Ambrosia by DROPS Design

Virkattu DROPS omena ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-024-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 12, punainen
50 g nro 39, pistaasinvihreä
Jäännöslankaa nro 44, ruskea

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua omenan täyttämiseen.

Kommentit (5)

100% Puuvillaa
alkaen 0.80 € /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 0.95 € /50g
Tilaa
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 0.80 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 1.60€. Lue lisää.
ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

OMENA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee omenan alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) punaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
8.-16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
17.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
20.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
21.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
22.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä omena vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen. HUOM: Vedä lanka omenan kärjen ja alaosan läpi siten, että työhön muodostuu syvennys.

VARSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 3 kjs ruskealla langalla ja koukulla nro 4,5. Virkkaa sitten 2 ks 1. ja 2. kjs:aan = 4 ks. Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 16 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

LEHTI:
Virkataan tasona. Virkkaa 8 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5, virkkaa sitten kjs-ketjuun seuraavasti: 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 2 ks viimeiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-ketjun toiseen reunaan seuraavasti: 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä varsi ja lehti omenan kärkeen.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Kiwi: ks. LastenDROPS 23-58
------------------------------------------------------
Mansikka: ks. LastenDROPS 23-59
------------------------------------------------------
Päärynä: ks. LastenDROPS 23-61
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Banaani: ks. LastenDROPS 23-63
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Kommentit (5)

Näppäile kommenttisi tähän!

Irina Marzo 05.09.2017 - 22:21:

Good evening! In the description of the stem of the apple it's written: "Continue in the round and work a total of 16 dc with 1 dc in every dc". So, having 4 dc I can't understand, what should I do to have 16 dc? Could you be so kind to explane me. Thank you.

DROPS Design 06.09.2017 kl. 08:53:

Dear Mrs Marzo, you work now in the round without joining at the end of each round a total of 16 dc over the 4 dc for the stem, ie work a total of 4 rounds (x 4 dc = 16 dc). Happy crocheting!

Xxx 05.11.2014 - 18:52:

Čo znamená to KS ?

DROPS Design 06.11.2014 kl. 08:06:

Dobrý den, KS je zkratka pro krátký sloupek - jak na něj uvidíte zde: DS je pak dlouhý sloupek, PDS polodlouhý sloupek (nebo také polosloupek), řo řetízkové oko... Hodně zdaru! Hana

Claudia Langer 06.11.2013 - 01:17:

Ich verstehe den Stiel nicht. Müssen die 3 Luftmaschen mit Kettmasche erst zum Ring geschlossen werden, oder wie kann man hier spiralförmig häkeln?

DROPS Design 07.11.2013 kl. 09:17:

Liebe Claudia, das ist hier nicht nötig. Sie können die 4 M häkeln und dann gleich wieder mit der 1. weiterfahren, so schliesst sich der Kreis. Dann vorzu immer weiterhäkeln (spiralfömig rund).

Hanne Rørbæk 06.09.2013 - 18:48:

Hvor mange æbler bliver der af 1 ngl rødt?

DROPS Design 18.09.2013 kl. 13:28:

Du får sikkert et par æbler af 1 nøgle, skriv gerne selv svaret ind når du kommer så langt! God fornøjelse!

Nadine 18.12.2012 - 11:05:

Hallo ich glaube einen Fehler entdeckt zu haben. Und zwar in Reihe 17 heißt es: " * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM in die nächste fM *, von *-* wdh = 36 fM." Müsste es nicht heißen: * 1 fM in die nächsten 5 fM, 2 fM zusammen*, von *-* wiederholen"? Denn die Maschenanzahl würde ja sonst zunehmen und nicht abnehmen!

DROPS Design 18.12.2012 kl. 19:33:

Liebe Nadine, vielen Dank für den richtigen Hinweis. Wir haben sofort eine Korrektur vorgenommen.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 23-60