DROPS Extra / 0-521

DROPS Extra 0-521 by DROPS Design

Strikket DROPS julenissebluse til hund i ”Alpaca” og ”Puddel”.

Tags: husdyr, jul, julemand,

Størrelse: XS - S - M
Hele blusen strikkes i Rib - den ser derfor smal ud, men den bliver ret elastisk.
HUNDENS MÅL:
Brystvidde: ca 28/32 – 40/44 – 48/52 cm
Ryglængde: ca 24 – 32 - 40 cm
Eks på hunderaser: XS = Chihuahua,
S = Bichon Frisé, M = Cocker Spaniel
------------------------------------------------------------
Materialer: DROPS ALPACA
100-150-200 gr f.nr 3620, rød
Og brug: DROPS PUDDEL
50-50-50 gr f.nr 01, natur
------------------------------------------------------------
DROPS STRØMPEP nr 4 (rundp – 40 cm i den største str) – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik med 2 tråde Alpaca på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3.
DROPS HÆKLENÅL nr 6.

BLUSE: Tøjet strikkes rundt på p fra halsen og ned.
Slå 48-64-80 m op på Strømpep (rundp) 4 med 2 tråde Alpaca. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 4-6-8 cm. Nu strikkes 1 omg vr (i denne omg skal der samles m op til hætte bagefter). Strik 1 omg Rib som før, på næste omg tages der ud i hver 2. vrang-parti fra 2 vr til 3 vr = 54-72-90 m. Strik Rib til arb måler 6-10-14 cm, nu tages der ud i de resterende vr-partier fra 2 vr til 3 vr = 60-80-100 m. Fortsæt i Rib = 2 r / 3 vr.
Når arb måler 8-12-16 cm deles der til forben således: Luk 2 r, sæt de næste 13-18-23 m på 1 tråd (= midt under maven), luk 2 ret af, strik de resterende 43-58-73 m som før. Fortsæt at strikke Rib frem og tilbage over disse m (= rygstykke) i 5-8-10 cm fra delingen, sæt derefter m på 1 tråd.
Sæt de 13-18-23 m under maven tilbage på p og strik Rib i 5-8-10 cm.
Videre sættes alle m tilbage på p – SAMTIDIG slåes der 2 nye m op i hver side imellem mave- og rygstykket = 60-80-100 m. Fortsæt Ribben som før. Når arb måler 20-28-35 cm lukkes 9-10-13 m af midt under maven.
Arb strikkes færdig frem og tilbage på p – SAMTIDIG lukkes der af i hver side, i beg af hver p: 2 m 2 gange, 1 m 2-5-7 gange, 2 m 1 gang og 3 m 1 gang. Luk derefter de resterende 29-42-55 m af.
Arb måler ca 25-35-45 cm.

BEN: Strik 36-52-64 m op med 1 tråd Alpaca på Strømpep 3 rundt om den ene åbning til ben. Strik Rib = 2 r/ 2 vr i 3-5-7 cm, luk af med r over r og vr over vr.
Gentag rundt om den anden åbning til ben.

HÆTTE: Put halsen ind i blusen ved den vrangstrikkede omg. Hold blusen så vrang-omg peger fra dig. Saml derefter m op i denne omg med 1 tråd Alpaca på rundp 3 – der samles ikke op i 6-10-14 m midt under maven, men i de resterende m rundt = 42-54-66 m. Strik 1 p vrang tilbage - SAMTIDIG tages der ud jævnt fordelt til 70-90-110 m således: * Strik 1 m, strik 2 m i hver af de 2 næste m *, gentag fra *-* p ud.
Strik glatstrik frem og tilbage med 3 m retstrik i hver side til hætten måler 12-16-20 cm.
For pænest resultat strikkes hætten sammen øverst uden at lukke af, der kan ev lukkes af og derefter syes sammen med maskesting.

HÆKLEKANT: Hækl med Puddel på nål 6 rundt om hætten, nederst rundt om benene og rundt om åbningen bag på blusen.
Hækl således: 1 fm i første m, * 1 lm, spring over 1 cm, 1 fm i næste m *, gentag fra *-*.

POMPON: Lav 1 pompon på ca 5 cm i diameter med Puddel. Sy pomponen fast yderst i spidsen af hætten.

Kommentarer (23)

Skriv din kommentar her!

Mariarita 21.12.2018 - 11:24:

Spettabile Staff,buongiorno.Volevo augurare a tutti Voi serene festività.Un gaio 2019,all'insegna della creatività ed in compagnia del Vs. colorato e fantasioso mondo del crochet e del knitting.Grazie.

DROPS Design 21.12.2018 kl. 13:01:

Buongiorno Mariarita. Ringraziamo e ricambiamo gli auguri per queste Feste!!

