DROPS / 102 / 31

DROPS 102-31 by DROPS Design

Settet består av: DROPS baskerlue i ”Eskimo”. Hals og pulsvarmere med vrborder i ”Eskimo” og ”Puddel”.

DROPS design: Modell nr EE-150
--------------------------------------------------------

LUE
Størrelse: One Size
Hodemål: 56/58 cm
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
150 gr f.nr 46, mellomgrå

DROPS Settpinne nr 8 - eller den p du må ha for å få 11 m x 15 p glstrikk på 10 x 10 cm.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: hals, luer, poselue, sett,

Økning: Øk ved å strikke de 2 trådene fra 1 m hver for seg. Dvs at 1 m med 2 tråder blir til 2 m med 1 tråd (m-antallet fordobles altså til 90 m).

Lue: Arb strikkes rundt. Legg opp 45 m på settp 8 med 2 tråder Eskimo. Strikk 1 omg rett. Videre strikkes det vrbord 2 r/3 vr til arb måler 6 cm. Bytt til 1 tråd og luen strikkes ferdig i glstrikk - samtidig økes 1 m i hver m - se forkl over = 90 m på p. Når arb måler 16 cm settes det 5 merketråder i arb slik: 1. merketråd på beg av omg. Videre settes det 1 merketråd for hver 18 m = 5 merketråder. Videre felles det på hver cm slik: 1 m på hver side av hver merketråd totalt 8 ganger = 10 m. Trekk tråden gjennom de 10 m. Luen måler ca 24 cm.

PULSVARMER
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 36, amethyst mix
DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr f.nr 06, lys grå

DROPS Pinne nr 8 - eller den p du må ha for å få 11 m x 15 p glstrikk med Eskimo på 10 x 10 cm.

Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 p rett.

Pulsvarmere: Legg opp 30 m på p 8 med Eskimo. Strikk 1 p vrang fra vrangen. Videre strikkes neste p slik: * 2 r, 4 vr *, gjenta fra *-*. Fortsett slik til arb måler 5 cm, nå felles det 1 m i annenhvert vr-parti. Når arb måler 10 cm felles det 1 m i de resterende vr-partiene = 25 m. Fortsett med 2 r/3 vr til arb måler 15 cm. Nå felles det 1 m i annenhvert vr-parti. Når arb måler 20 cm felles det 1 m i de resterende vr-partiene = 20 m. Fortsett med 2 r/2 vr til arb måler 25 cm. Bytt til puddel og strikk 1 p med vrbord. Videre strikkes det i riller - se forkl over - til ferdig mål. Når puddelkanten måler 5 cm økes det 1 m i hver side = 22 m. Strikk til arb måler 32 cm fra oppleggskanten. Fell løst av.

Montering: Sy pulsvarmeren sammen kant i kant i ytterste ledd av ytterste m. Strikk 1 pulsvarmer til.

HALS
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Eskimo fra Garnstudio
100 gr f.nr 36, amethyst mix
DROPS Puddel fra Garnstudio
50 gr f.nr 06, lys grå

DROPS Pinne nr 8 - eller den p du må ha for å få 11 m x 15 p glstrikk med Eskimo på 10 x 10 cm.

DROPS Metall sølvknapp nr 529: 3 st

Rille (frem og tilbake på p):
1 rille = 2 p rett.

Knapphull: Det felles til knapphull på høyre stolpe. 1 knapphull = fell 3.m fra midt foran. På neste p legges det opp 1 ny m over den felte. Fell til knapphull når arb måler:
2, 6 og 10 cm

Hals: Strikkes frem og tilbake. Legg opp 54 m (inkl 4 stolpem i hver side) på p 8 med Eskimo. Strikk 1 p vrang fra vrangen. Videre strikkes neste p slik: 4 m rille - se forkl over - (= stolpe), * 2 r, 2 vr * gjenta fra *-* og avslutt med 2 r og 4 m rille (= stolpe). Når arb måler 4 og 10 cm økes det 1 m i hvert vr-parti = 76 m. Fortsett med 2 r/4 vr til arb måler 14 cm. Bytt til Puddel og strikk 1 p til med vrbord. Videre strikkes det i rille til ferdig mål. Samtidig økes det 11 m jevnt fordelt på hver 2.p totalt 3 ganger = 109 m. Fell løst av når arb måler 22 cm.