DROPS / 134 / 54

Edith Piaf by DROPS Design

Czapka turban DROPS, z włóczki „Alpaca”.

DROPS design: Model nr Z-581
Grupa włóczek A
---------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - L/XL
Obwód głowy: 56/58 - 58/60 cm
Wysokość: ok. 18-21 cm
Obwód: ok. 52-54 cm

Materiał: DROPS ALPACA Garnstudio
Kolor nr 0302, eco camel: 100-150 g

DRUTY DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 o. x 28 rz. 2 nitkami włóczki Alpaca przerabianymi razem otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

(Patrz objasnienia...)

Tagi: czapki,
14.00 PLN
9.80 PLN
14.90 PLN
10.40 PLN

Przer. wzdłuż robótki zaczynając od środka tyłu. Na druty nr 3 nabrać 50-58 o. (w tym 1 o. brzeg. z każdej strony) 2 nitkami włóczki Alpaca przerabianymi razem. W 1-szym rz. (= na prawej stronie robótki) przer. ściągaczem następująco: 1 o. brzeg. (przer. dżersejem do końca), *2 o.p., 2 o.l.*, powt. od *-*, zakończyć 1 o. brzeg. (przer. ściegiem francuskim do końca). Umieścić jeden marker na końcu 1-szego rz. = góra czapki – patrz A na rys. 1 (dół czapki = C na rys. 1 = na pocz. 1-szego rz.). Dalej przer. ściągaczem z 1 o. brzeg. z każdej strony tak samo, aż robótka mierzy 26-27 cm. Umieścić teraz drugi marker na końcu rz. na prawej stronie robótki (= środek przodu – patrz B na rys. 1). Dalej przer., aż dł. robótki wynosi 52-54 cm, na końcu przer. 1 rz. na prawej stronie robótki. W nast. rz. (= na lewej stronie robótki) zamknąć luźno wszystkie o. tak jak schodzą z drutu, odciąć nitkę zostawiając 50-60 cm na wykończenie.

WYKOŃCZENIE:
Złożyć robótkę na pół, zszyć brzegi na prawej stronie robótki na środku tyłu i na górze czapki następująco: szyć od C w kierunku A i dalej w kierunku D – patrz rys. 1 = zostaje ok. 2 cm od B (środek przodu). Obrócić czapkę na lewą stronę robótki i zszyć przez czubek na środku tyłu, w odl. ok. 4 cm od A – patrz rys. 2, założyć czubek na dół w kierunku C i doszyć do szwu na środku tyłu.

WYKOŃCZENIE CD.:
Na druty nr 3 nabrać 12 o. 2 nitkami włóczki Alpaca. Przer. dżersejem przez 17-18 cm i zamknąć. Przeciągnąć powstały pasek na lewej stronie robótki przez otwór na środku przodu (między B i D na rys. 1), zacisnąć na środku przodu i przełożyć pasek na dole czapki, zszyć końce paska na lewej stronie czapki.

Schemat

= szew przez/po drugiej stronie
= kierunek przerabiania

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 134-54.