Belle Hele by DROPS Design

Hæklet legetøj: pære i DROPS Paris.

DROPS Design: Model nr w-026-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 39, pistaciegrøn
50 g f.nr 11, opal grøn
En rest f.nr 44, brun

DROPS HÆKLENÅL nr 4,5 - eller den nål du skal bruge for at få 18 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vat til fyld
--------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 17.9kr. Læs mere.

Instruktioner

MAGISK CIRKEL:
Arb startes med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garn enden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, slå om og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, træk i garnenden så du snører løkken sammen. Hæft garnenden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt i cirkel.

HÆKL RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsæt til næste omg med 1 fm i næste fm (= 1.fm fra forrige omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og 1.fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 fm ud ved at hækle 2 fm i næste fm.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 fm ind ved at hækle næste 2 fm sammen således: * Stik nålen ind i næste fm, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
--------------------------------------------------------

PÆRE:
Arb hækles rundt i cirkel. Der startes med at lave en MAGISK CIRKEL - læs forkl over - nederst på pæren med pistaciegrøn på nål 4,5.
1.OMG: Hækl 7 fm om den magiske cirkel – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL!
2.OMG: Tag 1 fm ud i hver fm = 14 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver af de næste 2 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 28 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver af de næste 3 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 35 fm.
6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
7.OMG: * 1 fm i hver af de næste 4 fm, tag 1 fm ud i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 42 fm.
8.-13.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
14.OMG: * 1 fm i hver af de næste 4 fm, luk 1 fm *, gentag fra *-* omg rundt = 35 fm.
15.OMG: * 1 fm i hver af de næste 3 fm, luk 1 fm *, gentag fra *-* omg rundt = 28 fm.
16.OMG: * 1 fm i hver af de næste 5 fm, luk 1 fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
17.-22.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
23.OMG: * 1 fm i hver af de næste 2 fm, luk 1 fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
24.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
25.OMG: * 1 fm i næste fm, luk 1 fm *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
26.OMG: Hækl 1 fm i hver fm.
27.OMG: Hækl alle fm på omg sammen 2 og 2 = 6 fm, klip tråden. Fyld pæren med vat, sy de sidste 6 fm sammen med tråd enden.

STILK:
Arb hækles rundt i cirkel. Hækl 3 lm med brun på nål 4,5, derefter 2 fm i 1.og 2.lm som blev hæklet = 4 fm. Videre hækles 16 fm med 1 fm i hver fm, klip og hæft tråden.

BLAD:
Arb hækles frem og tilbage. Hækl en række med 8 lm med opal grøn på nål 4,5, derefter hækles der langs lm-rækken således: 1 km i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver af de næste 2 lm, 1 halvst i næste lm, 1 st i hver af de næste 2 lm, 2 fm i den sidste lm. Videre hækles der på den anden side af lm-rækken således: 1 st i hver af de næste 2 lm, 1 halvst i næste lm, 1 fm i hver af de næste 2 lm, 1 km i den sidste lm, klip og hæft tråden.

MONTERING:
Sy stilken og bladet på toppen af pæren.

----------------------------------------------------------
Kurv – se småDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Gulerod – se småDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – se småDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Jordbær – se småDROPS: 23-59
----------------------------------------------------------
Æple – se småDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Clementin – se småDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banan – se småDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Svamp – se småDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Valerie M 24.05.2019 - 07:58:

Bonjour je vais me lancer dans la confection du panier fruits et légumes; Je voudrais savoir quelle est environ la taille des différents éléments comme par exemple la poire ? Je ne sais pas si c'est mentionné dans les explications ? merci pour votre réponse Bonne journée

DROPS Design 24.05.2019 kl. 08:31:

Bonjour Valérie, nous n'avons pas ces indications, toutefois, sur la base du nombre de mailles, la poire fera environ 23 cm de circonférence au plus large, sur la base de l'échantillon indiqué - soit environ 7 cm de diamètre. Bon crochet!

