DROPS / 102 / 40

Suzi by DROPS Design

DROPS dog coat knitted in Moss stitches with ”Eskimo”

Tags: pets,

Size: XS – S – M
The measures of the dog:
Chest width: approx 28/30 – 40/44 – 48/52 cm
Back length: approx 24/26–32/34–40/42 cm
Example of sizes of dogs: XS = Chihuahua, S = Bichon Frise, M = Cocker Spaniel

Materials: DROPS Eskimo from Garnstudio
50 g col. no. 08, red
50 g col. no. 19, orange mix.
50 g col. no. 20, lilac mix.
50 g col. no. 26, pink

DROPS pointed needles size 7 mm, or the size needed to obtain the correct knitting tension
DROPS crochet hook size 7 mm.
DROPS Buffalo horn button no. 535: 2-4-4-pcs.

Have you knitted/crocheted this or any other of our designs? Tag your pictures in social media with #dropsdesign so we can see them!

Want to use a different yarn? Try our yarn converter!
Comments (47)

100% Wool
from 1.90 £ /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 1.90 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 2.20 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 2.40 £ /50g
You can get the yarn to make this pattern from 7.60£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
Knitting tension: 12 sts x 20 rows in moss sts = 10 x 10 cm

Moss sts: 1st row: *K1, P1*, repeat from *-*
2nd row: K over P and P over K, repeat the
2nd row.

Stripes:
Knit as follows: 5-7-8 cm of red, 1.5-2-3 cm of pink, 4-5-6-cm of orange mix, 1.5-2-3 cm of lilac mix, 3-5-6 cm of pink, 1.5-2-3 cm of red, 3-5-6 cm of lilac mix and then orange mix until finish.

Coat:
The piece is knitted from the bottom of the back and up towards the neck. Cast on 11-15-19 sts on needle size 7 mm with red.
nit in moss sts and stripes – see above- until finish – at the same time cast on new sts each side on every other row (i.e. end of each row): 2 sts 2 times and 1 st 2-3-5 times = 23-29-37 sts. Continue until the piece measures 21-28-36 cm. Then cast off the mid 5-7-9 sts for the neck. Split the work and finish each side separately – all measures are done from here from now on.
Left side: = 9-11-14 sts. Cast off 1 sts towards the neck on every other row 2-2-4 times = 7-9-10 sts. When the piece measures 9-10-12 cm cast off.

Right side: Knit as left side but reverse.

Crochet edge: Crochet with lilac mix and hook size 7 mm along the whole edge of the coat- begin at the top of one side of the neck as follows: 1 dc in the first st, 2 ch, *skip approx 1.5 cm, 1 dc in the next st, 2 ch*, repeat from *-* and finish with a sl st at the beg. of round.

Harness underneath the stomach:
Pick up 7-9-10 sts on needle size 7mm with lilac mix on the left edge of the coat beg. approx 6-8-10 cm below the neck (Pick up in the knitted sts so the crochet edge lay at the top). Knit in Moss sts for approx 10-15-20 cm – try the coat on the dog for exact length (the garment stretch a little in when used so don’t make it too long), cast off.
Sew 1-2-2 buttons onto the harness and 1-2-2 buttons onto the neck edge. Button up using the ch loops.

Comments (47)

Leave your comment!

Ariane 16.12.2018 - 12:11:

Bonjour. Je doit faire ce manteau pour un chihuahua et je sais pas ou est stipulé la quantité de pelotes nécessaire. Cordialement

Karen 30.10.2018 - 18:04:

Hej vil gerne lave dette dækken til min Border Terrie , men det skal laves i garn der kan filtes så den blir varm her til vinter ... og hvis jeg skal lave et til min Labrador hvor stort skal det så laves når det også skal filtes ... eller er det bare nemmere at købe en jakke / flyverdragt til dem ?

Heidi Vinther 30.10.2018 - 09:24:

Hej er ved st strikke hundedækken. Det står man skal tage ud på hver 2. Pind i slutningen af pinden. Men så bliver det kun skrå på den ene side og lige i den anden side af arbejdet. Hvad gør jeg forkert ?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 12:03:

Hej Heide, du skal tage ud i hver side. Når du tager ud sidst på hver pind så bliver det automatisk i hver side og på hver 2.pind. (havde det været hver pind, skulle du også have taget ud i starten af pinden) God fornøjelse!

Stephanie 14.09.2018 - 15:23:

Hei, Jeg forsøker å strikke ensfarget dekken i M. Jeg får ikke instruksjonen helt til å stemme. Det står: Dekken: Arb strikkes fra nederst på ryggen og opp til halsen. Legg opp 11-15-19 m til ferdig mål. 1. Hva menes med ferdig mål? Hvor lang skal ryggen være før man begynner å legge ut? Str. M skal være 40-42 cm over ryggen, men senere i instruksjonen står det at det skal strikkes til hele måler 36 cm. Litt uklart hvor mange rader skal strikkes etter jeg har fått 37 m?

