DROPS / 116 / 9

Frozen Cherries by DROPS Design

Lille DROPS vest i ”Alpaca” med rundt bærestykke og norsk mønster. Str XS til XXL

DROPS design: Model nr Z-439
----------------------------------------------------------
Størrelse: XS - S - M - L - XL - XXL Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
150-200-200-200-250-250 gr f.nr 0517, grå
50-50-50-50-100-100 gr f.nr 0100, natur
50 gr i alle str f.nr 3770, mørk rosa
----------------------------------------------------------
DROPS RUNDP (80 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (80 cm) nr 2,5 – til Rib.
DROPS Kantet sølvknap nr 534: 6 stk.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 104.75kr. Læs mere.

Instruktioner

MØNSTER: Se diag M.1- diag ses fra retsiden og viser 1 rapport af mønsteret. Hele mønsteret strikkes i glatstrik.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
RYG- OG FORSTYKKE: Arb strikkes frem og tilbage på rundp fra midt foran.
Slå 244-268-292-316-348-380 m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 2,5 med grå. Strik Rib således (1.p = retsiden): 1 kantm som strikkes r på hver p, * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-*, slut af med 2 r og 1 kantm som strikkes r på hver p. Når Ribben måler 6 cm strikkes der 1 p fra retsiden hvor alle 2 vr tages ind til 1 vr = 184-202-220-238-262-286 m. Skift til rundp 3 og fortsæt i glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 22-23-24-25-26-27 cm strikkes næste p således fra retsiden: Strik 40-45-49-54-60-66 m, luk 12 m af til ærmegab, strik 80-88-98-106-118-130 m, luk 12 m af til ærmegab og strik 40-45-49-54-60-66 m = 160-178-196-214-238-262 m totalt på p. Læg arb til side og strik ærmekanterne.

ÆRMEKANT: Arb strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 114-114-122-122-126-130 m op på rundp 2,5 med grå og strik Rib = 2 r / 2 vr med 1 kantm i hver side som strikkes r på hver p. Når arb måler 3 cm strikkes der 1 p hvor alle 2 vr tages ind til 1 vr = 86-86-92-92-95-98 m. Videre lukkes der 7 m af i hver side = 72-72-78-78-81-84 m. Læg arb til side og strik 1 ærmekant til på samme måde.

BÆRESTK: Sæt ærmekanterne ind på samme rundp 3 som ryg- og forstykke hvor der blev lukket af til ærmegab = 304-322-352-370-400-430 m. Strik første p vrang fra vrangen – Samtidig med at der tages 3-1-3-1-3-5 m ud jævnt fordelt = 307-323-355-371-403-435 m. Strik 0-2-6-8-12-14 p glatstrik med grå, derefter strikkes der og tages ind efter M.1 (1.p = retsiden) med 1 kantm i hver side som strikkes r på hver p (næst sidste m på p strikkes som første m i M.1 men uden indtagninger så mønsteret bliver ens på hver side midt foran). Efter alle indtagninger er der 117-123-135-141-153-165 m på p. Fortsæt med grå, på næste p fra retsiden tages der ind jævnt fordelt til 96-100-104-108-112-116 m. Arb måler ca 40-42-44-46-48-50 cm op til skulderen. Sæt m på 1 tråd.

VENSTRE FORKANT: Strik frem og tilbage på rundp. Strik 124 til 156 m op (delbart med 4) langs venstre forstk indenfor 1 kantm på rundp 2,5 med grå. Strik 1 p ret fra vrangen. Fortsæt i Rib således (fra retsiden): 1 m som strikkes r på hver p, * 2 r, 2 vr *, gentag fra
*-*, slut af med 2 r og 1 m som strikkes r på hver p. Fortsæt således til Ribben måler ca 3 cm. Luk løst af med r over r og vr over vr.

HØJRE FORKANT: Strik som venstre forkant - men når forkanten måler 1 cm lukkes der af til 6 knaphuller jævnt fordelt – øverst knaphul skal være 1 cm fra toppen og nederste ca 3 cm fra nederkant. 1 KNAPHUL = luk 2 vr af (set fra retsiden) og slå 2 nye m op over de aflukkede på næste p.

HALSKANT: Strik frem og tilbage på rundp. Strik på rundp 2,5 med grå således: 8 m øverst på højre forkant, strik derefter alle m ind fra tråden på bærestk – men i beg og slutningen strikkes de 2 yderste m r sm (så kantm bliver lukket) og strik til sidst 8 m op øverst på venstre forkant = 110-114-118-122-126-130 m. Fortsæt med forhøjning bagpå i glatstrik således (1.p = vrangen): Strik 65-67-69-71-73-75 m, vend, strik 20 m, vend, strik 30 m, vend, strik 40 m, vend, fortsæt således med at strikke over 10 m mere for hver gang der vendes til der er strikket over totalt 100 m, vend og strik p ud. Strik 1 p hvor der tages ud jævnt fordelt til 124-128-132-136-140-144 m. Fortsæt med Rib således set fra VRANGEN: 1 kantm som strikkes r på hver p, * 2 vr, 2 r *, gentag fra *-* og slut af med 2 vr og 1 kantm som strikkes r på hver p – fortsæt med r over r, vr over vr og retstrik over retstrik. Når Ribben måler 3 cm lukkes der løst af med r over r og vr over vr.

MONTERING: Sy ærmekanterne sammen indenfor 1 kantm og sy derefter åbningerne under ærmerne. Sy knapperne i.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 16.09.2013
Nyt diagram M.1 (kun de 6 nederste pinde er forandret)

= mørk rosa
= 2 r sm

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 116-9) for mål og udregninger.

Susanne Behrens 29.03.2017 - 10:49:

Ich würde gern diese Rundpasse für einen Pullover verwenden, wie komme ich dann mit dem Mustersatz hin?

DROPS Design 29.03.2017 kl. 12:01:

Liebe Frau Behrens, hier finden Sie Pullover mit Garngruppe A, damit können Sie Inspiration finden. Bei weitere Auskfünfte wird Ihnen gerne Ihr DROPS Laden helfen. Viel Spaß beim stricken!

Maria 02.03.2012 - 09:35:

I'm spanish.This is my first time that I'm working in a english pattern. I don't understand the meaning of K2 P2 can anybody help me?Thank you

DROPS Design 02.03.2012 kl. 20:58:

Hola! K2, P2 = 2 derechos, 2 reveses.

Åsa Myrli 06.10.2009 - 13:35:

Jättefint mönster och rolig konstruktion. Rekommenderas! Det gick också bra att följa instruktionerna.

Raija Tanninen 24.07.2009 - 18:04:

Kauniit värit ja malli myös kiva.Ihastuin! Raija

Damiane Lucas 13.07.2009 - 17:26:

What a cute sweater! I love it! Greetings to all from California, USA.

Elisabeth 01.07.2009 - 22:04:

Rigtig sød

Treacy 28.06.2009 - 12:46:

Gorgeous

Zala 20.06.2009 - 11:48:

Väldigt chick med söta färger.

Laila 20.06.2009 - 00:18:

Synes den var helt super.Nydelige farger sammen.

Anita 18.06.2009 - 11:30:

Kjempefin og fantastisk

Kommentere opskrift DROPS 116-9