Paola 18.04.2019 - 23:56:

Muchas gracias por compartir. Es muy bueno que se pueda cambiar el idioma, para poder hacer los trabajos. Gracias

Ingmari 22.03.2019 - 17:46:

Jag förstår inte hur man virkar stjälken till päronet och äpplet. När man har 4 fm enligt beskrivningen och sen ska virka 16 fm med 1 fm i varje fm får jag det inte att gå ihop. Hur ska jag kunna virka 16 fm med 1 fm i varje fm när jag bara har 4 fm? Hälsningar Ingmari

DROPS Design 25.03.2019 kl. 17:27:

Hej, du ska virka 1 fast maska i varje fast maska tills du har virkat totalt 16 fasta maskor.

Maria D 13.03.2019 - 14:02:

Gibt es eine Möglichkeit die Birne zu vergrößern? Ich bin auf der Suche nach einer Anleitung für eine Birne mit einem Durchmesser von ca 25cm.

DROPS Design 13.03.2019 kl. 15:11:

Liebe Maria, wir können leider nicht jeder Anleitung nach jeder Anfrage anpassen, aber wie wäre es, wenn Sie mit 2 oder 3 Fäden Paris und die passende Häkelnadel häkeln? (beachten Sie nur, daß die Arbeit etwas fest sein muss). Viel Spaß beim häkeln!

Evi 16.01.2019 - 23:32:

Help ivm steeltje ; hoe kom je van 4 v naar 16 v ? 🤔 Moet je dan telkens in de 1e en 2e , 2 v maken ? Heb al van alles geprobeerd , maar lukt niet 😥 Grts Evi

DROPS Design 17.01.2019 kl. 09:32:

Dag Evi,,/p>

Je haakt eerst 3 lossen en dan haak je a.h.w. in de rondte om die lossen heen, dus i.p.v. dat je toeren heen en weer haakt, haak je aan de bovenkant en onderkant van de lossen en zo ga je in de rondte met steeds 2 vasten in 1 steek.

Eve 18.04.2015 - 20:58:

Ich finde diese Anleitung sowie alle anderen toll; Danke dafür....und : die Anleitung ist korrekt so, habe selbst ausprobiert

Claudia 03.12.2013 - 18:58:

Fortsetzung: In meinem ersten Kommentar habe ich die korrigierten Abnahmen aufgeschrieben.

Claudia 03.12.2013 - 18:58:

Am Ende der 7. Rd habe ich 42 M. Wenn ich dann in Rd 14 1 fM in die nächsten 4 fm häkle und dann 1 M abnehme, geht das am Ende der Rd nicht auf. Laut Anleitung sollen dann 35M vorhanden sein (also 7M abgenommen). Das funktioniert aber nur, wenn man in Rd 14 1 fM in die nächsten 5 fM häkelt und dann eine M abnimmt. Nimmt man die Abnahmen so vor, wie Sie es beschrieben haben, dann nimmt man insgesamt 8 M ab und am Ende der Rd bleiben 2 übrig. Das setzt sich in den kommenden Reihen fort.

DROPS Design 04.12.2013 kl. 07:54:

Liebe Claudia, die Anleitung ist korrekt: Sie haben 42 M und der Abnahme-Rapport geht über 6 M (4 fM und dann 2 fM zusammenhäkeln). Also 42 M geteilt durch 6 = 7 x , also 7 Abnahmen und 35 M übrig.

Claudia 02.12.2013 - 11:50:

Meiner Meinung nach stimmen die Abnahmen nicht: 14. Rd: 1fm in die nä 5 fm, 1 M abnehmen (= 35 M) 15. Rd: 1fm in die nä 4 fm, 1 M abn (= 28 M) 16. Rd: 1fm in die nä 6 fm, 1 M abn (= 24 M) 23. Rd: 1 fm in die nä 3 fm, 1 M abn (= 18 M) 25. Rd: 1 fm in die nä 2 fm, 1 M abn (= 12 M)

DROPS Design 03.12.2013 kl. 15:51:

Liebe Claudia, bitte schreiben Sie uns, an welcher Stelle Sie den Fehler vermuten. Auf den ersten Blick sieht für mich alles korrekt aus.

JanetS 23.04.2013 - 03:41:

Very fun and pears look very real. Pattern was well written. Thank you very much.

Kommentere opskrift DROPS Children 23-61