Susan 14.12.2017 - 09:20:

I am stuck at "divide for legs: Bind off 2 K sts slip next 18 bind off 2 K sts. If you bind off 2 K sts you have your working yarn on the 1st purl stitch which is counted as 1st st of 18 in order to bind off 2 K sts after 18. However, how do you bind off two K sts after the 18 that were slipped onto stitch holder when working yarn is at the beginning of the 18 slipped sts?

DROPS Design 14.12.2017 kl. 10:35:

Dear Susan, bind off the first 2 sts on round, work the next 17 sts (+ 1 st on needle after binding off 2nd st) and slip them on a st holder, bind off next 2 sts and work to end of row = 58 sts remain for back piece. Happy knitting!

Susan 07.12.2017 - 23:37:

Can this pattern be made with one strand of worsted weight instead of two strands of yarn?

DROPS Design 08.12.2017 kl. 08:31:

Dear Susan, You can use here 1 strand yarn group C instead of 2 strands yarn group A (as Alpaca). Read more here about alternatives. Happy knitting!

Lilou 24.11.2016 - 10:13:

Je trouve déplorable la nouvelle présentation de votre site. Je suis passée par google pour retrouver un modèle avec son numéro!!. Vous donnez différentes possibilités en allant sur le ?. mais dans quoi chercher??... C'était beaucoup plus simple avant!!

DROPS Design 24.11.2016 kl. 11:51:

Bonjour Lilou, nous sommes désolées que vous ayez du mal à vous faire à la nouvelle présentation, vous pouvez désormais accéder à n'importe quel modèle à partir de notre site en indiquant son numéro dans la case "Cherchez des modèles!" - plus d'infos ici, et vous avez désormais à votre disposition des filtres bien utiles pour cibler votre recherche. Bon tricot!

Julie 11.11.2016 - 16:36:

Hello, can you tell me if the hood is knitted on 3mm or 4mm needles with one or two strands? The pattern is not really clear. Thank you for your help.

DROPS Design 14.11.2016 kl. 08:50:

Dear Julie, hood is worked with 2 strands Alpaca and needle size 4 mm (as for body) - needle size 3 mm are only used for the edge around legs. Happy knitting!

Caroline 29.08.2014 - 20:27:

Hej! Undrar lite med minskningen under magen vid 20-28-35 cm. Ska det minskas 10 maskor och mitt i detta så delas arbetet så man avmaskar på varje varv sen eller ska det avmaskas 10 maskor mitt under magen? Mvh caroline

DROPS Design 03.09.2014 kl. 11:28:

Om du stickar S avm 10 m under magen när arb mäter 28 cm. Sedan avm det i varje sida enligt beskrivningen.

Alex 10.03.2014 - 21:22:

Merci beaucoup, ça paraît logique maintenant que vous le dites :) Merci également pour les diverses explications, ce site est une vraie mine d'informations.

Alex 08.03.2014 - 20:54:

Bonsoir J'ai fais ma première augmentation 2m end /3m env, 2 m end /2 m env... Je termine par 3 m env. Je me demandais comment je devais tricoter le rang suivant ? Je fais l'inverse du précédent rang soit 3 m end / 2 m env, 2 m end / 2 m env etc ou je fais pareil que pour le rang précédent 2 m end/ 3 m env, 2 m end / 2 m env et termine le rang par 2 m env ? HELP, je bloque! J'espère avoir été claire.... Merci d'avance

DROPS Design 10.03.2014 kl. 08:45:

Bonjour Alex, on tricote ici en rond sur aiguilles doubles pointes, quand la 1ère augm dans 1 section env sur 2 est faite, tricotez les mailles comme elles se présentent au tour suivant, en côtes 2 m end/3 m env/2 m end/2 m env. Bon tricot!

MartineRobert Marchand 06.02.2014 - 17:52:

Trop beau :explication ok.merci.

Maryse 12.09.2013 - 08:37:

Bonjour, Après augmentations pour obtenir 90 mailles, je repars en côtes 2/2. Je commence par 2m end... et je termine le tour aussi par 2 m end... ce qui fait qu'à cet endroit, je me retrouve avec 4 m end (2 de fin de tour + 2 de début de tour suivant...). Pourtant, entre 80 m du départ + 10 m d'augmentations, je retrouve un nombre pair de mailles... Je ne comprends pas mon erreur. Merci.

DROPS Design 12.09.2013 kl. 09:07:

Bonjour Maryse, pour la 3ème taille, on a 80 m que l'on tricote en côtes 2/2, les augmentations après 8 cm se font dans 1 section 2 m env sur 2, pour avoir juqu'à 14 cm : *2 m end, 3 m env, 2 m end, 2 m env* tout le tour. À 14 cm, vous augmentez 1 m env dans les sections 2 m env restantes et passez ainsi en côtes 2 m end/3 m env tout le tour avec 100 m. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-521