DROPS / 122 / 42

Whistle by DROPS Design

Bolerko DROPS ściegiem francuskim, z włóczki DROPS Nepal. Od S do XXXL.

DROPS design: model nr NE-031
--------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał: DROPS NEPAL od Garnstudio
300-300-350-350-400-450 g kolor nr 0501m, szary mix

DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS (80 cm) nr 4,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem francuskim 18 o. x 34 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
GUZIKI ROGOWE DROPS nr 538: 2 szt.

65% Wełna, 35% Alpaka
od 10.60 zł /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 11.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 63.60zł. Więcej informacji.

--------------------------------------------------------

BOLERKO:
Tył jest przerabiany od góry do dołu, następnie nabieramy oczka na podkroje rękawów i dalej przerabiamy przody i tył w tym samym czasie, w tę i z powrotem (rzędy zaczynają się na środku tyłu). Przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką, aby zmieścić wszystkie oczka.

TYŁ:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 54-58-62-66-72-78 o. włóczką Nepal. Umieścić 1 marker na środku na drucie (= środek tyłu) = 27-29-31-33-36-39 o. z każdej strony markera. Przerabiać ściegiem francuskim - patrz powyżej. Na wys. 21-22-23-24-25-26 cm zdjąć wszystkie oczka na drut pomocniczy (= dolna część tyłu).

TYŁ & PRZODY:
Zacząć od markera na górze tyłu, nabrać 1 o. w każde z 27-29-31-33-36-39 o. wzdłuż rzędu nabierania oczek, od markera na środku tyłu do boku (nabierać w skrajne pętelki oczek), dalej nabrać 38-40-42-44-45-46 o. (= podkrój rękawa), wziąć z powrotem na druty 54-58-62-66-72-78 o. dolnej części tyłu, nabrać 38-40-42-44-45-46 o. (= podkrój rękawa) i nabrać 1 o. w każde z 27-29-31-33-36-39 o. wzdłuż rzędu nabierania oczek z boku, do markera = 184-196-208-220-234-248 o.
OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!
Następnie umieścić 6 nowych markerów wzdłuż dekoltu tyłu (tj. 3 z każdej strony środka tyłu), umieścić po 1 markerze za 3, 6 i 9 o. od środka tyłu z każdej strony.
Dalej przerabiać ściegiem francuskim w tę i z powrotem, od środka tyłu, W TYM SAMYM CZASIE na końcu 2 pierwszych rzędów nabrać 1 o. od środka tyłu (= 2 dodane o.). Powtarzać dodawanie oczek w sumie 3 razy co 3 cm, z każdej strony. W TYM SAMYM CZASIE, w 2-gim rzędzie (po tym jak oczka zostały nabrane wokół tyłu = na prawej stronie robótki) dodać 1 o. za każdym z 3 markerów na początku rzędu i przed 3 markerami na końcu rzędu (widok na prawej stronie robótki). Dodawać wykonując 1 narzut, w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur. Dodaliśmy teraz 6 o. w miejscu markerów. Powtarzać dodawanie oczek w sumie 4-4-4-5-5-5 razy co 8 rzędów = 214-226-238-256-270-284 o.
Na wys. 10-10-11-11-12-12 cm (dodawanie oczek na środku tyłu jest zakończone) zamknąć 38-40-44-46-50-56 o. środkowych (= dolna część na środku tyłu) i kończyć każdy bok oddzielnie. Zdjąć na drut pomocniczy oczka jednego boku i dalej przerabiać tylko oczka na drucie następująco: dalej przerabiać ściegiem francuskim, W TYM SAMYM CZASIE zamykać z każdej strony następująco :
zamknąć 2 o. na początku rzędu w każdym rzędzie, od środka tyłu.
zamknąć 1 o. na początku rzędu w każdym rzędzie, z boku.
Dalej zamykać oczka tak samo, aż wszystkie zostaną zamknięte. W TYM SAMYM CZASIE po przerobieniu ok. 20-21-23-24-26-27 cm od podkroju rękawa (mierzyć zgodnie z kierunkiem robótki), wykonać 1 dziurkę na guzik. Umieścić dziurkę na guzik na wys. ok. 1/3 oczek od dołu. 1 DZIURKA NA GUZIK = zamknąć 2 o. i nabrać 2 o. w następnym rzędzie. Kolejną dziurkę wykonać w odl. 4 cm od 1-szej. – UWAGA: 2-ga dziurka na guzik powinna znajdować się bezpośrednio nad 1-szą, mierząc zgodnie z kierunkiem robótki.
Wziąć z powrotem oczka z drutu pomocniczego z drugiej strony i przerabiać w taki sam sposób, tylko w odwrotnym układzie. UWAGA: nie wykonywać dziurek na guziki!

WYKOŃCZENIE:
Zszyć kołnierz na środku tyłu – zszywać brzeg do brzegu, wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek, aby szew nie był zbyt gruby. Wyłożyć wykończenie dekoltu na prawą stronę robótki. Przyszyć guziki.

Schemat

= marker przy dekolcie tyłu
= szew kołnierza na środku tyłu
= kierunek robótki

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 122-42) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (12)

Luba 25.03.2019 - 11:26:

Thank you for your answer.

Luba 25.02.2019 - 12:36:

...cast off the middle 38-40-44-46-50-56 sts on needle (= bottom edge mid back) .... Slip sts on one side of piece on a stitch holder and continue on (How many? and Where are they?) sts on needle ...??? It looks out awfully!! I tried 3 times...and NOTHING..

DROPS Design 28.02.2019 kl. 14:30:

Dear Luba, you cast off the middle 38-56 sts (bottom on back piece) then continue back and forth on one side of piece = from middle on top of piece (= see A in chart) towards the cast off sts decreasing 2 sts at the beg of every row from mid back (from cast off sts) and decreasing 1 st at the beg of every row from the side (from mark-A). Happy knitting!

Isabel 21.02.2019 - 07:37:

Stunning

Людмила 14.07.2010 - 18:54:

Подскажите пожалуйста, почему нет описания к этой модели? Спасибо.

Lana 12.07.2010 - 04:14:

Elegant and very qt!

Inger 06.07.2010 - 20:33:

Sidder ikke så godt

Beatrice 01.07.2010 - 16:05:

Wunderbar für meine Töchter!!!

Elín 24.06.2010 - 23:28:

This is nice :-)

Anette 23.06.2010 - 20:18:

Den skal bare laves

Susanne 13.06.2010 - 14:03:

Sehr schön!!!!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 122-42