DROPS / 102 / 31

DROPS 102-31 by DROPS Design

Sættet består af: DROPS baskerhue i ”Eskimo”. Hals og pulsvarmere med Rib i ”Eskimo” og ”Puddel”.

Hovedmål: 56/58 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
150 gr f.nr 46, mellemgrå

DROPS Strømpepinde nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.

DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 12.95 kr /50g

Udtagning: Tag ud ved at strikke de 2 tråde fra 1 m hver for sig. Dvs at 1 m med 2 tråde bliver til 2 m med 1 tråd (m-antallet fordobbelts altså til 90 m).

Hue: Arb strikkes rundt. Slå 45 m op på strømpepinde 8 med 2 tråde Eskimo. Strik 1 omg ret. Fortsæt med Rib 2 r/3 vr til arb måler 6 cm. Skift til 1 tråd og huen strikkes færdig i glatstrik - samtidig tages der 1 m ud i hver m - se forkl over = 90 m på p. Når arb måler 16 cm sættes der 5 mærketråde i arb således: 1. mærketråd i beg af omg og herefter 1 mærketråd for hver 18. m = 5 mærketråde. Nu tages der 1 m ind på hver side af alle mærketråde på hver cm totalt 8 gange = 10 m. Træk tråden igennem de 10 m. Huen måler ca 24 cm.

PULSVARMERE
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 36, amethyst mix
DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr f.nr 06, lysegrå

DROPS Pinde nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik med Eskimo på 10 x 10 cm.

Retstrik: Strik ret både frem og tilbage på p

Pulsvarmere: Slå 30 m op på p 8 med Eskimo. Strik 1 p vrang fra vrangen. Næste p strikkes således: * 2 r, 4 vr *, gentag fra *-*. Fortsæt således til arb måler 5 cm, nu tages der 1 m ind i hver 2. vr-parti. Når arb måler 10 cm tages der 1 m ind i de resterende vr-partier = 25 m. Fortsæt med 2 r/3 vr til arb måler 15 cm. Nu tages der 1 m ind i hver 2. vr-parti. Når arb måler 20 cm tages der 1 m ind i de resterende vr-partier = 20 m. Fortsæt med 2 r/2 vr til arb måler 25 cm. Skift til puddel og strik 1 p Rib. Fortsæt i retstrik - se forkl over - til færdig mål. Når puddelkanten måler 5 cm tages der 1 m ud i hver side = 22 m. Strik til arb måler 32 cm fra opslåningskanten. Luk løst af.

Montering: Sy pulsvarmeren sammen yderst i kanten. Strik 1 pulsvarmer til.

HALS
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 36, amethyst mix
DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr f.nr 06, lysegrå

DROPS Pinde nr 8 - eller den p du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik med Eskimo på 10 x 10 cm.
DROPS Metal sølvknap nr 529: 3 st

Retstrik: Strik ret både frem og tilbage på p.

Knaphul: Der lukkes af til knaphul på højre forkant. 1 knaphul = luk 3.m af fra midt foran. På næste p slåes der 1 ny m op over den aflukkede.
Luk af til knaphul når arb måler: 2, 6, 10 cm.

Hals: Strikkes frem og tilbage. Slå 54 m op (inkl 4 forkantm i hver side) på p 8 med Eskimo. Strik 1 p vrang fra vrangen. Næste p strikkes således: 4 m retstrik - se forkl over - (= forkant), * 2 r, 2 vr * gentag fra *-* og slut af med 2 r og 4 m retstrik (= forkant). Når arb måler 4 og 10 cm tages der 1 m ud i hver vr-parti = 76 m. Fortsæt med 2 r/4 vr til arb måler 14 cm. Skift til Puddel og strik 1 p til med Rib. Fortsæt i retstrik til færdig mål. Samtidig tages der 11 m ud jævnt fordelt på hver 2.p totalt 3 gange = 109 m. Luk løst af når arb måler 22 cm.

Kommentarer (15)

Skriv din kommentar her!

Raquel Méndez 28.10.2018 - 14:23:

Hola, :) ¿Podíais indicarme cuántos puntos hay que montar para que al fieltrear la boina quede el modelo en talla mediana? Gracias.

DROPS Design 03.11.2018 kl. 19:29:

Hola Raquel. Este modelo no es para fieltrar. No es suficiente con cambiar solo el número de puntos iniciales para cambiar el tamaño. Visita la categoría: "Fieltrados" para ver los modelos.

Emmanouela Evaggelatou 15.02.2018 - 21:08:

Hello, i think something is missing here....every cm 8 times in total = 10 sts. Pull thread through the 10 sts. Hat measures approx 24 cm.... I found in english US this...Now dec 1 sts on each side of all markers every cm [3/8’’] 8 times in total = 10 sts. Pull yarn through the 10 sts. .. please help me. thank you!

DROPS Design 16.02.2018 kl. 09:36:

Dear Mrs Evaggelatou, not sure where is the problem there, you insert 5 markers and dec 1 st on each side of each marker (= 10 sts dec on each dec round) every cm a total of 8 times = 80 sts will be decreased in total, 10 sts remain. Now pull yarn in the remaining 10 sts, tighten and fasten well. Happy knitting!

Emmanouela Evaggelatou 15.02.2018 - 21:06:

Hello, i think something is missing here....every cm 8 times in total = 10 sts. Pull thread through the 10 sts. Hat measures approx 24 cm.... I found in english US this...Now dec 1 sts on each side of all markers every cm [3/8’’] 8 times in total = 10 sts. Pull yarn through the 10 sts. .. please help me. thank you!

Marielle 26.11.2012 - 09:17:

Jag lyckas inte skriva ut mönstret. Bilden går däremot fint att skriva ut.

Peggy Revard 14.11.2012 - 23:46:

I don't understand pattern. I think it says "cast on 54. Does P1 row from WS mean that all WS rows are purl?I understand the knit rows. I don't understand when piece measures 4 and 10 cm. What is that? When using Puddle, is it one row in Rib and then just knit til piece almost measures 22 cm and then do the 3 increase rows? I'm sorry I'm so dense. I would greatly appreciate help. I ordered the yarn online.

DROPS Design 15.11.2012 kl. 09:05:

Dear Mrs Revard, you first cast on 54 sts and P 1 row, this row will be WS of work. When piece measures 4 and 10 cm means when you have worked 4 cm and when you have worked a total of 10 cm. You switch to Puddel when your work measures 14 cm and continue with Puddel until the final measurements. Happy knitting!

Drops Design France 22.10.2011 - 10:26:

Bonjour et merci Lily, le nombre de mailles a été ajusté.

Lily 21.10.2011 - 21:23:

Pour le tour de cou, je pense qu'il y a une erreur au niveau du nombre de maille de départ. il est indiqué 58m alors que sur le modèle original il est indiqué 54m ce dernier chiffre corresponds a la suite des explications.

Anne-Mette 04.10.2007 - 21:00:

Flot sæt, men jeg kunne godt tænke mig en opskrift i tyndere garn og på tyndere pinde f.eks. alpaca.

Mia Ikkala 28.08.2007 - 19:28:

Todella kauniita malleja!olen innostunut neulutöihin 20v jälkeen. Kiitos teille lostavasta työstä.ja ihanista langoista. Eipä tule vapaa-ajan vietto-ongelmia.Josko tälle kauniille mallille saisi lähitulevaisuudessa suomennoksen... Ystävällisin kiitoksin Mia Ikkala

Bea 13.07.2007 - 14:37:

Mysigt och fint set!

Kommentere opskrift DROPS 102-31