego 1-sze oś, po prostu cały czas przerabiasz oczka ścisłe. Warto umieścić marker na początku okrążenia (umowne miejsce), aby łatwiej było dodawać oczka. Powodzenia!

Irina Marzo 05.09.2017 - 22:21:

Good evening! In the description of the stem of the apple it's written: "Continue in the round and work a total of 16 dc with 1 dc in every dc". So, having 4 dc I can't understand, what should I do to have 16 dc? Could you be so kind to explane me. Thank you.

DROPS Design 06.09.2017 kl. 08:53:

Dear Mrs Marzo, you work now in the round without joining at the end of each round a total of 16 dc over the 4 dc for the stem, ie work a total of 4 rounds (x 4 dc = 16 dc). Happy crocheting!

Xxx 05.11.2014 - 18:52:

Čo znamená to KS ?

DROPS Design 06.11.2014 kl. 08:06:

Dobrý den, KS je zkratka pro krátký sloupek - jak na něj uvidíte zde: DS je pak dlouhý sloupek, PDS polodlouhý sloupek (nebo také polosloupek), řo řetízkové oko... Hodně zdaru! Hana

Claudia Langer 06.11.2013 - 01:17:

Ich verstehe den Stiel nicht. Müssen die 3 Luftmaschen mit Kettmasche erst zum Ring geschlossen werden, oder wie kann man hier spiralförmig häkeln?

DROPS Design 07.11.2013 kl. 09:17:

Liebe Claudia, das ist hier nicht nötig. Sie können die 4 M häkeln und dann gleich wieder mit der 1. weiterfahren, so schliesst sich der Kreis. Dann vorzu immer weiterhäkeln (spiralfömig rund).

Hanne Rørbæk 06.09.2013 - 18:48:

Hvor mange æbler bliver der af 1 ngl rødt?

DROPS Design 18.09.2013 kl. 13:28:

Du får sikkert et par æbler af 1 nøgle, skriv gerne selv svaret ind når du kommer så langt! God fornøjelse!

Nadine 18.12.2012 - 11:05:

Hallo ich glaube einen Fehler entdeckt zu haben. Und zwar in Reihe 17 heißt es: " * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM in die nächste fM *, von *-* wdh = 36 fM." Müsste es nicht heißen: * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM zusammen*, von *-* wiederholen"? Denn die Maschenanzahl würde ja sonst zunehmen und nicht abnehmen!

DROPS Design 18.12.2012 kl. 19:33:

Liebe Nadine, vielen Dank für den richtigen Hinweis. Wir haben sofort eine Korrektur vorgenommen.

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 23-60