DROPS Design 17.09.2018 kl. 09:30:

Hei Stephanie. Du legger opp 11-15-19 masker. Det skal strikkes striper og perlestrikk til arbeidet er ferdig. Du begynner å legge ut masker i hver side med en gang, som forklart: på hver 2.p: 2 m 2 ganger og 1 m 2-3-5 ganger. De 40/42 cm du referer til er hundens mål, plagget blir noe mindre: du begynner å felle til hals når plagget måler 36 cm (i den største størrelsen), også felles det videre til halsåpning langs siden. Lengden på ryggen på plagget blir derfor 36 cm fra halsåpningen. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for at du strikker den lenger om du ønsker det, men vær da obs på at garnforbruket kan bli noe høyere. God fornøyelse.

Stephanie 14.09.2018 - 15:22:

Hei, Jeg forsøker å strikke ensfarget dekken i M. Jeg får ikke instruksjonen helt til å stemme. Det står: Dekken: Arb strikkes fra nederst på ryggen og opp til halsen. Legg opp 11-15-19 m til ferdig mål. 1. Hva menes med ferdig mål? Hvor lang skal ryggen være før man begynner å legge ut? Str. M skal være 40-42 cm over ryggen, men senere i instruksjonen står det at det skal strikkes til hele måler 36 cm. Litt uklart hvor mange rader skal strikkes etter jeg har fått 37 m?

Karoline 18.03.2018 - 22:47:

Skal det være knappehull til knappene så plagget kan åpnes og kneppes? Eller er alle delene strikket/heklet sammen, og knappene bare til pynt?

DROPS Design 19.03.2018 kl. 08:10:

Hei Karoline, Knappene kneppes i lm-buene som beskrevet helt på slutten av oppskriften. God fornøyelse!

Dee 18.02.2017 - 22:48:

Hello. I love this pattern - it's exactly what I've been looking for, however, I need a crochet pattern as I don't knit. Is there a crochet version of it available, even something similar? Many thanks.

DROPS Design 20.02.2017 kl. 10:10:

Dear Mrs Dee, this pattern is only knitted version, and there is not a similar crochet pattern. What about looking at our videos to start learning knitting?

Julia 16.12.2016 - 10:44:

Bonjour, Je realise se tricot en taille M sur 19 mailles montées. J'ai suivi les augmentations : tout les deux rangs 2x 2m puis 5 fois 1m mais une fois les augmentations terminée j'arrive a 28 mailles et non 37 comme indiqué sur les explications. Pouvez vous m'éclairer ? Merci beaucoup

DROPS Design 16.12.2016 kl. 13:39:

Bonjour Julia, on doit augmenter tous les 2 rangs de chaque côté (= à la fin de chaque rang, sur l'endroit comme sur l'envers), on va ainsi augmenter: 2 x 2 m de chaque côté (= +8 m au total), puis 5x 1 m (= + 10 m au total), on aura ainsi: 19+8+10=37 m. Bon tricot!

Rossana 15.12.2016 - 22:34:

Bonsoir, je n'ai pas compris comment relever ls maille pur l'harnais, pouvez vous m'expliquer? je releves les mailles en dessous la bordure au crochet mais quand je tricote le fil passe au dessus de la bordure....

DROPS Design 16.12.2016 kl. 09:30:

Bonjour Rossana, relevez bien les mailles sur l'endroit sous la bordure au crochet (= dans les mailles tricotées et pas dans les mailles crochetées), et tricotez au point de riz sur ces 7-9-10 m relevées, en veillant bien à ce que la bordure au crochet soit toujours visible sur l'endroit. Bon tricot!

Susan 03.11.2016 - 04:03:

In all my 50+ years of knitting, I have never read such a difficult pattern!. The increases are impossible to understand. I've started with 11 sts, if I add 2 sts at the end of two rows, that equals 4 new sts. I then increase 1 st at the end of two rows, that equals 2 new sts for a total of 6 new sts. Therefore, 11 original + 6 increases = 18! Could you not write this pattern by rows? Very disappointed to say the least.

DROPS Design 03.11.2016 kl. 09:20:

Dear Susan, you have to inc on each side every other row (= at the beg of each row on each side): 2 sts 2 times (x 2 sides = 8 new sts) + 1 st 2 times (x 2 sides = 4 new sts) = 11+ 8+ 4= 23 sts. Happy knitting!

Post a comment to pattern DROPS 102-40